Skocz do zawartości

Emax 2822


TOMEK.CEKALA
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

... a ja kompletnie nie kumam o co chodzi w tej "kłótni", ale jestem pod wrażeniem podejścia (kolejny raz), że regulator decyduje o poborze prądu .... Silnik + śmigło + dostarczone napięcie = pobór prądu. Regulator ma mieć "przepustowość" minimum tego poboru prądu, ale lepiej lekko większą, żeby go nie przegrzewać. Nie bardzo wiem, co na myśli ma Dariusz ... Jeśli silnik bierze w danej konfiguracji 16.5 A to tyle będzie brał i koniec, dopóki regulator będzie większy to będzie wszystko ok. Możesz dać i 100A regulator, dopóki ci nie przeważy modelu ... Wyobraź Sobie, że regulator to "bezpiecznik" .. im większy, tym później się przepali, albo w ogóle, ale prąd zawsze popłynie taki, jaki pobierze silnik i tyle na ten temat ...

 

"Dla regulatora 20 A silnik powinien taki właśnie prąd ciągły wytrzymywać, ten ma 12 A czyli zdecydowanie za mało."

 

Darku, widze że kilku próbuje Ci to wbić do głowy, ale najzwyczajniej wciąż upierasz się przy pie...rzeniu głupot ... od kiedy to silnik ma wytrzymać prąd regulatora, a nie odwrotnie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gdybyś nieco poczytał więcej o regulatorach, to zauważył byś, że co niektóre posiadają zabezpieczenie termiczne, potrafią też mieć zabezpieczenie przed zbyt dużym prądem płynącym przez regulator..

I dzięki temu jest szansa, że przy przeciążeniu silnika przez wadliwe łożysko, czy za duże śmigło czy z jakichś tam powodów, regulator ograniczy prąd i silnik się nie sfajczy. A za duży regulator tego nie zapewni. Ot i tyle na temat.

Ale co ja Ci tam będę wbijał do głowy i tak pewnie w to nie uwierzysz, w końcu wiesz swoje .

Z tym "pieprzeniem głupot" zbastuj nieco, piszesz do starszego od siebie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabezpieczenie termiczne, zabezpiecza regulator, a nie silnik .. ale nie będę polemizował ...takie jest jego zadanie a przy okazji oszczędzi silnik, ale nie można pisać, że silnik pobierający 12A jest za mały dla regulatora 20A, bo to bzdury ... wystarczy mi lat nauki i studiowania elektroniki, żeby ktoś mi próbował narzucić takie rozumowanie ...

 

Z tym "pieprzeniem głupot" zbastuj nieco, piszesz do starszego od siebie,

 

Przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.