SiSon Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Witam. Dziś zarówno model jak i osprzęt wyszły ze sklepów, więc jutro wszystko powinno się zjawić. Dane, chyba większości znane: Rozpiętość -1860mm Długość - 1700mm Powierzchnia 65,8 dm^2 Motor: DLA 32 Serwa: 2x SC-0254MG, 1x SC-0251MG, 2x T.PRO SERWO MG 995 i na gaz jakiś standard Hitec Zasilanie zapłon: Li-pol 2s 1600mah, serw: Lipol 3s 2200 Teraz czekam na paczuszki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 No to gratki .Pewnie bedzie relacja z składania ?.. Mój syn lata od tego sezonu Yaczkiem 55Sp z GW/A i jest bardzo zadowolony,model lata rewelacyjnie -co prawda z MLD 35 cm ale Twoje DLA 32 też da radę znakomicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 26 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Będzie, będzie i to w miarę dokładna, bo pierwsze takie duże Wzmacniając domek włóknem szklanym, powinienem użyć żywicy np 30min czy epoksydowa E53, czy nie ma znaczenia? Podwozie też na pewno uraczę odrobiną włókna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Tzw. żywica "30min" to jest klej, do laminowania potrzebujesz... żywicy do laminowania. Epidian 53 będzie OK, pamiętaj tylko o właściwym odmierzeniu utwardzacza. Pozdrawiam Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej1977 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 z chęcią będę śledził relację , sam właśnie składam SU-26M 2,2m firmy GW P.S. ja wzmacniałem domek włoknem i żywicą 30min - myślę to jest wystarczająco mocne połączenie .. a mocowanie podwozia to jest najważniejsza kwestia, w moim SU po przykręceniu podwozia bez wzmocnienia pusty kadłub trzeszczał kiedy podnosiłem go za podwozie po wzmocnieniu mogę podnosić kadłub z zamontowanym silnikiem , canistrem za podwozie i nawet nie piśnie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 27 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 z chęcią będę śledził relację , sam właśnie składam SU-26M 2,2m firmy GW A wiem, wiem. Regularnie zaglądam. I własnie stąd moje pytanie- widziałem w kilku wątkach, że została użyta 30minutówka. Co do podwozia- w jaki sposób je wzmocnić? Dotychczas je po prostu oblaminowywałem wewnątrz, gdzie się tylko dało. Również chciałem zakupić model pod 50ccm, bo fundusze były i już [yak 55] został nawet zamówiony. Jednak tkneło mnie, że kadłub ma ponad 2m. Szybkie mierzenie i nie zmieści mi się do samochodu, zwłaszcza, że nigdy nie jeżdżę sam na lotnisko. Dzięki temu zainwestowałem w drugą ładowarke i wiele innych fajnych rzeczy ;p , gdzie przy większym modelu liczyłbym złotówki. Mam tylko nadzieję, że będę dostatecznie zadowolony- bo nie ukrywam, że liczę na przeskok miedzy modele .60 a owym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej1977 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 wstawiona 2mm aluminiowa blacha , śruby podwozia łaczą tą blachę z kątownikami po bokach kadłuba ( obejma widowczna na zdjęciu miała trzymać kanister ale wyleiała ... ) zdjęcie modelu odwróconego do góry "kołami " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 27 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Aham, to pewnie zrobie podobnie używając sklejki. Model dziś nie dojdzie bo "kurde, wie Pan co, zeskanowałem paczkę, ale jej nie wziałem, bede jutro" -,- Czekam więc na osprzęt na razie i bawię się z przeniesieniem zbiornika w Top Starze na przód. EDIT. "Tak się przejąłem, że mi paczka zgineła... Kolega wziął i ją przywiezie." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 P.S. ja wzmacniałem domek włoknem i żywicą 30min - myślę to jest wystarczająco mocne połączenie Pewnie że można. Można nawet cyjanoakrylem Żywica do laminowania ma zupełnie inną gęstość, dużo lepiej przesącza włókna. Oczywiście do takich wzmocnień najlepiej użyć tkaninki. Pozdr. Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 27 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Czy ktoś się orientuje czy mogę reklamować usługę kurierską? Dzwoniłem rano do kuriera - podał mi okres w którym będzie. Dzwonie później czy zna już dokładniejsza godzinę i ten informuje mnie że owej paczki fizycznie jednak nie ma i przywiezie ją jutro. Dzwoni po jakimś czasie, że jednak ma ją kolega- i ten mi ją przywiezie. O godzinie 21, status mojej paczki zmienił się na "Awizo" - kuriera u mnie na pewno nie było, bo jak ciołek na niego czekałem, nie biorąc nawet prysznica, co bym pecha nie miał. Eliminuję "popsuty domofn". Przedzwonie rano do sklepu, czy adres aby na pewno dobry. Jednak owe "Awizo" uważam za perfidne oszustwo, jeżeli adres się będzie zgadzał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej1977 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 a co to za firma kurierska ? Oczywiście że możesz nawet trzeba złożyć reklamację koniecznie pisemną wysłaną pocztą z potwierdzeniem odbioru , jęsli możesz to załącz kopie pistów przewozowych , wtedy firma kurierska musi się do tego ustosunkować ... Sprawdź też regulamin tej firmy w jakim czasie musi dostarczyć przesyłkę .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Firma K-ex. Dziś do już przesadzili. Dzwoniłem tam kilka razy rano i w skrócie dziś kurier również zabrał paczkę i miał być około 16. o 17.30 zadzwoniłem do niego z zapytaniem kiedy będzie i usłyszałem, że dziś do mnie nie trafi.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej1977 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Kupiłeś model w F3M ? Ja ostatnio zamawiałem tam kilka drobiazgów i faktycznie też przyjechało to K-exem ale na drugi dzień ... A co na to sklep który wysyłał paczkę chyba powinien jakoś zadziałać bo to właśnie sprzedawca wybiera tą firmę kurierską . Radzę dokładnie sprawdzić zawartość paczki jeśli już dojedzie bo takie opóźnienie może spowodowane jest jakąś kombinacją z ich strony , albo najlepiej będzie wogóle jej nie odbierać ponieważ nie zostały dotrzymane warunki sprzedaży usługi właśnie z ich strony . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 29 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Tak F3M- i tutaj pełen szacunek za zainteresowanie, interwencję i podejście sklepu. Paczkę dziś odebrałem; cała i zdrowa. Za chwilę zważę sobie pusty model i zrobię zdjęcia. edit Zawiasy wkleić na żywicę pewnie? Pierwszy raz widzę takie okrągłe Wzmacniać to podwozie? Nie wiem zbytnio jak, wygląda dość solidnie, a dostęp kiepski. Wagowo wygląda to tak: 240g- maska silnika 1014g- kadłub z zbiornikiem, bez maski 227g- stateczniki 753- skrzydla 137- podwozie bez kol 57-rura weglowa skrzydel Zasialenie serv stanowić bedzie jednak pakiet A123 2200 mah. Na stery wysokości czy lotki działają większe sily, nie wiem gdzie dac mocniejsze serwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niunio2000 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Witam podwozie trzeba wzmocnić miałem Extre 300 Goldwinga tej samej wielkosci, podwozie jest zrobione raczej na twarde podłoże, mnie wyrwało cale podwozie razem z wregą a na asfalcie wytrzymało twarde lądowanie pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baziu123 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 U mnie było to samo w s-bachu wydawało się ze podwozie git,wiec nie wzmocniłem przy 3 lądowaniu na zaznaczam twardym lotnisku.I spokojnym lądowaniu podwozie a w zasadzie jego owiewki przebiły mi oba skrzydła.Nie polecam i radze wzmocnić choć nie wiem jak sprawa wygląda w Jaku ja to przeżyłem w s-bachu ale tej samej firmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DARIUS1 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Witam Sprawdź czy wszystkie śrubki od wzmocnienia podwozia są dokręcone , u Mnie w pittsie dwie były nie dokręcone z tego jedna na 3 zwoje gwintu (ciężko było je dociągnąć) Co do wzmacniania podwozia to zależy na jakim lotnisku latasz Ja u siebie nic nie wzmacniałem mam pas betonowy a tak to faktycznie słabe jest dojście żeby cokolwiek wzmocnić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 29 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Lotnisko trawiaste i coraz mniej równe- dziki często nam ryją a to bardzo nie służy murawie... Więc postaram się je wzmocnić jakoś- coś wymyślę. Tylko nie za bardzo wiem jak się do niego zabrać, w sensie co trzeba wzmocnić i dlaczego? Dotychczas podwozia wyrywały mi się z modelu razem listwą do której były przyklejone - więc należy zwiększyć powierzchnię klejenia/styku między listwą [w tym modelu również tym kątownikiem] a bokiem kadłuba? Przekazuje myśl jasno? Czy może "wzmocnienie" ma inne zadanie? Nie wiem po prostu co wzmacniać, już pomijając w jaki sposób to zróbić. Trochę przy modelu zrobiłem, a mianowicie najbardziej znienawidzoną przeze mnie część czyli wklejanie zawiasów i stateczników. BLEE! Następny model [kolejną klasę większy] będzie z Pilot-rc, tam już to jest zrobione ;[ Przymiarki: W trakcie klejenia: I wstępnie wyschnięte i zebrane z żywicy. Wyczytałem w którymś z wątków, że użyto wosku do posmarowania foli aby żywica się nie kleiła. Ja użyłem oliwki w żelu i faktycznie... dobry patent. EDIT. Na stronie F3M w dziale hangar jest ten sam model, nazwałbym go, przed liftem. Proszę spojrzeć [nie da się skopiować samego zdjęcia] na mocowanie podowzia. http://www.ef3m.pl/y...r-28cc,100.html W moim modelu V3 już zostało wzmocnione lecz nie wiem na ile. EDIT2. Mam dwie opcje- użycia jednego lub dwóch serw na ster wysokości. Która opcja lepsza? Z jednym, mocniejszym serwem lżejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Myśmy w Yaczku podwozia niczym nie wzmacnialiśmy i jak na razie żadnych problemów..Faktem jest że trzeba dokręcić solidnie te śruby w tych łącznikach aluminiowych i tyle..Domku też nie laminowaliśmy tylko wszystkie łącza zalaliśmy CA i jest OK. Sugeruję na wysokość dać 2 serwa,zdecydowanie w modelu tej klasy jest to norma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotras Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Nic z tym podwoziem nie kombinuj, ta wersja ma już solidne mocowanie, ja posiadam Yak'a 54 w malowaniu Vestel od Jakuba z F3M, łąkę mamy nierówną i podwozie spisuje się znakomicie. Posprawdzaj czy wszystkie elementy kadłuba są dobrze sklejone bo czasami się zdarza że gdzieś coś jest niedoklejone, u mnie tak było, serwa na wysokości mam dwa. Wyposażenie mam takie jak Ciebie to interesuje: Silnik - CRRC 26cm3 benzynka, śmigło Fiala 18x6 Serwa - Hitec HS-5645 na lotkach, kierunku i wysokości na gazie HS-485 Zasilanie - Jeti MaxBec 2 + dwa pakiety LiPo 2s 1800mAh, zasilanie zapłonu LiPo 2s 2100mAh + Bec 6V i oczywiście Kill Switch waga modelu ok. 5.5kg a tak wygląda mój Yak jak byś miał jakieś pytania wal śmiało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi