wicher123 Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Witajcie.Szukam Pipera 40 pod silnik o.s fs 91 surpass II ewentualnie SuperTigre GS40,chociaż boję się,że GS 40 może być za słaby.Niestety jestem początkujący i potrzebuję porady odnośnie silników do tego Pipera oraz może ktoś z Was posiada Pipera J-Cub 40 firmy Airlines lub Hangar 9.Ceną różnią się znacznie,rozpiętość skrzydeł nie jest aż tak znaczna i śmiało 1720mm-Airlines mi wystarczy.Jeśli chodzi o firmę Hangar 9 - 2032 mm.Głównie chodzi mi o jakość wykonania,właściwości lotne obu modeli.Skłaniam się do modelu firmy Airlines bo kosztuje 400zł a Hangar9 ponad 900 ;/ Różnica dla mnie znaczna.Może ktoś z Was poradzi? Silnik GS 40 będzie raczej za słaby,lepiej by było zastosować O.S FS-91 Surpass II ? Proszę o poradę i dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Otworzyłeś nowy temat o budowie i jednocześnie szukasz na giełdzie modelu którego temat dotyczy. Skoro jak sam napisałeś nie jesteś zaawansowanym modelarzem to może lepiej na początek kupić model używany i sprawdzić jak sie tym lata. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/28280-s-sprzedam-pipper-a-142m/ Modele z Hangar 9 to kosztowna zabawka a tyle samo frajdy możesz mieć latając tańszym i sprawdzonym modelem a skoro traktujesz ten model jako pierwszego trenerka to proponuje jednak nie wydawać tyle na sam płatowiec a raczej przeznaczyć środki na profesjonalne radio i dobre wyposażenie które zawsze będziesz mógł przenieść do innego modelu. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher123 Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Staram się latać 2 sezony Początkujący jestem w budowie modeli,niestety,brak sprzętu i czasu oraz miejsca Nie będzie to pierwszy model.Latałem Excelem 2000,motoszybowcem,teraz latam Edgem 540 oraz będę niedługo Ursusem XXL.Radio Aurora 9 i wyposażenie dobre też mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dlmtb Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Staram się latać 2 sezony Początkujący jestem w budowie modeli,niestety,brak sprzętu i czasu oraz miejsca Nie będzie to pierwszy model.Latałem Excelem 2000,motoszybowcem,teraz latam Edgem 540 oraz będę niedługo Ursusem XXL.Radio Aurora 9 i wyposażenie dobre też mam WitamMoja rada to, jeżeli chcesz mieć dobrze latający i dobrze wykonany model bez konieczności poprawiania producenta to zdecydowanie polecam Hangar 9. Miałem już wiele modeli i wiele z nich sprzedałem właśnie dla tego, że ich konstrukcja i właściwości lotne nie do końca były zgodne z oczekiwaniami. Oczywiście nie były to modele, których nie można było opanować w locie czy poprawnie złożyć, ale… To, ale to z reguły denerwujące poprawki a często wymiany całych elementów a to podwozie a to sposób mocowania skrzydeł a to montaż ogona, itd. Nie dziwią się, że wielu kolegów poleca tańsze rozwiązania, ale prawda jest taka, że często te tańsze nie koniecznie dobrze latają. Nie twierdzę, że Piper z Airline to porażka, ale twierdzę, że Piper z H9 jest od niego o niebo lepiej wykonany i lata doskonale. Miałem okazję go obejrzeć na lotnisku i w locie oraz rozmawiać z właścicielem. był w 100%-tach zadowolony. Silnik 91 w zupełności wystarczy, aby skalowo latać tym modelem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher123 Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Czyli jednak... Cena robi swoje :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Pozostaje jeszcze "złoty środek" czyli Piper od TWM (The Wings Maker) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher123 Opublikowano 6 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Dziękuję,zaraz go poszukam w sklepach.Bardzo ładny jest.. Ten silnik będzie dobry do niego? Kliknij aby powiększyć Podstawowe parametry: pojemność: 6.46 cm3 wał silnika na dwóch łożyskach kulkowych gaźnik z iglicą wysokich i regulacją wolnych obrotów tłok z pierścieniem zakres obrotów: 3000-17000 moc: 1.15KM/15500obr zalecane śmigła: 9x7, 9x8, 10x5, 10x6, 10x7, 11x4, 11x5 w komplecie: silnik, tłumik, świeca żarowa waga: 541g z tłumikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher123 Opublikowano 6 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Ewentualnie jest jeszcze model: PIPER J-3 CUB 48S 1/6 scale (180cm) też firmy The Words Model. Tutaj myślę,że silnik i wyposażenie z Excelka wystarczy w zupełności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Do tego Pipera na filmie jest zamontowany ASP FS 70 AR.Model ma 2,13 m rozpiętości i waży do lotu 3,5kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 W rcikar jest piper j3 cub za male pieniadze. 180cm rozpietosci. Świetnie lata i nawet daje rade na silniku 6.5ccm 2t. Choć zastosował bym ok 10ccm. Polecam ten model! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Mercik Opublikowano 11 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2012 Akurat mam w tym temacie jedno przykre i drugie bardzo miłe doświadczenie, więc sobie pozwolę... W ramach pierwszego z nich wsadziłem swojego OS 55 do Piperka 1,8m z BlackHorse'a za prawie 6 stówek. Latanie tym modelem to była loteria, albo się uda wystartować, albo nie. Spartaczenie modelu polega na tym, że skośnooki zapewne projektant niedokładnie odrysował sobie ze zdjęcia kadłub, skutkiem czego płat jest koszmarnie źle zaklinowany. Aby tym modelem latać, należy przebudować kadłub w taki sposób, aby obniżyć krawędź spływu płata o... uwaga 3,8cm (słownie trzydzieści osiem milimetrów). Tak zaklinowany płat zaczyna dopiero współpracować z resztą usterzenia. Kłopoty przy starcie polegają na tym, że statecznik pionowy i ster kierunku są całkowicie zacienione dla strug. Model przy starcie kręci bączki, zawija tyłkiem i wariuje na wszystkie sposoby. W podobny sposób zresztą zginął w czwartym czy piątym locie. Wykonał ostatni korkociąg, z którego już nie był w stanie wyjść. Ten model (aby wykluczyć własny brak doświadczenia i zobiektywizować sytuację) testowało również dwóch doświadczonych pilotów RC u nas na lotnisku i każdy po próbie startu, dziękował za dalsze przygody z zimnym potem na czole. Przyczynę złego wykonania modelu podaną wyżej (krawędź spływu i zaklinowanie płata) powtarzam zresztą za doniesieniami z amerykańskich stron i list dyskusyjnych, które potwierdzają moje złe doświadczenia. To był jedyny model, którego nie było mi żal po rozbiciu. Drugie doświadczenie - to miłe - to nabycie i latanie 2m Piperkiem z Hangaru 9. Model jest bardzo przyzwoicie wykonany, przemyślany i widać w nim nie tylko projekt i wprowadzenie do sprzedaży, ale przede wszystkim wyniki testowania prototypu w locie. Model po złożeniu i wyważeniu zgodnie z instrukcją - poleciał bez gadania sam. Nie wymagał w zasadzie żadnego trymowania... może jeden ząbek na wysokości i wszystko. Nie kapotuje przy lądowaniu. Kręci w zasadzie wszystko włącznie z lotem nożowym (!), choć trzeba go do tego trochę zmusić. W końcu to nie akrobat tylko rekreacyjny model do spokojnego latania. Podwozie choć wydaje się sztywne, bezawarynie pracuje już pół roku. Jestem z niego megazadowolony i dumny. Nie twierdzę, że nie ma absolutnie wad. Pewnym utrudnieniem jest zastosowanie imbusów calowych, co wymaga sprawienia sobie kompletu kluczy calowych. Gdzie się dało powymieniałem na metryczne 3mm. Klapka górna firmowo ma być mocowana na czterech wkrętach do drewna - zastąpiłem to rozwiązanie neodymkami aby nie babrać się ze śrubeczkami na łące w trawie. Podobnie mocowanie zastrzałów do podwozia. Firmowo zalecają cztery śruby z nakrętkami samohamownymi. To upierdliwe rozwiązanie zastąpiłem sworzniami spinanymi od dołu na agrafkę. Działa bez zarzutu. Ostatnie zastrzeżenie to zastrzały przymocowane na stałe do skrzydeł - skrzydła są duże gabarytowo i niewygodne w transporcie. Reszta - na piątke. Podsumowując - poważnie przestrzegam przed pochopnym oszczędzaniem trzech stówek przy zakupie jakiegoś wynalazku. Hangar 9 polecam z całą odpowiedzialnością. Pozdrawiam Bertzilla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szirokez Opublikowano 11 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2012 To ja dorzuce link do poczytania dla wicher123 o piperku od Airline http://pfmrc.eu/index.php?/topic/11395-airline-piper-cub-cos-wart/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekH Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Ja mam Pipera J3 .40 z Hangar 9 z silnikiem Saito 82B. Model jest wykonany bardzo dobrze. Prezentuje się świetnie. Nie jest może tani (jak każdy model z Hangar 9) ale wart swojej ceny. Z tym silniczkiem ma nawet nadmiar mocy, śmigło używam 14x6. Teraz zastanawiam się nad modelem Piper Pawnee z tym samym silnikiem - również Hangar 9 i ta sama rozpiętość. Z zastrzałami mocowanymi do podwozia to faktycznie troche lipa bo fabrycznych sworzni i zawleczek nigdzie nie można kupić (nie ma na hurtowni) i trzeba sie męczyć właśnie z nakrętkami. Mam też Pipera Super Cub 25e z firmy Eflite - również jest bardzo dobrze wykonany, a nawet i lepiej jednak pomimo 1780mm rozpiętości lata o wiele bardziej "dziko" i jest mniej przewidywalny. Podwozie natomiast jest mega pancerne z amortyzatorami, duzo mocniejsze jak w tym z H9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krynia Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Witajcie.Szukam Pipera 40 pod silnik o.s fs 91 surpass II ewentualnie SuperTigre GS40,chociaż boję się,że GS 40 może być za słaby.Niestety jestem początkujący i potrzebuję porady odnośnie silników do tego Pipera oraz może ktoś z Was posiada Pipera J-Cub 40 firmy Airlines lub Hangar 9.Ceną różnią się znacznie,rozpiętość skrzydeł nie jest aż tak znaczna i śmiało 1720mm-Airlines mi wystarczy.Jeśli chodzi o firmę Hangar 9 - 2032 mm.Głównie chodzi mi o jakość wykonania,właściwości lotne obu modeli.Skłaniam się do modelu firmy Airlines bo kosztuje 400zł a Hangar9 ponad 900 ;/ Różnica dla mnie znaczna.Może ktoś z Was poradzi? Silnik GS 40 będzie raczej za słaby,lepiej by było zastosować O.S FS-91 Surpass II ? Proszę o poradę i dziękuję. witam mam do sprzedania Pipera razem z aparaturą sterującą tel. 500 522 898 rozpiętość skrzydeł..170..silnik O.S ..Power Box , model przygotowany do latania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 krynia, zajrzyj i napisz coś tutaj, może znajdziesz kupca szybciej http://pfmrc.eu/index.php?/forum/25-gielda/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi