marcel_Kaszëbë Opublikowano 29 Września 2007 Autor Opublikowano 29 Września 2007 To jesteś w plecy 6 zł pocięta owiewka 6 zł, silnik spalinowy 129 zł nowe śmigło 9 zł... ryk spalinowego extrima nad głowami... bezcenny, wszystko inne kupisz w sklepie modelarskim
marcel_Kaszëbë Opublikowano 2 Października 2007 Autor Opublikowano 2 Października 2007 No, kolegom w Linowcu podczas niedzielnego latania udało się upolować mojego ex w wersji spalinowej. Jeszcze bez ładnej owiewki i z głowicą w pionie, ale niebawem ulegnie to modyfikacji aby jak najmocniej upchnąć silnik pod maskę:
fredzio Opublikowano 28 Października 2007 Opublikowano 28 Października 2007 Jako, iż zabieram się za klejenie extrima mam kilka pytań. Wacham się między wersją elektryczną, a spalinową, więc chciałbym wiedzieć, czy ten zestawik wymaga jakiegoś przygotowania pod spalinę? Jakieś wzmocnienia firewalla? Czy solarlite nie podda się olejowy wypluwanemu z tlumika? Czy da się upchnąć os/asp 15 nieco bardziej pod maskę? Z góry dzięki za podpowiedzi.
olafd Opublikowano 28 Października 2007 Opublikowano 28 Października 2007 No,No przeróbka wydaje się być bardzo ciekawą i chyba tańszą alternatywą w stosunku do elektryka. Ja dziś skleiłem Extrima ale cały czas nie wiem jaki dać silnik. W elektryku podoba mi się to że mogę podłączyć pakiet i latać - spalinka znów tankujesz i latasz do oporu. Wybór jest trudny, choć z drugiej strony powoli buduję Katenę i do niej dam spalinę, więc nie wiem czy 2 spaliny mają sens. Zwłaszcza, że extrimem chciałem polatać trochę zimą i tu elektryk byłby lepszy ze względu na szybką gotowość do startu. Jednak ta Twoja spalinka też jest super. pzdr Olaf
fredzio Opublikowano 28 Października 2007 Opublikowano 28 Października 2007 W zasadzie sam sobie odpowiedziałem na pytanie czy mieć extrima elektro czy nitro - OBA . Najpierw zrobię sobie elektro, bo ma już do niego wszystko, a jak mi do gustu przypadnie to będzie i spalina. Ciągle jednak mile widziane sugestie dotyczące wzmocnień, oklejania i modyfikowania modelu pod spalinę. Nie wiem jak zareaguje termokurczka(ta z popychaczy) na kontakt z paliwem/spalinami
pacek Opublikowano 8 Listopada 2007 Opublikowano 8 Listopada 2007 właśnie wpadł mi w ręce juniorek 2ccm i pomyślałem żeby go wsadzić do extrimka, czekam jeszcze tylko na tłumik i zaczynam przeróbkę. Zastanawiam się tylko czy mocy starczy, miał ktoś może taki silniczek? jakie śmigło - myślałem o 8/4 ile nitro do paliwa
marcel_Kaszëbë Opublikowano 11 Listopada 2007 Autor Opublikowano 11 Listopada 2007 Oto i mój extrim spalinowy dokonał żywota. Z głupiej przyczyny wyszła kraksa, podczas lądowania wpadł w podmuch wiatru, podbiło go do góry, przechyliło na skrzydło na którym się podparł i bęc silnikiem w ziemię. Pękł kadłub w pół i nie wiem czy chce mi się go odbudowywać... Krótki filmik z ostatnich chwil przed upadkiem, niestety sam upadek nie został uchwycony . http://pl.youtube.com/watch?v=eGU-F4DtwJk Otrzymałem kilka PW na temat ex odnośnie wzmocnień. Oto oględny opis poczynionych zmian: - domek silnika skrócony o jakieś 2,5 cm (ale zależne jest to od użytej jednostki napędowej i łoża) - mocowanie domka we wrędze silnikowej zostało wzmocnione listewkami balsowymi - usunięta połowa pólki pod pakiet - serwo gazu na początku półki na pakiet - zbiornik paliwa 100 ml wsunięty we wnękę pod półką (w tym celu musiałem wyciąć kawałek wręgi ogniowej) - inne podwozie (model za ciężki na oryginalne podwozie - ciągle musiałem prostować) To tak pokrótce lista zmian. Może teraz będę miał więcej czasu i umieszczę zdjęcia modyfikacji.
Tomek Opublikowano 11 Listopada 2007 Opublikowano 11 Listopada 2007 Nie przesadzaj ,2 godziny roboty i śladu nie będzie. Skrzydło całe ,a jedynie ładnie pęknięty kadłub . Mój Ext. dopiero po 4 takiej kraksie zaliczył grubą gałąź i został wtedy już na amen skasowany :?
alchemique Opublikowano 12 Listopada 2007 Opublikowano 12 Listopada 2007 Nie zapominaj ze wielka zaleta artexowych modeli jest to ze dzwonisz do nich , mowisz ze rozwaliles model i potrzeba Ci czesci nr: tyle i tyle lub potrzebny Ci caly kdlub nowy i po paru dniach masz paczke
marcel_Kaszëbë Opublikowano 12 Listopada 2007 Autor Opublikowano 12 Listopada 2007 Nie zapominaj ze wielka zaleta artexowych modeli jest to ze dzwonisz do nich , mowisz ze rozwaliles model i potrzeba Ci czesci nr: tyle i tyle lub potrzebny Ci caly kdlub nowy i po paru dniach masz paczke To fakt. Zastanawiam się jednak czy zamawiać kadłub, kleić stary (raczej odpada, bo i tak jest już ciężki jak cegła) czy poczekać na przypływ gotówki i ulepić np katankę. Poza tym na warsztacie leży ciągle piper, który woła o pomstę do nieba.
Ładziak Opublikowano 12 Listopada 2007 Opublikowano 12 Listopada 2007 marcel3miasto, jak masz takie dylematy, to się nie zastanawiaj, tylko rób Katanę! A że zima zbliża się wielkimi krokami to chcąc-nie chcąc i na Pipera znajdzesz czas
choina Opublikowano 12 Listopada 2007 Opublikowano 12 Listopada 2007 Poza tym na warsztacie leży ciągle piper, który woła o pomstę do nieba. Przepraszam, że nie na temat ale co z tym piperem, jakieś kłopoty ze składaniem? Ja cały czas zastanawiam się nad tym kitem tyle, że w skali 1/5. Jednak nie wiem czy dam radę go poprawnie złożyć i dlatego obserwuję twój wątek z opisem budowy. Dodam, że z kitów mam za sobą tylko wilgę, która prawdopodobnie w porównaniu do pipera siga wymaga o wiele mniej pracy i doświadczenia.
marcel_Kaszëbë Opublikowano 12 Listopada 2007 Autor Opublikowano 12 Listopada 2007 jak masz takie dylematy, to się nie zastanawiaj, tylko rób Katanę! Mam wielką ochotę, jednak natłok wydatków jesiennych nie pozwala na nieprzemyślane zakupy :cry: . Chyba że trafiłaby się jakaś wspaniałomyślna firma która zasponsorowałaby kit-a w zamian za model w barwach firmowych, oklejony firmowymi logami i szeroko zakrojoną reklamę na pomorzu :mrgreen:. To jednak tylko głębokie marzenia Przepraszam, że nie na temat ale co z tym piperem, jakieś kłopoty ze składaniem? ze składaniem jest ok, tylko cierpię na chroniczny brak czasu. Ja cały czas zastanawiam się nad tym kitem tyle, że w skali 1/5. skala 1:5 jest "łatwiejsza" w składaniu, ponieważ sporo części jest wycinanych laserem.
Irek M Opublikowano 12 Listopada 2007 Opublikowano 12 Listopada 2007 Pacek - ten Juniorek 2cm to Junior 2 GFS? U mnie latal w motoszybowcu 2m rozp i 1,3kg wagi. Teraz siedzi w fokkerku E.III ale nie latał jeszcze. Na filmie masz jego pracę.
pacek Opublikowano 13 Listopada 2007 Opublikowano 13 Listopada 2007 Pacek - ten Juniorek 2cm to Junior 2 GFS? nie wiem dostałem ten silnik , chyba że gdzieś na nim jest to napisane jak wrócę do domu to sprawdzę a GFS to źle czy dobrze tylko że szybowiec to jednak coś innego niż extrim, a nie chciałbym się narobić i dowiedzieć że w sumie ok tylko za słabo
Irek M Opublikowano 13 Listopada 2007 Opublikowano 13 Listopada 2007 W temacie o elektrycznym Fokker E.III jest fotka tego silnika w modelu. GFS to nazwa łączna z Junior 2, a nie jakaś moja subiektywna ocena :rotfl:Oznacza to model z gażnikiem rc w odrużnieniu od modelu samozapłonu bez gażnika rc. Jesli to ten , o którym mówię to ma nastepujące dane: Śmigło 7x4, próbowałem też z 8x4 wyniki pracy masz na filmie( tam w wątku).
pacek Opublikowano 13 Listopada 2007 Opublikowano 13 Listopada 2007 dzięki za info mam żarowego z gaźnikiem rc i czekam na tłumik do niego. ale tak subiektywnie masz extrima i myślisz, że będzie to wystarczający napęd do niego ups, :? przeczytałem w końcu wątek o fokerku 650g ciągu to jednak chyba za mało, no cóż trzeba będzie pomyśleć o czymś mocniejszym.
Irek M Opublikowano 13 Listopada 2007 Opublikowano 13 Listopada 2007 650g to miał elektryk. Nie mam extrima tylko silnik o jakim wspomniałeś, a to czy jest on wystarczająco mocny to już kwestia mocnooooo dyskusyjna ale..... na 2,5cm lata naprawdę OK Tłumik do tego silnika ma katologowy nr - 3240. Napisz do Modela, lub zadzwoń/telefaxuj; tel. 0455/90 731, tel/fax 0455/ 90 724 upewnij się tylko jak z kierunkowym i czy to aktualne numery
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.