Skocz do zawartości

MIG 29 Park Jet


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!!

 

Jest to moja pierwsza relacja więc proszę o wyrozumiałość. :lol:

Niedawno naszło mnie na zbudowanie jakiegoś "odrzutowca", poszukałem trochę na forum i natknąłem się na filmik MIG'a 29 ze stronki http://rctestflight.webs.com/. Pooglądałem troszkę instrukcję, potem pobrałem plany i wydrukowałem. Następnie skalpel w rękę i powycinałem potrzebne elementy, potem posklejałem i odrysowałem na depronie. Mam tylko zdjęcie odrysowanej głównej części kadłuba która prezentuje się tak :

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Potem przyszedł czas na powycinanie pozostałych elementów:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Wciągu dnia nie mam zbyt wiele czasu, tylko tyle co po szkole znajdę może z godzinkę, tak więc wszystko idzie bardzo powoli. Gdy powycinałem elementy zastanawiałem sie czy go oklejać czy nie, ale w końcu pozostałem przy tym pierwszym. Szukałem ciekawego malowania i bardzo spodobało mi się grupy akrobacyjnej Strizhi. Tak więc zabrałem się do oklejania, model będę oklejał taśmami pakowymi. A oto pierwsze efekty :

 

(przepraszam za jakość ale miałem dostęp tylko do telefonu)

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Dzisiaj wrzucam zdjęcia z wczorajszych prac, a mianowicie:

- oklejenie dolnej powierzchni :

 

Dołączona grafika

 

- łoże pod mocowanie silnika wykonane z balsy 5mm

 

Dołączona grafika

 

a tak wygląda już z silnikiem :

 

Dołączona grafika

 

Dzisiaj wstawiam kolejne zdjęcia z postępów prac. Myślę że model jest w 95% skończony, gdyż brakuje jeszcze oklejenia taśmą jednego statecznika pionowego oraz stateczniki nie są wklejone.

Do modelu postanowiłem dorobić podwozie, wygląda ono tak:

Dołączona grafika

 

Przednie koło zostało zamocowane na drucie który zakupiony był jako zestaw tylnego kółka skrętnego:

Dołączona grafika

 

Jak widać na zdjęciu wymyśliłem mocowanie koła do modelu za pomocą dwóch drutów z boków i jednego głównego (wbitego w depron) na którym zamocowanie jest koło. Druty wkleiłem za poxipol 10 min. i połączyłem je kostką elektryczną.

Dołączona grafika

 

Tylne koła zamocowałem na odpowiednio wygiętym drucie wklejonym w depron poxipolem:

Dołączona grafika

 

Kolejnym elementem było mocowanie serw które wcisnąłem w wyciety otwór:

Dołączona grafika

 

Lotki i klapy połączyłem za pomocą szprychy rowerowej, dźwignie przykręciłem za pomoca wyciągniętych z kostki elektrycznej elementów:

Dołączona grafika

 

Potem wkleiłem wręgę i przykręciłem silnik (poszerzyłem otwór na śmigło po centymert z każdej strony, dzięki temu mogłem zamontować śmigło 7-calowe;

Dołączona grafika

 

Elektronika jest przymocowana tymczasowo, na potrzeby zdjęć:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Cały MIG prezentuję sie tak:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

 

Co do elektroniki to w modelu zastosowałem:

-silnik KEDA 1700KV 100W - 24g

-regulator T-Zone 18A - 20g

-pakiet Turnigy 2200mAh 3S - 185g

-odbiornik od Turnigy 9x - 19g

-2 serwa - 9g każde

 

Model wraz z wyposażeniem waży dokładnie 464g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja w w swoim migu dałem sklejkę w postaci trójkątów dodatkowo do mocowania silnika gdyż sama wręga okrągła nie wytrzyma u mnie została po jakimś czasie wyrwana w depronu dlatego dokleiłem te trójkąty na depron razem z wręgą i teraz jest to nie do wyrwania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środek ciężkości wyznaczyć łatwo. Umieszczasz w środku przesuwany ciężarek i rzucasz go bez wyposażenia prosto przed siebie. Model nurkuje - ciężarek do tyłu. Zadziera - do przodu.Prawidłowo wyważony powinien bez zmiany trajektorii lecieć prosto i łagodnie opadać. Potem wystarczy podeprzeć model na jakiejś poprzeczce, tak by zachowywał równowagę - jest wówczas podparty w środku ciężkości. Zaznaczyć i rozmieścić wyposażenie tak, by zachować SC (czyli podparty w tym samym miejscu zachowuje równowagę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za odpowiedz. Teraz jest jeszcze jedno pytanie. Czy mój płatowiec o wymiarach 80x110mm podniesie się na takim silniku http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p4214,alpha-1500-silnik-bezszczotkowy-pelikan i z takim pakietem http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2627,pc-cessna-480-pakiet-lipol-1500-mah-11-1-v-pelikan ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy głównie od masy modelu i zastosowanego śmigła. W typowym pusherze, śmigło ma zwykle ograniczony rozmiar. Musisz znać przybliżoną masę modelu i dobrać taki, silnik, żeby uzyskać na tym śmigle ciąg jak najbardziej zbliżony do stosunku 1:1 lub lepszego.Warto zadbać o uzyskanie prędkości obrotowej śmigła możliwie bliskiej maksymalnej.Gdzieś na forum był wzór na wyliczenie maksymalnych obrotów śmigła. Stąd, znając napięcie pakietu, łatwo ustalić maksymalne kv silnika. Modele tego typu lubią wyższe prędkości.Pakiet lepiej użyć jak najmniejszy, zapewniający zasilanie silnika. Lepiej mieć dwa miejsze niż jeden duży. Model MIG-29 tej wielkości ma spore obciążenie powierzchni nośnej i nie lubi przeciążania. Im lżej, tym lepiej.Ja w swoim MIG-u 50cm rozpiętości używałem pakietu maksymalnie 800mAh 3S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie poza tematem, odnośnie tego iż zacząłem budowę małej łódki. Kadłub wykonuje z depronu, który chciałbym pokryć matą szklaną i żywicą, teraz pytanie brzmi czy mogę użyć taki zestaw (ponieważ posiadam już taki w domu):

 

Dołączona grafika

 

Czy taka żywica nie rozpuści depronu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwozie tak wykonane nie jest dobrym pomysłem-nie potrzebna waga a przy nawet udanym lądowaniu wyrwie się bez problemu tym bardziej że wkleiłeś je nie robiąc żadnych wzmocnień .

Mam nadzieje że na loty regulatora nie przyczepisz do pakietu ?!

Jeśli dobrze pamiętam najczęściej stosowano w tym modelu lotki miały mniejsze wychylenie od stateczników przez odpowiednie mocowanie popychaczy a u ciebie jest 1 do 1 (ale z drugiej strony patrząc środek ciężkości jest (powinien) być daleko z przodu od lotek więc problemów nie powinno być)

Idzie ci ładnie tylko jak koledzy radzili-zaizoluj luty, popraw mocowanie silnika i może przemyśl jeszcze raz podwozie ,jeśli jest wklejone w sam depron to będzie masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie odnośnie wzmocnień w tym modelu, ponieważ sam jestem w trakcie jego budowy. Jak mocny powinien być dźwigar, ponieważ walczę z nim już drugi dzień. Początkowo przykleiłem zwykły płaskownik węglowy 4x1mm pod skrzydłem za pomocą UHU-POR i posmarowałem z zewnątrz polimerem. Jednak skrzydła były nadal zbyt słabe. Dołożyłem takie dwa płaskowniki (tylko na powierzchnię skrzydeł) i pręty wewnątrz płatów, ale nadal nie byłem zadowolony. Zmieniłem połączenie na CA, ale dalej nie było dobrze. Dzisiaj wkleiłem jeden płaskownik za pomocą polimeru "na poprzek", tzn. tak jakby pionowo. Skrzydło nadal jest trochę elastyczne na tyle, że łapiąc za końce skrzydeł i uginając je, mogę uzyskać wznios ok. 1cm. Patrzyłem też na inne zdjęcia takich migów i większość ma wklejony płasko taki sam jak mój płaskownik na spodzie skrzydeł. Pytanie- czy taka wytrzymałość wystarczy, bo mam już dosyć eksperymentów i ciągłych poprawek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.