sebamor Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Witam wszystkich . Już od dawna szukałem jakiejś małej odskoczni od latania ESA. Wiadomo, ze fajnie jest powalczyć i nadal mi się to podoba. Ale nie samym chlebem człowiek żyje nieprawdaż ? . Po ostatnim Małopolskim Pikniku Lotniczym wpadł mi w oko samolot Jurgisa Kairysa. Niby tam zwykły Su-26, ale mający to coś... Okrągły pękaty kadłub - to jest to co lubię . Tak więc posiadając niepotrzebny dość mocny niskoobrotowy silnik postanowiłem poszukać planów. Kiedy je wreszcie znalazłem zaczęło się: Plany są pod balsę, ale w końcu modelarz to człowiek kreatywny. Więc czemuż nie zrobić tego cudeńka w depronie?, jako, iż mam go pod dostatkiem . Na początek wyciąłem żeberka: Gdzieś trzeba je umiejscowić i czymś połączyć: Tak wygląda wszystko połączone do kupy: Serwo wklejone już do skrzydła: Tu już zamknięta jedna połówka skrzydła: A tutaj połączone do zdjęcia ze sobą obie połówki wraz z wcześniej przygotowanymi lotkami: A propo silnika to planuję dać coś takiego ze śmigłem 10x5" APC style. Daje mi to ciąg około 1 kg. Masę modelu przewiduję około 600-700g, więc powinno starczyć jak coś to kupię jakiś mocniejszy, ale nie sądzę żyby byłą taka potrzeba. Zaczęły się prace nad kadłubem. W planach pod balsę jest najpierw zrobienie "domku" z listewek a potem przyklejenie dookoła półokrągłych profili. Ja mam własną koncepcję. Domek będzie z depronu 6mm. Prace w weekend poszły błyskawicznie i niestety nie nadążyłem z fotografowaniem. Tak to obecnie wygląda ze skrzydłami przyczepionymi na sucho do zdjęcia: CDN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ali1983 Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 dawno ten samolot chodzi mi po głowie, ale nie wpadłem na to żeby go zrobić z depronu. poczekam na oblot i może się skuszę na zimę coś wykombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Ciekawy pomysł na kadłub. Najpierw kwadratowa rura a później kawałki wręg, dopełnienie do koła. Będziesz go później owijał 3mm depronem, aby był okrągły, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Robiąc kadłub w ten sposób nie ma potrzeby wzmacniania listwami.Po pokryciu będzie bardzo sztywny.To zbędny ciężar,dodatkowo mogłeć jeszcze wyażurować całość.SU ma krótką mordę i ciężki ogon będzie sprawiać problem z wyważeniem.Poza tym tak ułożone nie dają sztywności w żadnym kierunku,a przy uderzeniu posypią się jak domek z kart. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Te listwy niewiele dadzą , zrobiłeś niepełną kratownicę. Na łączeniach byłyby takie siły, że gdyby nie depron, który przejmie 99% obciążeń konstrukcja by się złożyła przy pierwszym ostrym manewrze. Kratownicę buduje się trójkątami, połamana listewka nic nie da .Może poza efektem wizualnym, jak ostre światło będzie prześwietlać depron .Dodaj chociaż balsowe podłużnice w narożnikach, jeśli zależy Ci na pancernym modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Tak będzie owijany depronem 3mm a potem folia oracover easycoat. Mam pytanie do doświadczonych w oklejaniu. Przeczytałem ten temat: http://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=15&t=1141 i widzę, że autor wątku najpierw okleił model papierem na wikol a potem dopiero na to oracover. Czy można okleić model folią oracover easycoat bez wstępnego papieru na wikol, po prostu na goły depron? PS. Dorobię listwy aby powstały zamknięte trójkąty . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 mam, niestety w jpg. i po powiększeniu są trochę niewyraźne, ale pod depron wystarczające. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 20 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 Podaj e-mail Bo nie mam konta na żadnym rapidshare etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof.R Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 To Ja też bym poprosił plany jeśli można Rureczki@vp.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 Sebastian z tego co widzę na twoich zdjęciach, to na tej stronie masz plany Sukhoi Su-26 w pdf. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 20 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 O faktycznie, nie znalazłem ich wcześniej. Dzięki za link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 28 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Prace posunęły się do przodu. Pod serwa podkleiłem sklejkę, która styka się z żebrami i tworzy mocne i pewne mocowanie. Jedno skrzydło już z doklejoną i wyszlifowaną krawędzią natarcia, oraz wyszpachlowaną powierzchnią. Oraz usterzenie, czyli sklejone ze sobą wycięte elementy z 6mm depronu a następnie wyszlifowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 5 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Powoli, powoli zaczyna to to wyglądać jak samolot. CDN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Znowu się trochę ruszyło. Głównie zdjęcia zrobione w weekend, bo w tygodniu to ciężko czas znaleźć CDN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 9 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Wyposażenie ulegnie chyba zmianie, bo silnik może jednak nie uciągnąć. Ale z grubsza to: -pakiet turnigy 2200mAh 3s 25C. -Regulator Tower-Pro 40A, -serwa hxt-900. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 13 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 Silnik prawdopodobnie będzie ten: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18647__D4023_850_Out_Runner_Motor.html Gdyż wagę końcową szacuję na 800-900g. Chyba, że może ktoś coś o ciągu powiedzmy powyżej 1600g polecić. Tylko dobrze by było w tej cenie i pod regulator 40A . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 Może któryś z Dualsky 3536? http://www.nastik.pl...37f0e2b&x=0&y=0 XM3536CA-9 jest bardzo dobry, w modelu Hacker Super Zoom XL, ważącym jakieś 850g do lotu z pakietem 2250mAh 3S, na śmigle 12x10E dawał bardzo duży ciąg, a dla mnie dużo to jest minimum dwukrotny nadmiar ciągu. Jedyną wadą tego silnika jest to, że jest już niedostępny w sklepie, więc może znajdziesz w innych sklepach albo ten wybierzesz? http://www.nastik.pl...ea7-p-3748.html Jeszcze mogę polecić silniki firmy Thrust http://www.nastik.pl/thrust-20-p-3690.html Modele ważące 800g z tym silnikiem i śmigłem 11cali (skoku nie pamiętam) szły bardzo fajnie w pionie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 17 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Znowu cosik się ruszyło w temacie: Zacząłem od nadania odpowiedniego kształtu owiewce: Następnie wyciąłem kopytko pod kabinkę i zaszpachlowałem je na równo z kadłubem: Tak wygląda owiewka po procedurze: szpachlowanie-szlifowanie-szpachlowanie-szlifowanie-szpachlowanie-szlifowanie uff ale w końcu wyszło: A tutaj już kadłub z wyszlifowanym kopytkiem i owiewką: To na razie tyle oczywiście CDN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Bardzo ładnie Ci to idzie ! Ale uważaj na masę, bo tego typu modele lubią nagle zacząć tyć wykładniczo w miarę budowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 18 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Całość ze skrzydłami, lotkami, usterzeniem itp. waży obecnie 420g więc nie tak źle do tego regulator, pakiet i oklejenie, szpachla etc. W 800-900g się powinienem zmieścić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi