sławek Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Co do uzyskania gładkiej powierzchni -maluj-oszlifuj , maluj-oszlifuj tyle razy aż uzyskasz pożądany efekt (dodatkową wagę też uzyskasz nie koniecznie dużo ale zawsze) Zgadzam się z Pawłem-zostaw jak jest odstęp śmigła od kadłuba ale pomyśl o podwoziu bo te składane łopatki ci "podziargają" dziób (lub go oklej) Może przydałoby się jeszcze zrobić otwór na wymianę powietrza w "komorze" silnika by miało gdzie uciekać -to zwiększy chłodzenie (niekonieczny zabieg)
robertus Opublikowano 12 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2012 Mogę jeszcze dać śmigło na prop-saverze, ale nie będzie tak makietowo. Trochę testowałem i kadłub zrobię tak. Przeszlifuję papierem, aby ściągnąć tą warstwę błyszczącą. Pokryję kadłub wikolem, na to farba akrylowa. Na koniec lakier do parkietów
robertus Opublikowano 21 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2012 Zważyłem wszystkie części samolotu na gotowo i wyjdzie mi 570gram. Trochę mnie poniosło :shock: Mam nadzieję, że uniesie się w powietrze. Malowanie w ogóle mi nie wyszło. Nie dość, że kolor zły to i ten brązowy jakiś tłusty jest i lakier bezbarwny ślizgał się po nim i zbierał w krople. Nie mniej, jest to w tym momencie, mój najbardziej zaawansowany technologicznie samolot. Proszę o poradę jak go wyważyć. Czy 30% na górnym płacie będzie ok?
Łukasz K. Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 30 % powinno być ok, chociaż po locie pewnie troszkę poprawisz... Mi się podoba, chociaż waga trochę duża, ale nie będzie na pewno kłopotów z lotem.
robertus Opublikowano 22 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2012 Do zrobienia zostało jeszcze parę drobiazgów koło kabinki i podwozie.
madrian Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 A gdzie PUW-ki 7,92? :twisted: Choć bardziej przypomina z kształtu I-153...
MrFlayerX Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Pięknie wyszło, oby więcej takich.
Marek:D Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 A czemu nie patrzy na przyrządy? Pewnie lata na wyczucie, woli patrzeć w lusterka PS modelik fajny i świetny pomysł na malowanie Tylko pogratulować i trzymać kciuki za oblot(chociaż jak dobrze zrobiony to nawet nie powinno być złego scenariusza).
robertus Opublikowano 26 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2012 A czemu nie patrzy na przyrządy? Bo kołuje na lotnisko,a w dwupłatowcu wiadomo, że do przodu nic nie widać.
Buckey Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Ja też na początku byłem przekonany do śmigieł składanych, bo np. nie uszkodzą się przy lądowaniu itp. Ale mają większy skok bo np. 11x6 a śmigła stałe - mniejszy np. 11x4,7 (do Slow Flayerów) a to znaczy, że są zdecydowanie słabsze przy mniejszych prędkościach. I po przygodach i testach jestem przekonany, że o wiele lepiej sprawdzają się śmigła stałe na prop-saverze. Różnica jest spora i NAPRAWDĘ odczuwalna. Oczywiście śmigło musi być dobrane do silnika - dla Twojego to 10x4,7. Chyba jedne z najlepszych śmigieł to GWS (zazwyczaj pomarańczowe), są lekkie i tanie. Do takiego modelu jak Twój śmigło składane będzie za słabe. Bardzo przekonujące jest porównanie, że śmigła o małym skoku to jak niskie biegi w samochodzie (masz większą moc ale niższą prędkość) a śmigła o większym skoku to jak wysokie biegi (mała moc ale wyższa prędkość). Przy manewrach w locie, ostrych skrętach itp. prędkość modelu spada bo rośnie opór powodowany przez wychylone powierzchnie sterowe, i śmigło składane nie będzie miało siły (mocy) aby przeciwstawić się większemu oporowi i aby prędkość modelu nie spadła za bardzo. To tak jak w samochodzie, przed zakrętem powinno się zredukować bieg, aby mieć wyższą moc (wiem co mówię bo jestem też kierowcą rajdowym ) Mam nadzieję, że mój wywód jest zrozumiały PS. bardzo fajny model, ja też chciałbym kiedyś wykonać dwupłata.
madrian Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Chyba jedne z najlepszych śmigieł to GWS (zazwyczaj pomarańczowe), są lekkie i tanie. Tanie tak... I tyle można o nich powiedzieć. Są lekkie, ale też bardzo łamliwe i łatwo się odkształcają. A ich wyważenie często pozostawia sporo do życzenia. Zdecydowanie lepiej dołożyć i kupić porządne śmigło, np. APC. Zupełnie inaczej wygląda kultura pracy całego napędu.
robertus Opublikowano 27 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2012 Panowie gdzie mam zmierzyć tą 1/3 cięciwy do SC? Ultron ma skrzydło ze skosem. edit. No to se polatałem. :evil: Podłączyłem dzisiaj aku kontrolnie i regulator się sfajczył. Co gorsza silnik również dostał. Na luzie się kręci, ale czarne uzwojenia nie rokują nadziei na dobra pracę. Tak więc mam dodatkowe,niezamierzone okienko w spodzie kadłuba.
Buckey Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 madrian -> masz rację, źle się wyraziłem miałem na myśli nie to, że śmigła GWS są najlepsze w ogóle, tylko to, że wg mnie najlepiej nadają się do modeli typu Slow Flayer, czyli lekkich, tanich i prostych (często rozbijanych, do nauki, zabawy itp.). Faktycznie, po przyziemieniach na śmigło, czasem się odkształcają... Natomiast ja wyważam statycznie każde śmigło, np. poprzez naklejenie paska taśmy o odpowiedniej grubości na końcówce śmigła, jak dla mnie to się sprawdza. Co do SC w dwupłacie, jest taki arkusz Excela, który może co nieco ułatwić: http://www.ourdmac.com/files/CG_MAC_CALC.3.xls Nie mam doświadczenia w dwupłatach, aczkolwiek, chyba nie popełnisz dużego błędu jak ustawisz go te 30% od krawędzi natarcia w "połowie połówki" górnego płata i przesuwając do tyłu o połowę odległości między krawędzią natarcia górnego i dolnego płata (w rzucie z góry). Dla bezpieczeństwa i tak lepiej, żeby SC na początku był trochę za bardzo z przodu (model bardziej ospały) niż za bardzo z tyłu (model nerwowy). Ale może poprawi mnie praktyk z doświadczeniem
robertus Opublikowano 27 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2012 Zrozumiałem: W połowie długości płata podeprzeć na (1/3 cięciwy+połowa odległości przesunięcia między płatami górny - dolny).
Buckey Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Tak według mnie to ten punkt, ale możesz przy pierwszych lotach ustawić go nieco z przodu, tak na oko jakieś 0,5-1 cm. PS. Ja też załatwiłem 3 regulatory... błędów nie popełnia tylko ten, który nic nie robi
madrian Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Tak według mnie to ten punkt, ale możesz przy pierwszych lotach ustawić go nieco z przodu, tak na oko jakieś 0,5-1 cm. PS. Ja też załatwiłem 3 regulatory... błędów nie popełnia tylko ten, który nic nie robi Oj zapracowanych mamy polityków ostatnio... :devil:
turel Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Super pilot gdzie takiego kupiłeś ? A co do regulatorów to ja też popaliłem kilka jak testowałem różne napędy .Napisz mi na pw dlaczego się ci upalił by następny nie poległ w testach!Mozę coś poradzimy temu .Super model czekam na oblot może w Oławie zapraszamy .Nakręcimy film .
Rekomendowane odpowiedzi