Peter Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Podbudowny tym,ze wiekszosc w moim klubie i tak nie wie o co chodzi,dalej robie swoje. Moje latanie wkracza chyba w faze dojrzala.Potrafie wyladowac na ograniczonej przestrzeni (pod wiatr :devil: )nawet ponad kilometr od bazy.Dojrzewam rowniez do napisania czegos na wzor elementarza. Moze przyszli piloci unikna w ten sposob kraksy lub utrate modelu.Teoretycznie to sa wiadomosci podstawowe,ale w gorze, gdzie nie ma przyrzadu zwanego :ass: prawdy oczywiste nie sa juz tak latwo przyswajalne.Pewnym przyczynkiem do tego sa moje spacery kilkukilometrowe :crazy: po model gdzie np.zabraklo pradu na powrot.Prawda ze oczywiste :faja: .Mialem sporo czasu na przemyslenia typu- i po co ci to bylo ? Tu takze oczekuje na propozycje sugestie,niekoniecznie od latajacych w goglach. Wlaczenie sie do dyskusji i podrzucenie kilku cennych uwag,wzbogaci zasob elementarza. Zakladam oczywiscie ze pilot umie latac i sprzet ma bezproblemowy-glownie chodzi o zasieg lacza wideo-bez tego lata sie raczej krotko,co tez musialem sprawdzic na wlasnej skorze. Ponizej,dla porzadku,wynotuje w punktach,to co z pamieci,na zywo.W miare nastepnych punktow ,bedziemy je segregowac. 1) Jesli juz lecisz-MYSL,NAJLEPIEJ CIAGLE !!! 2)NIGDY nie lec nad terenem zabudowanym i ludzmi. 3)Wybierz przed lotem punkt orientacyjny,najlepiej za soba i nie pod slonce. 4)Jesli zgubisz kontakt ,dragi w radiu na zero,silnik wylacz-tu nie mam koncepcji jak swiadomie przyglebic nie widzac modelu.Lecac dalej,model ma szanse w cos trafic-linia lotu jest dluga.Czy lepiej centralnie glebic w korku,prosto w dol czy leciec poziomo.W,,moim regulaminie'' klubowym,jest taki punkt ktory mowi ze.np.spalina powinna miec failsafe ileciec poziomo po stracie kontroli-silnik wylaczony. 5)Pamietaj kierunek wiatru wzgledem Twojego punktu orientacyjnego-jesli myslisz ze wrocisz pod wiatr na slabej bateri,to sie mylisz. 6)Nie lec na wprost do siebie,pod wiatr,ale trawersem,bokiem do wiatru.Majac wieksza postepowa wzgledem ziemi,masz wieksze szanse zobaczyc model,sterownosc to zawsze pradkosc-pod wiatr szybko tracisz takze wysokosc-jesli nie masz juz napedu. 7)W sytuacji trudnej (turbulencja,olsnienie sloncem - black out,zaklocen RC itd.) najpierw ustabilizuj horyzont,nawet kosztem utraty wysokosci.Machanie lotkami zostaw w dziale 3D. Jest to zalezne tez od modelu,staraj sie latac na takim modelu ktory ,,czujesz'' Latanie ,,uszatkiem'' czy innym samostatecznym modelem nie jest ujma w tym przypadku. Dobra rada-uzywaj tylko steru kierunku (model typu Cularis, Easy Glider) i raczej bardzo powoli-model prowadzi sie inaczej z perspektywy kabiny pilota !!! Gaz staly ok 40% i nie zmieniaj w czasie problemow. 8)Kolejna prawda oczywista-nie lataj sam.Popros kogos by stale obserwowal Twoj model. Pamietaj,ze z ciemnego otoczenia,na jasnym niebie,dopiero po kilku sekundach dostrzezesz model,nawet gdy bedzie blisko.Dobra praktyka jest kabel uczen-instruktor lub oddac radio koledze ktory widzi model. Jesli nie masz nikogo do pomocy - lataj raczej wysoko i absolutnie nie oddalaj sie od bazy. Nie ufaj zmyslowi sluchu-ze niby slyszysz silnik modelu.Akustyka nieba jest dosc dziwna-model w ostrym zakrecie potrafi tak przeniesc dzwiek,ze slyszysz go w innym miejscu. 9)Naucz sie planowac trase-z gory. Taktyka ,,przelotu'' daje spora oszczednosc pradu i wysokosci. 10)Pamietaj ze z gory wszystko wyglada inaczej i ma inna perspektywe.Ufaj tylko temu obrazowi co masz pod modelem-najblizej siebie. 11)Jesli nie masz obrotowej kamery,a zgubiles sie,lec powoli , najlepiej do gory.Zataczaj bardzo wolne kregi i dokladnie obserwuj horyzont-szukaj punktu orientacyjnego lub przypomnij sobie po ktorej stronie miales slonce gdy startowales.Dobra praktyka jest miec je zawsze po jednej stronie-w powrocie bedzie odwrotnie-to najlepszy drogowskaz. 12)Lecac do bazy,nie lec wprost na siebie.Zasadniczo wiekszosc anten jest ulozona wdluz kadluba.Masz wtedy najslabszy sygnal radiowy.Bledem jest ustawienie anteny w pionie . Przynajmniej w pierwszych lotach. 13) Naucz sie reagowac bardzo spokojnie na ewentualny zanik wizji-ZADNYCH GWALTOWNYCH ruchow sterami.Delikatnie wykonuj zakret sterem kierunku w okreslonym i znanym Ci kierunku. Po kilku sekundach bedziesz mial troche inna scenerie-nie panikuj-szukaj punktu orientacyjnego. 14)Ladowanie wykonuj z duzej wysokosci-model powinien byc bokiem do Ciebie gdy zdejmiesz gogle,a wysokosc jest po to bys mial czas na asymilacje do nowych warunkow zewnetrznych i odnalezienie modelu na niebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Killerus Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Ja dziś rozbiłem swój model, latając w goglach, mam nauczke, że nad terenem nieznanym, należy latać z kimś kto Ci zawsze podpowie, gdzie mniej więcej na niebie jest model i w którym kierunku leci. Ja dziś latałem sam, i niestety pogubiłem się, modelu już nie słyszałem, w pewnym momencie zanikła wizja i klops, było za późno. Na szczęście udało mi się odnaleźć model , ale nie mam już sił na jego naprawianie, całe szczęście, że elektronika działa !! No to będzie co na święta robić w domciu !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Raczej chyba nie bedzie :-( .Mowie o lataniu w swieta :oops: Ja juz to przerabialem,kilkakrotnie,Zreszta od poczatku latam sam. Wyciagnij wnioski z postu wyzej-taki maly elementarz.No i dopisz swoje (po czasie spostrzezenia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Killerus Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Wyszlo na to , ze stanąłem znów na etapie wyboru modelu pod Loty z kamera no i mam dylemat co wybrac ? Moze sprobuje z Easy Starem ?? Jedyny wniosek, jaki mi sie teraz nasuwa, to to, żeby nie latać tam gdzie jest kawalek pola miedzy zabudowaniami. Z góry wszystko wyglada jednakowo, ciezko sie potem polapac, do tego dochodzi jeszcze bardzo niskie sloncie na choryzoncie. Kurcze na prawde nie wiem, jak mi sie mogly pomylic polany ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Zaraz zaraz,opisz dokladnie ,ku przestrodze innym,jak sie zgubiles Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Killerus Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Po prostu zgubiłem orientację w terenie, do tego wiało mocno, więc mi model zwiał gdzieś w bok, a że w pewnym momencie zacząłem tracić sygnał Video, to patrze polana więc się sniżam, niestety okazało się , że to nie "moja" polana i zniknąłęm gdzieś za zabudowaniami (oczywiście w goglach juz był tylko szum). RADA TAKA, nie lataj tam gdzie nie znasz dobrze terenu !!! Bo nie wiesz gdzie wrócić ! Zdjęcie modelu po przyniesieniu do domu tu : http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=4702&view=newest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 A slonce ? Pewnie nie pamietales po ktorej stronie je miales w czasie startu ? No wszystko jasne.Kazdy chyba musi to przejsc. A model Easy Star-to taka taksowka dla starszych.Stabilny do bolu-ciezki lata dosc szybko. Nie wiem czy sie zdecydujesz na niego (moje przerobki masz w dziale platforma) ale jak dla mnie jest komfortowy dlatego,ze odpada praktycznie pilotaz-ot ostatnio (tak pokazalo wario na osd-800 m - lecialem na dol prawie 40 minut :crazy: Kawka,widoki ,,ziemskie'' po drodze :faja: a nawet dwie. Tego nie podrobi zadne statyczne latanie z krecaca sie glowa wokol szyji. Po drodze na dol spotkalem samolot i tak sobie lecialem,lecialem,lecialem.... Wariona pokladzie bardzo pomaga,gdy slysze zmiane dzwieku,wystarczy lekko zakrazyc i juz slychac pi pipiiii , stad tak dlugi powrot.Na ,,oko'' o raczej nie da sie tego wyczuc i zrobic-za maly model by zobaczyc to z dolu. Rob model,sklejaj kupuj , lataj. Niewielu nas ,,polskojezycznych '' lata w tych klimatach,wiec twardym trza byc,nie ,,mietkim'' . A to ze portfel boli,no coz takie hobby :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Killerus Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Ok, czyli zostaje na EASY STAR, coż zaczynam szukać po necie, gdzie kupie najtaniej !!! No i kupiłem, teraz tylko czekam na przesyłke ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Przy slabym wiaterku,jak zlapie troche termiki na jednym pakiecie 3s1p 2500 mozna zrobic taka trase-Dobrze ustawione anteny nie wymagaja ,,celowania'' Polowa drogi na delikatnym wznoszeniu,w zaleznosci skad wiatr.Po takim locie,ok 20 minut x 6 pakietow :lol2: to juz nawet sie nie chce latac ,,normalnie'' Po koordynatach zrob powiekszenie-w kazda strone sporo,modelu na pewno nikt nie zobaczy-ale na poczatku te kilka hektarow przemierzylem wzdluz i wszerz :crazy: . Easy jest super,bo tani w wyposazeniu. Za 19 $ masz silnik ,regler i smiglo-tak tez latalem-tyle ze wolniej-smiglo za duze :crazy: Serwa uzywam 2 x 9 gr z Tower Hobby.Tanszego wyposazenia nie znam. Zadnych problemow-dziala to super. Edit. Ta trasa to oczywiscie Easy Stara.Easy Glider ,,robi'' o 50 % wiecej drogi-doskonalosc i mniejsze opory. Za Easy Starem przemawia jeszcze jedno-dobrze wyregulowany laduje sam.Jeszcze mi sie nie uszkodzil na tyle by go skasowc.Wazny jest tu odbiornik,by nie wariowal bez sygnalu,lub zaloz taki wynalazek jak ja mam-co-pilot.Nieraz dla proby obserwaowale lot bez kontroli,nawet z bocznym wiatrem w turbulencjach laduje sam.Taki stabilizator lotu ocalil juz kilka razy model,gdy lecial sobie bez zadnej kontroli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Killerus Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Mówisz, że Easy Star kosztuje 19$ ??? CZy miałeś na myśli wyposażenie czyli regler i silnik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 w UH tyle kosztuje komplet napedowy http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4713 Na dwoch celach tez lata niezle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Killerus Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Ja zostane przy 3 celach 1300mAh, silnik wykorzystam tan co mam od FireFly'a czyli AXI Silver 2208. To co jedynie potrzebuje, to podglądowy opis przeróbki, czyli, montażu łoża silnika 3F, dorobienie lotek w skrzydłach itp. Kiedyś na jakimś forum widziałem krok po kroku jak zrobić lotki w Easy Starze, ale już nie pamiętam gdzie ;-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Przerobki masz na rc-groups wpisz tylko haslo Easy Star i jest ok 60 linkow do tematow w/w. Dzis dojrzalem do decyzji-trzeba jednak ruszyc glowa i zaczac cos nagrywac-w miare dobrej jakosci.Jeszcze nie wiem jak,ale jade do sklepu i cos wymysle po drodze. Dzisiejszy lot powinien byc obowiazkowo nagrany-przez okolo minute lecialem bez widocznosci !!!A to za sprawa niskiej podstawy chmur.Jak juz tam sie znalazlem ( w gorze) to wrazenie raczej nieziemskie :crazy: -po prostu bialo.Panuje od dwoch dni kompletny still,wiec moglem sobie pozwolic na to by model lecial sam.Dopiero po chwili przyszla konsternacja-na dole okazalo sie ze mialem racje-bateria-regler i nadajnik z kamera-slowem to co bylo cieple bylo oroszone.Bateria doslownie ociekala woda.Chyba ten punkt dodam do elementarza,jesli jest inwersja,nie wlatuj w chmury.Poniekad znam to z paralotni,ale na dole tego sie nie czuje,wiec i zapomniec latwo. Takie latanie mozna nazwac chyba doslownie wolnym/swobodnym. Wrazenie raczej nie do podrobienia !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Killerus Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 No to Peter, trzeba było wysokością do siebie i wzlecieć wyżej niż chmur, to by był dopiero widok !!!!! No i jeszcze to wszystko nagrać !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Killerus Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Dodałem opis lotu z mapką w dziale Kraksa http://pfmrc.pl/viewtopic.php?p=61327#61327 A co tam wkkleje też tu zdjęcie jak wyglądał mo lot: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 No to nie jest takie latwe jak myslimy.Po pierwsze osd- musze miec pelne zaufanie do jego wskazan,Teraz mam raczej ograniczone.Po prostu jeszcze nie czuje go,albo ma zmiany mylace (kierunek) albo pokazuje bledny.Mimo ze nie gubi satelit,cos jest z nim nie tak,albo ja nie potrafie interpretowac zbyt wolnych wskazan,gdzie jest baza.To moze byc niebezpieczne.Druga sprawa-model.Strasznie duzo pradu trzeba by model wyniesc tak wysoko.Wieksza bateria-wiekszy ciezar,wiekszy model - wiekszy silnik . Ciezko to ,,wywazyc'' :idea: Do 1 km wysokosci pakiet 3s1p 2500 moze nie wystarczyc.Ale zrobie taki filmik.Musi byc tylko niska podstawa,ale jak zgadnac gdzie sie konczy-jak wysoko ? No i druga sprawa-chyba bede musial zapytac,gdzie to zglosic,bo to juz znacznie wyzej niz lataja okoliczne awionetki-czesto z ciekawosci zagladaja nad te rejony. I na koniec-zasieg radia RC.Albo celowac i latac na glowa albo jakis dopalacz do nadajnika. Na razie nie zgubilem sygnalu RC , ale pewnie sie to kiedys stanie latajac permamentnie poza granica widocznosci modelu :shock: Najgorsze jest to ze nie mam kogo zapytac ? O cokolwiek z tych spraw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Killerus Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Peter spokojna głowa, Sylwester już tuz tuż, więc łatwo eraz wszędzie można kupić rakiety. Wystarczy tylko doczepić do kadłuba ze cztery takie "bomby" i lot ponad chmurami murowany !!! A trzeba tylko je tak przerobić by nie wybuchały w powietzu, no chyba, ze kamere z nadajnikiem przyczepisz do pilota ze spadochronem Żartuje :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Ale zmarrrzzzzzllllemmmmm. No nie moglem sobie odmowic tej przyjemnosci.Warunki,jak to zazwyczaj bywa-silny wiatr-na filmiku mozna zobaczyc jak model na 3/4 mocy stoi w miejscu.Ale laminarnie wialo. Kamera CMOS to prawdziwa porazka.Za kare uracze filmem you tube ,ale to raczej w celu pokazania jak dziala lacze radiowe.Najdalej od nadajnika to ok 1000m,.W goglach po prostu nie dasie latac na tej kamerce-ciemno jak w piwnicy :devil: Sprawdzilem tez jak sie ma zapis do jakosci pierwotnej-z kamery-jest poprawnie Tylko ta kamera.... jakosc obrazu z niej to absolutna porazka. A ja sie ludzilem,na stole przy super oswietleniu bylo jako tako,ale w boju,odpadla po pierwszym wlaczeniu.Mozna podziwiac zagrywki koloru,zielen i czerwien jest fajna-dominanta. Filmik zrobie po obiadku :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 ale porazka :oops: http://youtube.com/CameraPetera Jakosc w goglach jest podobna,tyle ze ciemniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomisław Piotr Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Nie majstrowałeś czegoś przy obiektywie? Takie winietowanie to dyskwalifikacja kamery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.