yarecki61 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Witam serdecznie...Mam pytanie jak w temacie.Znając z instrukcji odległośc środka ciężkości od krawędzi natarcia skrzydła,w którym miejscu nalezy podeprzeć skrzydła.....zaraz przy kadłubie,czy w pewnej od niego odległości :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Najczęściej się podpiera przy kadłubie, gdyż ta wartość, np. 68mm od krawędzi natarcia, jest podana dla cięciwy przy kadłubie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Zależy chyba też, czy skrzydła masz proste czy skośne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 ...nie mogę się z tym zgodzić, bo zawsze chodzi o SCA, czyli średnią cięciwę aerodynamiczną (znajduje się zazwyczaj w połowie rozpiętości), więc policzę ją, policzę % środek ciężkości i ewentualnie odniosę to do cięciwy przykadłubowej... Czyli jak w przykładzie: Płat trapez dwustronnie zbieżny, cięciwa przykadłubowa = 220 mm, cięciwa końcówki płata = 180 mm, środek ciężkości = 30% SCA. 220+180=400, 400/2=200 (to jest Średnia Cięciwa Aerodynamiczna dla tego przykładu), 30% z 200 mm = 60 mm i to jest wyważenie dla SCA, które wyjdzie w połowie rozpiętości płata. Chcąc je odnieśc do cięciwy przykadłubowej musimy dodać 20 mm, bo cięciwa przykadłubowa 220-200SCA daje różnicę 20 mm, czyli 60+20=80 mm od krawędzi natarcia przy kadłubie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Jak to zawsze? W instrukcjach i planach to raczej podaje się wymiar, który najłatwiej zmierzyć, czyli przy kadłubie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Ano zawsze, bo podaje się położenie środka ciężkości w % SCA. A dlaczego przy kadłubie najłatwiej? W/g mnie łatwiej na końcówce... :wink: yarecki61 Podaj bardziej konkretne informacje, bo znów wyjdzie temat na czort wie ile stron. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jędrek Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Witam Ano nie zawsze mój Ty Karolciu . Ja na swoich planach podaję wartość przy kadłubie. Qrna jakiś inny chyba jestem ;D . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Dobra, Jedruś, możesz sobie podawać przy kadłubie, ale ile to jest procent? przy bardziej normalnych skrzydłach to się sprawdzi, ale wyobraż sobie płat o stałej cięciwie, czyli prostokąt, ale o skosie np. 30 stopni... To gdzie przy kadłubie Ci wyjdzie od natarcia? Podpowiem- kawałek za skrzydłem... i jak podeprzeć??? :wink: Jasne, że dla uproszczenia (dla lataczy), jest to praktykowane, ale na pewno nie prawidłowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 ale wyobraż sobie płat o stałej cięciwie, czyli prostokąt, ale o skosie np. 30 stopni..Wypisz wymaluj mój ultimate, i do tego dwupłat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jędrek Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Witam Karol, środek wyliczam dla SCA, ale podaję odległość przy kadłubie licząc od natarcia, własnie dla ułatwienia. Co do płatów skośnych, to "cza" sobie jakoś radzić i podeprzeć dalej od kadłuba, oczywiście po uprzednim wyliczeniu w SCA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 A co ja piszę? Przy kadłubie, dla uproszczenia, dla mało zainteresowanych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi