samolocik Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Dziękuję robertus za załączenie linków i szczegółowej tabelki z osiągami! To bardzo mi pomoże w decyzji co do wyboru silnika. Moje podstawowe informacje o silnikach zaczerpnąłem ze strony sklepu perfecthobby. Zdarza się, że kopiują opisy z jednego produktu do drugiego i zapominają podmienić dane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 15 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Pomalutku ale do przodu. Podczas, gdy koledzy dzielnie walczą w Warszawie ja sobie sklejam Jaka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal888 Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 ostrzegam że ten model lata bardzo fajnie zwrotny i szybki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niki Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 No proszę ruszyłeś znów z tematem... do oblotu już tak całkiem niedaleko. Czekamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Nie żebym był jakimś specem, ale czy linie popychaczy lotek nie powinny być w miarę prostopadłe do linii zawiasu lotki? W ten jak u Ciebie sposób serwa będą się chciały wypchnąć ze swoich mocowań... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miruuu Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 A tak z czystej ciekawości, te węgle w kadłubie to zagięte są z jakiegoś powodu, czy tak Ci się po prostu podobało? Nie mówie, że to źle. Zawsze wrzucam węgle w lini prostej i tak mnie to zastanowiło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 A tak z czystej ciekawości, te węgle w kadłubie to zagięte są z jakiegoś powodu, czy tak Ci się po prostu podobało? Nie mówie, że to źle. Zawsze wrzucam węgle w lini prostej i tak mnie to zastanowiło... Węgle po ukosie w momencie kreta zamiast wyskoczyć to się uginają, bo energia jest ukierunkowana w stronę wygięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaciomp Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Na logikę tak, ale w praktyce bywa różnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niki Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 no ja się podpisuję pod metodą zastosowaną przez Piotra - właśnie ta praktyka za tym przemawia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaciomp Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Mnie raz zawiodła, ale krecik był z tych grubszych i wypadnięte węgle to był najmniejszy problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 No jak przywalisz modelem pionowo w ziemię, to o czym tutaj mówić... to jest i tak metoda lepsza od tej na prosto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Tak, węgle wklejone po łuku po doświadczeniach z kretów na prostych i krzywych węglach, dodatkowo jest więcej miejsca na wycinanie dziur pod wyposażenie Tak, popychacze powinny iść pod kątem prostym w stosunku do zawiasu lotki. Natomiast to jest ESA, gdzie do lotek używa się często jednego serwa wklejonego w kadłub lub skrzydło i w takim układzie popychacze idą zawsze pod katem, co w praktyce przy tego typu modelach się sprawdza. Wykorzystując tą wiedzę dałem serwa pod katem aby nie musieć dokładać przedłużaczy do serw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miruuu Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Wykorzystując tą wiedzę dałem serwa pod katem aby nie musieć dokładać przedłużaczy do serw Wystarczyło orczyk na lotce zamontować bliżej kadłuba - wtedy też nie potrzeba przedłużacza.Ale nie ma to większego znaczenia, bo ja równiez potwierdzam, że popychacze pod kątem niewiele zmieniają w tych modelach. Mam jedno serwo w kadłubie w Czajce ESA i lotki działają bardzo ładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Wystarczyło orczyk na lotce zamontować bliżej kadłuba - wtedy też nie potrzeba przedłużacza. (...) Wolę bliżej środka lotki gdyż wtedy przy giętkości EPP lotka mniej się wygina przy pracy serwa (ja nigdy nie wklejam do lotek żadnych usztywnień). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 27 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Zdążę, nie zdążę a zawody tuż tuż Silnik zamocowany, serwa powklejane i połączone z dźwigienkami. Teraz pozostaje wybór pakietu, wycięcie pod niego komory w kadłubie no i pomalowanie żeby nie raził oczu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 29 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Dzisiaj odbyły się 2 loty próbne z wagą modelu ca. 320g do lotu. Szybkie spostrzeżenia: Podana przez producenta 1/4 cięciwy jako środek ciężkości do lotów zawodniczych nie sprawdził się. Model przeważony na przód nieuchronnie zbliżał się do ziemii i bez korekty trymerem steru wysokości nie dało się sprawnie latać. Dopiero dołożenie 2 ciężarków na ogon załatwiło sprawę. Model rzeczywiście bardzo zwrotny, musiałem ustawić Expo 30% żeby jako tako nad nim panować (wiem sprawa indywidualna) Pakiet Turnigy nanotech 3s 1000mAh 25/50C jaki testowałem to totalna klapa w połączeniu z silnikiem Emaxa. Silnik przy śmigle GWS 8x4 bierze lekko ponad 18A, silnik po locie jest ciepły ale nie gorący, pakiet jest cieplejszy od silnika i leciutko spuchł a najfajniejsze, że zastosowany regulator Dualsky 18A jest chłodny. Mając na uwadze powyższe czeka mnie jeszcze wieczorem przesunięcie otworu na pakiet / łatanie i wymiana pakietów na standardowe 1300mAh Na razie model sobie schnie. Farby w sprayu z Castoramy mające opis "szybko schnące" schną już 6-tą godzinę i nadal się delikatnie lepią do nich palce:-) Edit: powyższe obserwacje dotyczące grzania się pakietu i silnika dotyczą śmigła GWS 9x5, które przypadkowo założyłem zamiast GWS 8x4. Przy śmigle 8x4 pakiet nie puchnie, jest co prawda ciepły jak i silnik ale w "granicach normy". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Jutro też się będzie lepić niestety takie to są spraye , Ja radzę sobie tak, że "tapuję" model szmatką, którą zazwyczaj ścieram kurze. Po takim zabiegu farba nie lepi się już do palców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 29 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Dzięki Seba, to jest pomysł niech się zastanowię, co mam w domu dobrze zakurzonego? Hm, pies! Zaraz do niego lecę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi