Skocz do zawartości

Sukhoi Su-26 depron 1150mm.


sebamor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :) . Już od dawna szukałem jakiejś małej odskoczni od latania ESA. Wiadomo, ze fajnie jest powalczyć i nadal mi się to podoba. Ale nie samym chlebem człowiek żyje nieprawdaż ? :P . Po ostatnim Małopolskim Pikniku Lotniczym wpadł mi w oko samolot Jurgisa Kairysa. Niby tam zwykły Su-26, ale mający to coś... Okrągły pękaty kadłub - to jest to co lubię :D .

Tak więc posiadając niepotrzebny dość mocny niskoobrotowy silnik postanowiłem poszukać planów. Kiedy je wreszcie znalazłem zaczęło się:

 

Dołączona grafika

 

Plany są pod balsę, ale w końcu modelarz to człowiek kreatywny. Więc czemuż nie zrobić tego cudeńka w depronie?, jako, iż mam go pod dostatkiem :) .

 

Na początek wyciąłem żeberka:

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Gdzieś trzeba je umiejscowić i czymś połączyć:

 

Dołączona grafika

 

Tak wygląda wszystko połączone do kupy:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Serwo wklejone już do skrzydła:

 

Dołączona grafika

 

Tu już zamknięta jedna połówka skrzydła:

 

Dołączona grafika

 

A tutaj połączone do zdjęcia ze sobą obie połówki wraz z wcześniej przygotowanymi lotkami:

 

Dołączona grafika

 

A propo silnika to planuję dać coś takiego ze śmigłem 10x5" APC style. Daje mi to ciąg około 1 kg.

Masę modelu przewiduję około 600-700g, więc powinno starczyć jak coś to kupię jakiś mocniejszy, ale nie sądzę żyby byłą taka potrzeba.

 

Dołączona grafika

 

Zaczęły się prace nad kadłubem. W planach pod balsę jest najpierw zrobienie "domku" z listewek a potem przyklejenie dookoła półokrągłych profili. Ja mam własną koncepcję. Domek będzie z depronu 6mm.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Prace w weekend poszły błyskawicznie i niestety nie nadążyłem z fotografowaniem. Tak to obecnie wygląda ze skrzydłami przyczepionymi na sucho do zdjęcia:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

CDN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Robiąc kadłub w ten sposób nie ma potrzeby wzmacniania listwami.Po pokryciu będzie bardzo sztywny.To zbędny ciężar,dodatkowo mogłeć jeszcze wyażurować całość.SU ma krótką mordę i ciężki ogon będzie sprawiać problem z wyważeniem.Poza tym tak ułożone nie dają sztywności w żadnym kierunku,a przy uderzeniu posypią się jak domek z kart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te listwy niewiele dadzą , zrobiłeś niepełną kratownicę. Na łączeniach byłyby takie siły, że gdyby nie depron, który przejmie 99% obciążeń konstrukcja by się złożyła przy pierwszym ostrym manewrze. Kratownicę buduje się trójkątami, połamana listewka nic nie da :P .Może poza efektem wizualnym, jak ostre światło będzie prześwietlać depron :) .Dodaj chociaż balsowe podłużnice w narożnikach, jeśli zależy Ci na pancernym modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak będzie owijany depronem 3mm a potem folia oracover easycoat. Mam pytanie do doświadczonych w oklejaniu.

 

Przeczytałem ten temat:

http://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=15&t=1141

i widzę, że autor wątku najpierw okleił model papierem na wikol a potem dopiero na to oracover. Czy można okleić model folią oracover easycoat bez wstępnego papieru na wikol, po prostu na goły depron?

 

PS. Dorobię listwy aby powstały zamknięte trójkąty ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Prace posunęły się do przodu. Pod serwa podkleiłem sklejkę, która styka się z żebrami i tworzy mocne i pewne mocowanie. Jedno skrzydło już z doklejoną i wyszlifowaną krawędzią natarcia, oraz wyszpachlowaną powierzchnią.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Oraz usterzenie, czyli sklejone ze sobą wycięte elementy z 6mm depronu a następnie wyszlifowane.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik prawdopodobnie będzie ten:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18647__D4023_850_Out_Runner_Motor.html

Gdyż wagę końcową szacuję na 800-900g.

Chyba, że może ktoś coś o ciągu powiedzmy powyżej 1600g polecić. Tylko dobrze by było w tej cenie i pod regulator 40A :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może któryś z Dualsky 3536? http://www.nastik.pl...37f0e2b&x=0&y=0

XM3536CA-9 jest bardzo dobry, w modelu Hacker Super Zoom XL, ważącym jakieś 850g do lotu z pakietem 2250mAh 3S, na śmigle 12x10E dawał bardzo duży ciąg, a dla mnie dużo to jest minimum dwukrotny nadmiar ciągu. Jedyną wadą tego silnika jest to, że jest już niedostępny w sklepie, więc może znajdziesz w innych sklepach albo ten wybierzesz? http://www.nastik.pl...ea7-p-3748.html

Jeszcze mogę polecić silniki firmy Thrust http://www.nastik.pl/thrust-20-p-3690.html Modele ważące 800g z tym silnikiem i śmigłem 11cali (skoku nie pamiętam) szły bardzo fajnie w pionie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu cosik się ruszyło w temacie:

Zacząłem od nadania odpowiedniego kształtu owiewce:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Następnie wyciąłem kopytko pod kabinkę i zaszpachlowałem je na równo z kadłubem:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Tak wygląda owiewka po procedurze: szpachlowanie-szlifowanie-szpachlowanie-szlifowanie-szpachlowanie-szlifowanie uff ale w końcu wyszło:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

A tutaj już kadłub z wyszlifowanym kopytkiem i owiewką:

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

To na razie tyle oczywiście CDN. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.