Skocz do zawartości

Wyposażenie do Extrima


pacek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ponieważ temat dobotu silnika ,pakietu itd do Extrima wraca jak bumerang , to założyłem nowy post po to aby każdy obecny użytkownik Extrima podzielił się swoimi wyposażeniem ,wagą oraz oceną jak to razem sprawuje się w locie.

Oczywiście oceny będą subiektywne ,ale i tak spis taki stworzy bazę do wyboru osprzętu dla kolejnych budowniczych Extrima.

Proszę o podanie w miarę możliwości parametrów :

- silnika

- śmigła

- pakietu zasilającego

- masę modelu do lotu

ocena wrażeń z lotu

 

Moje doświadczenia z 22-12/10 walgard są raczej kiepskie to znaczy niby lata ale czegoś mu brakuje może za szybko kręci i to istny pożeracz pakietów :)

Opublikowano

ja mam taki silnik w extrimie + aeronaut glass elektro 8.5 x 6

Można się zdrowo rozpędzić, idzie pionowo do góry ale shock-flyer to nie jest. Mój shockflyer szedł pionowo do góry bez ograniczeń, a ten idzie na jakieś 100-150 m i potem już nie daje rady. Ale mój model jest ciężki 700g, bo latam z pakietami 2200.

Opublikowano
a jaki silnik masz w extrimie

AXI 2808/24 ze śmigłem 10x6. Mocy pod dostatkiem, ponad kilogram ciągu. Typowe loty trwają ok. 10 min. na pakiecie 1350 3S.

 

Model do lotu waży 690g.

 

EDIT: na prośbę Leszka B uzupełniłem info o masę modelu.

Opublikowano

A ja mam 22-12-10, na śmigłach 9x5 GWS i 10x4,7APC SF pocina jak dziki, zawis i tu i tu na mniej niż pół gazu i pion do oporu, znaczy do granicy widoczności. Pakiet 1500 3s wystarcza na 15 minut latania (tak subiektywnie, nie liczyłem, ale lata długo). Polecam 9x5 - silnik nawet nie jest ciepły.

 

Konfiguracja:

 

Welgard 22-12-10

Regulator Dynam 30A 33g

1500mAh 3s Welgard (coś koło 130 - 150g)

GWS 9x5, APC 10x4,7

Odbiornik Graupner R700 17g

4xTowerPro SG-90 9g

Pokrycie Solarfilm SoLite

Masa modelu 565g - gotowy do lotu.

 

Jak lata opisałem już nie raz :)

Opublikowano

Silnik "chińczyk TP typ dzwonek" obroty 1700 /V

Smigło 9x6 GWS

Pakiet welgrad 1500mA 3 cele

Masa 510g.

 

Loty raczej bez zawisów ,choć model sobie radzi i pod górę idzie ,ale przy wychylonych sterach brakuje mocy. Poza tym długi czas lotu i świetny , do innych niż zawis, akrobacji.

Opublikowano

kolega kupił axi 2217/16 wyprubujemy go w wekend jego wadą jest długość żeby się zmieścił trzeba przerabiać domek ponoć jest troche mniej prądożerny niż 2808 :?:

pożyjemy zobaczymy :)

Opublikowano

Ja mam w swoim silnik własnej produkcji, byłby to odpowiednik AXI 2812/12 (stator fi 28, grub. 12mm, 6zw w trójkąt, rezyst. fazy 55mOhm), zasilam to dosyć twardymi pakietami 2S 2200mAh 20C (120g wagi), śmigło APC 10*4,7SF, ok. 7550obr/min, 31A. Nie mam ciągomiarki, ale ciągu jest grubo ponad 1000g (wg Motortestu 5 to ok. 1130g), model waży 615g do lotu i lata ok. 8-10min i jestem bardzo zadowolony z tych osiągów.

Opublikowano
A ja mam 22-12-10, na śmigłach 9x5 GWS i 10x4,7APC SF pocina jak dziki, zawis i tu i tu na mniej niż pół gazu i pion do oporu, znaczy do granicy widoczności. Pakiet 1500 3s wystarcza na 15 minut latania (tak subiektywnie, nie liczyłem, ale lata długo). Polecam 9x5 - silnik nawet nie jest ciepły.

Zapodałem do tego silniczka APC 10x5 Thin Electric. Lata jak wściekły, rzeczywiście. Wylądowałem po paru minutach pomacać silniczek. Nie był ciepły, ale zapaszek jakiegoś podgrzanego formaldehydu spod osłony silnika czuć było. Typuję, że to silnik, bo regulator mam 25A a pakiet ledwo ciepły.

Latałem jakieś 12 minut i zeszło 2080 mAh, z czego 30% na maxa i reszta lajtowo. Więc te 15 minut na 1500 to w dużym przybliżeniu.

Opublikowano

Co prawda z Exem sie juz rozstalem ale jak dla mnie wyposazenie ktore mialem bylo idealne.

Silnik Dualsky 3530 14T

Regial Dualsky 25A

4 serwa hs55

Pakiety Dualsky 1500 3s 20 (30)C

Pakiety fullymax 1700 3s 20(30) C

 

MOj Ex to byla wersja 1 i wazyl 630-640 do lotu- latal superlekko. Jesli chodzi o smiglo to troche eksperymentowalem i na koncu wyszlo ze apc sf 10x3,8 sprawdza sie najlepiej. Czas lotu 11 minut i w pakietach zostawala bezpieczna rezerwa.

Opublikowano

a właśnie przypomniało mi się. Mam na wysokości serwa conrada te 9gramowe i wczoraj przy wychodzeniu z dość konkretnego nurkowania poczułem, że sobie nie radzą. Wcześniej też coś mi nie grało przy bardzo ciasnych zakrętach docinanych wysokością. Więc radziłbym dawanie na wysokość czegoś mocniejszego, bo można się zdziwić w paru sytuacjach. Na kierunek też mam conrada 9g, a na lotki hs55 bo są szybsze.

Opublikowano

Podam 2 konfiguracje na których katowałem i katuję eXtrima:

 

Wersja elektro:

silnik welgard A22/12/10

regler dynam 25A

SK - HS81MG

SW - HS81MG

Lotki - e-sky 8g (te tanie za 22 pln)

pakiet 3s 2200mAh LeonPower

odbiornik - Hi-Tec HFS-06MT

śmigło - po wielu testach APC 9*4,7E

 

Mocy wystarczająco do pionowych lotów, waga 690g

 

Wersja spalinowa:

silnik ASP .15A 2,5ccm

SK, SW - jak wyżej

Lotki - jak wyżej

odbiornik - Hi-Tec HFS-06MT

serwo gazu - e-sky 8g

zbiornik paliwa - 110ml

śmigło: 7*5, 8*4 - lot pionowy bez problemu, śmigła będę jeszcze testował

 

Mocy spory nadmiar, lot pionowy jak rakieta, waga do lotu 880g zatankowany

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jeszcze mały apdejt po kolejnych testach

Mój Extrim waga zdziebko ponad 700 g

Pakiet 2200 mAh

Silnik: Welgard 22-12-10

 

Przetestowane śmigła

9 x 5 - aeronaut - śmiga, pnie się do góry i pokazuje pazury

8.5 x 6 - APC glass elektro - lepiej,

10 x 5 - moje optimum - duży moment obrotowy, zaiwania ładnie, do góry też ciągnie dobrze - min. czas lotu 8 min (2000 mAh zjedzone), maks. czas lotu 16 min (ok. 1900 mAh zjedzone)

9 x 6 - to już extrim - prędkość powoduje szczękopad i siwienie włosów, dziecko sąsiada płacze i ucieka do domu, przelot na pełnym gazie przed widownią (czyli przede mną) "absolutnie dewastujący", jednak ale latałem na tym śmigle dość krótko z obawy o silniczek, po 3 minutowym locie na świeżym pakiecie se lekko podśmierdywał i był gorący (dotykałem palcem przez owiewkę) - więc pewnie polatać można, ale nie cały czas na maksa (ale strasznie korci, bo osiągi są wstrząsające) - no i na koniec pewnie warto by polatać na minimum gazu, żeby się wystudził.

Opublikowano

Motor: Keda KA 22-20L

Prąd max ok 20-22A (22A na ziemi)

Prop GWS HD 1060

Paliwo 3s1700 lub 3s2250 (zamiennie).

AUW 630g [na 3s1700] - (w tym zbędne 15g na oświetlenie - niestety nieskuteczne). Kryty folią "light" - na tym zaoszczędziłem ok 40 gram vs Oracover.

4 serwa chińskie 9g, odbiornik JR R700, regler Mag8 (TowerPro) 30A.

 

Jest dobrze :D. Próby zawisu (nie umiem) na świerzym pakiecie na ok 60% gazu, więc jest zapas. Normalne latanie ok 15 minut.

 

Fajne ptaszysko 8) i do tego z Lubartowa a nie z Szanghaju.

 

Pozdro,

Michał

  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.