Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam pytanie odnośnie pakiety do tego modelu..

 

Dane modelu to:

Rozpiętość: 1040 mm, długość: 760 mm, silnik EMAX 2210/30, reg 20A,

mam 2 pakiety 3s.. jeden 900mAh a drugi 1500 mAh.. 900' lepiej się wpasowuje, ale obawiam się, że może nie wystarczyć... natomiast 1500 wydaje mi się troszkę za duża i za ciężka.. doradzicie? producent sugeruje wage rtf około 750g..

Opublikowano

Co ma nie wystarczyć ? Najwyżej krócej polatasz. 1500 mah też się nada ale musisz go cofnąć bardziej do tył€ (wiadomo, do poprawnego wyważenia) Często waga producenta, nie odpowiada rzeczywistości, taże nie martw się.

Opublikowano

Niby producent zaleca pakiet 1500-2100 mAh... ehh muszę odszukać wagę i zważyć model.. w każdym razie na "oblot" chyba wybiorę się z 900mAh.. zawsze to trochę "wolniej" będzie leciał ;-)

Opublikowano

900mah to pojemność pakietu. Obroty silnika zależą od tego ile ogniw masz w pakiecie. Ty oba masz 3s,więc różnica w szybkości może wynikać tylko z mniejszej wagi. Powodzenia w oblocie !

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

mam pewien problem... chodzi o to, że mam śmigła TowerPro, oraz GWS. Myślałem, że GWS odpadają - za miękkie i w ogóle za wiotkie - ale do do meritum... na śmigłach TP silnik na wysokich obrotach dostaje "bicia" choć śmigła zdają się być wyważone dobrze - wyważarki nie mam więc robiłem to domowym sposobem.. Śmigła te mocuje przy pomocy stałej piasty 3mm na M6.. na śmigłach GWS mocowanych na piaście z gumkami problemu nie ma :/ czy przyczyna tego "bicia" może być piasta?

 

link do podobnej piasty jaka mam:

http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_28&products_id=8554

 

dzisiaj kupie śmigło APC...może to pomoże.. dodam że testowałem to na 4 śmigłach GWS i na 3 TP... za każdym razem efekt ten sam...

Opublikowano

piasta może być krzywa...

 

Gws wcale nie będą za miękie. Ja używach takich w extrimie 3d (metrowy akrobat z balsy) i nie jest źle.

Opublikowano

Hmm a moze masz bardzo dluga os w silniku i śmigło zamontowane na jej koncu? Zmniejsz długość osi a nie bedzie bicia. Poza tym chodzi ci chyba o Cessne Skyline

Opublikowano

witam faktycznie oś jest dość długa.. - a cessna SKYLANE :D

 

jeżeli chodzi o skrócenie osi... hmmm musiałbym zrobic nowe mocowanei silnika i przesunąć go trochę do przodu, bo inaczej nie dam rady załozyc osłony silnika.. dzięki za podpowiedź.

Opublikowano

a cessna SKYLANE

No to może i w tytule wątku poprawną nazwę modelu ukaż światu :roll: . Raczej nikomu nie przyszło by do głowy , żeby wpisać w wyszukiwarce frazę: "slylane", coby do takiego jak Twój modelu trafić :wink: .
Opublikowano

hehe w tytule "czeski błąd" jakiś chochlik podmienił literki :D podsyłam link do zdjęcia Silnika, ośki i piasty... zauważyłem że na końcu piasty widać małe drgania... muszę zastąpić oryginalną piastę nakrętka M6 i zobaczymy czy to pomoże - piasty mam 2szt 1 TowerPro 2 E-Max ( na śmigłach APC efekt taki sam..) więc to raczej na 99% problem z piastą... ale czemu z dwiema? A może ja coś robie nie tak ;/

 

link: https://picasaweb.google.com/103312427618387515577/Cessna?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIelq_3E-KKzMQ&feat=directlink

Opublikowano

Problem lezy w osi silnika. Mialem to samo w asw28. Ale zanim doszło do przerabiania to modelu juz nie bylo. Pierwszy raz to zauwazylem z 6 lat temu w moim pierwszym modelu, Toto1.

Jezeli masz możliwość to zrób testy bez owiewki i z zamontowanym blizej śmigłem.

Opublikowano

Mówisz, że problemem jest oś silnika.. a dokładniej? Jest jakiś "patent" żeby to naprawić? mogę wyciąć całkiem 1 wręgę.. i przesunąć 2, skrócić oś i zakładać kołpak tuż przy silniku.. pewnie pomoże ale to sporo zabawy i boję się o sztywność przodu kadłuba.. a jeżeli chodzi o drgania to są Z i BEZ owiewki.

 

EDIT:

 

Sprawdziłem i bicie jest nawet jeśli śmigło zamontowane jest zaraz przy silniku... więc może to problem z wyważeniem samego silnika? Jeśli tak jest to czy ktoś z was wie jak wyważyć silnik?

silnik to E-MAX GF 2210/30

Opublikowano

Czy model nie machnął jakiegoś kreta? Mozesz miec os krzywa. Podaj zdjecia bedzie łatwiej cos wymyslec. Sprawdz tez wyważenie śmigła. Zobacz tez czy sam silnik na wysokich obrotach tez trzesie. Wtedy to wina silnika, tj. osi.

Opublikowano

model i silnik jeszcze nie oblatane ( nówki) więc kreta nie było. Właśnie zamówiłem wyważarkę do śmigieł, może to mój sposób na wyważanie był do kitu. choć silnik sam, bez śmigła tez wpada w lekkie drgania. W sumie to zamówiłem tez inny silnik- RAY C2836/10 ( mocowany za wręga) żeby zamontować tak jak to było oryginalnie.. Moje poprzednie modele były zawsze na 2S przez to nie martwiłem się wyważaniem śmigieł :/

 

No nic jeszcze do wiosny trochę czasu mam ;-) teraz i tak wieje i MROZI :)

 

A zdjęcie jest 2 posty wyżej :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Problemem okazał się silnik Emax. Po założeniu RAY C2836/10 drgań brak :) Model wyważony, w pełni wyposażony czeka na oblot. Ewentualnie nowy nadajnik i odbiornik którego właśnie poszukuję ( Turnigy 9x na HK jest "nie do zdobycia" heh ) więc przegladam allegro za czymś niedrogim a dobrym i myślę o radiolinku.. ehh ale nie będę poruszał tu tego tematu, bo na tym forum było to już omawiane kilkanaście razy :)

 

Jak będę miał film i/lub zdjęcia z oblotu cessny to zamieszczę w tym poście.

Opublikowano

Wiem już ją widziałem, ale cena nie ta co w HK :)

Do moich "zastosowań" spokojnie wystarczy Radiolink T6EAP

aczkolwiek mam chrapke na 9x heh

Mimo wszystko dzięki za zainteresowanie :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Oblot UDANY :) Skylane lata jak marzenie :) dzięki zastosowaniu klapo-lotek prędkość przy lądowaniu jest całkiem "przyjazna" Narazie wylatałem 3 pakiety 900mAh - 1500mAh jeszcze nie przetestowany, może dzisiaj się uda jeśli pogoda pozwoli. Mam filmik z oblotu ale muszę go troszkę skrócić, ponieważ kamera leżała przy samochodzie (brak operatora) i oglądalibyście "gniota" ;)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.