Skocz do zawartości

eXTRIM v2 by ARTEX - może spalina


marcel_Kaszëbë

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 4 tygodnie później...

Jako, iż zabieram się za klejenie extrima mam kilka pytań. Wacham się między wersją elektryczną, a spalinową, więc chciałbym wiedzieć, czy ten zestawik wymaga jakiegoś przygotowania pod spalinę?

Jakieś wzmocnienia firewalla?

Czy solarlite nie podda się olejowy wypluwanemu z tlumika?

Czy da się upchnąć os/asp 15 nieco bardziej pod maskę?

 

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No,No

 

przeróbka wydaje się być bardzo ciekawą i chyba tańszą alternatywą w stosunku do elektryka.

Ja dziś skleiłem Extrima ale cały czas nie wiem jaki dać silnik. W elektryku podoba mi się to że

mogę podłączyć pakiet i latać - spalinka znów tankujesz i latasz do oporu.

Wybór jest trudny, choć z drugiej strony powoli buduję Katenę i do niej dam spalinę, więc nie wiem czy 2 spaliny mają sens. Zwłaszcza, że extrimem chciałem polatać trochę zimą i tu elektryk byłby lepszy ze względu na szybką gotowość do startu.

Jednak ta Twoja spalinka też jest super.

pzdr

 

Olaf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie sam sobie odpowiedziałem na pytanie czy mieć extrima elektro czy nitro - OBA :D.

Najpierw zrobię sobie elektro, bo ma już do niego wszystko, a jak mi do gustu przypadnie to będzie i spalina. Ciągle jednak mile widziane sugestie dotyczące wzmocnień, oklejania i modyfikowania modelu pod spalinę. Nie wiem jak zareaguje termokurczka(ta z popychaczy) na kontakt z paliwem/spalinami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

właśnie wpadł mi w ręce juniorek 2ccm :D i pomyślałem żeby go wsadzić do extrimka, czekam jeszcze tylko na tłumik i zaczynam przeróbkę. Zastanawiam się tylko czy mocy starczy, miał ktoś może taki silniczek? jakie śmigło - myślałem o 8/4 ile nitro do paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto i mój extrim spalinowy dokonał żywota. Z głupiej przyczyny wyszła kraksa, podczas lądowania wpadł w podmuch wiatru, podbiło go do góry, przechyliło na skrzydło na którym się podparł i bęc silnikiem w ziemię.

 

Pękł kadłub w pół i nie wiem czy chce mi się go odbudowywać...

Krótki filmik z ostatnich chwil przed upadkiem, niestety sam upadek nie został uchwycony :(.

 

http://pl.youtube.com/watch?v=eGU-F4DtwJk

 

Otrzymałem kilka PW na temat ex odnośnie wzmocnień. Oto oględny opis poczynionych zmian:

 

- domek silnika skrócony o jakieś 2,5 cm (ale zależne jest to od użytej jednostki napędowej i łoża)

- mocowanie domka we wrędze silnikowej zostało wzmocnione listewkami balsowymi

- usunięta połowa pólki pod pakiet

- serwo gazu na początku półki na pakiet

- zbiornik paliwa 100 ml wsunięty we wnękę pod półką (w tym celu musiałem wyciąć kawałek wręgi ogniowej)

- inne podwozie (model za ciężki na oryginalne podwozie - ciągle musiałem prostować)

 

To tak pokrótce lista zmian. Może teraz będę miał więcej czasu i umieszczę zdjęcia modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominaj ze wielka zaleta artexowych modeli jest to ze dzwonisz do nich , mowisz ze rozwaliles model i potrzeba Ci czesci nr: tyle i tyle lub potrzebny Ci caly kdlub nowy i po paru dniach masz paczke :)

 

To fakt. Zastanawiam się jednak czy zamawiać kadłub, kleić stary (raczej odpada, bo i tak jest już ciężki jak cegła) czy poczekać na przypływ gotówki i ulepić np katankę.

 

Poza tym na warsztacie leży ciągle piper, który woła o pomstę do nieba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym na warsztacie leży ciągle piper, który woła o pomstę do nieba.

Przepraszam, że nie na temat ale co z tym piperem, jakieś kłopoty ze składaniem?

Ja cały czas zastanawiam się nad tym kitem tyle, że w skali 1/5. Jednak nie wiem czy dam radę go poprawnie złożyć i dlatego obserwuję twój wątek z opisem budowy. Dodam, że z kitów mam za sobą tylko wilgę, która prawdopodobnie w porównaniu do pipera siga wymaga o wiele mniej pracy i doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz takie dylematy, to się nie zastanawiaj, tylko rób Katanę!

 

Mam wielką ochotę:), jednak natłok wydatków jesiennych nie pozwala na nieprzemyślane zakupy :cry: . Chyba że trafiłaby się jakaś wspaniałomyślna firma która zasponsorowałaby kit-a w zamian za model w barwach firmowych, oklejony firmowymi logami i szeroko zakrojoną reklamę na pomorzu :mrgreen:. To jednak tylko głębokie marzenia :)

 

Przepraszam, że nie na temat ale co z tym piperem, jakieś kłopoty ze składaniem?

ze składaniem jest ok, tylko cierpię na chroniczny brak czasu. :(

Ja cały czas zastanawiam się nad tym kitem tyle, że w skali 1/5.

skala 1:5 jest "łatwiejsza" w składaniu, ponieważ sporo części jest wycinanych laserem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacek - ten Juniorek 2cm to Junior 2 GFS?

 

nie wiem dostałem ten silnik , chyba że gdzieś na nim jest to napisane jak wrócę do domu to sprawdzę

 

a GFS to źle czy dobrze :D

 

tylko że szybowiec to jednak coś innego niż extrim, a nie chciałbym się narobić i dowiedzieć że w sumie ok tylko za słabo :(:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie o elektrycznym Fokker E.III jest fotka tego silnika w modelu. GFS to nazwa łączna z Junior 2, a nie jakaś moja subiektywna ocena :rotfl:Oznacza to model z gażnikiem rc w odrużnieniu od modelu samozapłonu bez gażnika rc. Jesli to ten , o którym mówię to ma nastepujące dane:

 

25250731fz7.jpg

 

Śmigło 7x4, próbowałem też z 8x4 wyniki pracy masz na filmie( tam w wątku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info :D mam żarowego z gaźnikiem rc i czekam na tłumik do niego. ale tak subiektywnie masz extrima i myślisz, że będzie to wystarczający napęd do niego

 

 

ups, :? przeczytałem w końcu wątek o fokerku 650g ciągu to jednak chyba za mało, no cóż trzeba będzie pomyśleć o czymś mocniejszym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

650g to miał elektryk. Nie mam extrima tylko silnik o jakim wspomniałeś, a to czy jest on wystarczająco mocny to już kwestia mocnooooo dyskusyjna ale..... na 2,5cm lata naprawdę OK

 

Tłumik do tego silnika ma katologowy nr - 3240. Napisz do Modela, lub zadzwoń/telefaxuj;

 

tel. 0455/90 731, tel/fax 0455/ 90 724

 

upewnij się tylko jak z kierunkowym i czy to aktualne numery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.