andmax Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Witam Kolegów W obecnym sezonie 2012, postanowiłem przeprosić silniki spalinowe i ubrudzić rączki . Przez ostatnie dni zastanawiam się, jak zmniejszyć osiadanie „śluzu” na modelu po przelotach. Gdzieś – kiedyś, widziałem w Internecie schemat dodatkowego tłumika zbierającego olej. Niestety było to dawno… pewnie z 5 lat temu. Czy znacie Koledzy jakieś skuteczne sposoby uniknięcia tej przypadłości silników spalinowych ?. Może problem trochę wyolbrzymiam, jednak kojarzę to z papierem toaletowym używanym w znacznych ilościach . Sumarycznie mam 3 modele z silnikami… 50ccm benzyna ( tu problemu brak!), OS46FX i OS25FX. Czy silniki 4-suwowe, są pod tym względem bardziej „ekologiczne” ?. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Spytam przekornie - co znaczy ekologiczny w przypadku silnika? ze nie szkodzi motylkowi czy że nie dostanę sra**ki jak poliżę tłumik? A może tylko o to że zajzer się klei na modelu? ( pytanie powyżej zrozumiałem tylko to "eko"mnie rozbawiło ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andmax Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Eko jest obecnie na czasie, że tak powiem politycznie . Raczej, chodzi mi o ten zajzer na modelu :wink: . Utopia, rozwaliłeś mi konstrukcję :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Niestety ale chyba nie ma na to ratunku "idealnego" . Spaliny są emulsją olejowo -powietrzną i ouszczają silnik z taką prędkością że raczej nie ma szans na pełne odseparowanie oleju. Może filtr cyklonowy byłby ratunkiem ale pytanie ile energii z silnika odbierze by wprawić spaliny w ruch wirowy w tłumiku na tyle szybko by olej odśrodkowo osiadał efektywnie na ściankach ? Taki patent stosuje się w przemyśle do osuszania w układach sprężonego powietrza a "wilgoć atmosferyczna" jest o wiele mniejszego kalibru od emulsji olejowej ps. przepraszam się z Kolegą bardzo - rozwalam tylko własne modele :rotfl: efekt niezamierzony to był...ale problem dotyczy nas wszystkich bo to upierdliwe jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 4 takty są o tyle lepsze że tłumik możesz ustawić pod dowolnym kątem.Co skutkuje mniejszym zabrudzeniem modelu. Majstrując przy wydechu wiele ryzykujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Zawsze można założyć końcówkę silikonową na wydech. Trochę oddali wylot spalin. Buduj modele z silnikiem pchającym. Nie będzie problemu z brudnym modelem od spalin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Ja używając paliwa MECCAMO zauważywszy że że z tłumika wydobywa się mniej syfu, który osiada na modelu i go konserwuje Przede wszystkim paliwa z olejem rycynowym maja to do siebie że wydziela się nagar przy ich spalaniu. Ja tam zawsze zabieram ze sobą ręcznik jednorazowy i płyn do mycia garów rozcieńczony w butelce ze zraszaczem po płynie do okien. Kombinowałem z wyprowadzeniem wydechu pod model, ale silnik trochę traci na mocy gdy się do tłumika rurę dołoży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chriss Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Zawsze można wziąć rurkę elastyczną gumową i podczepić do wydechu i zaczepić koniec tak, by modelu nie brudził. Może to jednak śmiesznie wyglądać, ale działać będzie. Tak jak mówił Marcin, końcówka silikonowa może pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Zawsze można założyć końcówkę silikonową na wydech. Zawsze można wziąć rurkę elastyczną gumową i podczepić do wydechu i zaczepić koniec tak, by modelu nie brudził. Może to jednak śmiesznie wyglądać, ale działać będzie.Niestety nie do końca tak to będzie działać. Rurka w 2T znacznie zmniejsza jego moc, to jedna sprawa. Druga sprawa że zwiększa się ciśnienie w tłumiku, zwiększając tym samym ciśnienie w zbiorniku paliwka, co może skutkować "przelaniem" silnika. Trzecia sprawa że rurka oddala wylot spalin o jakieś 5-7 cm od modelu, co przy pędzie powietrza od śmigła niewiele daje, bo dalej wszystko jest rozchlapywane na model (może 20cm dalej niż bez rurki, ale czyścić i tak trzeba). Ideałem byłoby wyprowadzić rurkę po podwoziu poza model, niestety stracimy na tym tyle mocy że model w ogóle nie wystartuje. Ja osobiście żadnych rurek nie polecam, miałem na próbę w moim eXtrimie i latał jak neptyk o poranku, mocy brak, a po wylądowaniu i tak model był do czyszczenia. Trzeba przełknąć gorzką pigułkę, uzbroić się w rozcieńczony płyn do naczyń w atomizerze (ja używam Fairy - wg mnie najlepszy), ręczniki papierowe i po lotach poświęcić 15 minut na wygłaskanie modelu. Jak ktoś znajdzie patent na "łapanie" oleju to bardzo chętnie przetestuje w 2,5ccm 2T, 6,5ccm 2T, lub w 10ccm 4T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Ja używając paliwa MECCAMO zauważywszy że że z tłumika wydobywa się mniej syfu, który osiada na modelu i go konserwuje W sumie można stosować paliwo całkowicie bez oleju, wtedy problem zniknie zupełnie :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi