davidprg1 Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Witam !!! Jest to moja pierwsza relacja więc proszę o wyrozumiałość. Niedawno naszło mnie na zbudowanie jakiegoś "odrzutowca", poszukałem trochę na forum i natknąłem się na filmik MIG'a 29 ze stronki http://rctestflight.webs.com/. Pooglądałem troszkę instrukcję, potem pobrałem plany i wydrukowałem. Następnie skalpel w rękę i powycinałem potrzebne elementy, potem posklejałem i odrysowałem na depronie. Mam tylko zdjęcie odrysowanej głównej części kadłuba która prezentuje się tak : Potem przyszedł czas na powycinanie pozostałych elementów: Wciągu dnia nie mam zbyt wiele czasu, tylko tyle co po szkole znajdę może z godzinkę, tak więc wszystko idzie bardzo powoli. Gdy powycinałem elementy zastanawiałem sie czy go oklejać czy nie, ale w końcu pozostałem przy tym pierwszym. Szukałem ciekawego malowania i bardzo spodobało mi się grupy akrobacyjnej Strizhi. Tak więc zabrałem się do oklejania, model będę oklejał taśmami pakowymi. A oto pierwsze efekty : (przepraszam za jakość ale miałem dostęp tylko do telefonu) Dzisiaj wrzucam zdjęcia z wczorajszych prac, a mianowicie: - oklejenie dolnej powierzchni : - łoże pod mocowanie silnika wykonane z balsy 5mm a tak wygląda już z silnikiem : Dzisiaj wstawiam kolejne zdjęcia z postępów prac. Myślę że model jest w 95% skończony, gdyż brakuje jeszcze oklejenia taśmą jednego statecznika pionowego oraz stateczniki nie są wklejone. Do modelu postanowiłem dorobić podwozie, wygląda ono tak: Przednie koło zostało zamocowane na drucie który zakupiony był jako zestaw tylnego kółka skrętnego: Jak widać na zdjęciu wymyśliłem mocowanie koła do modelu za pomocą dwóch drutów z boków i jednego głównego (wbitego w depron) na którym zamocowanie jest koło. Druty wkleiłem za poxipol 10 min. i połączyłem je kostką elektryczną. Tylne koła zamocowałem na odpowiednio wygiętym drucie wklejonym w depron poxipolem: Kolejnym elementem było mocowanie serw które wcisnąłem w wyciety otwór: Lotki i klapy połączyłem za pomocą szprychy rowerowej, dźwignie przykręciłem za pomoca wyciągniętych z kostki elektrycznej elementów: Potem wkleiłem wręgę i przykręciłem silnik (poszerzyłem otwór na śmigło po centymert z każdej strony, dzięki temu mogłem zamontować śmigło 7-calowe; Elektronika jest przymocowana tymczasowo, na potrzeby zdjęć: Cały MIG prezentuję sie tak: Co do elektroniki to w modelu zastosowałem: -silnik KEDA 1700KV 100W - 24g -regulator T-Zone 18A - 20g -pakiet Turnigy 2200mAh 3S - 185g -odbiornik od Turnigy 9x - 19g -2 serwa - 9g każde Model wraz z wyposażeniem waży dokładnie 464g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad65 Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Jak na razie dobrze ci idzię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Wydaje mi się, że nie zrobiłeś skosów na krawędzi powierzchni sterowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davidprg1 Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Spokojnie skosy są zrobione, nie widać ich ponieważ nie ściąłem resztek taśmy. Jeśli jeszcze ktoś zauważy jakiś błąd konstrukcyjny to bardzo proszę o cenne uwagi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek69 Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Taśma powinna być i od góry i od spodu i oczywiście skos. Tu jest link do stronki Pana "MOTYLASTY". http://www.motylasty.pl/warszt_4.html#warsztat10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davidprg1 Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Muszę kupić śmigło pchające czy wystarczy jak odwrócę śmigło i zmienię kierunek obrotów silnika ? I jak wtedy powinien wyglądać skłon i wykłon silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisartur Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Ja w w swoim migu dałem sklejkę w postaci trójkątów dodatkowo do mocowania silnika gdyż sama wręga okrągła nie wytrzyma u mnie została po jakimś czasie wyrwana w depronu dlatego dokleiłem te trójkąty na depron razem z wręgą i teraz jest to nie do wyrwania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 czy wystarczy jak odwrócę śmigło i zmienię kierunek obrotów silnika ?Wystarczy. Skłon i wykłon na zero. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras_p@op.pl Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Witam. Też staram się popełnić takiego MiGa. W zasadzie to płatowiec już mam wycięty i złożony na sucho. Mam pytania o wymiary Twojego modelu i o umieszczenie środka ciężkości. mój model ma ok 80cm rozpiętości i ok 110cm długości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Środek ciężkości wyznaczyć łatwo. Umieszczasz w środku przesuwany ciężarek i rzucasz go bez wyposażenia prosto przed siebie. Model nurkuje - ciężarek do tyłu. Zadziera - do przodu.Prawidłowo wyważony powinien bez zmiany trajektorii lecieć prosto i łagodnie opadać. Potem wystarczy podeprzeć model na jakiejś poprzeczce, tak by zachowywał równowagę - jest wówczas podparty w środku ciężkości. Zaznaczyć i rozmieścić wyposażenie tak, by zachować SC (czyli podparty w tym samym miejscu zachowuje równowagę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras_p@op.pl Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Dzięki bardzo za odpowiedz. Teraz jest jeszcze jedno pytanie. Czy mój płatowiec o wymiarach 80x110mm podniesie się na takim silniku http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p4214,alpha-1500-silnik-bezszczotkowy-pelikan i z takim pakietem http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2627,pc-cessna-480-pakiet-lipol-1500-mah-11-1-v-pelikan ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 To zależy głównie od masy modelu i zastosowanego śmigła. W typowym pusherze, śmigło ma zwykle ograniczony rozmiar. Musisz znać przybliżoną masę modelu i dobrać taki, silnik, żeby uzyskać na tym śmigle ciąg jak najbardziej zbliżony do stosunku 1:1 lub lepszego.Warto zadbać o uzyskanie prędkości obrotowej śmigła możliwie bliskiej maksymalnej.Gdzieś na forum był wzór na wyliczenie maksymalnych obrotów śmigła. Stąd, znając napięcie pakietu, łatwo ustalić maksymalne kv silnika. Modele tego typu lubią wyższe prędkości.Pakiet lepiej użyć jak najmniejszy, zapewniający zasilanie silnika. Lepiej mieć dwa miejsze niż jeden duży. Model MIG-29 tej wielkości ma spore obciążenie powierzchni nośnej i nie lubi przeciążania. Im lżej, tym lepiej.Ja w swoim MIG-u 50cm rozpiętości używałem pakietu maksymalnie 800mAh 3S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davidprg1 Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Mam takie pytanie poza tematem, odnośnie tego iż zacząłem budowę małej łódki. Kadłub wykonuje z depronu, który chciałbym pokryć matą szklaną i żywicą, teraz pytanie brzmi czy mogę użyć taki zestaw (ponieważ posiadam już taki w domu): Czy taka żywica nie rozpuści depronu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Rozpuści i to bardzo szybko. Możesz okleić kadłub taśmą pakową-użyć tego jako formy i z tego zrobić kadłub, ale już bez depronu (potem go odkleić od laminatu), sam laminat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba007x Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Ja bym jeszcze doradził zaizolować wtyczkę XT60 od regulatora. Strasznie rażą takie nieosłonięte luty. Jak pomyślę co by było jak by się tam zwarcie zrobiło :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 10 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 Podwozie tak wykonane nie jest dobrym pomysłem-nie potrzebna waga a przy nawet udanym lądowaniu wyrwie się bez problemu tym bardziej że wkleiłeś je nie robiąc żadnych wzmocnień . Mam nadzieje że na loty regulatora nie przyczepisz do pakietu ?! Jeśli dobrze pamiętam najczęściej stosowano w tym modelu lotki miały mniejsze wychylenie od stateczników przez odpowiednie mocowanie popychaczy a u ciebie jest 1 do 1 (ale z drugiej strony patrząc środek ciężkości jest (powinien) być daleko z przodu od lotek więc problemów nie powinno być) Idzie ci ładnie tylko jak koledzy radzili-zaizoluj luty, popraw mocowanie silnika i może przemyśl jeszcze raz podwozie ,jeśli jest wklejone w sam depron to będzie masakra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodziobsz Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Witam. Ja mam pytanko skąd braliście plany di tego modelu? Bo nie mogę znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Witam. Ja mam pytanko skąd braliście plany di tego modelu? Bo nie mogę znaleźć. Czasem opłaca się poczytać pierwszy post w temacie. Można tam znaleźć ciekawe rzeczy, np. linki do stron... Zakładka "My Projects", na dole wykazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodziobsz Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 O żesz ty No jest. Dzieki wielkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Mam pytanie odnośnie wzmocnień w tym modelu, ponieważ sam jestem w trakcie jego budowy. Jak mocny powinien być dźwigar, ponieważ walczę z nim już drugi dzień. Początkowo przykleiłem zwykły płaskownik węglowy 4x1mm pod skrzydłem za pomocą UHU-POR i posmarowałem z zewnątrz polimerem. Jednak skrzydła były nadal zbyt słabe. Dołożyłem takie dwa płaskowniki (tylko na powierzchnię skrzydeł) i pręty wewnątrz płatów, ale nadal nie byłem zadowolony. Zmieniłem połączenie na CA, ale dalej nie było dobrze. Dzisiaj wkleiłem jeden płaskownik za pomocą polimeru "na poprzek", tzn. tak jakby pionowo. Skrzydło nadal jest trochę elastyczne na tyle, że łapiąc za końce skrzydeł i uginając je, mogę uzyskać wznios ok. 1cm. Patrzyłem też na inne zdjęcia takich migów i większość ma wklejony płasko taki sam jak mój płaskownik na spodzie skrzydeł. Pytanie- czy taka wytrzymałość wystarczy, bo mam już dosyć eksperymentów i ciągłych poprawek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi