sebka34 Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 Koledzy jakiś czas temu dostałem od kolegi kadłub laminowany do szybowca oraz wzór żeber do skrzydła centropłat zrobiłem długi 100 cm.i uszy po 50cm podobno tak było w orginale. Kolega powiedział żeby uszy podnieść do góry o jakieś 10 stopni tak tez zrobiłem wydaje mi się dużo ? co wy na to.
bubu2 Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 Jeśli bez lotek, to OK. Jeśli z lotkami to b. dużo.
Marcin K. Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 Zostaw proste. Na centro płacie unieś o 2* . Jeżeli już uszy to o ok 3* i lotka na uchu tak jak w modelu Jodel D9 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=40114
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Jeżeli już zrobiłeś to brnij dalej i zobacz co z tego wyniknie.... Pytanie miałoby sens przed robotą, na etapie projektowania. Jeśli kolega Ci radził to chyba wie co ? Co tak nagle straciłeś zaufanie do niego ? Ten Jodel ma znacznie większy wznios niż 10 st ? - Jurek
sebka34 Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Opublikowano 19 Lutego 2012 Nie chodzi o zaufanie. Prawda -pytać należy przed jakimś czynem a nie po fakcie ale nie wiedziałem ile to jest 10st. po sklejeniu wydawało sie dużo dla tego moja wątpliwość. nie będę już kombinował i rozcinał zobaczymy jak będzie latało jak coś zbuduje nowe skrzydło. Dziękuje za porady
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Te 10 st. w/g zaleceń kolegi miało być do skrzydła z lotkami czy bez ? Coś mam wrażenie, że bez. W najgorszym przypadku będziesz latał z hamulcami na uszach. Powodzenia - Jurek
Callab Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Ten Jodel ma znacznie większy wznios niż 10 st ? Jakieś 15 stopni. Ale ma też inne proporcje skrzydła i obciążenie w stosunku do szybowca.
sebka34 Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Opublikowano 19 Lutego 2012 czyli rozumiem że rozciąć skrzydło i albo decha albo 2-3 st ustawić wznios. Wersja oryginalna była bez klap i lotek. Ja je dorobiłem lecz nie wiedziałem ze bedzie miało to aż takie znaczenie.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Wiem Wojtku, przede wszystkim - inne umiejscowienie Ś.C w rzucie bocznym. ---------------- A żeś się uparł z tymi klapami i lotkami. Jeśli model był dobry jako 2 kanałowy "uszatek" to będzie zdecydowanie gorszy po takim prymitywnym "tuningu" !! I choćby się tu napisało kolejnych 1000 stron na ten temat - zmarnowany czas. To trzeba przećwiczyć na własnej skórze. Powodzenia ! - Jurek
Callab Opublikowano 20 Lutego 2012 Opublikowano 20 Lutego 2012 sebka34, zrób tak jak Jurek napisał. cyt.: "Jeżeli już zrobiłeś to brnij dalej i zobacz co z tego wyniknie.... " Ustawisz sobie różnicowe wychylenia lotek (w górę więcej niż w dół) i powinno działać. A jak nie zadziała (zadziała tylko nie wiadomo dokładnie jak) to zrobisz nowe skrzydła bez wzniosu i będziesz miał dwa komplety na różne warunki latania.
sebka34 Opublikowano 20 Lutego 2012 Autor Opublikowano 20 Lutego 2012 zapomniałem dodać ze kadłub jest po krecie naprawiłem go i chyba raczej nie przeżyje drugiej kraksy ten kadłub. Ale skoro mówicie żeby brnąc dalej to ok
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 20 Lutego 2012 Opublikowano 20 Lutego 2012 Każdy naprawiony kadłub żyje dłużej niż nowy. Walcz ! - Jurek
pl999 Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 Każdy naprawiony kadłub żyje dłużej niż nowy. Walcz ! - Jurek Bardzo mi się to podoba... Faktycznie tak jest
sebka34 Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Opublikowano 21 Lutego 2012 zostało mi jeszcze trochę do dokończenia. Myśle ze zdam wszystkim zaangażowanym kolegom relacje z pierwszego lotu. Tymczasem dziękuje za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi