Toganio Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Witam Dzis wybrałem się na boisko z zamiarem pierwszego startu ( model ARTF SONIC-TYPOWY TRENEREK, SILNIK TO SUPER TIGER G 34, serwa standard) model kołował po trawie, ale za nic w świecie nie chciał sie wzbić w powietrze. Stery jak mi sie wydaje działały prawidłowo, na maksymalnych obrotach delikatnie zadzieral dziób tak , że podnosiło się przednie kółko ale nie chciał sie oderwać. Co może być przyczyną? Czy model jest zbyt ciężki? czy zle wyważony? czy moze byc jeszcze inna przyczyna? Na koniec stwierdziliśmy z kolegą, że wypuścimy go z ręki...(głupi pomysł to był...) model wzniósł sie na jakieś 2,5m i przewalił się na prawe skrzydlo, po czym wiadomo już co było dalej:( jest kilka pęknięć i parę drzazg, ale chyba da się łatwo naprawić. Koledzy pomużcie! co może być przyczyną, że nie chce normalnie wystartować??
Irek M Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Ale co to znaczy, że nie chciał sam wystartować? Co z drążkami gdy dałeś na pełen gaz? model raczej sam nie powinien sie oderwać trzeba pomóc mu ruchem steru wysokości. Czyli gdy się rozpędzi wtedy zaciągamy ster - model powinien oderwać się od ziemi.Zaciągamy oczywiście z wyczuciem. Może już w czasie kołowania miałeś zaciągnięty ster nie dając się rozpędzić modelowi?
mastergame Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 model raczej sam nie powinien sie oderwać trzeba pomóc mu ruchem steru wysokości. Czemu model nie powinien sam się oderwać podczas startu? W przypadku trenera to powinno być normalne, żeby zapewnić duży zapas siły nośnej, i możliwość latania nie na pełnym gazie. Jeżeli model nie chciał sie oderwać, znaczy że na 95% była za ciężki ...
Pit Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Podaj ile waży model i ile uzyskujesz ciągu. Ciąg możesz zmierzyć np. wagą wędkarską. Sprawdź to a potem będziemy główkować co dalej. Jak na moje przyczyną jest niedobór ciągu lub zbyt wysoka trawa lub jedno i drugie. Ps. Chyba ten wątek powinien trafić do innego działu.
tomekmagda3 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 robertus - przecież on pisze o modelu spalinowym
tomekmagda3 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 A tak nawiesem mówiąc to silnik u ciebie ma 5,5 cm i na tym silniczku powinien latać jak burza, u mojego kolegi w sonicu ( ma dwa górno i dolnopłata) ma silnik ASP 4 cm i zobacz jak lata
Toganio Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Mowiąc sam wystartował miałem na myśli, że nie z ręki. Oczywiście że używałem steru wysokości model kolowal po calym boisku dość szybko i jak ciagnąłem ster wysokości to nie chciał startować. Jutro podam wage i ciąg.
Toganio Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2012 A,moze śmigło ,podaj wymiary. śmigło:9x6 229x152
tomekmagda3 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Czyli śmigło jak na docieranie może zmień na 9x7 da ci większy ciąg lub zalecane 10x5 ,pomierz wagę i ciąg jak ci poradził kolega może to coś wyjaśni
Kalix Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 nie wiem, ja tam się nie znam, ale miałem podobnie kiedy założyłem odwrotnie śmigło, gdy obróciłem na drugą stronę nie było problemu.
sebamor Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 nie wiem, ja tam się nie znam, ale miałem podobnie kiedy założyłem odwrotnie śmigło, gdy obróciłem na drugą stronę nie było problemu. Dość prawdopodobne, że to właśnie jest przyczyną niedoboru mocy. Śmigło założone na odwrót jakiś tam ciąg daje ponieważ łopaty mają odchylenie od osi więc powietrze zagarniają, ale w takiej sytuacji śmigło daje dużo mniej efektywny ciąg
Toganio Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2012 hmm.. to dziwne bo wydawało mi się, że smigło jest odpowiednio założone, jednak sprawdze to bo i tak nie mam jeszcze odpowiedniej wagi żeby sprawdzić ciąg. Może to faktycznie kwestia śmigła. Mam jeszcze pytanie dotyczące serw. Są to serwa standard ale jedno waży ok 60g. czy to nie za dużo? Pomyślałem, że może kupiłem zbyt ciężkie serwa i to jest przyczyna p-roblemu.
szpachla Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Nie wydaje mi się. Może zacznijmy od tego że musiałbyś dać jakieś zdjęcia modelu+ ew. filmik z próby startów. To może by rozjaśniło kilka kwestii. Latałeś już kiedyś? Skoro nie chciał się oderwać to za mała prędkość. Przepustnicę miałeś otwartą do końca? Wydaje mi się że nawet 100 gram więcej nie zrobi wielkiej różnicy w spalinowym trenerku. Przynajmniej nie na tyle żeby go całkowicie uziemić.
Toganio Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Nie latałem wcześniej. To mój pierwszy model i pierwsze próby. Przepustnica byla otwarta do końca, a predkość kołującego modelu wydawala sie dość duża, trawa na boisku też nie była wysoka. dam kilka fotek modelu. filmiku ze startu narazie nie mam. Przy nastepnej próbie postaram się nakręcić.
psiwak Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Moze to byc jeszcze za bardzo wysuniete do tylu podwozie glowne, ale jako ze to model z zestawu to pewnie jest OK?
szpachla Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Nie latałem wcześniej. To mój pierwszy model i pierwsze próby. To odłóż go na półkę i kup coś do nauki latania. Zostaną wióry po pierwszym locie.
Toganio Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Wydawało mi się, że tani trenerek to właśnie model do nauki latania?? czy nie? Jaki więc miałby to być model do nauki jak nie taki?
Rekomendowane odpowiedzi