Skocz do zawartości

Hawker Tempest 1:5 RC


Adam 10
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Następnie malowanie.

Mój kolega Romek Łagnowski skleił i pomalował 360 modeli plastykowych i zobowiązał się pomalować mój, który będzie jego 360pierwszy. Na początek według Romka tzw. preshading, który pomoże wyodrębnić linie podziału poszycia.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

 

Następnie nanoszę znaki i linie podziału pasów inwazyjnych za pomocą laserowej poziomnicy.

Dołączona grafika

 

Następnie żółty kolor, Który według Romka pozwoli na postarzenie plam kamuflażu oraz zrobienie efektu wypłowiałego i starego lakieru.

Przecież samolot z lotniska polowego wyglądał jak traktor po orce.

Dołączona grafika

 

No i kadłub.

 

Dołączona grafika

A tak wygląda efekt końcowy po pomalowaniu spodu na tzw. light green.

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Dla mnie to super ale według Romka jest to tylko półfabrykat do dalszej pracy. Następnym etapem jest tzw. przyp. autora "brudzing" a co to znaczy dowiem się w następnym tygodniu.

Pozdr.

a.w.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Przedstawiam teraz model po nalkejeniu naklejek. Naklejki opracowałem czcionką zciągniętą z internetu a następnie wydrukowałem na czystej kalkomani do modeli plastykowych na drukarce laserowej. ;)

Efekt jest jak widać. trzeba będzie powalczyć z klejrm od naklejek ponieważ szczególnie widać go na zielonym. :huh::wub:

Pozdr.

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Edytowane przez Adam 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Szanownych Forumowiczów.

Dzisaj skończyliśmy ponad miesięczne malowanie, postarzanie i brudzenie modelu. W środę dostanie warstwę lakieru chroniącego go przerd benzyną.

Model na którum latał ppłk Beamont d-ca skrzydła, prezentuje się następujco:

Dołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam. Mistrzostwa świata.

Malutki minusik za nienaturalne brudzenie wydechu. Trochę przesadzone co do szerokości i schodzenia łukiem w kierunku natarcia płata :( . Zobacz tu http://www.wwiiaircraftperformance.org/tempest/temptest.html . Ale i tak czapki z głów i zbierać opadłe szczęki :o :o :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam normalnie z taczek ferrari zrobiłeś podziwiam mi już cierpliwości brakuje czasami do corsaira ale wytrzymam. Super wygląda właśnie nie taka malowana lala tylko prawdziwy bojowy samolot.....

Jakie śmiegło będzie bo kołpak wydaje się być na 4-ro łopatowe przygotowany.....

 

Jeszcze raz gratulacje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No toś pojechał po bandzie :o !!

Scenka mi wylatała :blink: .

Adamie, chylę czoła, wyszedł genialnie, naprawdę - szacun.

Napisz no jeno ile to cacko waży do lotu i jaką technologią robiłeś napisy eksploatacyjne.

 

 

Wojtek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam nie wiem jakim materiałem zdjęciowym dysponujesz ( ówczesne fotografia była daleka od doskonałości :) ) ,ale uważam że naniesiony "weathering" jest zbyt wyraźny ,a barwy i ich intensywność (może to kwestia oświetlenia) są nienaturalne.Jak ciężko jest uzyskać realizm w wykonaniu takich prac ,przekonałem się sam wykonując trochę prób i testów by odtworzyć ślady eksploatacji na moim F-15 nie dla udziału w zawodach ,tylko dla siebie samego.Realnie więc oceniłem swoje możliwości i stwierdziłem iż jest to ogromne wyzwanie,a mi brakuje do tego talentu. Mam nadzieje drogi Adamie że się nie pogniewasz za ten wpis ,znasz mnie i przywykłeś już pewnie do słów krytyki z mojej strony ;) Generalnie model wizualnie bardzo efektowny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Dęblina nie dam rady oblatać, ponieważ nie chcę się śpieszyć, ale wystawię go obok innych modeli. Podejżewam, że same wkładanie "wnętrzności" zajmie mi miesiąc.

Kalkomanie były drukowane laserowo na czystej kalkomanii do modeli plastykowych. Według moich obliczeń model będzie ważył 14-14,5 kg. Jesli trzeba będzie doważyć na nos to będzie pewnie pow 15 kg. i wtedy pójdzie do klasy G.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam Forumowiczów,

Długo nic nie uzupełniałem w tym temacie ponieważ ciągle było jakieś zamieszanie w pracy i poza nią i tak ciągle coś. Niemniej jednak cały czas systematycznie pracowałem nad modelem. Można powiedzieć, że jest skończony. Pozostało uruchomić zamykanie klapek kółka ogonowego, wmontować celownik pilota, pilota, mapę i zrobić nowe osłony karabinów. Gdy będzie cieplej uruchomię silnik na mineralu w celu dotarcia. Zamieszczam filmik z pierwszego kompleksowego uruchomienia systemów modelu.

Pozdrawiam.

http://youtu.be/UpiiB4hV_ME

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,serwa od klap spowolniłeś funkcją w aparaturze ?? Jeśli ja tak próbuje (klapy na 2 serwach) to jedna z klap startuje póżniej ,jakie warunki trzeba spełnić by można było spowolnić 2 serwa o tyle samo i startowały równo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.