Skocz do zawartości

Yak 54 V3 26% - GW/Axar


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 122
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wiem, że mineralny- tego używam obecnie do docierania, a potem przejdne na syntetyk, również Castrola.

 

Dlaczego nie piankowe? Dla mnie lepsze bo lżejsze.

 

Tak. Ukręciła się śruba, wystaje jakieś 2-3mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wlasnie, zrobilem. Nacialem to co wystaje, podgrzalem cala tuleje i ani drgnie. Probowalen rowniez imadlem i kleszczami.

 

Kupie nowe. Zastanawiam sie czy z dle 30 moga byc? Dlugosc ta sama nie wiem jak z gwintem pod sruby trzymajace silnik.

 

EDIT.

 

Tuleje zamówione z DLE 30, są identyczne od tych z DLA. Ba! Nawet rozstaw ich jest taki sam, a w instrukcji z DLE 30 jest szablon pod nawiercenie otworów.

 

Już nie chcąc wydawać kolejnych 250zł na serwa wysokości, zakupiłem analogi z Tower Pro, z metalowymi trybami, 13kg.

 

I ponieważ książki mnie nie widziały, a z narzeczoną znów wychodzę, egzaminu nie zdam! Głupie modele :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Robert, niewątpliwie się przyda.

 

Czy ja wiem czy błąd ... :P Mam je w pozostałych modelach, niektóre serwa dużo przeżyły i sprawują się wzorowo.

 

EDIT.

 

To tak jakby ktoś włączał komputer i logował się na forum tylko po to, aby wejść w ten wątek i omijał pozostałe działy ;)

 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/29690-rozjezdzajace-sie-podwozie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra... Jestem po egzaminie i dziś coś tam porobiłem.

Zapodziałem gdzieś zawór do tankowania i muszę go w syfie który się zrobił poszukać... Mam ten korek http://www.ef3m.pl/2...do-benzyny.html ,ale nie wiem jak go użyć ^.^

 

Podwozie i niektóre ciekawe miejsca pozakraplałem żywicą z wypełniaczem.

 

Dołączona grafika

 

Wymieniłem koła

 

Dołączona grafika

 

Serwa wysokości również. Orczyki zostawiłem oryginalne z TP, poniżej porównanie

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Wydrukowałem szablon z DLE 30 - co do mm dokładnie to samo co DLA 32 [tuleje zainstalowane w modelu również są z DLE 30]

 

Dołączona grafika

 

Zastanawiam się czy nie było błędem instalowanie tych drewnianych "podkładek"

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ładnie do przodu.. :rolleyes: Fajnie że zmieniłeś koła na coś sensownego bo te pianki wizualnie takie sobie.Pompowane czy nie ?

Trochę ulałeś ten domek żywicą :P ale i tak go nie widać a ma być mocno.Zwróciłbym uwagę na mocowanie przewodów na zbiorniku paliwa ,nie zaszkodzi dać malutkich 'trytytek". Te podkładkii drewniane mają sens ,gdyż podkładka nie wgniata Ci się w wręgę .

Zawór do tankowania przecież prosto założyć ,trójnik na przewodzie do silnika ,mocowanie zaworka gdzieś z boku kadłuba (powinno być przewidziane miejsce) i to najprostrze i najlepsze rozwiązanie :D

I jeszcze jedno-obcinaj przy nakrętce pozostające resztki śruby (foto serwa przy stat. poziomym) po pierwsze estetycznie,bezpiecznie no i masa ;)

Jak rozwiązałeś/planujesz dać ssanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła pompowane, do przewodów używam tego - http://www.ef3m.pl/387,drut-stalowy-pol-sprezysty-do-zacisniecia-przewodu-paliwowego.html , ale tak ciasno zostały nałożone, że nie ma szans aby się zsunęły.

Łącznie żywicy, na cały model użyłem ~50g więc nie ma tragedii [tubki ważone przed i po].

Tak, ale wgniotły się właśnie trochę same podkładki i zastanawiam się czy po czasie, np pęknie któraś i spadnie.

Trójnika stosować nie będzie, oryginalnie zbiornik ma 3 wloty i do tankowania skorzystam z jednego z nich. Nie wiem właśnie jak zastosować ten zawór/korek z Hangar'u 9, dziwny patent. Zagubiony zawór jest z MP-JET i go chciałbym użyć.

Ssanie wyprowadzę najprawdopodobniej dołem, ewentualnie górą [mniej estetycznie], bądź przodem :P to jeszcze się zobaczy ;)

 

Teraz mam kilka pytań:

1. Jak wykonać nawiewy w masce silnika?

2. Na razie zmieszałem 3,5L PB95 1:30 z mineralnym, potem od razu syntetyk?

3. Do 3D stery mają mieć wychylenie 40-45 i kierunek 40-55. Ile na początek dać? Po 30?

4. Jak mocno powinny być napięte linki z kierunku? Jakiś sposób na sprawdzenie?

5. Klej do śrub użyłem w miejscu wręga- tuleje. Dać również między tuleje-silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Teraz mam kilka pytań:

1. Jak wykonać nawiewy w masce silnika?

2. Na razie zmieszałem 3,5L PB95 1:30 z mineralnym, potem od razu syntetyk?

3. Do 3D stery mają mieć wychylenie 40-45 i kierunek 40-55. Ile na początek dać? Po 30?

4. Jak mocno powinny być napięte linki z kierunku? Jakiś sposób na sprawdzenie?

5. Klej do śrub użyłem w miejscu wręga- tuleje. Dać również między tuleje-silnik?

 

Ad.1 To bardzo ładny szczegół aczkolwiek niekonieczny..nic sie nie stanie jak tego nie wykonasz

Ad.2 Jak najbardziej przechodzisz na syntetyk,sugerowałbym 98PB np VipPower

Ad.3 Możesz zrobić 2-3 wychyły , stopniowo na aparaturze(wiadomo o co biega?),wszystko zależy od Twoich umiejetności i jak chcesz latać

Ad.4 W granicach rozsądku,coś w stylu struny gitarowej,może ciut lżej.

Ad.5 Klej ładuj we wszelakie polączenie,to Twoje i modelu bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No masz fote maski na drugiej stronie, pokazałem jak poprawić wentylacje.

 

Tylko nie potrafię tego tak estetycznie zrobić ;) próbowałem jeden nawiew tak zrobić miniszlifierką i tylko oszpecę maskę.

 

Ad.1 To bardzo ładny szczegół aczkolwiek niekonieczny..nic sie nie stanie jak tego nie wykonasz

Ad.2 Jak najbardziej przechodzisz na syntetyk,sugerowałbym 98PB np VipPower

Ad.3 Możesz zrobić 2-3 wychyły , stopniowo na aparaturze(wiadomo o co biega?),wszystko zależy od Twoich umiejetności i jak chcesz latać

Ad.4 W granicach rozsądku,coś w stylu struny gitarowej,może ciut lżej.

Ad.5 Klej ładuj we wszelakie polączenie,to Twoje i modelu bezpieczeństwo.

 

Oke! Dzięki wielkie :))

Czyli linki mam dobrze napięte [chyba] bo serwo piszczy w nieregularnych odstępach czasu [np. co 1/2 sekundy]

Generalnie, szok! Szybkość pracy tego serwa kierunku [savox] mnie dosłownie osłupiła. Dotąd korzystałem z niezbyt drogich analogów i jest przepaść! Poza tym znów ukręciłem śrubkę, tym razem tą do przykręcania orczyka do serwa... Jednak teraz musiała mieć defekt, bo szybko się ukręciła, a robiłem to z wyczuciem... Na razie to zostawie, zakroplę go żywicą, aby nie spadła. A w przyszłości pomyśle

 

Więc wydaje mi się, że model w 99% gotowy. Po dokręcać wszystko, posprawdzać, poprawić estetykę i dziś wybiorę się na lotnisko, dotrę silnik jeszcze i pokołuję.

 

Tak to wygląda teraz, zdjęcia z telefon, bo niezwykle szybko aku z lustrzanki pada, będzie trzeba sprawić nowy.

 

Dołączona grafika

 

I znalazłem zawór [NORMA- szukałem go wczoraj 20min i nie było go. Dziś leżał na wierzchu, nieszukany]

 

Dołączona grafika

 

EDIT.

 

Zmieniając ogumienie na większe, i tak zbiłem 4g ;d waga mniejzych kół + owiewki to 54g, a większych kół bez owiewek 52.

 

EDIT 2.

 

Filtr paliwa dałem w miejscu zawór- zbiornik. Z zbiornika do gaźnika zrezygnowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

EDIT.

 

Pierwszy ZONK.

Tuleje silnnika musiałyby być z 6-7cm dłuższe... Nie ma sensu chyba nic podkładać? Zastanawiam sie nad sklejka takie 2x 2,5mm + 1x 2mm

 

EDIT 2.

 

Pasi?

 

Dołączona grafika

 

EDIT 3.

 

Przy pierwszym uruchomieniu w ogóle nie zasysał mi paliwa. Musiałem odkręcić jedna pokrywkę i zalać go paliwem.

 

Postał 3-4 dni i również nie zasysa paliwa. Normalne to chyba nie jest?

 

EDIT 4.

 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/29725-membrany-dla-32/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystąpiły problemy z odpaleniem silnika, więc przeczyściłem gaźnik- na razie pomogło, choć zastanawiają mnie membrany w silniku.

 

Wczoraj wypaliłem 0,5l w modelu i pokołowałem po trawie. Tak więc na chwilę obecną stawiam, że silnik wypalił około 1L.

 

Pakiet zapłony [2s 1600mah lipol] zastąpiłem 2200 3s co pozwoliło na prawidłowe wyważenie modelu.

 

W takiej konfiguracji samolot bez paliwa, całkowicie gotowy do lotu ma masę 5060g.

 

Może dziś oblot...

 

 

Jak macie rozwiązane dojście do aku? Największy problem mam z złączką pod balanser, bo są krótkie.

Albo zrobię przedłużenie w głąb kadłuba, albo do każdego ładowania będzie trzeba ściągnąć maskę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał, z tym zassaniem paliwa też miałem problem, ale tylko kiedy przed wyjazdem z lotniska do domu wypalałem do samego końca paliwo, a robiłem tak dlatego żeby nie capiło benzyną w domu.

Wniosek jest taki że jak gaźnik jest suchy to ma problem z zassaniem paliwa, ja mam o tyle dobrze, że mogę przysłonić dolot powietrza do gaźnika ręką i zassać sobie paliwo, kolega ma ten sam problem z czeskim silnikiem chyba 26cm3.

Odnośnie ładowania pakietu to wykonałem sobie przedłużkę do balansera i ładuje pakiet w modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model, zważę na lotnisku- doszło pewnie z 100g.

 

Wydaje mi się, że wszystko poza trymowaniem gotowe i posprawdzane.

 

Tutaj dość spora elektrownia - tylko tak jest wyważony. Odbiornik zasilany z A123 2200mah i zaplon 3s 2200 lipol ;o

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

I tutaj Yaczek sobie odpoczywa przed ciężkim żywotem.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.