piotras Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 To na zdjęciu to pewnie ukręcona śruba od łoża. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 Piszac Castrol 2T, mialem na mysli olej mineralny a nie syntetyczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 To na zdjęciu to pewnie ukręcona śruba od łoża. No teraz poznaję.Michał dynamometrycznym ukręciłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 1 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 Wiem, że mineralny- tego używam obecnie do docierania, a potem przejdne na syntetyk, również Castrola. Dlaczego nie piankowe? Dla mnie lepsze bo lżejsze. Tak. Ukręciła się śruba, wystaje jakieś 2-3mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 Pianki są twardsze i nie amortyzują. Tak. Ukręciła się śruba, wystaje jakieś 2-3mm. Nadetnij dremelem od góry i spróbuj wykręć płaskim a jak nie to może szczypcami złapiesz i wykręcisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 1 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 Tak wlasnie, zrobilem. Nacialem to co wystaje, podgrzalem cala tuleje i ani drgnie. Probowalen rowniez imadlem i kleszczami. Kupie nowe. Zastanawiam sie czy z dle 30 moga byc? Dlugosc ta sama nie wiem jak z gwintem pod sruby trzymajace silnik. EDIT. Tuleje zamówione z DLE 30, są identyczne od tych z DLA. Ba! Nawet rozstaw ich jest taki sam, a w instrukcji z DLE 30 jest szablon pod nawiercenie otworów. Już nie chcąc wydawać kolejnych 250zł na serwa wysokości, zakupiłem analogi z Tower Pro, z metalowymi trybami, 13kg. I ponieważ książki mnie nie widziały, a z narzeczoną znów wychodzę, egzaminu nie zdam! Głupie modele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 w instrukcji z DLE 30 jest szablon pod nawiercenie otworów. To moja instrukcja nawet nie powąchała takiego szablonu, a kupiłem silnik u Jakuba . Powodzenia na egzaminie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Zrobiłeś według mnie największy błąd. Na serwach nie oszczędzaj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 2 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Dzięki Robert, niewątpliwie się przyda. Czy ja wiem czy błąd ... Mam je w pozostałych modelach, niektóre serwa dużo przeżyły i sprawują się wzorowo. EDIT. To tak jakby ktoś włączał komputer i logował się na forum tylko po to, aby wejść w ten wątek i omijał pozostałe działy http://pfmrc.eu/index.php?/topic/29690-rozjezdzajace-sie-podwozie/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Dobra... Jestem po egzaminie i dziś coś tam porobiłem. Zapodziałem gdzieś zawór do tankowania i muszę go w syfie który się zrobił poszukać... Mam ten korek http://www.ef3m.pl/2...do-benzyny.html ,ale nie wiem jak go użyć ^.^ Podwozie i niektóre ciekawe miejsca pozakraplałem żywicą z wypełniaczem. Wymieniłem koła Serwa wysokości również. Orczyki zostawiłem oryginalne z TP, poniżej porównanie Wydrukowałem szablon z DLE 30 - co do mm dokładnie to samo co DLA 32 [tuleje zainstalowane w modelu również są z DLE 30] Zastanawiam się czy nie było błędem instalowanie tych drewnianych "podkładek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 No i ładnie do przodu.. Fajnie że zmieniłeś koła na coś sensownego bo te pianki wizualnie takie sobie.Pompowane czy nie ? Trochę ulałeś ten domek żywicą ale i tak go nie widać a ma być mocno.Zwróciłbym uwagę na mocowanie przewodów na zbiorniku paliwa ,nie zaszkodzi dać malutkich 'trytytek". Te podkładkii drewniane mają sens ,gdyż podkładka nie wgniata Ci się w wręgę . Zawór do tankowania przecież prosto założyć ,trójnik na przewodzie do silnika ,mocowanie zaworka gdzieś z boku kadłuba (powinno być przewidziane miejsce) i to najprostrze i najlepsze rozwiązanie I jeszcze jedno-obcinaj przy nakrętce pozostające resztki śruby (foto serwa przy stat. poziomym) po pierwsze estetycznie,bezpiecznie no i masa Jak rozwiązałeś/planujesz dać ssanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Koła pompowane, do przewodów używam tego - http://www.ef3m.pl/387,drut-stalowy-pol-sprezysty-do-zacisniecia-przewodu-paliwowego.html , ale tak ciasno zostały nałożone, że nie ma szans aby się zsunęły. Łącznie żywicy, na cały model użyłem ~50g więc nie ma tragedii [tubki ważone przed i po]. Tak, ale wgniotły się właśnie trochę same podkładki i zastanawiam się czy po czasie, np pęknie któraś i spadnie. Trójnika stosować nie będzie, oryginalnie zbiornik ma 3 wloty i do tankowania skorzystam z jednego z nich. Nie wiem właśnie jak zastosować ten zawór/korek z Hangar'u 9, dziwny patent. Zagubiony zawór jest z MP-JET i go chciałbym użyć. Ssanie wyprowadzę najprawdopodobniej dołem, ewentualnie górą [mniej estetycznie], bądź przodem to jeszcze się zobaczy Teraz mam kilka pytań: 1. Jak wykonać nawiewy w masce silnika? 2. Na razie zmieszałem 3,5L PB95 1:30 z mineralnym, potem od razu syntetyk? 3. Do 3D stery mają mieć wychylenie 40-45 i kierunek 40-55. Ile na początek dać? Po 30? 4. Jak mocno powinny być napięte linki z kierunku? Jakiś sposób na sprawdzenie? 5. Klej do śrub użyłem w miejscu wręga- tuleje. Dać również między tuleje-silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotras Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 No masz fote maski na drugiej stronie, pokazałem jak poprawić wentylacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Teraz mam kilka pytań: 1. Jak wykonać nawiewy w masce silnika? 2. Na razie zmieszałem 3,5L PB95 1:30 z mineralnym, potem od razu syntetyk? 3. Do 3D stery mają mieć wychylenie 40-45 i kierunek 40-55. Ile na początek dać? Po 30? 4. Jak mocno powinny być napięte linki z kierunku? Jakiś sposób na sprawdzenie? 5. Klej do śrub użyłem w miejscu wręga- tuleje. Dać również między tuleje-silnik? Ad.1 To bardzo ładny szczegół aczkolwiek niekonieczny..nic sie nie stanie jak tego nie wykonasz Ad.2 Jak najbardziej przechodzisz na syntetyk,sugerowałbym 98PB np VipPower Ad.3 Możesz zrobić 2-3 wychyły , stopniowo na aparaturze(wiadomo o co biega?),wszystko zależy od Twoich umiejetności i jak chcesz latać Ad.4 W granicach rozsądku,coś w stylu struny gitarowej,może ciut lżej. Ad.5 Klej ładuj we wszelakie polączenie,to Twoje i modelu bezpieczeństwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 No masz fote maski na drugiej stronie, pokazałem jak poprawić wentylacje. Tylko nie potrafię tego tak estetycznie zrobić próbowałem jeden nawiew tak zrobić miniszlifierką i tylko oszpecę maskę. Ad.1 To bardzo ładny szczegół aczkolwiek niekonieczny..nic sie nie stanie jak tego nie wykonasz Ad.2 Jak najbardziej przechodzisz na syntetyk,sugerowałbym 98PB np VipPower Ad.3 Możesz zrobić 2-3 wychyły , stopniowo na aparaturze(wiadomo o co biega?),wszystko zależy od Twoich umiejetności i jak chcesz latać Ad.4 W granicach rozsądku,coś w stylu struny gitarowej,może ciut lżej. Ad.5 Klej ładuj we wszelakie polączenie,to Twoje i modelu bezpieczeństwo. Oke! Dzięki wielkie ) Czyli linki mam dobrze napięte [chyba] bo serwo piszczy w nieregularnych odstępach czasu [np. co 1/2 sekundy] Generalnie, szok! Szybkość pracy tego serwa kierunku [savox] mnie dosłownie osłupiła. Dotąd korzystałem z niezbyt drogich analogów i jest przepaść! Poza tym znów ukręciłem śrubkę, tym razem tą do przykręcania orczyka do serwa... Jednak teraz musiała mieć defekt, bo szybko się ukręciła, a robiłem to z wyczuciem... Na razie to zostawie, zakroplę go żywicą, aby nie spadła. A w przyszłości pomyśle Więc wydaje mi się, że model w 99% gotowy. Po dokręcać wszystko, posprawdzać, poprawić estetykę i dziś wybiorę się na lotnisko, dotrę silnik jeszcze i pokołuję. Tak to wygląda teraz, zdjęcia z telefon, bo niezwykle szybko aku z lustrzanki pada, będzie trzeba sprawić nowy. I znalazłem zawór [NORMA- szukałem go wczoraj 20min i nie było go. Dziś leżał na wierzchu, nieszukany] EDIT. Zmieniając ogumienie na większe, i tak zbiłem 4g ;d waga mniejzych kół + owiewki to 54g, a większych kół bez owiewek 52. EDIT 2. Filtr paliwa dałem w miejscu zawór- zbiornik. Z zbiornika do gaźnika zrezygnowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Ssanie mozesz zrobic np.tak jak na fotce.To w Extrze,w Yaku mam identycznie i jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 EDIT. Pierwszy ZONK. Tuleje silnnika musiałyby być z 6-7cm dłuższe... Nie ma sensu chyba nic podkładać? Zastanawiam sie nad sklejka takie 2x 2,5mm + 1x 2mm EDIT 2. Pasi? EDIT 3. Przy pierwszym uruchomieniu w ogóle nie zasysał mi paliwa. Musiałem odkręcić jedna pokrywkę i zalać go paliwem. Postał 3-4 dni i również nie zasysa paliwa. Normalne to chyba nie jest? EDIT 4. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/29725-membrany-dla-32/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Wystąpiły problemy z odpaleniem silnika, więc przeczyściłem gaźnik- na razie pomogło, choć zastanawiają mnie membrany w silniku. Wczoraj wypaliłem 0,5l w modelu i pokołowałem po trawie. Tak więc na chwilę obecną stawiam, że silnik wypalił około 1L. Pakiet zapłony [2s 1600mah lipol] zastąpiłem 2200 3s co pozwoliło na prawidłowe wyważenie modelu. W takiej konfiguracji samolot bez paliwa, całkowicie gotowy do lotu ma masę 5060g. Może dziś oblot... Jak macie rozwiązane dojście do aku? Największy problem mam z złączką pod balanser, bo są krótkie. Albo zrobię przedłużenie w głąb kadłuba, albo do każdego ładowania będzie trzeba ściągnąć maskę silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotras Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Michał, z tym zassaniem paliwa też miałem problem, ale tylko kiedy przed wyjazdem z lotniska do domu wypalałem do samego końca paliwo, a robiłem tak dlatego żeby nie capiło benzyną w domu. Wniosek jest taki że jak gaźnik jest suchy to ma problem z zassaniem paliwa, ja mam o tyle dobrze, że mogę przysłonić dolot powietrza do gaźnika ręką i zassać sobie paliwo, kolega ma ten sam problem z czeskim silnikiem chyba 26cm3. Odnośnie ładowania pakietu to wykonałem sobie przedłużkę do balansera i ładuje pakiet w modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Model, zważę na lotnisku- doszło pewnie z 100g. Wydaje mi się, że wszystko poza trymowaniem gotowe i posprawdzane. Tutaj dość spora elektrownia - tylko tak jest wyważony. Odbiornik zasilany z A123 2200mah i zaplon 3s 2200 lipol ;o I tutaj Yaczek sobie odpoczywa przed ciężkim żywotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi