yarecki61 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Witam serdecznie...Mam pytanie jak w temacie.Znając z instrukcji odległośc środka ciężkości od krawędzi natarcia skrzydła,w którym miejscu nalezy podeprzeć skrzydła.....zaraz przy kadłubie,czy w pewnej od niego odległości :?:
GiulioN Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Najczęściej się podpiera przy kadłubie, gdyż ta wartość, np. 68mm od krawędzi natarcia, jest podana dla cięciwy przy kadłubie
robertus Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Zależy chyba też, czy skrzydła masz proste czy skośne.
karlem Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 ...nie mogę się z tym zgodzić, bo zawsze chodzi o SCA, czyli średnią cięciwę aerodynamiczną (znajduje się zazwyczaj w połowie rozpiętości), więc policzę ją, policzę % środek ciężkości i ewentualnie odniosę to do cięciwy przykadłubowej... Czyli jak w przykładzie: Płat trapez dwustronnie zbieżny, cięciwa przykadłubowa = 220 mm, cięciwa końcówki płata = 180 mm, środek ciężkości = 30% SCA. 220+180=400, 400/2=200 (to jest Średnia Cięciwa Aerodynamiczna dla tego przykładu), 30% z 200 mm = 60 mm i to jest wyważenie dla SCA, które wyjdzie w połowie rozpiętości płata. Chcąc je odnieśc do cięciwy przykadłubowej musimy dodać 20 mm, bo cięciwa przykadłubowa 220-200SCA daje różnicę 20 mm, czyli 60+20=80 mm od krawędzi natarcia przy kadłubie.
Czaro Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Jak to zawsze? W instrukcjach i planach to raczej podaje się wymiar, który najłatwiej zmierzyć, czyli przy kadłubie.
karlem Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Ano zawsze, bo podaje się położenie środka ciężkości w % SCA. A dlaczego przy kadłubie najłatwiej? W/g mnie łatwiej na końcówce... :wink: yarecki61 Podaj bardziej konkretne informacje, bo znów wyjdzie temat na czort wie ile stron.
jędrek Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Witam Ano nie zawsze mój Ty Karolciu . Ja na swoich planach podaję wartość przy kadłubie. Qrna jakiś inny chyba jestem ;D .
karlem Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Dobra, Jedruś, możesz sobie podawać przy kadłubie, ale ile to jest procent? przy bardziej normalnych skrzydłach to się sprawdzi, ale wyobraż sobie płat o stałej cięciwie, czyli prostokąt, ale o skosie np. 30 stopni... To gdzie przy kadłubie Ci wyjdzie od natarcia? Podpowiem- kawałek za skrzydłem... i jak podeprzeć??? :wink: Jasne, że dla uproszczenia (dla lataczy), jest to praktykowane, ale na pewno nie prawidłowe
robertus Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 ale wyobraż sobie płat o stałej cięciwie, czyli prostokąt, ale o skosie np. 30 stopni..Wypisz wymaluj mój ultimate, i do tego dwupłat
jędrek Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Witam Karol, środek wyliczam dla SCA, ale podaję odległość przy kadłubie licząc od natarcia, własnie dla ułatwienia. Co do płatów skośnych, to "cza" sobie jakoś radzić i podeprzeć dalej od kadłuba, oczywiście po uprzednim wyliczeniu w SCA.
karlem Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 A co ja piszę? Przy kadłubie, dla uproszczenia, dla mało zainteresowanych
Rekomendowane odpowiedzi