Skocz do zawartości

Środek cieżkości


yarecki61

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie...Mam pytanie jak w temacie.Znając z instrukcji odległośc środka ciężkości od krawędzi natarcia skrzydła,w którym miejscu nalezy podeprzeć skrzydła.....zaraz przy kadłubie,czy w pewnej od niego odległości :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie mogę się z tym zgodzić, bo zawsze chodzi o SCA, czyli średnią cięciwę aerodynamiczną (znajduje się zazwyczaj w połowie rozpiętości), więc policzę ją, policzę % środek ciężkości i ewentualnie odniosę to do cięciwy przykadłubowej...

Czyli jak w przykładzie:

Płat trapez dwustronnie zbieżny,

cięciwa przykadłubowa = 220 mm,

cięciwa końcówki płata = 180 mm,

środek ciężkości = 30% SCA.

 

220+180=400, 400/2=200 (to jest Średnia Cięciwa Aerodynamiczna dla tego przykładu),

 

30% z 200 mm = 60 mm i to jest wyważenie dla SCA, które wyjdzie w połowie rozpiętości płata.

 

Chcąc je odnieśc do cięciwy przykadłubowej musimy dodać 20 mm, bo cięciwa przykadłubowa 220-200SCA daje różnicę 20 mm,

 

czyli 60+20=80 mm od krawędzi natarcia przy kadłubie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano zawsze, bo podaje się położenie środka ciężkości w % SCA.

A dlaczego przy kadłubie najłatwiej? W/g mnie łatwiej na końcówce... :wink:

 

yarecki61

Podaj bardziej konkretne informacje, bo znów wyjdzie temat na czort wie ile stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, Jedruś, możesz sobie podawać przy kadłubie, ale ile to jest procent?

przy bardziej normalnych skrzydłach to się sprawdzi, ale wyobraż sobie płat o stałej cięciwie, czyli prostokąt, ale o skosie np. 30 stopni... To gdzie przy kadłubie Ci wyjdzie od natarcia? Podpowiem- kawałek za skrzydłem... i jak podeprzeć??? :wink:

Jasne, że dla uproszczenia (dla lataczy), jest to praktykowane, ale na pewno nie prawidłowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Karol, środek wyliczam dla SCA, ale podaję odległość przy kadłubie licząc od natarcia, własnie dla ułatwienia. Co do płatów skośnych, to "cza" sobie jakoś radzić :) i podeprzeć dalej od kadłuba, oczywiście po uprzednim wyliczeniu w SCA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.