Skocz do zawartości

Środek ciężkości w Su-22


vader

Rekomendowane odpowiedzi

Myślałem, że szukasz położenia SC dla modelu. Jeżeli pytasz ogólnie, czy zmiana geometrii skrzydła powoduje przemieszczenie SC, to oczywiście powoduje i prawdopodobne, że pilot lub automat (komputer) koryguje wówczas położenie trymera steru wysokości . Zmiana geometrii skrzydła powoduje zmianę położenia SC, ale i zmianę rozkładu siły nośnej, oporu itd. Bez komputera raczej nie da rady ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vader kibicuję Ci. Również planuję zrobić model Su-22, z tym, że ze stałą maksymalną rozpiętością.

Wyliczony SC to i tak jako punkt startowy do dalszych badań. Później porzucaj pusty model i będziesz miał obraz. Możesz tez zrobić mniejszą rzutkę do testów.

 

PS, jest też przecież model F-14 ze zmienną geometrią w locie i jakoś lata.

Jak dobrze wyczytałem to w pozycji "skrzydła złożone" SC przesunięty jest o0.5 cala do przodu.

Potrzebne są tez miksy do wytrymownia modelu razem z poruszającym się skrzydłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem wczoraj z P. Filipem z portalu Polska Eskadra http://www.eskadra.net/samolotportal.html, powiedział, że najbardziej optymalny kat skrzydeł to 45 st. Mój model też będzie miał stały kąt skosu skrzydeł i właśnie 45 st. Na ponizszym filmie widać

Su-17, prędkość startu i lądowania nie jest duża a model ma stały skos do lotu naddźwiekowego http://www.metacafe.com/watch/861924/soviet_su_17_fitter_in_action/ .

PS. Robertus, posiadasz jakieś dokładniejsze plany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem wczoraj z P. Filipem z portalu Polska Eskadra http://www.eskadra.n...olotportal.html, powiedział, że najbardziej optymalny kat skrzydeł to 45 st. Mój model też będzie miał stały kąt skosu skrzydeł i właśnie 45 st. ...

 

Ale optymalny do czego ?

Do lotow z duza predkoscia z mala, a moze z innych powodow?

 

 

 

Jestem w trakcie obróbki planów pod model i planuje zaklinować skrzydła w położeniu środkowym.

 

Kat zaklinowania jest mierzony w innej plaszczyznie, a to co miales na mysli to zapewne kat skosu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robertus skorzystaj z tej strony, wpisz su22 łącznie

http://freercplans.com/search.htm

 

Właśnie je ma mam

i te http://www.airwar.ru...er/draw_fn.html

i jeszcze inne rzuty, chyba z monografii lub czasopism modelarskich 1:72.

 

Ja zrobię coś takiego

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1065145

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zastanawiałem się nad budową pod silnik 15 cm3 jako model sylwetkowy, plany jednak przygotowuję pod turbinę, model bedzie miał trochę ponad dwa metry długości ;) . Martwi mnie tylko średnica kadłuba, przy tych rozmiarach w najszerszym miejscu jest 200 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.