Skocz do zawartości

Jak 3 z CYBER-FLY


samolocik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję robertus za załączenie linków i szczegółowej tabelki z osiągami! To bardzo mi pomoże w decyzji co do wyboru silnika. Moje podstawowe informacje o silnikach zaczerpnąłem ze strony sklepu perfecthobby. Zdarza się, że kopiują opisy z jednego produktu do drugiego i zapominają podmienić dane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

A tak z czystej ciekawości, te węgle w kadłubie to zagięte są z jakiegoś powodu, czy tak Ci się po prostu podobało?

Nie mówie, że to źle. Zawsze wrzucam węgle w lini prostej i tak mnie to zastanowiło...

 

Węgle po ukosie w momencie kreta zamiast wyskoczyć to się uginają, bo energia jest ukierunkowana w stronę wygięcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, węgle wklejone po łuku po doświadczeniach z kretów na prostych i krzywych węglach, dodatkowo jest więcej miejsca na wycinanie dziur pod wyposażenie :)

Tak, popychacze powinny iść pod kątem prostym w stosunku do zawiasu lotki. Natomiast to jest ESA, gdzie do lotek używa się często jednego serwa wklejonego w kadłub lub skrzydło i w takim układzie popychacze idą zawsze pod katem, co w praktyce przy tego typu modelach się sprawdza. Wykorzystując tą wiedzę dałem serwa pod katem aby nie musieć dokładać przedłużaczy do serw B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykorzystując tą wiedzę dałem serwa pod katem aby nie musieć dokładać przedłużaczy do serw B)

 

Wystarczyło orczyk na lotce zamontować bliżej kadłuba - wtedy też nie potrzeba przedłużacza.

Ale nie ma to większego znaczenia, bo ja równiez potwierdzam, że popychacze pod kątem niewiele zmieniają w tych modelach. Mam jedno serwo w kadłubie w Czajce ESA i lotki działają bardzo ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj odbyły się 2 loty próbne z wagą modelu ca. 320g do lotu.

Szybkie spostrzeżenia:

 

Podana przez producenta 1/4 cięciwy jako środek ciężkości do lotów zawodniczych nie sprawdził się. Model przeważony na przód nieuchronnie zbliżał się do ziemii i bez korekty trymerem steru wysokości nie dało się sprawnie latać. Dopiero dołożenie 2 ciężarków na ogon załatwiło sprawę.

 

Model rzeczywiście bardzo zwrotny, musiałem ustawić Expo 30% żeby jako tako nad nim panować (wiem sprawa indywidualna)

 

Pakiet Turnigy nanotech 3s 1000mAh 25/50C jaki testowałem to totalna klapa w połączeniu z silnikiem Emaxa.

Silnik przy śmigle GWS 8x4 bierze lekko ponad 18A, silnik po locie jest ciepły ale nie gorący, pakiet jest cieplejszy od silnika i leciutko spuchł a najfajniejsze, że zastosowany regulator Dualsky 18A jest chłodny.

 

Mając na uwadze powyższe czeka mnie jeszcze wieczorem przesunięcie otworu na pakiet / łatanie i wymiana pakietów na standardowe 1300mAh

 

Na razie model sobie schnie. Farby w sprayu z Castoramy mające opis "szybko schnące" schną już 6-tą godzinę i nadal się delikatnie lepią do nich palce:-)

 

 

 

Edit: powyższe obserwacje dotyczące grzania się pakietu i silnika dotyczą śmigła GWS 9x5, które przypadkowo założyłem zamiast GWS 8x4. Przy śmigle 8x4 pakiet nie puchnie, jest co prawda ciepły jak i silnik ale w "granicach normy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.