Alex Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Tematyka wiatrakowców nie jest chyba zbyt atrakcyjna, ale buduję akurat model wiatrakowca, być może kogoś temat zainteresuje. Ma to być model bardziej piknikowo - propagandowy, niż do ekstremalnego latania, wiec z pewnych względów dwuwirnikowy i o dość małym obciążeniu powierzchni wirników. Taka latająca ciekawostka zrzucająca cukierki, skoczków czy ciągnąca za sobą banery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Jaki kształt? Może będzie nawiązywał do V-22 Osprey? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex Opublikowano 17 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Nie całkiem, wirniki nie będą napędzane, będą na sztywno zamocowane do wsporników w kształcie skrzydeł. Jeśli chodzi o kształt, to będzie trochę podobny do mojego poprzedniego wiatrakowca: Na razie dopiero tworzy się szkielet kadłuba, więc wklejanie zdjęć niewiele pokaże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex Opublikowano 18 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Posklejałem trochę kadłub, więc widać trochę jak to będzie mniej więcej wyglądać. Dzisiaj wyginam podwozie, jeśli będzie za miękkie, to wkleję w kadłub klocki pod zabudowę teleskopów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Szkoda, że wirniki nie będą napędzane. Ale po jakości pracy widocznej na zdjęciu sądzę, że wrażenie będzie robić niemałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 A co będzie tworzyło siłę nosną skoro łopaty wiatraków mają być nieruchome? Ten model z fotki latał? Tu też siły nie tworzą wirniki, a skrzydełka wydają sie być zbyt małej powierzchni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex Opublikowano 18 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Wirniki będą się obracać i tworzyć siłę nośną, na zasadzie autorotacji. Wcześniej pisałem, że nie będą miały napędu jak w V-22 Osprey, bo to samolot pionowego startu a nie wiatrakowiec. A ten zielony wiatrakowiec latał, lata nadal, i nie mylisz się, na samych skrzydełkach na pewno by nie poleciał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Panowie, działanie wiatrakowca. Z Ospreyem to miałem na myśli wykonanie nawiązujące do kształtu, a nie napędzane wirniki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Robert - znalismy zasadę działania wiatrakowca dlatego mówiłem o sile nośnej wytwarzanej przez wirniki, a nie o wprawianiu w ruch postępowy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Podwozie nie gotowe, na zdjęciu wygląda trochę delikatnie. Wkleiłem na wszelki wypadek wzmocnienia pod zabudowę teleskopów. Kadłub też nieco przybrał na wadze. W międzyczasie dokończyłem łopaty do innego wiatrakowca. Czekam aż przestanie wiać żeby zrobić oblot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex Opublikowano 23 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Statecznik poziomy gotowy. Na razie bez żadnych udziwnień, potem zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Sądząc po zdjęciach to będzie coś dużego. Podaj orientacyjne dane (nie wiem, co jest charakterystyczne dla wiatrakowca, ale może długość i średnicę wirnika oraz wagę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Alex - widze, ze wiatrakowce Ci juz calkowicie w glowie mieszają. Ale i tak zielony depron najlepszy - niezniszczalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Alex - widze, ze wiatrakowce Ci juz calkowicie w glowie mieszają. I bardzo dobrze. W końcu to bardzo nietypowe modele, bardzo rzadko spotykane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex Opublikowano 25 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Witaj Mariusz, no może nie mieszają, ale faktycznie to już czwarty jeden za drugim. Nic wiec dziwnego że o wiatrakowcu, dziwi mnie tylko, że opisuje to w necie, ale widać każdemu może się przytrafić. Założenie jest takie. źeby masa modelu nie była większa niż 4kg. i był jak największy. Zaprojektowałem jedną wręgę a teraz dorabiam do tego resztę. Mocowanie skrzydeł do kadłuba może wydawać się trochę dziwne, ale w pierwszej wersji miał to być wiatrakowiec jednowirnikowy, tylko koncepcja mi się zmieniła, postanowiłem więc zbudować model przygotowany do szybkiej konwersji. Co do danych technicznych to: waga max – 4 kg długość (kadłuba) – 1,6 m rozpiętość (skrzydełek) ~ 1,64 m średnica wirników – 1,2 – 1,4 m obciążenie pow. tarczy wirnika ~ 12–14 g/dcm2 silnik – Emax 4020/8 zasilanie – 5s Li-Pol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex Opublikowano 28 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Powoli powstają skrzydełka, do których będą zamontowane wirniki nośne. Konstrukcja musi być bardzo sztywna i mocna, będą w nich występowały nieco inne siły, i ich rozkład będzie nieco inny niż w normalnych skrzydłach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Skrzydełka gotowe, teraz trzeba domontować je do kadłuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 A ja czekam na rozwiązanie "głowic" wirników i ich łopat -spory model -duże wyzwanie- obstawiam że będzie stały ujemny kąt natarcia łopat ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Air Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Wiatrakowce z definicji mają stały, ujemny kąt natarcia łopat... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 A nie prawda że stały stosuje się "automatycznie" ustawiany skok zwłaszcza w autożyrach jedno wirnikowych (oczywiście w zakresach ujemnych) by zrównoważyć asymetrie siły nośnej na tarczy wirnika podczas lotu postępowego -uf ale formułka mi wyszła W wielowirnikowych czy to współosiowych czy też takich na "ramionach" jak model tu stosuje się wirniki o przeciwnych kierunkach co daje symetrie siły nośnej ale przy takim projekcie bardziej na serio niż depronowe wiropłaty może być inaczej.... http://www.youtube.com/watch?v=TAussKLY2H4 przykład prostego rozwiązania "automatycznego" ustawiania łopat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi