Filip. Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Witam. W grudniu postanowiłem wybrać sobie model na święta. Zima - wybór prosty - hala :wink: Chwila szukania i znalazłem idealny dla siebie model: CIRRUS F3P. Ponieważ jestem bardzo leniwy znowu musiałem szukać - tym razem budowniczego. Udało się, znalazłem! Był to Daniello. Kontakt z nim idealny - o wszystko można się dogadać, relacja z budowy na bieżąco (bardzo szybka budowa), aż 22.12.11 dostałem model w wielkim pudle. Bardzo dobrze zabezpieczony. Była nawet naklejka: "pierś z kurczaka" :crazy: Oględziny modelu - żadnych zadziorów, wgnieceń.Zamontowane wzmocnienia szklane oraz węglowe podwozie . Jedyne co musiałem zrobić to wklejenie skrzydeł i czterech zastrzałów węglowych oraz wklejenie naklejek. Oblot odkładał się bardzo długo. Dostałem wadliwy silnik - wibracje rozsadziły wręgę silnikową i jej mocowanie ( i to bez śmigła ) :shock: Niestety, abc-rc nie odpowiedziało mi od 2 stycznia :cry: W końcu udało mi się znaleźć silnik od "Adama G.". I znowu problem - śmigła, które miałem były albo złego rozmiaru, albo niewyważone :ble: Aż w końcu siostra poszła po śmigła do sklepu modelarskiego i oblot stał się możliwy :jupi: Jeszcze tylko waga około 150-160g - Ważone THERMOMIXEM 8) przy wyposażeniu: TURNIGY 2204-14T KOKAM 450 MAH 2S (zmienię na rhino 350 mah) REGIEL 10 A ABC-RC SERWA SUPPO 3.7 G ODBIORNIK AR500 SPEKTRUM (zmienię na 2g orange) Próba oblotu odbyła się dzisiaj - Jedynie test ciągu. Na pół ciągu idzie do góry :jupi: Zdjęcia dodam później. Jutro oblot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 zapodaj jakies fotki;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal888 Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 160 g to duzo :roll: ten model powinien wazyc 100-120 g do lotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip. Opublikowano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Tiaa. Przy 460 mah i ar500 :crazy: Może zejdę do 130g. Wolę jak nadaje się do 3d :jupi: Zdjęcia : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof.R Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Model wykonany bardzo ładnie i starannie, ale : Ma źle wklejone wzmocnienia kadłuba po pierwsze powinny sie łączyć po drugie kadłub jest krzywy widać to na ostatnim zdj. :wink: michal888, ten model nie będzie ważył 100 gram bez frezowania co w modelach do 3d raczej nie jest wskazane :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Gdybyś podwozie wywalił, zrobił lepszą wręgę silnika, wybebeszył odbiornik z obudowy, spokojnie 20-30g może model by był lżejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROTON Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 To z dziurkami to hamulce? Chyba dość wolno lata? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Matko! No to Daniello się nie postarał. Czemu takie wzmocnienia kadłuba? Czemu takie podwozie? Czemu wręga silnika wklejona tak jak jest zamiast ukośnie? Obrócona o 45* miałaby większą powierzchnię klejenia do depronu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniello Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 No to i ja napiszę, jako budowniczy tego modelu: Najpierw dziękuję Filipowi za relację. Czemu takie wzmocnienia kadłuba? A czemu nie? W ten sposób kadłub jest dość sztywny, więc nie kombinowałem bardziej. Czemu takie podwozie? Takie zrobiłem, ponieważ tak było w planach i takie zażyczył sobie Filip. Czemu wręga silnika wklejona tak jak jest zamiast ukośnie? Obrócona o 45* miałaby większą powierzchnię klejenia do depronu. Ale gdyby zrobić to ukośnie- byłby problem ze śrubami mocującymi silnik. A tak w niczym to nie przeszkadza. I do Filipa- popraw sobie troszkę rozmieszczenie wyposażenia w modelu, bo jak widać na ostatnim zdjęciu- statecznik poziomy nie jest w jednej linii ze skrzydłami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip. Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Jest,tylko krzywo stoi. Kierunek jest ustawiony w bok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROTON Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Mnie się podoba, pewnie sobie taki sam zamówię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip. Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Mnie też Za około 2-3 godziny oblot na dworze lub w garażu :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 to napisz jakie wrażenia po oblocie jak tylko wrócisz. Chyba i ja coś takiego sobie poskładam lub zamówię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Daniello spaprałeś sprawę a że Filip słabo sie zna to nie wie jak powinno być... Może zbuduj jeszcze kilkanaście modeli i polataj nimi a dopiero później ogłaszaj się na forum jako specjalista od budowania modeli :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal888 Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 michal888, ten model nie będzie ważył 100 gram bez frezowania co w modelach do 3d raczej nie jest wskazane Sirrus f3p jak sama nazwa wskazuje jest do f3p ,a niedo 3d ,zreszta myslalem ze to bedzie Sirrus firmy Hacker . Do 3d są inne lepsze modele...np. Extra Martina Mullera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip. Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Zobaczymy, jak oblatam za chwilę :twisted: EDIT: Dodam jeszcze, że to ja zawaliłem sprawę wagi - pusty ważył 67g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniello Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 ...a dopiero później ogłaszaj się na forum jako specjalista od budowania modeli :roll: Drogi kolego- konkretnie podaj mi link lub zacytuj wypowiedź, w której nazwałem się "specjalistą". Moje modele oczywiście nie są idealne, ale latają dość dobrze, mam również swoje własne konstrukcje,, które zaprojektowałem i latają. Poza tym współpracowałem z osobami bardzo doświadczonymi, naprawiałem wiele modeli i jak narazie nikt się nie skarżył. Korzystanie z usługi budowy modelu jest dobrowolne i nikogo do niczego nie zmuszam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Czemu wręga silnika wklejona tak jak jest zamiast ukośnie? Obrócona o 45* miałaby większą powierzchnię klejenia do depronu.Ja tam z tyłu widzę kostkę z pianki. Więc bardziej się chyba nie da zwiększyć powierzchni klejenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip. Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Wymyślił to mój tata, ponieważ stary silnik tak wibrował, że urywało wręgę P S Właśnie idę na oblot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof.R Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Bez filmu nie wracaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi