Irek M Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Czy to zaszkodzi silnikowi, że będę go docierał krótkimi seriami po 1min. na uboższej mieszance i małym gazie zamiast po 5 minut na full gazie i przelanym silniku?No to nic dziwnego, że masz problemy - kto ciebie uczył takiego docierania :?: Może zamiast pisać takie farmazony czytaj forum bardzo uważnie. Nabędziesz umiejętności o wiele tańszym kosztem niż samodzielne eksperymentowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Czy to zaszkodzi silnikowi, że będę go docierał krótkimi seriami po 1min. na uboższej mieszance i małym gazie zamiast po 5 minut na full gazie i przelanym silniku?No to nic dziwnego, że masz problemy - kto ciebie uczył takiego docierania :?: Może zamiast pisać takie farmazony czytaj forum bardzo uważnie. Nabędziesz umiejętności o wiele tańszym kosztem niż samodzielne eksperymentowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 f150 - po polsku proszę Odpręża na pewno np. w porównaniu ze świecą nowarossi c5s... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 f150 - po polsku proszę Odpręża na pewno np. w porównaniu ze świecą nowarossi c5s... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Irek, Ja tylko się pytam właśnie dlatego, że nikt mnie tego nie uczył. Nie zubożałem na razie mieszanki bo wiem, że może być to niebezpieczne dla silnika. Chciałem raczej tylko się zapytać czy jak zadziała na chwilę na trochę uboższej mieszance i małej przepustnicy to czy mu się coś stanie. Teraz już wykombinowałem sposób na gasnący silnik- lekkie podgrzewanie świecy , full gaz i full przelanie- chodzi coraz pewniej i za każdym razem odpala . Na razie jeszcze nie "docierałem" go dłużej wg. instrukcji a tylko próbowałem odpalać i żeby chodził choć przez chwilę na bogatej mieszance. Teraz pewno ktoś powie, że będę co chwila kupował nową świecę no ale jak docierać gasnący co 10 sek. silnik? Info: Łączny czas przechodzony- około trzech minut jeśli liczyć czas od dwóch sekund działania w górę. Max nagrzanie głowicy- do około 40*C Śmigło 6X3 APC Paliwo Model Technics 5% nitrometanu i 20% ojejów łącznie z rycyną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Irek, Ja tylko się pytam właśnie dlatego, że nikt mnie tego nie uczył. Nie zubożałem na razie mieszanki bo wiem, że może być to niebezpieczne dla silnika. Chciałem raczej tylko się zapytać czy jak zadziała na chwilę na trochę uboższej mieszance i małej przepustnicy to czy mu się coś stanie. Teraz już wykombinowałem sposób na gasnący silnik- lekkie podgrzewanie świecy , full gaz i full przelanie- chodzi coraz pewniej i za każdym razem odpala . Na razie jeszcze nie "docierałem" go dłużej wg. instrukcji a tylko próbowałem odpalać i żeby chodził choć przez chwilę na bogatej mieszance. Teraz pewno ktoś powie, że będę co chwila kupował nową świecę no ale jak docierać gasnący co 10 sek. silnik? Info: Łączny czas przechodzony- około trzech minut jeśli liczyć czas od dwóch sekund działania w górę. Max nagrzanie głowicy- do około 40*C Śmigło 6X3 APC Paliwo Model Technics 5% nitrometanu i 20% ojejów łącznie z rycyną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Tak jak już powidziano; docieramy na bogatej mieszance i przelanym gażniku. Jak to zrobić? Gdy już uruchomisz silnik to otwierasz max przepustnicę ale wykręcając i9głę mieszanki wzbogacasz ją aż obroty sporo zmniejszą się. I tak ma pracować. Teraz co jakiś czas - co pare minut wkręcasz igłę zwiększając obroty aż do maxymalnych. Pracuje tak powiedzmy z 10sek i znowu zmniejszasz igłą na pare minut. Proces powtarzasz kilkakrotnie. Jak widzisz przepustnica maxymalnie otwarta - ale to ma zapewnić tylko najwiekszy przepłym paliwa z większą zawartością oleju niż do9 normalnej eksploatacji. Gdy tak przepracuje ze 3 zbiorniki silnik wstępnie będzie dotarty, reszta już podczas lotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Tak jak już powidziano; docieramy na bogatej mieszance i przelanym gażniku. Jak to zrobić? Gdy już uruchomisz silnik to otwierasz max przepustnicę ale wykręcając i9głę mieszanki wzbogacasz ją aż obroty sporo zmniejszą się. I tak ma pracować. Teraz co jakiś czas - co pare minut wkręcasz igłę zwiększając obroty aż do maxymalnych. Pracuje tak powiedzmy z 10sek i znowu zmniejszasz igłą na pare minut. Proces powtarzasz kilkakrotnie. Jak widzisz przepustnica maxymalnie otwarta - ale to ma zapewnić tylko najwiekszy przepłym paliwa z większą zawartością oleju niż do9 normalnej eksploatacji. Gdy tak przepracuje ze 3 zbiorniki silnik wstępnie będzie dotarty, reszta już podczas lotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Maiłem to samo silnik gaśnie bo masz za mało nitro w paliwie lub za zimną swiece.. To na pewno to tym bardziej jak chodzi z grzałką.. Kup paliwo contest 10 i sprawdź. Mniejsze silniczki potrzebują wiecej nitro w paliwie..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Maiłem to samo silnik gaśnie bo masz za mało nitro w paliwie lub za zimną swiece.. To na pewno to tym bardziej jak chodzi z grzałką.. Kup paliwo contest 10 i sprawdź. Mniejsze silniczki potrzebują wiecej nitro w paliwie..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_Sm Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Witajcie, Rwd już prawie cały pomalowany, dostały tylko małe poprawki i prace trwające dokładnie 3 miesiące zostaną zakończone. Oblot w niedzielę. I w związku z tym, że tak jak pisałem emax jest w rwd tylko chwilowo chciałbym się Was zapytać jaki silnik zakupić do niego, na dniach będę zamawiał w hk. Jaki mu kupić silnik, waga po pomalowaniu całości i dociążeniu do lotu na bank będzie oscylowała w granicach 1 kg Czy nie będzie przesadą jak kupię mu silnik koło 300 - 350 W ?? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_Sm Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Witajcie, Rwd już prawie cały pomalowany, dostały tylko małe poprawki i prace trwające dokładnie 3 miesiące zostaną zakończone. Oblot w niedzielę. I w związku z tym, że tak jak pisałem emax jest w rwd tylko chwilowo chciałbym się Was zapytać jaki silnik zakupić do niego, na dniach będę zamawiał w hk. Jaki mu kupić silnik, waga po pomalowaniu całości i dociążeniu do lotu na bank będzie oscylowała w granicach 1 kg Czy nie będzie przesadą jak kupię mu silnik koło 300 - 350 W ?? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Mozesz zamówić i 500W a to ile pobierze prądu i wygeneruje ciągu zależy od założonego śmigła. np: http://www.bungymania.com/imageshome/includes3/motorperf1.php?id=64 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Mozesz zamówić i 500W a to ile pobierze prądu i wygeneruje ciągu zależy od założonego śmigła. np: http://www.bungymania.com/imageshome/includes3/motorperf1.php?id=64 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_Sm Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Dzięki, Tak wiem, że od śmigła, od napięcia. Ale lepiej wsiąść większy, nie będzie problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_Sm Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Dzięki, Tak wiem, że od śmigła, od napięcia. Ale lepiej wsiąść większy, nie będzie problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Dla tych co nie mają pojęcia o czym piszą. Silnik WASP nie ma wymiennej świecy w sensie samej świecy.Świeca w tym modelu silnika jest wykonana razem z wkładką głowicy.Były próby przeróbek na gwint ,ale nie działa to tak jak powinno.Proponowanie tutaj wkręcenie innej świecy to bzdura na resorach. Zmianą świecy nie odprężysz silnika.Zmiana ciepłoty świecy powoduje zmianę wyprzedzenia zapłonu,przyspieszenie lub opóźnienie.Odprężenie silnika dokonuje się podkładkami pod głowicę. Docieranie silnika na zbyt dużym przelaniu powoduje jedynie uszkodzenie układu korbowo-tłokowego.Silnik nie osiąga temperatury dla właściwej pracy.Nie spala dostarczanego paliwa i jedynym efektem jest wyklepana panewka korby z powodu dużego obciążenia na w/w układ,a układ tuleja-tłok nadal jest niedotarty. Ale ja się na tym nie znam :wink: .Ja tylko grzebię codziennie w tym złomie znoszonym przez klientów. Wiatrak masz problem ,to zapraszam RC Matsu Balicka 75. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Dla tych co nie mają pojęcia o czym piszą. Silnik WASP nie ma wymiennej świecy w sensie samej świecy.Świeca w tym modelu silnika jest wykonana razem z wkładką głowicy.Były próby przeróbek na gwint ,ale nie działa to tak jak powinno.Proponowanie tutaj wkręcenie innej świecy to bzdura na resorach. Zmianą świecy nie odprężysz silnika.Zmiana ciepłoty świecy powoduje zmianę wyprzedzenia zapłonu,przyspieszenie lub opóźnienie.Odprężenie silnika dokonuje się podkładkami pod głowicę. Docieranie silnika na zbyt dużym przelaniu powoduje jedynie uszkodzenie układu korbowo-tłokowego.Silnik nie osiąga temperatury dla właściwej pracy.Nie spala dostarczanego paliwa i jedynym efektem jest wyklepana panewka korby z powodu dużego obciążenia na w/w układ,a układ tuleja-tłok nadal jest niedotarty. Ale ja się na tym nie znam :wink: .Ja tylko grzebię codziennie w tym złomie znoszonym przez klientów. Wiatrak masz problem ,to zapraszam RC Matsu Balicka 75. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Docieranie silnika na zbyt dużym przelaniu powoduje jedynie uszkodzenie układu korbowo-tłokowego.Silnik nie osiągaJeśli to było pisane do mnie to podałem ogolną zasadę ,którą stosuję do swoich silników i ktorą stosuje wielu modelarzy. Na 7 silników docieranych w ten sposób nie stwierdzono żadnej usterki ale może to tylko 7... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Docieranie silnika na zbyt dużym przelaniu powoduje jedynie uszkodzenie układu korbowo-tłokowego.Silnik nie osiągaJeśli to było pisane do mnie to podałem ogolną zasadę ,którą stosuję do swoich silników i ktorą stosuje wielu modelarzy. Na 7 silników docieranych w ten sposób nie stwierdzono żadnej usterki ale może to tylko 7... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi