Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Shock chyba nie doczytałeś co napisał , silnik nie chciał zejśc do wolnych obrotów tylko pracował na średnich i dlatego zgasił silnik

  • Odpowiedzi 122
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A to zwracam honor..jesli to faktycznie z tymi średnimi obrotami lądował to zmienia postać rzeczy.. :)

Tak to jest jak jedną nogą jest się jeszcze w pracy a drugą już na forum..przepraszam za złą moja interpretację..

Opublikowano

spoko , tez jestem jeszcze w pracy ..

 

 

A swoją drogą to ciekawe co było tego przyczyną , skoro po wylądowaniu serwo gazu pracowało normalnie ??

Opublikowano

Hehe. Przed wyjściem nie zdążyłem odpowiedzieć Ci Shock na Twojego posta, ale zdążyłem zacząć transferować film na youtube. I zamieszczam go tutaj.

Obecnie to co sprawiało mi problem, zostało wyeliminowane i nie boję się już wstydu jak ktoś patrzy :D

 

http://www.youtube.com/watch?v=rLePGtH94-U&feature=youtu.be

 

Najgorzej było się przełamać, nawet po pierwszych 10 lotach i próbować jakiś figur nie 100m w górze.. Mam już za sobą z 3 godzinki przelatane i mimo że jest to 30cmm , które bardzo wiele osób przekreśla i twierdzi, że minimum 50 jest coś warte, to dla mnie jest to najlepiej latający model jaki miałem i jestem z niego bardzo zadowolony!

 

Co do awarii, to myślę, że musiało to być serwo, choć nie ściągnąłem jeszcze maski silnika. Próbowałem trymować gaz w locie, jednak bez żadnego efektu. Normalnie wystarczy kliknąć 3-4 trymerem aby silnik zgasł. Zszedłem z 7 stopni w dół i nic.

 

Jestem i tak bardzo rad, że skończyło się jedynie wygiętym podwoziem, które najprawdopodobniej kupie nowe.

 

Próbowaliśmy coś więcej nagrać, ale kamera nie łapie ostrości.

Opublikowano

No lądowanie całkiem przyzwoite :rolleyes: .

To podwozie aż tak wygięte że trzeba kupować nowe ?.

Solidne imadło ,młotek (najlepiej gumowy) i bez problemu doprowadzisz do oryginału..pewnie nie jedno jeszcze przejdzie ;) ,szkoda kasy..

Opublikowano

Najgorsze że, płaskownik się obkręcił. Nie pomaga ani imadło, ani młotek.

 

EDIT.

 

Jednak %$$%, coś się stało.

 

Uszkodzeniu uległ domek i nie wiem jak się za to zabrać, czy to kleić, wzmacniać, czy może trzeba nowy zrobić.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Serwo oraz połączenie z dźwignią gazu sprawdzone.. wszystko jest w najlepszy porządku.

 

Najgorsze, że rozwarstwiły się w niektórych miejscach sklejki.

 

EDIT 2.

 

 

Posklejane.

 

Jeden, dość skomplikowany element sam wyciąłem, korzystając z sposobu maciej1977. Nie do wiary ;o Wyszedł mi super. Co prawda nie wiem czy ja ciąłem tą sklejkę, czy też paliłem, ale wyszło.

 

Tym razem postawiłem na klej Pattex http://www.pattex.pl/content/view/325/339/

 

Jutro się pochwalę zdjęciami.

Opublikowano

Chyba nie jest tak źle , przynajmniej patrząc na zdjęcia - dasz radę to naprawić i myslę że po naprawie będzie mocniejsze niż fabryka i pamiętaj żeby po wszystkim sprawdzić wyważenie bo z pewnością dojdzie kilka ładnych gramów ...

 

Rozumiem że ciąłeś miniszlifierką z tarczką do cięcia metalu :) :) czyli tak jak ja , element nadpalony jak po cieciu laserem - ładnie

Opublikowano

Już wiem co się stało!!

 

Dziś rano to samo, nie chciał zejść z obrotów, a serwo działa. Diagnoza: blokująca się dźwignia gazu w gaźniku.

 

Doszukujemy się przyczyny- odkręcamy silnik, rozkręcamy gaźnik i ... blaszka widniejąca na zdjęciu, przekręciła się i szparka To weszła w miejsce dla ośki Tu i blokowała się.

 

Dołączona grafika

 

Potem wiatr nasilił się nawet w momentach nawet do 7,5m/s i wróciłem do domku.

Opublikowano

Mała kontrola przed zamontowaniem maski silnika i zonk.

 

Znów się sklejka rozwarstwiła.

[słaba jakość bo znów lustrzanka padła]

 

Linie pokazują miejsca gdzie sklejka się rozdwoiła, a podwójna linia pokazuje rozdwojenie i wygięcie/zniekształcenie się sklejki.

 

Dołączona grafika

 

A z innych stron wygląda to tak

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Są dwie koncepcje.

 

Pierwsza to wyszlifowanie wręgi i naklejenie bezpośrednio na nią drugą sklejkę [mniejsze prawdopodobieństwo że coś zepsuję] i druga usunięcie tej wręgi i dorobienie nowej.

 

 

A tutaj dorobiony króciec w gaźniku

 

Dołączona grafika

Opublikowano

ciężko będzie wywalić starą wręge , lepiej miom zdaniem z jednej i drugiej strony wkleić sklejkę , będzie mocne a i tak masz podkładki sklejkowe pod tulejkami silnika więc silnik się nie wysunie do przodu .

Opublikowano

A no dokładnie.

 

W tej chwili doszło z 30 g (sklejka 24 i kleju trochę)

 

Może nie wygląda to za ładnie, ale nie jest tak masywnie jak wygląda. Użyta sklejka z przodu to 2,5mm z tyłu 2mm. Chciałem zakleszczyć wręgę silnika, mam teraz nadzieję, że będzie ok.

Boki domku trzymają się bardzo dobrze.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Skorzystałem również z okazji, że silnik mam wyciągnięty i obróciłem płytki, teraz nie odstają.

Dołączona grafika

Opublikowano

Silnik pracuje. Czy normalnie nie wiem, kręci na śmigle Filla 19x8 7600, minimalne jakie udało mi się osiągnać to 2200 i zapala bez problemów.

Albo jestem antytalentem i nie potrafię ustawić jałowych, albo coś nie tak jest z gaźnikiem.

Świeca nowa, przy okazji rozkręcenia silnika wszystko dokladnie przemyłem i wydmuchałem włącznie z gaźnikiem czy tłokiem.

 

Dopóki nie uporam się z tym silnikiem, dopóty nie dotknę większego brata!

Opublikowano

Dziś wykonałem 3 loty i trzy razy silnik się dość poważnie się zająknął ;/ , poza tym pracuje i bez problemu zapala. Obroty jałowe/do lądowania wynoszą ~2300/min.

Do modelu na gaz trafiło cyfrowe serwo z Savoxa. Na ziemi reakcja na gaz prawidłowa, sterów również.

 

W powietrzu, silnik reaguje z 2sekundowym opóźnieniem [ stery normalnie]. Czego może to być wina?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.