Skocz do zawartości

Silnik DL 50


czhomik

Rekomendowane odpowiedzi

Jak już wspomniał tikicaca modele klasy 50ccm nie są aż tak drogie - nawet biorąc pod uwagę najlepsze waszym zdaniem "debeściackie" zestawy za najgrubsze pieniądze.

 

Druga sprawa silniki tej klasy to nie tylko DA i DL - są jeszcze inne maki. Jak wygląda tutaj sprawa z porównaniem właśnie do innych silników? Czy rzeczywiście silnik ten jak sugeruje cena (najniższa z całej grupy) plasuje go rzeczywiście na ostatnim miejscu?

 

Momentami mam wrażenie że zachowujecie się jak - baby! Z całym szacunkiem ale i w świecie płci pięknej występuje podobne zjawisko - im droższy kosmetyk tym lepszy - tyle że tam różnica cenowa to nie 2x a nawet 10x! Jak i tu tak i tam (tyle że nawet komercyjnie) podjęto próby porównania - wyniki można podziwiać w jednym z programów - i co? Tam cena nie ma kompletnie wpływu na jakość!! Może wyda wam się to porównanie dziwne i nie na miejscu ale jak i w tamtej branży (przede wszystkim) tak i tej w pewnym stopniu pewną rolę na cenę (i to nie byle jaką) odgrywa - marka!!

 

Osobiście "fachowość" typu "to Nie" bo jest tyle i tyle tańsze mam głęboko :ass:

Nie na tym rzecz polega. Fachowość to przedstawienie wad i zalet danego produktu, uwagi użytkowników itp. tylko w taki sposób można sobie wyrobić jakiekolwiek zdanie o produkcie. Jednym słowem im więcej rzeczowych wypowiedzi użytkowników silników DL50 tym lepiej dla tego tematu. Każdy czytający będzie potrafił wyrobić sobie własne zdanie i odpowiedź - warto czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Osobiście "fachowość" typu "to Nie" bo jest tyle i tyle tańsze mam głęboko :ass:

 

Aby nie ciągnąć tej dyskusji w nieskończoność poprosiłem Borysa , aby teraz i w przyszłości dokładniej wyjaśnił wady i zalety omawianych silników, zapłonów , paliw itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik DL jest na naszym rynku od niedawna, wiadomo jaka jest jego cena,

dla niekturych bardzo konkurencyjna, ale ma także i swoje wady. do wymiany podlega łoże silnika dodane do tego silnika . po paru godzinach pracy pęka na zgięciach,także od razu należy dorobic inne, a mozna wkoncu skończyć porównanie do DA

bo napewno nie jest lepszy, forum to nie jest po to aby się kłucić o to czy jest lepszy od DA czy gorszy. Fakt że jest to podruba , ale zapala dośc łatwo i chodzi ale pytanie jak długo, wkładając go w model o wartości 5000 i oszczędzając na tym 1000zł to podług tego ile się wydało to w tym przypadku nie ma co oszczędzać na tańszym silniku który tak naprawde nie wiadomo jak długo jeszcze pochodzi.

jakoś nikt sie nie wypowiada jak długo lata na tym silniku.

tylko jest spóe DA - DL. wiadomo że DL nie bedzie lepszy od silników renomowanych firm, taże czas ten spór zakonczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mozna wkoncu skończyć porównanie do DA

bo napewno nie jest lepszy, forum to nie jest po to aby się kłucić o to czy jest lepszy od DA czy gorszy. Fakt że jest to podruba , ale zapala dośc łatwo i chodzi ale pytanie jak długo, wkładając go w model o wartości 5000 i oszczędzając na tym 1000zł to podług tego ile się wydało to w tym przypadku nie ma co oszczędzać na tańszym silniku który tak naprawde nie wiadomo jak długo jeszcze pochodzi.

jakoś nikt sie nie wypowiada jak długo lata na tym silniku.

 

Zacznę od końca - no właśnie - jeszcze nikt się nie wypowiada jak długo można pobawić się tym silnikiem. Pytanie tylko jak długo jest on na rynku i ilu użytkowników zdążyło już ubić ten silnik?

 

Druga sprawa to naprawdę nie chodzi o to aby udowodnić że jest on lepszy od DA - nie ma sensu nawet. Podobnie brzmiała by próba udowodnienia wyższości ASP nad OS :crazy:

 

Natomiast odpowiedź ma sens czy ten silnik jest wart swej ceny lub - czy DA jest warty swojej! Więc porównanie silników! DL jest dwukrotnie tańszy od DA co dla niektórych jest sensowną alternatywą ale dla innych - totalną porażką. Aby sens porównawczy miał jakikolwiek sens ewidentnie trzeba odrzucić istniejącą różnicę cenową.

 

Wiemy już iż nie ma z nim kłopotów podczas pierwszych rozruchów czy docieraniu.

Może ktoś znajdzie się chętny do testu zasugerowanego przez rabbitlkr`a dla silnika DL i DA? Poczekać trochę na wrażenia z dłuższych użytkowań czy innych zauważonych różnic pomiędzy silnikami. Może się zdarzyć że jedyną istotną różnicą pomiędzy silnikami jest jego - cena. Co wtedy? DL jest wartych swoich pieniędzy czy DA nie warty swoich?

 

Borys - dla Ciebie i owszem - dyskusja może być bez sensu. Pamiętaj tylko że to Twoje osobiste zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wymiany podlega łoże silnika dodane do tego silnika . po paru godzinach pracy pęka na zgięciach,także od razu należy dorobic inne,
Obecnie dostarczane silniki mają już w zestawie tuleje dystansowe identyczne jak w DA. Ten element rzeczywiście budził wątpliwości od samego początku. Ja, z pewnością nigdy nie użył bym go do mocowania silnika.

Zamówiłem ten silnik więc jest ciekaw opinii dotychczasowych użytkowników. Sam będę mógł coś o nim powiedziec dopiero za kilka miesięcy i porównać go do ZDZ, którego używam od kilku sezonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napewno nie prędko zdecyduje się na zakup DLa lubie rzeczy sprawdzone i o wyrobionej marce , wiec poczekam ze dwa lata ,a narazie pozostane przy ZDZ i DA, interasuje mnie jednak jak wygląda sewis gwarancyjny i dostępność do części zamiennych ,żeby nie okazało się że drobna awaria skazuje naszego DLa na śmietnik , osobiście chciał bym żeby DL okazał sie hitem , może zmusiło by to uznane marki do obniżki cen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Jestem szczęśliwym posiadaczem takiego silnika od września i wylatałem nim około 20 godzin

i to co mogę powiedzieć o nim to że za tą cenę to naprawdę dobry silnik.Żadnych problemów z odpalaniem (latałem wcześniej na ZDZ40 i jak nie ustawiłem to musiałem się namachać żeby go odpalić gdy był zimny-w zdz norma).Na śmigle JAS 23x10 kręcił 7000n/min. 22x10 7300n/min. Loty na tym silniku modelem o wadze około 7,5kg-8kg to sama przyjemność .

Jedynym minusem to wydech(rura) ,urwał się po 10 godzinach lotów ale 10 minut spawania argonem i znów jest dobry.Gwint na świecy u mnie jest o.k.A oto dwa lini do filmów z moim CAP-em 232.

http://kkdarch.wrzuta.pl/film/voxLt8anDP/obrazy3_010

http://kkdarch.wrzuta.pl/film/1EETuhSpOq/obrazy3_009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dzis docieralismy silnik kolegi tez dl50, silnik ma juz przepalone ok 2,5l paliwa, wiec zrobilismy test opisywany wczesniej przez lukasza, gaz na ok 2/3 (2/3 na drazku to ok 3/4 na przepustnicy) i szybkie przejscie na maks i tak kilka razy. Przejscia z mininalnych na maksymalne rowniez plynne i szybkie. Silnik pracuje bez zajakniecia, nie odczuwa sie jakiejkolwiek dziury. Wstawie link do filmiku jak tylko kolega wrzuci go na youtube, sami ocenicie :) Zmarzlem konkretnie ale warto bylo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PAnowie dlaczego czepiacie sie chinczykow.Ci ludzie pracuja ciezko za 20 cent za godzine .Apropo . MIESZKO 1 wracajac z lowof do domu musial sie orientowac wedlug pozostawionych sladow.A oni jurz 1000 lat albo lepiej znali kompas .A dzisiejsze GPS w 90 % tesz oni robia.Awiec CZAPY z Lbow.PS.Jestem POLAKIEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na normalnym odbiorniku mozna latac :) w tym modelu na filmiku jest odbiornik hitec HFD08RD i zasieg jest ok. Ja mam tez ten odbiornik w piperku i przy innym zaplonie (tez ekranowanym) zasieg bez zmian. U siebie przy dl mam futabe 148DP z PCM, ale tylko po to zeby zabezpieczyc sie przed zalkoceniami z innych źródeł :)

 

edit: Zaplon w nowej i starej wersji jest taki sam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.