JMRC Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Niedawno zakupiłem silnik Redox 2500/1000 wraz z regulatorem Budget 50A firmy Emax, który się spalił, co było do przewidzenia. Poszukując zamiennika spalonego ESC znalazłem 2 interesujące mnie produkty: tego Emax http://www.nastik.pl...80a-p-3595.html, bądź tego Dualsky http://www.nastik.pl...-v2-p-1401.html. I tu pojawia się moje pytanie do szanownych kolegów forumowiczów, który polecacie. Z góry dziękuję za radę i pozdrawiam. Jerzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mars_2000 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Emax to jest to samo co Budget, więc odradzam. Dualsky'ego nie miałem, więc trudno mi go oceniać. A może Jeti , Ripmax albo Dynam ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limak Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Witam, od jakiegoś czasu używam Emax-owego regulatora, tyle że 35A. Mam za sobą już z kilkadziesiąt pakietów wylatanych w akrobacie 3D i póki co jestem bardzo zadowolony z tego wyboru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Emax to jest to samo co Budget, więc odradzam. Budget to jedna z serii EMAX'a. Pomiędzy zwykłymi regulatorami EMAX, a tymi z serii Budget jest różnica w cenie, więc może w jakości także. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mars_2000 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Mam Budget'a i Emaxa12A (który właśnie się mi spalił) i po zdjęciu termokurczek i analizie wszystkich komponentów obydwa wyglądają identycznie (mogę wysłać zdjęcia). Poza tym obydwa mają te same problemy (timing) , więc jeśli są różnice, to faktycznie gdzieś głębiej ukryte. Póki co, postanowiłem, że od obydwu tych "brand'ów" będę trzymał się z daleka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Mógłbyś powiedzieć coś więcej na temat problemów z timing'iem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Ja i koledzy modelarze z okolic używamy tylko Regulatorów Dualsky: 12A v2, 22A Lite, 25A v2, 30A v2, 40A v2 a nwet 60A. Z żadnym nie ma problemów, bajecznie proste programowanie, nie grzeją się, mają dosyć wydajny BEC (30A i 40A działały nawet z 7 serwami podłączonymi do odbiornika!!). Z Emaxami są problemy, bo silniki nie działają, jakby traciły fazę, a w innych regulatorach (Dualsky, Foxy, Trixx czy nawet TowerPro) wszystko jest okej. Poza tym w Emaxach coś nawala i czasami powodują pożar (u mnie się dosłownie zapalił) czy puszczają dym, coraz więcej przypadków jest ostatnio opisywanych w sieci. Ja akurat zanim mi się Emax spalił, nie miałem problemów z timingiem, ale straciłem po zapaleniu się regla i silnik i regulator za prawie 170zł Lepiej dopłacić parę złotych i kupić Dualsky. Jak dla mnie najlepsza firma na rynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mars_2000 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Mógłbyś powiedzieć coś więcej na temat problemów z timing'iem? Zestaw napędowy : Regulator Emax12A lub Budget + silnik Emax GT2205/22 kv1660 (specjalnie dobrana konfiguracja jednej firmy) szarpie przy starcie, bardzo często zakręci silnikiem w przeciwnym kierunku i dopiero po ponownym opuszczeniu manetki gazu na zero i ruszeniu jej w górę wszystko zaczyna pracować normalnie. Problem opisałem w tym moim wątku: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/24474-extra-epp-firmy-techonepelikan/page__p__40851&do=findComment&comment=40851 Dodam, że po podłączeniu regulatora Turnigy Plush 18A wszystko jest OK (żadnych zacięć, czy podejrzanych ruchów w przeciwnym kierunku). Silnik kręci od początku prawidłowo. I żadne ustawienia timingu nie eliminują problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JMRC Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Wielkie dzięki za pomoc, zdecydowałem się na Dualsky i czekam na przesyłkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Pytałem, bo tak się składa, że mam to samo. Przyczyną były zimne luty, ale nawet po ponownym przelutowaniu kabli pomiędzy silnikiem, a regulatorem problem czasami zadarza się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 A ja mam coś podobnego w reglu 60A Aeolian: gdy odpalam silnik "zimny" wszystko jest OK. Ale np w locie wyłączam silnik do szybowania i czasewm nie mogę go ponownie uruchomic. Po wylądowaniu ponownie uruchamiam, a silnik jakby zrywa fazy; zgrzyta, potrafi kopnąć w drugą stronę. Ostatnio ratowałem się nie wyłączając do końca silnika, ale bywa też OK. Więc pytam Was jaka moze być przyczyna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
człowiek Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Masz jakieś wtyki, czy przewody regulator- silnik są lutowane? Ja bym tutaj szukał przyczyny, ewentualnie zimny lut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Próbowałeś pobawić się timing'iem? Przy okazji mam do Was jeszcze inne pytanie. Mam silnik EMAX GT2203 i regiel EMAX 7A. Oprócz wspomnianych problemów, uzyskuję znacznie mniejszy ciąg niż podaje producent. Miało być 310g u mnie jest ok. 170g. Próbowałem z różnymi śmigłami, nawet z takim, które wg innych powinno dać więcej ciągu. Cały czas to samo, tak jakby nie mógł dać więcej niż 170g. Co może być przyczyną? Nie wydaje mi się, żeby silnik był uszkodzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 To już przypadłość tego. Ja też go kupiłem ponad rok temu i było tak: pierwszy rozruch silnika -było gites, dużo więcej ciągu niż TGY 2204-14T. Potem drastycznie zmalał, nie dawał rady podnieść z ziemi modelu dwupłata 207,3g. Potem uzwojenia się kruszyły, silnik tracił fazę itp.. Ten typ tak ma, podobnie parę innych silników Emaxa serii GT, więc przestałem je kupować. Odpuść go i kup np. Pulso 2203/54 albo /28 czy któryś z Dualsky. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Pisząc wcześniej "które wg innych" miałem na myśli Ciebie, Gulio. Ty mówiłeś, że ze śmigłem APC 8x3.8 SF wyciągnąłeś z niego więcej niż z GWS 8x4.3 SF. U mnie właściwie nie było poprawy, a taki ciąg miałem od nowości. Może to być wina zbyt małego regla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Tak, ciąg był trochę wyższy. Regiel do tego nic nie ma, tym bardziej, że silnik żarł wtedy 6,8A, ale to było chwilowo. Potem totalne załamanie parametrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 ... szarpie przy starcie, bardzo często zakręci silnikiem w przeciwnym kierunku i dopiero po ponownym opuszczeniu manetki gazu na zero i ruszeniu jej w górę wszystko zaczyna pracować normalnie. Miałem takie objawy, gdy urwała się jedna nitka z fazy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej B Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Miałem takie objawy, gdy urwała się jedna nitka z fazy silnika. A ja mam coś podobnego w reglu 60A Aeolian: gdy odpalam silnik "zimny" wszystko jest OK. Ale np w locie wyłączam silnik do szybowania i czasewm nie mogę go ponownie uruchomic. Po wylądowaniu ponownie uruchamiam, a silnik jakby zrywa fazy; zgrzyta, potrafi kopnąć w drugą stronę. Ostatnio ratowałem się nie wyłączając do końca silnika, ale bywa też OK. Więc pytam Was jaka moze być przyczyna... Miałem podobne objawy, ale już w czasie prób kołowania. W czasie pierwszego uruchomienia wszystko było ok. Przyczyna- zimny lut na nóżce scalaka. Po przelutowaniu działa bez zarzutu, ale wykonałem dopiero 6 lotów na tym regulatorze- silnik 3548. Prawdę mówiąc zaufanie mam mocno ograniczone.Dualsky 40 A - latam w kolejnym już modelu 4 lata- silnik 3536 też Dualsky- bezproblemowo. Emax 25A- w konfiguracji z różnymi silnikami- działa poprawnie, ale bardzo słaby hamulec, co w moim przypadku zdyskwalifikowało go w elektroszybowcu, śmigło po prostu się nie składa. Przy włączonym hamulcu opór krecąc silnikiem ledwo wyczuwalny. Zastąpił go Aeolian 30A- po kilkunastu lotach - żadnych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mars_2000 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Miałem takie objawy, gdy urwała się jedna nitka z fazy silnika. To wykluczam, bo jak pisałem wcześniej, podłączając regulator Turnigy Plush 18A silnik działa na medal. Zatem, problem tkwi raczej w EMAXach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi