Adam 10 Opublikowano 22 Lutego 2012 Autor Opublikowano 22 Lutego 2012 Witam, Nadal pracuje nad modelem. Wstępnie zrobiłem osłonę kabiny, ale to dopiero jakieś jescze 40% pracy nad osłoną. Pozdr.
Adam 10 Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Opublikowano 2 Maja 2012 Witam Forumowiczów na Nowym Forum. Chciałem zakomunikować, że nadal trwają prace nad Tempestem. Tu jest przymiarka nowego pilota, który jest za ciężki i zostanie chirurgicznie "wyażurowany". Pozdr.
Adam 10 Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Opublikowano 2 Maja 2012 Następnie malowanie. Mój kolega Romek Łagnowski skleił i pomalował 360 modeli plastykowych i zobowiązał się pomalować mój, który będzie jego 360pierwszy. Na początek według Romka tzw. preshading, który pomoże wyodrębnić linie podziału poszycia. Następnie nanoszę znaki i linie podziału pasów inwazyjnych za pomocą laserowej poziomnicy. Następnie żółty kolor, Który według Romka pozwoli na postarzenie plam kamuflażu oraz zrobienie efektu wypłowiałego i starego lakieru. Przecież samolot z lotniska polowego wyglądał jak traktor po orce. No i kadłub. A tak wygląda efekt końcowy po pomalowaniu spodu na tzw. light green. Dla mnie to super ale według Romka jest to tylko półfabrykat do dalszej pracy. Następnym etapem jest tzw. przyp. autora "brudzing" a co to znaczy dowiem się w następnym tygodniu. Pozdr. a.w. 1
kesto Opublikowano 11 Maja 2012 Opublikowano 11 Maja 2012 Dobrze mieć kolegę - speca od malowania. Model sporo zyska.
sebamor Opublikowano 11 Maja 2012 Opublikowano 11 Maja 2012 Następnym etapem jest tzw. przyp. autora "brudzing" a co to znaczy dowiem się w następnym tygodniu. Pewnie będzie brudzenie wylotów kolektorów i robienie smug od opływu powietrza.
Adam 10 Opublikowano 12 Maja 2012 Autor Opublikowano 12 Maja 2012 (edytowane) Witam Przedstawiam teraz model po nalkejeniu naklejek. Naklejki opracowałem czcionką zciągniętą z internetu a następnie wydrukowałem na czystej kalkomani do modeli plastykowych na drukarce laserowej. Efekt jest jak widać. trzeba będzie powalczyć z klejrm od naklejek ponieważ szczególnie widać go na zielonym. Pozdr. Edytowane 12 Maja 2012 przez Adam 10
Adam 10 Opublikowano 15 Maja 2012 Autor Opublikowano 15 Maja 2012 Witam, Dzisiaj miałem tylko telefon więc zdjęcia wykańczania skrzydła nie wyszły. Jutro wrzucę bardziej wyraziste zdjęcia. Pozdr.
Adam 10 Opublikowano 28 Maja 2012 Autor Opublikowano 28 Maja 2012 Witam Szanownych Forumowiczów. Dzisaj skończyliśmy ponad miesięczne malowanie, postarzanie i brudzenie modelu. W środę dostanie warstwę lakieru chroniącego go przerd benzyną. Model na którum latał ppłk Beamont d-ca skrzydła, prezentuje się następujco: POZDRAWIAM
robas69 Opublikowano 28 Maja 2012 Opublikowano 28 Maja 2012 Adam. Mistrzostwa świata. Malutki minusik za nienaturalne brudzenie wydechu. Trochę przesadzone co do szerokości i schodzenia łukiem w kierunku natarcia płata . Zobacz tu http://www.wwiiaircraftperformance.org/tempest/temptest.html . Ale i tak czapki z głów i zbierać opadłe szczęki :o
wichercat Opublikowano 29 Maja 2012 Opublikowano 29 Maja 2012 Adam normalnie z taczek ferrari zrobiłeś podziwiam mi już cierpliwości brakuje czasami do corsaira ale wytrzymam. Super wygląda właśnie nie taka malowana lala tylko prawdziwy bojowy samolot..... Jakie śmiegło będzie bo kołpak wydaje się być na 4-ro łopatowe przygotowany..... Jeszcze raz gratulacje
Adam 10 Opublikowano 29 Maja 2012 Autor Opublikowano 29 Maja 2012 Maciej, Do oceny statycznej śmigło makietowe czterołopatowe, do lotu takie jak do DA-85 czyli chyba 26/10. Pozdr.
kesto Opublikowano 29 Maja 2012 Opublikowano 29 Maja 2012 Malowanie robi wrażenie. Dasz radę ulotnić go do zawodów w Dęblinie? Jeśli tak, to pofatyguję się razem z Jankiem Leońcem, aby go zobaczyć na"żywo".
mecenas Opublikowano 29 Maja 2012 Opublikowano 29 Maja 2012 No toś pojechał po bandzie !! Scenka mi wylatała . Adamie, chylę czoła, wyszedł genialnie, naprawdę - szacun. Napisz no jeno ile to cacko waży do lotu i jaką technologią robiłeś napisy eksploatacyjne. Wojtek.
RobertK Opublikowano 29 Maja 2012 Opublikowano 29 Maja 2012 Adam nie wiem jakim materiałem zdjęciowym dysponujesz ( ówczesne fotografia była daleka od doskonałości ) ,ale uważam że naniesiony "weathering" jest zbyt wyraźny ,a barwy i ich intensywność (może to kwestia oświetlenia) są nienaturalne.Jak ciężko jest uzyskać realizm w wykonaniu takich prac ,przekonałem się sam wykonując trochę prób i testów by odtworzyć ślady eksploatacji na moim F-15 nie dla udziału w zawodach ,tylko dla siebie samego.Realnie więc oceniłem swoje możliwości i stwierdziłem iż jest to ogromne wyzwanie,a mi brakuje do tego talentu. Mam nadzieje drogi Adamie że się nie pogniewasz za ten wpis ,znasz mnie i przywykłeś już pewnie do słów krytyki z mojej strony Generalnie model wizualnie bardzo efektowny...
Adam 10 Opublikowano 29 Maja 2012 Autor Opublikowano 29 Maja 2012 Do Dęblina nie dam rady oblatać, ponieważ nie chcę się śpieszyć, ale wystawię go obok innych modeli. Podejżewam, że same wkładanie "wnętrzności" zajmie mi miesiąc. Kalkomanie były drukowane laserowo na czystej kalkomanii do modeli plastykowych. Według moich obliczeń model będzie ważył 14-14,5 kg. Jesli trzeba będzie doważyć na nos to będzie pewnie pow 15 kg. i wtedy pójdzie do klasy G. pozdr.
Johny88 Opublikowano 31 Maja 2012 Opublikowano 31 Maja 2012 I niech ktoś powie, że są ładniejsze samoloty niż z WWII.... Przynajmniej dla mnie nie ma, jestem ich chyba największym fanem. A ten hawker jest naprawde śliczny, podziwiam dokładność i precyzję wykonania.
Adam 10 Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Opublikowano 11 Lutego 2013 Witam Forumowiczów, Długo nic nie uzupełniałem w tym temacie ponieważ ciągle było jakieś zamieszanie w pracy i poza nią i tak ciągle coś. Niemniej jednak cały czas systematycznie pracowałem nad modelem. Można powiedzieć, że jest skończony. Pozostało uruchomić zamykanie klapek kółka ogonowego, wmontować celownik pilota, pilota, mapę i zrobić nowe osłony karabinów. Gdy będzie cieplej uruchomię silnik na mineralu w celu dotarcia. Zamieszczam filmik z pierwszego kompleksowego uruchomienia systemów modelu. Pozdrawiam. http://youtu.be/UpiiB4hV_ME
Johny88 Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Witam ,serwa od klap spowolniłeś funkcją w aparaturze ?? Jeśli ja tak próbuje (klapy na 2 serwach) to jedna z klap startuje póżniej ,jakie warunki trzeba spełnić by można było spowolnić 2 serwa o tyle samo i startowały równo??
Rekomendowane odpowiedzi