robertus Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Wymieniłem silnik na taki jak mam w Su-22, czyli EmaxGF2215/15. Porobiłem testy na śmigłach 7x6 i 7x4. Na obu śmigłach ciągu jest więcej niż na poprzednim setupie, aczkolwiek wciąż mniej niż waga modelu. Lata jednak szybciej niż na Emax2812, bo jest mocniejszy i pewnie wyciąga katalogowe 1470KV. Film z lotu na 7x6 http://youtu.be/Z0t7To1kZiE Być może na 7x6 model szybciej lata niż na 7x4, ale za to siorbie z pakietu 25A i lot trwa mniej niż 5minut. Lądowałem już bez silnika http://youtu.be/5nd1gnbfKXk Na 7x4 pobór prądu to 21A i już można nieco dłużej polatać. I przy tym chyba zostanę. Modelem dobrze robi się podstawową akrobację, beczki, pętle, lot plecowy. Brakowało mi czasem steru kierunku.
robertus Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Tak jak pisałem, brakowało mi w nim steru kierunku. Przy próbach lotów na wysokich kątach natarcia dziób uciekał mi na boki.Postanowilem więc coś z tym zrobić, bo Super Hornet jest stworzony do takich lotów.Rozwiązanie wygląda tak.Taka konfiguracja powoduje, że ster wychyla się bardziej do środka niż na zewnątrz, ale nie stanowi to problemu bo praca w strumieniu zaśmigłowym czyni go bardzo efektywnym.Film z moich dzisiejszych prób lotów high-alpha, a i czasem low-pasik się trafił.
robertus Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Teraz już pewniejsze loty na wysokich kątach natarcia http://youtu.be/g5IyNUnSbwE
robertus Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 Zmierzyłem obciążenie w F-18. W zależności od tego czy dodam powierzchnię kadłuba na przedłużeniu skrzydła, czy nie, obciążenie mam 20 do 26g/dm2
RAFALR30 Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 Zmierzyłem obciążenie w F-18. W zależności od tego czy dodam powierzchnię kadłuba na przedłużeniu skrzydła, czy nie, obciążenie mam 20 do 26g/dm2 Oj jak malutko!? Ile waży Twój F-18 (3D)? W moim F-18 (2D) Powierzchnia skrzydeł 11,4 dm2, obciążenie przy max. wadze 615g wynosi 53,9g/dm2 Powierzchnia skrzydeł z powierzchnią wzdłuż kadłuba 15 dm2, obciążenie przy max. wadze 615g wynosi 41g/dm2 P.S. Przenieśmy tą rozmowe do tematu Twojego F-18 bo się Szwedzi obrażą
robertus Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 Ktoś się z nam spomylił. Rozmiarowo obie nasze efki są porównywalne. Moja ma rozpiętość 92cm. Waży 640gram. Pole powierzchni wyszło mi 24dm2 - 32dm2. Nie policzyłes tylko jednego skrzydła?
RAFALR30 Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 Tak na szybko wziąłem program i sprawdziłem pole powierzchni skrzydła i tej powierzchni bocznej Dla dwóch skrzydeł mam 9,58 dm2 Dla dwóch powierzchni bocznych (po dodaniu 20% nie uwzględnionej przez program powierzchni) mam 3 dm2 Wówczas: Powierzchnia skrzydeł 9,58 dm2, obciążenie przy max. wadze 615g wynosi 64g/dm2 Powierzchnia skrzydeł z powierzchnią wzdłuż kadłuba 15 dm2, obciążenie przy max. wadze 615g wynosi 48,8g/dm2 Ja nie liczę powierzchni kadłuba która oczywiście stanowi znaczną część modelu i powierzchni stateczników poziomych. A może ja w czymś się mylę HELP PLEASE
sławek Opublikowano 4 Września 2013 Autor Opublikowano 4 Września 2013 W takich samolotach jak F-18, MIG29, SU27, ... itp powierzchnia nośna nie jest jednoznaczna ale orientacyjnie można obliczać w sposób poniższy (czerwona linia) Usterzenie poziome nie wlicza się w powierzchnie nośną bo działa na nią praktycznie ujemnie -wyjątkiem jest układ kaczki , w nim usterzenie jest "nośne".
robertus Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 Skrzydło tak mierzone jak u Ciebie, u mnie ma 2 x 8dm2, obwód 117cm Same noski u mnie mają 2 x 1,9dm2 A tak mierzone Jak widać 2 x około 14dm2, czyli całościowo 28dm2 Ponieważ nie mam planów F-18 zaimportowałem zdjęcie do sketchupa i narysowałem skrzydło w skali 1:1. I jak obwód myślę, że dobrze u Ciebie liczy to pole nie wiem skąd takie małe.. Prosty wzór na pole trapezu na kartce powinien rozwiać wątpliwości.
RAFALR30 Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 Prosty wzór na pole trapezu na kartce powinien rozwiać wątpliwości. U mnie wygląda to tak jak poniżej i pomiary są OK. Ale porównujemy przecież Robercie modele dwóch różnych autorów (Tomhe i Steve Shumate). Zapewne Steve zadbał o dużo większą powierzchnię skrzydeł a Tomhe go wyszczuplił. Najważniejsze, że dobrze latają, cieszą oko i dają zadowolenie ich pilotom
sławek Opublikowano 4 Września 2013 Autor Opublikowano 4 Września 2013 Oj się wtrącę ,przypomnę i sprecyzuję : Twoja eFcia Rafale jest Tomha a eFcia Roberta to mój własny projekt (ach - skromność ponad wszytko ) F-18 profilowe Tomha powinno mieć rozpiętości coś około 72 cm a u ciebie wychodzi 58cm ?? Mierz skrzydło od osi kadłuba a nie tylko jego wystającą część. (post #48)
robertus Opublikowano 5 Września 2013 Opublikowano 5 Września 2013 Wg tego postu to masz rozpiętość 105cm, większą od mojej od mojego o 15cm Wychodzi na to,że przy większej rozpiętości masz mniejszą powierzchnię skrzydła.Mówię o samym tym wystającym kawałku. Nie mniej, Twój F-18 jest profilowy i na dobrą sprawę cały rzut pionowy jest skrzydłem. Gdybyś miał obciążenia 50gram/dm2 to efcia nie mogła by latać z tak niską prędkością. PS. Odszukałem plany z których robiłeś efke. Pomyliłeś się przy podawaniu wymiarów. U Ciebie rozpiętość i długość jest taka sama = 105cm. Przykładając linijkę do ekranu stwierdzam, że nie jest Teraz zaczyna się rozjaśniać, że masz po prostu mniejszą efcię niż ja, a przecież pole powierzchni idzie w kwadracie odległości. I tak jak pisałeś, oby cieszyły nas swoim lotem jak najdłużej
RAFALR30 Opublikowano 5 Września 2013 Opublikowano 5 Września 2013 Ale namieszaliśmy Oj się wtrącę ,przypomnę i sprecyzuję : Twoja eFcia Rafale jest Tomha a eFcia Roberta to mój własny projekt (ach - skromność ponad wszytko ) F-18 profilowe Tomha powinno mieć rozpiętości coś około 72 cm a u ciebie wychodzi 58cm ?? Mierz skrzydło od osi kadłuba a nie tylko jego wystającą część. (post #48) Nie wiedziałem że to Twoja konstrukcja. Gratuluję Sławku udanego projektu! A pilotowany model przez LT ROBERTUSA dużo potrafi. PS. Odszukałem plany z których robiłeś efke. Pomyliłeś się przy podawaniu wymiarów. U Ciebie rozpiętość i długość jest taka sama = 105cm. Przykładając linijkę do ekranu stwierdzam, że nie jest Teraz zaczyna się rozjaśniać, że masz po prostu mniejszą efcię niż ja, a przecież pole powierzchni idzie w kwadracie odległości. I tak jak pisałeś, oby cieszyły nas swoim lotem jak najdłużej Moja efka ma 105 cm długości i 105 cm szerokości. Ale ja obliczam powierzchnię skrzydła nie do osi kadłuba tylko jako tą część, która wystaje poza dolną część kadłuba. Stąd takie u nas rozbieżności w pomiarach. Tylu lądowań co startów życzę! P.S. Douglas F4D Skyray zapowiada się ciekawie.
robertus Opublikowano 5 Września 2013 Opublikowano 5 Września 2013 Przepraszam, ciągle mnie świdruje ten temat. Podaj proszę linka, skąd ściągnąłeś plany.
RAFALR30 Opublikowano 5 Września 2013 Opublikowano 5 Września 2013 Plany rysowałem sam częściowo na podstawie wymiarów wg. Tomhe. Format A0 F18 Hornet - jednoosobowy - widok z boku full.pdf F18 Hornet - jednoosobowy - widok z góry full.pdf
robertus Opublikowano 5 Września 2013 Opublikowano 5 Września 2013 Dzięki. Wydrukowałem widok z góry w skali 10%. Wymiary to: długość 105mm razem ze sterami płytowymi. Rozpiętość 74mm. Jak mierzyłeś szerokość(rozpiętość), że wyszło 105cm?
RAFALR30 Opublikowano 5 Września 2013 Opublikowano 5 Września 2013 ale ze mnie matematyk ...75,2 cm szerokość (wg planów) + 2x1,5cm (szerokość 2 rakiet to razem 3 cm)=78,2 cm a nie ....105,2 cm (zamiast 3cm dodałem 30 cm) Proszę...nie komentujcie tego.
robertus Opublikowano 22 Września 2013 Opublikowano 22 Września 2013 Zrobiłem pomiary poboru prądu w locie http://youtu.be/JPJe3te_o2c
robertus Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Wczesna zima. -3st. C, Zero wiatru, Poranek. Widoczność bardzo dobra. Teraz za oknem mgła jak mleko.
Rekomendowane odpowiedzi