Skocz do zawartości

Emax 2822


TOMEK.CEKALA
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czegoś z tym regulatorem o większym prądzie nie rozumiem, przecież zapas nawet 10 krotny nie przeszkadza w niczym. Będzie działał jak działa-może nie jestem doinformowany ?

Jedynie waga modelu się zwiększy jak już...

 

Co Wy wszyscy z tym regulatorem?

Chodzi o to ,że 600-800 gram modelu i 500-700(aj, aj parzy) ciągu to zamierzchła epoka , niemalże jaskiniowa w dzisiejszych czasach 3D. A wszyscy się uczepili tego regulatora. TU CHODZI O SILNIK I JEGO SPRAWNOŚĆ.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ja już wszystko napisałem

 

Ten silnik poprawnie pracował będzie.

Ale to wszystko co można o tym zestawie powiedzieć.

 

Dla regulatora 20 A silnik powinien taki właśnie prąd ciągły wytrzymywać, ten ma 12 A czyli zdecydowanie za mało.

Aku 1400 najskromniejsze (czyli 15 C ) wytrzymuje też spoko 20 A i to kolejny argument za większym silnikiem.

Aku i regler do najlżejszych nie należą, więc domyślam się , że to nie do hali ma być napęd.

Więc oszczędność na wadze silnika to działanie bezsensowne. To też argument za większym silnikiem.

Teraz śmigło. Nic nie piszesz do jakiego modelu to ma być napęd, ale jeśli przyjmiemy że do sporego to załóżmy śmigło 10x6 cali (GWS dd hd bardzo sprawne i tanie śmigiełka do elektryków).

I żeby takie śmigło obciążało silnik ok 20 A potrzeba silnika przynajmniej 1400 KV, czyli ten znowu ma za mało, bo 1200.

Dla śmigieł ok 8x4 będzie kV potrzebne nieco powyżej 2200.

 

Reasumując, do tego co masz, optymalny będzie silnik o rozmiarach 28-30 do 36-30 , wadze 80-100 gram (to najprostszy wyznacznik mocy silnika) i o KV 1400-2300.

Z takim napędem uzyskasz ciąg na poziomie 800 gram z dobrą sprawnością.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nie wiedzieli , że silnik jest przeciążony i nie należy dawać non stop ful do przodu i do tyłu..

to nie silnik był przeciążony tylko miałeś za mocny regulator :lol2:

 

Dla regulatora 20 A silnik powinien taki właśnie prąd ciągły wytrzymywać, ten ma 12 A czyli zdecydowanie za mało.

e tam za mało, trzeba założyć śmigło 12x6 i wyciągnie więcej niż te 12A :twisted:

Geniusz się objawił, normalnie...

Bez obrazy, to nic osobistego jak mówią Amerykanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nareszcie zrozumiałem o co p. Wapniakowi chodzi. Chodzi o to - p. Wapniakowi, że jesli ciąg statyczny równy jest np 70% lub nawet 99,99% masy modelu to to już są czasy prehistoryczne. Według p. Wapnika nowoczesne modelarstwo to wtedy gdy ciąg statyczny stanowi wartosć co najmniej 3 krotną masy modelu. Więc Tomek - odpowiedź jest prosta - szukaj silnika o ciągu 2400g jeśli model będzie miał masę 800g ! Bardzo dobra rada - ja buduję raczej modele z I wojny, realistyka lotu zapewniona.

Panie Wapniak zacytuję tu pana słowa...."Geniusz się objawił "

P.S - panie Wapniak - pan jesteś chyba większym objawieniem niż swego czasu pewien Voltariel, który baaaardzo chciał i otworzył własne forum mimo braku wiedzy i rozumu chyba też

Nic tylko pogratulować - panu nie Voltiemu :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Popraw krzywą gazu.

Dobre. :rotfl:

 

"Obśmiałem się jak norka"

Pozdrawiam

Nie wiem co w tym śmiesznego, może jest ustawiona krzywa logarytmiczna?

 

Mógłbyś przestać szydzić z innych, mądrych ludzi nie brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozumieć można było wszystko na samym początku tematu. Czytać należy dokładnie ,a nie jak poranną gazetę -między wierszami i to jeszcze zależy w jakim kiosku kupiona :D

Jak tak dalej będzie się temat rozwijał-z takimi przemyśleniami, to lepiej niech przejdzie na spaliniaka, bo go wiosna zastanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nie wiedzieli , że silnik jest przeciążony i nie należy dawać non stop ful do przodu i do tyłu..

to nie silnik był przeciążony tylko miałeś za mocny regulator :lol2:

 

Dla regulatora 20 A silnik powinien taki właśnie prąd ciągły wytrzymywać, ten ma 12 A czyli zdecydowanie za mało.

e tam za mało, trzeba założyć śmigło 12x6 i wyciągnie więcej niż te 12A :twisted:

Geniusz się objawił, normalnie...

Bez obrazy, to nic osobistego jak mówią Amerykanie...

zaraz, zaraz, przecież ja tylko wyciągnąłem esencję z głupot które tu piszesz :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S - panie Wapniak - pan jesteś chyba większym objawieniem niż swego czasu pewien Voltarie

O matkoprzenajświętsza, Fokker proszę, nie wyciągaj GO ( znaczy Voltariela) z czeluści mrocznych foruma, zacz wspomnij sobie mości panie, iże są tu tacy co go pamiętają. :lol:

 

Już chyba lepiej dyskutować jak zrobić lotniskowiec i żeby samoloty miały takie małe silniki odrzutowe i jakim lipolem katapulty zasilać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O matkoprzenajświętsza, Fokker proszę, nie wyciągaj GO ( znaczy Voltariela) z czeluści mrocznych foruma, zacz wspomnij sobie mości panie, iże są tu tacy co go pamiętają.

Tego nie da sie zapomnieć. To chyba już przeszło do najwybitniejszyn annałów modelarstwa światowego - przynajmniej Polskiego i Koreańskiego :mrgreen: :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

...jakim lipolem katapulty zasilać.

No nieee... :shock: To byłoby pójście na łatwiznę... koniecznie malutkie parowe...

I wtedy pytania:

Gdzie kupić mały koks do miniaturowych kotłów...

Jak podłączyć serwo 1g do modelu palacza...

Jak wykonać łopatkę z folii aluminiowej do koksu...

Itd... :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.