Skocz do zawartości

GRAUPNER MC-20 HOTT


Gość Kamyczek_RC

Rekomendowane odpowiedzi

I dalej się sprzeczasz. Nie mając racji. Tu jest tak to zrobione że zegar możesz uruchomić czymkolwiek. Nie musi być gazem. Nie musi być C1. Może być dowolny przełącznik. Do C1 (jak i C2-C4) możesz mieć przyporządkowane co chcesz. I dlatego trzeba to zaznaczyć w stosownym miejscu. I ustawić wartość zadziałania. W jednym z modeli mam lotki, które uruchamiają mi zegar do lotu...bo model nie ma silnika...więc drążka gazu nie używam.

Proste?!?! Dla mnie proste i uniwersalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Paweł, właśnie udało mi się zmienić wartość "-100 %" na "-96 %" i w tej chwili zegar odlicza - włącza się po przekroczeniu 2 ząbków drążka gazu i pozostaje włączony w całym dalszym wychyleniu (punkt środkowy nie ma znaczenia). Udało się metodą prób i błędów :) . Szkoda, że żeby zresetować zegar trzeba do niego wejść, a nie można tego zrobić z poziomu pierwszego okna. W Mx 24s w oknie podstawowym przyciskiem CLEAR resetowałem zegar.

EDIT

Zwracam honor Gr/Sj - można z poziomu okna podstawowego zresetować zegar (prawy przycisk góra - dół lub prawo - lewo).

Edytowane przez robas69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA pierdziele! Wystarczy przeczytać! Czemu jesteś tak uparty? Poznawanie aparatury "na pałę" nie jest właściwym rozwiązaniem. To jest nowsza aparatura niż MX24s i ma więcej funkcji i jest bardziej uniwersalna! Z polskiej instrukcji która polecałem:

„Flight (time)” Ten zegar przewidziany specjalnie do mierzenia czasu lotu może być uruchamiany przez przypisany przełącznik oraz przy otwartym przełączniku może być zatrzymany przez naciśnięcie przycisku ESC. Zerowanie następuje w stanie zatrzymanym przez jednoczesne naciśnięcie strzałek ▲▼ lub ◄►prawego przycisku (CLEAR). Zegar może byc także włączany np. przez uruchomienie drążka gazu.

 

Zerowanie zegarów

Zerowanie (lub przywracanie do wartości początkowej) zegarów po ich uprzednim zatrzymaniu

następuje po jednoczesnym naciśnięciu strzałek ▲▼ lub ◄ ► prawego przycisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wole być trochę poważny niż totalnie niepoważny. Zauważyłeś że WSZYSTKIE Twoje "problemy" wynikały z niezapoznania się z instrukcją i naciskania i włączania wszystkiego co popadnie? Ja nie bardzo wiem jak to nazwać...(a może wiem). Weź przeczytaj ją chociaż raz ale dobrze, a wszystkie Twoje "metody prób i błędów" pójdą w odstawkę. Akurat taki sposób poznawania czegokolwiek nie jest powodem do zadowolenia czy chwalenia się tym.

W dodatku jeśli użytkownik nie ma pojęcia o sprzęcie, namiesza coś w ustawieniach robiąc banalne błędy i prosi o pomoc - to w jaki sposób możemy to trafnie zdiagnozować? Praktycznie nie ma szans.

A co do ustawienia zadziałania drążka w menu Control Switch - to procedura jest naprawdę "skomplikowana". Wybieramy stosowne pole z wartością w kolumnie STO, ustawiamy drążek w wybranej pozycji i naciskamy klawisz SET. Jak dla mnie prościej się nie da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WSZYSTKIE Twoje "problemy" wynikały z niezapoznania się z instrukcją i naciskania i włączania wszystkiego co popadnie

jeśli użytkownik nie ma pojęcia o sprzęcie, namiesza coś w ustawieniach robiąc banalne błędy i prosi o pomoc - to w jaki sposób możemy to trafnie zdiagnozować? Praktycznie nie ma szans.

Jurek, teraz to pojechałeś po bandzie ;) . Nawet w alkowie nie przyciskam wszystkiego co popadnie :ph34r: , a co dopiero w nadajniku :) . Nigdy tak nie napisałem. Tylko w ostatnim przypadku (przypisania gazu do zegara) przypadkowym ruchem drążka doszedłem do tego, że można tym zmniejszyć wartość "-100 %". Ale tylko tu. Jeśli czegoś nie potrafię zrobić to nie robię i pytam. Nie "mieszam w ustawieniach". Najczęściej pomagasz Ty, lub Paweł albo Wiesiu. Twórca wątku, propagator nadajnika raczej przestał się udzielać w temacie. Nie neguję tego, że tak jak w przypadku zerowania zegara, jest to napisane w polskojęzycznej instrukcji, tak gros problemów mogłaby rozwiązać polskojęzyczna instrukcja do Mc 20. Ale nie wiem czy widziałeś PZL 130 Orlik w podstawowej wersji seryjnej (jeszcze tej bez płetwy podogonowej) - pod owiewką miały ładną sentencję: Per aspera ad astra :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Kolega wywołał mnie do odpowiedzi więc powiem tyle nadajnik nie ma ograniczeń programowych i w zasadzie nie ma funkcji której nie da się zrealizować . Problem leży raczej w umiejętnościach operatora ... Nadajnika używam sporo czasu ale nie ma ustawień których nadajnik nie pozwala zrealizować . O czym pisać i co wymyślać ? Oprogramowanie zmienia się z wersji na wersję instrukcja w formie pisemnej wymagała by drukowania kolejnych wersji dla każdej nowej wersji . Czy aktualizując oprogramowanie telefonów dostajemy nowe instrukcję ? Raczej wątpię w zasadzie instrukcja może zawierać podstawy reszty trzeba się nauczyć samodzielnie . Nie ma więc co narzekać podpina się odbiornik serwa i się testuje się co i jak działa i tyle na temat ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam szczęśliwych posiadaczy MC-20 po zimowej przerwie. :)

W ramach odświeżenia tematu.

Czy ktoś już aktualizował oprogramowanie na wersję 1.73 .

Ciekaw jestem co nowego dodali i czy odbiorniki też trzeba aktualizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupu dokonałem już w zeszłym sezonie i przelatałem trochę godzin. Ostatnio aktualizowałem wszystko do wersji z maja 2013 bo zakupiłem wtedy chyba jako pierwszy regulator 60A z telemetrią.

Teraz sprawdzałem i okazuje się że jestem kilka wersji do tyłu i zdaje się że czeka mnie trochę roboty (radio i 8 odbiorników plus regulator). Nie aktualizowałem jeszcze odbiorników w modelu z podpiętymi serwami a ciężko rozgrzebywać oblatane i wyregulowane modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem jeszcze na 71 ale wlasnie przymierzam sie do zmiany softu. Troche dni juz minelo wiec mozna instalowac :)

Troche nie na temat ale mam pytanie w sprawie regulatora. Ja zakupiłem 70A z telemetria i jestem wstepnie zadowolony, wstepnie bo jeszcze nie latalem ale pierwsze wrazenie oraz latwosc programowania etc wplywaja pozytywnie. Czy wiesz co oznacza parametr A-brake (Automatic brake)? Podejrzewam ze to hamulec ale dlaczego nastawy sa 0-70%? Do czego w takim razie sa nastawy MAx-brake i min-brake?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automatic-Brake to taki dodatkowy bajer,wartosci min i max ustawiane w trybie automatycznym do max.70%.

Manualnie wartosci Min-Brake od 0-50% i Max-Brake od 50-100%,czyli jak widac manualnie mozna dokladniej niz w automatiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.