Skocz do zawartości

COŚ DO 3D


Rekomendowane odpowiedzi

No, a jaki profil skrzydeł i stateczników zastosowałeś? Wszyscy zazwyczaj stosują coś z rodziny NACA.... ale nie jest to najlepsze rozwiązanie do 3D,

A jaki jest dobry? moje latają na naca 64012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sławku nawet ja nie znam tych najlepszych, ale firmy pilot RC, Orion oraz z tego co pamiętam Jamara w swoich profilach mniej więcej na 1/3 długośći od spływu stosują wklęśnięcie - nie wiem czemu to służy, ale modele tych firm w przeciwieństwie do innych znakomicie ,,trzymają " się w powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie jest to najlepsze rozwiązanie do 3D

To podaj jaki jest najlepszy. Ja latałem na różnych profilach ostatnio zaprojektowałem profil sam (prawie identyczny jak naca 64012A) i jest to jeden z najlepszych jakie miałem w swoich modelach, a z profilem symetrycznym przewinęło się ok 8 modeli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tosują wklęśnięcie - nie wiem czemu to służy, ale modele tych firm w przeciwieństwie do innych znakomicie ,,trzymają " się w powietrzu

Manewr ten daje modelowi lepsze szybowanie, sprawdziliśmy na naszych modelach. Obecnie trendem jest dawanie najszerszego obrysu profilu za 1/3 cięciwy i ewentualnie zwężenie na końcówkach. Modele do typowego 3D w moim odczuciu lepiej, żeby miały prosty spływ, F3m itp można się pokusić o wklęśnięcie. A jakich profili Ty używasz Piotrze?

PS sak122

Post pojawił się w czasie mojego pisania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja, ja jestem tradycjonalistą, więcej jak pewne że profile które używam nie sa najwspanialsze, np. w Katanie zastosowałem NACA 0010 ( wiem że mozna było lepiej, ale nigdy nie latałem na tym profilu), natomiast w fun-flyach stosowałem NACA 0018Mod 40-30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich doświadczeń praktycznych wyglada na to że jednak naca64012 jest zdecydowanie lepszy przy małych prędkościach niż 0012, dlatego wszystkie modele robię na 64...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekaw jestem, wiem że chcesz być dobry i świecić przykładem na forum, ale totalną głupotę palnąłeś w swoim poście - nie trzeba projektować samolotów, żeby wiedzieć jaki kształt powinien mieć model.

Co do świecenia przykładem - szczerze mówiąc, coraz rzadziej loguję się na to forum, bo jak czytam takie posty to mnie krew zalewa.

 

Co do projektowania - wystarczy mieć blade pojęcie o czymś takim jak wytrzymałość materiałów i podstawowa mechanika lotu. Znasz takie terminy? Wydaje mi się że nie do końca, o czym zaświadczyłeś swoimi propozycjami rozpórek, które od strony wytrzymałościowej nie wnoszą do projektu nic, a Ty jednak chciałeś tak je wykonać. Czy model ma 2,2 czy 1m nie ma znaczenia - kwestia doboru odpowiedniego materiału, natomiast mechanika i fizyka, siły które działają na model i które musi on wytrzymać są zawsze takie same - zmieniają się tylko wartości.

 

Już kilka razy pokazałeś jakie masz pojęcie o projektowaniu modeli. Owszem, nie zaprojektowałem nigdy niczego 2,2m, ale przynajmniej nie zgrywam speca. Ten model projektuje chrisk8, więc nie wiem po co się wcinasz skoro nie masz z tym doświadczeń? Ja z tym kalibrem nie mam, więc trzymam gębę na kłódkę. Takie to trudne? Ty natomiast cały czas nadajesz i to w mało istotnych kwestiach. To model Krzyśka, więc robi taki statecznik jak mu się podoba, po cholerę to zmieniać? Bedzie lepszy? A dlaczego? Porównywałeś, badałeś to? Nie? To idź za moim przykładem i siedź cicho. Jak napiszesz że widziałeś takie rozwiązania a nie inne, wyśmieję Cię - już pisałem coś na temat zdobywania wiedzy o mechanice lotu przez oglądanie modeli.

 

A tak swoją drogą, to już całkiem pojechałeś na innym forum, sprzedając model mistrza Świata "z poprawionymi błędami". No stary, jeśli poprawiasz konstrukcję mistrza Świata, to szacun. Ciekaw tylko jestem, czy masz jego zgodę na komercyjne wykorzystanie projektu. Skoro podpisujesz zestaw jego nazwiskiem... Hm?

 

Jeśli chcesz kontynuować tą dyskusję, zapraszam na PW. Tu koniec ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie przygotowuje sie do egzaminu właśnie z aerodynamiki i innych przedmiotów tzw "Lotniczych" i wydaje mi sie ze rozwiazania stosowane przeze mnie sie sprawdzą. A jeżeli chodzi o materiały które chce zastosować w modelu to wszystko dzieki uprzejmości władz uczelni zostanie przebadane pod kątem wytrzymałości. Chce troszke rozwinąć ten projekt(sprawdzenie zachowania sie płatowca pod obciążeniami itp.).

Z góry Przepraszam kolegów bo w związku ze zbliżającą sie SESJA oraz przygotowaniami do startu w SAE AERODESIGN prace nad Orzełkiem zostaną spowolnione:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że jesteś właśnie na studiach lotniczych, gdyż jako nieliczny spośród modelarzy na tym forum, którzy projektują swoje modele pod laser dajesz dźwigary poziomo, nie pionowo. Chwała Ci za to, że jako jeden z nielicznych wierzysz w twierdzenie Steinera i parę innych reguł rządzących samolotami/modelami oraz je stosujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy pod laser to jeszcze nie jestem pewien bo być może bede wycinał recznię ale to sie jeszcze okaże. Szkoła ma zakupic w lutym ploter frezujacy cnc to moze na tym wytne ale to kwestia do przemyślenia.

 

Edit:

Zmieniłem proporcje odległości sw od spływu. Teraz odległości natarcia sw od krawedzi spływu skrzydła wynosi 940mm a płaszczyzny smigła do krawedzi spływu skrzydła 980mm

jak zrobie analize masy to bede wiedział czy momenty beda sie zgadzac.

 

Dołączona grafika

 

A wracając do steru kierunku to zostanie on taki jaki jest poniewaz mi sie podoba, byc moze zwieksze jego rozmiar nieznacznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że jesteś właśnie na studiach lotniczych, gdyż jako nieliczny spośród modelarzy na tym forum, którzy projektują swoje modele pod laser dajesz dźwigary poziomo, nie pionowo. Chwała Ci za to, że jako jeden z nielicznych wierzysz w twierdzenie Steinera i parę innych reguł rządzących samolotami/modelami oraz je stosujesz

Masz na myśli wypełnienia między pasami czy ułożenie samych pasów dźwigara?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego chrisk, tak szukam, szukam i nie wiem do jakiej konstrukcji przyrównać Twój steru kierunku

Dołączona grafika

prawdziwe edge maja podobny kształt ( tylko podobny) ale ktoś kiedyś na tym forum pisał, że nie powinno się wzorować na prawdziwym samolocie, budując model ( chodzi o proporcje) , no chyba ze to makieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli wypełnienia między pasami czy ułożenie samych pasów dźwigara?

Chodzi mi o ułożenie samych dźwigarów.

chrisk8 sugerując się twoim podpisem, to ma być model F3M, a modele F3M to półmakiety prawdziwych samolotów akrobacyjnych. Jednak w temacie masz "coś", czyli to nie jest model konkretnej klasy, czyli ot taki sobie model 3D pod benzynę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heheh ... fajna dyskusja się wywiązała, szkoda tylko że aż tak bardzo napięta ;-)

 

Odnośnie aerodynamiki ... Rozmawiałem kiedyś z drem na uczelni odnośnie projektu samolotu. Pokazałem mu wymyśloną przeze mnie Cessnę-182, a on popatrzył na kształt szyby w kokpicie i wysnuł mniej więcej taką myśl: "Po co tak życie komplikować? tutaj będzie super aerodynamiczny profil opływu, bez żadnych oderwań; a na kij to panu, jak i tak to jest za śmigłem, i cała aerodynamika tego idzie psu w d... yłek". W przypadku samolotów, tym bardziej akrobacyjnych, ośmielę się stwierdzić że mówienie o aerodynamice to tak jak o wpływie skórzanych foteli w ferrari. Zespół napędowy zazwyczaj zapewnia taki nadmiar ciągu, który równoważy bez problemu niedoskonałości aerodynamiczne. I kadłub może być kwadratowy, owalny, albo opisany jakąś superskomplikowaną funkcją, a samolot i tak poleci.

 

Krzyśku - powodzenia w sesji ;-) A odnośnie położenia sterów względem płata poszukaj o cechach objętościowych. Myślę że to powinno pomóc dobrać położenie ww. powierzchni sterowych, albo płata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.