Skocz do zawartości

Diagnostyka silnika A28M


majula7

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebowałem 4 szt. jednakowych silników do B-17

Wybór padł na A28M 1100kv zasilanie 2-3lipo waga około 50g

Po podłaczeniu, pobór prądu bez śmigieł w trzech 0,68A w czwartym 2,6A.

Po założeniu śmigieł 8x4 w zakresie od zera do połowy drążka silnik potrafił się zatrzymać.

Drugim objawem było dość intensywne grzanie się.

Po wymianie łożysk i osi to samo.

Pomiar rezystancji na fazach dał następujący wynik:

między 1 a 2 132 mohma, między 2 a 3 156 mohma, między 1 a 3 175mohma.

Fazy 5x 0,25mm połączone w gwiazdę, 12 zwoi na ząb.

Po rozebraniu na części znalazłem usterkę.

Jedna z nitek np. 1 fazy była wlutowana do fazy nr 2.

Silnik do wymiany, ponieważ nie ma go na stanie w chinach, będzie do przewinięcia.

Drut już mam, problemem może być zmieszczenie fabrycznej ilości zwoi na zębie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebowałem 4 szt. jednakowych silników do B-17

Wybór padł na A28M 1100kv zasilanie 2-3lipo waga około 50g

Po podłaczeniu, pobór prądu bez śmigieł w trzech 0,68A w czwartym 2,6A.

Po założeniu śmigieł 8x4 w zakresie od zera do połowy drążka silnik potrafił się zatrzymać.

Drugim objawem było dość intensywne grzanie się.

Po wymianie łożysk i osi to samo.

Pomiar rezystancji na fazach dał następujący wynik:

między 1 a 2 132 mohma, między 2 a 3 156 mohma, między 1 a 3 175mohma.

Fazy 5x 0,25mm połączone w gwiazdę, 12 zwoi na ząb.

Po rozebraniu na części znalazłem usterkę.

Jedna z nitek np. 1 fazy była wlutowana do fazy nr 2.

Silnik do wymiany, ponieważ nie ma go na stanie w chinach, będzie do przewinięcia.

Drut już mam, problemem może być zmieszczenie fabrycznej ilości zwoi na zębie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy w nawinięciu są, wbrew pozorom, dość częste w tanich silniczkach. Smiało przewijaj, a z własnych doświadczeń wiem, że jak równo będziesz nawijał, to zwoje ułożą Ci się ciaśniej, niż w "fabrycznym". Mam często do czynienia z przewijaniem silniczków, i uważam, że większość jest nawijana "fabrycznie" przez dzieci lub słabo przyuczone kobiety. Jeśli im zwoje się zmieściły, Tobie zmieszczą się na pewno. Tam się nawija na akord, Ty bedziesz robił dla siebie. pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy w nawinięciu są, wbrew pozorom, dość częste w tanich silniczkach. Smiało przewijaj, a z własnych doświadczeń wiem, że jak równo będziesz nawijał, to zwoje ułożą Ci się ciaśniej, niż w "fabrycznym". Mam często do czynienia z przewijaniem silniczków, i uważam, że większość jest nawijana "fabrycznie" przez dzieci lub słabo przyuczone kobiety. Jeśli im zwoje się zmieściły, Tobie zmieszczą się na pewno. Tam się nawija na akord, Ty bedziesz robił dla siebie. pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na swoim koncie mam juz wiele przewiniętych silników, ale zawsze mam problemy ze zmieszczeniem odpowiedniej ilości zwoi. Zwykle gdy jest to pojedyńczy silnik to zmieniam i grubość nitek w fazie jak i ilość zwoi.

Udało się, z trudem wcisnąłem te 12 zwoi na ząb, teraz silnik łyka 0,83A bez śmigła.

Jak pożyczę stroboskop to pomierzę obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na swoim koncie mam juz wiele przewiniętych silników, ale zawsze mam problemy ze zmieszczeniem odpowiedniej ilości zwoi. Zwykle gdy jest to pojedyńczy silnik to zmieniam i grubość nitek w fazie jak i ilość zwoi.

Udało się, z trudem wcisnąłem te 12 zwoi na ząb, teraz silnik łyka 0,83A bez śmigła.

Jak pożyczę stroboskop to pomierzę obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk. Ja mam 3 silniczki do przewinięcia ale nie potrafię robic schematów przewijania. kiedyś był na niemieckiej stronie taki kalkulator w którym podawało się ilość zębów i magnesów i pokazywał się schemat nawijania. Niestety w tej chwili strona nie działa. Nie masz gdzieś takiego kalkulatora przypadkiem?

Będę wdzięczny za podesłanie.

Pozdrawiam

Piotr

P.S. Skąd masz drut nawojowy? odwijasz z jakiegoś trafo czy kupijesz nowy? Co byś polecił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk. Ja mam 3 silniczki do przewinięcia ale nie potrafię robic schematów przewijania. kiedyś był na niemieckiej stronie taki kalkulator w którym podawało się ilość zębów i magnesów i pokazywał się schemat nawijania. Niestety w tej chwili strona nie działa. Nie masz gdzieś takiego kalkulatora przypadkiem?

Będę wdzięczny za podesłanie.

Pozdrawiam

Piotr

P.S. Skąd masz drut nawojowy? odwijasz z jakiegoś trafo czy kupijesz nowy? Co byś polecił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teorię nawijania przestudiowałem na stronie Piotra, tej polsko-niemieckiej.

Generalnie przewijam silniki gdzie zębów jest albo 9 albo 12.

Nawijam schematem 1-4-7, 2-5-8, 3-6-9.

Drut nawojowy 0,25 pozyskuję ze starych drukarek, jest tam coś w rodzaju cewki.

Rozbierałem też innej maści silniki szczotkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teorię nawijania przestudiowałem na stronie Piotra, tej polsko-niemieckiej.

Generalnie przewijam silniki gdzie zębów jest albo 9 albo 12.

Nawijam schematem 1-4-7, 2-5-8, 3-6-9.

Drut nawojowy 0,25 pozyskuję ze starych drukarek, jest tam coś w rodzaju cewki.

Rozbierałem też innej maści silniki szczotkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.