vader Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Witam Proszę o pomoc w ustaleniu położenia środka ciężkości w Su-22 i czy jest on zmienny w zależności od kąta skosu skrzydeł. Dziekuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swift Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Jest zmienny, bo wraz z ruchem końcówek skrzydeł, zmienia się rozkład masy, ale co to konkretnie za model ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vader Opublikowano 7 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Su 22, Su 17, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swift Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Myślałem, że szukasz położenia SC dla modelu. Jeżeli pytasz ogólnie, czy zmiana geometrii skrzydła powoduje przemieszczenie SC, to oczywiście powoduje i prawdopodobne, że pilot lub automat (komputer) koryguje wówczas położenie trymera steru wysokości . Zmiana geometrii skrzydła powoduje zmianę położenia SC, ale i zmianę rozkładu siły nośnej, oporu itd. Bez komputera raczej nie da rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vader Opublikowano 7 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Chodzi mi o położenie ść dla modelu, ale do tej pory nie znalazłem w necie planów modelu tylko oryginał. Jestem w trakcie obróbki planów pod model i planuje zaklinować skrzydła w położeniu środkowym. Jakiego programy do tego użyć? Czy może być taki http://adamone.rchomepage.com/cg2_calc.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Swift masz racje, najbardziej angażują sie w tą zmiane (SC) bardzo wydajne pompy tzw 1029.Dbaja o poprawne wyważenie samolotu. Przemieszczenie w krótkim czasie paru ton paliwa odgrywa istotna role w połozeniu SC... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2012 Vader kibicuję Ci. Również planuję zrobić model Su-22, z tym, że ze stałą maksymalną rozpiętością. Wyliczony SC to i tak jako punkt startowy do dalszych badań. Później porzucaj pusty model i będziesz miał obraz. Możesz tez zrobić mniejszą rzutkę do testów. PS, jest też przecież model F-14 ze zmienną geometrią w locie i jakoś lata. Jak dobrze wyczytałem to w pozycji "skrzydła złożone" SC przesunięty jest o0.5 cala do przodu. Potrzebne są tez miksy do wytrymownia modelu razem z poruszającym się skrzydłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vader Opublikowano 13 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Rozmawiałem wczoraj z P. Filipem z portalu Polska Eskadra http://www.eskadra.net/samolotportal.html, powiedział, że najbardziej optymalny kat skrzydeł to 45 st. Mój model też będzie miał stały kąt skosu skrzydeł i właśnie 45 st. Na ponizszym filmie widać Su-17, prędkość startu i lądowania nie jest duża a model ma stały skos do lotu naddźwiekowego http://www.metacafe.com/watch/861924/soviet_su_17_fitter_in_action/ . PS. Robertus, posiadasz jakieś dokładniejsze plany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Planów nie. Mam różne rzuty, przekroje i małego modelarza. Znalezione w internecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Rozmawiałem wczoraj z P. Filipem z portalu Polska Eskadra http://www.eskadra.n...olotportal.html, powiedział, że najbardziej optymalny kat skrzydeł to 45 st. Mój model też będzie miał stały kąt skosu skrzydeł i właśnie 45 st. ... Ale optymalny do czego ? Do lotow z duza predkoscia z mala, a moze z innych powodow? Jestem w trakcie obróbki planów pod model i planuje zaklinować skrzydła w położeniu środkowym. Kat zaklinowania jest mierzony w innej plaszczyznie, a to co miales na mysli to zapewne kat skosu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vader Opublikowano 21 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Sorki z tym zaklinowaniem, chodziło mi o zablokowanie skosu skrzydeł w jednej pozycji. odp. na pytanie pierwsze : chodzi raczej o loty ze średnią prędkością, w szczegóły nie wnikałem. Robertus skorzystaj z tej strony, wpisz su22 łącznie http://freercplans.com/search.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Robertus skorzystaj z tej strony, wpisz su22 łącznie http://freercplans.com/search.htm Właśnie je ma mami te http://www.airwar.ru...er/draw_fn.html i jeszcze inne rzuty, chyba z monografii lub czasopism modelarskich 1:72. Ja zrobię coś takiego http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1065145 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vader Opublikowano 21 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Ja zastanawiałem się nad budową pod silnik 15 cm3 jako model sylwetkowy, plany jednak przygotowuję pod turbinę, model bedzie miał trochę ponad dwa metry długości . Martwi mnie tylko średnica kadłuba, przy tych rozmiarach w najszerszym miejscu jest 200 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 Pracuję nad su w scetchupie. Jeśli jesteś zainteresowany to mogę wystawić model jak go skończę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi