Skocz do zawartości

Który regulator lepszy Emax czy Dualsky?


JMRC

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno zakupiłem silnik Redox 2500/1000 wraz z regulatorem Budget 50A firmy Emax, który się spalił, co było do przewidzenia. Poszukując zamiennika spalonego ESC znalazłem 2 interesujące mnie produkty: tego Emax http://www.nastik.pl...80a-p-3595.html, bądź tego Dualsky http://www.nastik.pl...-v2-p-1401.html. I tu pojawia się moje pytanie do szanownych kolegów forumowiczów, który polecacie.

Z góry dziękuję za radę i pozdrawiam.

Jerzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Budget'a i Emaxa12A (który właśnie się mi spalił) i po zdjęciu termokurczek i analizie wszystkich komponentów obydwa wyglądają identycznie (mogę wysłać zdjęcia).

Poza tym obydwa mają te same problemy (timing) , więc jeśli są różnice, to faktycznie gdzieś głębiej ukryte.

Póki co, postanowiłem, że od obydwu tych "brand'ów" będę trzymał się z daleka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja i koledzy modelarze z okolic używamy tylko Regulatorów Dualsky: 12A v2, 22A Lite, 25A v2, 30A v2, 40A v2 a nwet 60A. Z żadnym nie ma problemów, bajecznie proste programowanie, nie grzeją się, mają dosyć wydajny BEC (30A i 40A działały nawet z 7 serwami podłączonymi do odbiornika!!). Z Emaxami są problemy, bo silniki nie działają, jakby traciły fazę, a w innych regulatorach (Dualsky, Foxy, Trixx czy nawet TowerPro) wszystko jest okej. Poza tym w Emaxach coś nawala i czasami powodują pożar (u mnie się dosłownie zapalił) czy puszczają dym, coraz więcej przypadków jest ostatnio opisywanych w sieci. Ja akurat zanim mi się Emax spalił, nie miałem problemów z timingiem, ale straciłem po zapaleniu się regla i silnik i regulator za prawie 170zł :( Lepiej dopłacić parę złotych i kupić Dualsky. Jak dla mnie najlepsza firma na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś powiedzieć coś więcej na temat problemów z timing'iem?

 

Zestaw napędowy : Regulator Emax12A lub Budget + silnik Emax GT2205/22 kv1660 (specjalnie dobrana konfiguracja jednej firmy) szarpie przy starcie, bardzo często zakręci silnikiem w przeciwnym kierunku i dopiero po ponownym opuszczeniu manetki gazu na zero i ruszeniu jej w górę wszystko zaczyna pracować normalnie.

Problem opisałem w tym moim wątku:

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/24474-extra-epp-firmy-techonepelikan/page__p__40851&do=findComment&comment=40851

 

Dodam, że po podłączeniu regulatora Turnigy Plush 18A wszystko jest OK (żadnych zacięć, czy podejrzanych ruchów w przeciwnym kierunku). Silnik kręci od początku prawidłowo.

I żadne ustawienia timingu nie eliminują problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam coś podobnego w reglu 60A Aeolian: gdy odpalam silnik "zimny" wszystko jest OK. Ale np w locie wyłączam silnik do szybowania i czasewm nie mogę go ponownie uruchomic. Po wylądowaniu ponownie uruchamiam, a silnik jakby zrywa fazy; zgrzyta, potrafi kopnąć w drugą stronę. Ostatnio ratowałem się nie wyłączając do końca silnika, ale bywa też OK. Więc pytam Was jaka moze być przyczyna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś pobawić się timing'iem?

Przy okazji mam do Was jeszcze inne pytanie. Mam silnik EMAX GT2203 i regiel EMAX 7A. Oprócz wspomnianych problemów, uzyskuję znacznie mniejszy ciąg niż podaje producent. Miało być 310g u mnie jest ok. 170g. Próbowałem z różnymi śmigłami, nawet z takim, które wg innych powinno dać więcej ciągu. Cały czas to samo, tak jakby nie mógł dać więcej niż 170g. Co może być przyczyną? Nie wydaje mi się, żeby silnik był uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już przypadłość tego. Ja też go kupiłem ponad rok temu i było tak: pierwszy rozruch silnika -było gites, dużo więcej ciągu niż TGY 2204-14T. Potem drastycznie zmalał, nie dawał rady podnieść z ziemi modelu dwupłata 207,3g. Potem uzwojenia się kruszyły, silnik tracił fazę itp.. Ten typ tak ma, podobnie parę innych silników Emaxa serii GT, więc przestałem je kupować. Odpuść go i kup np. Pulso 2203/54 albo /28 czy któryś z Dualsky.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc wcześniej "które wg innych" miałem na myśli Ciebie, Gulio. Ty mówiłeś, że ze śmigłem APC 8x3.8 SF wyciągnąłeś z niego więcej niż z GWS 8x4.3 SF. U mnie właściwie nie było poprawy, a taki ciąg miałem od nowości. Może to być wina zbyt małego regla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... szarpie przy starcie, bardzo często zakręci silnikiem w przeciwnym kierunku i dopiero po ponownym opuszczeniu manetki gazu na zero i ruszeniu jej w górę wszystko zaczyna pracować normalnie.

 

Miałem takie objawy, gdy urwała się jedna nitka z fazy silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie objawy, gdy urwała się jedna nitka z fazy silnika.

 

A ja mam coś podobnego w reglu 60A Aeolian: gdy odpalam silnik "zimny" wszystko jest OK. Ale np w locie wyłączam silnik do szybowania i czasewm nie mogę go ponownie uruchomic. Po wylądowaniu ponownie uruchamiam, a silnik jakby zrywa fazy; zgrzyta, potrafi kopnąć w drugą stronę. Ostatnio ratowałem się nie wyłączając do końca silnika, ale bywa też OK. Więc pytam Was jaka moze być przyczyna...

 

Miałem podobne objawy, ale już w czasie prób kołowania. W czasie pierwszego uruchomienia wszystko było ok. Przyczyna- zimny lut na nóżce scalaka. Po przelutowaniu działa bez zarzutu, ale wykonałem dopiero 6 lotów na tym regulatorze- silnik 3548. Prawdę mówiąc zaufanie mam mocno ograniczone.

Dualsky 40 A - latam w kolejnym już modelu 4 lata- silnik 3536 też Dualsky- bezproblemowo.

Emax 25A- w konfiguracji z różnymi silnikami- działa poprawnie, ale bardzo słaby hamulec, co w moim przypadku zdyskwalifikowało go w elektroszybowcu, śmigło po prostu się nie składa. Przy włączonym hamulcu opór krecąc silnikiem ledwo wyczuwalny. Zastąpił go Aeolian 30A- po kilkunastu lotach - żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.