zeman0 Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Witam To moja pierwsza fotorelacja i zarazem pierwszy post na tyma forum więc proszę o wyrozumiałość w razie jakiejś wpadki. Rok temu zakupiłem od Pana Mirka z Lublina Michasia Maxa w wersji "drewnianej.Model składał się jak puzle i lata bardzo dobrze.Teraz stoi na półce (ale przyjdzie i jeszcze na niego czas).Niedawno wpadłem na pomysł budowy "plagiatu" w/w modelu w wersji piankowej. W tym celu udałem się do Castoramy i zakupiłem podkłady pod panele (zielony xps 6mm). Trochę teorii szerokość 1400mm długość 1000mm waga ok 700-800 gram Wyposażenie: silnik keda A22-20l 1050kv regulator turnigy Plush 40A - troche na wyrost ale mam jeszcze 18A a ten troche za mały śmigło 10/6 GWS albo 10/4,7 APC bateria 2200 3S turnigy serwa na lotki i klapy Tower Pro Mg 90S, ster kierunku hitec HS-82MG i wysokości hitec HS-81 odbiornik Orange (podróbka Spektrum) Wstępnie powycinałem główne elementy konstrukcji i wyglądałlo to tak: W górnej części kadłuba, w miejscach gdzie będą przechodziły pręty węglowe do mocowania skrzydeł za pomocą gum modelarskich, wkleiłem wzmocnienie z balsy 4mm. Po sklejeniu wygląda to tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Witam To moja pierwsza fotorelacja i zarazem pierwszy post na tyma forum więc proszę o wyrozumiałość w razie jakiejś wpadki. Rok temu zakupiłem od Pana Mirka z Lublina Michasia Maxa w wersji "drewnianej.Model składał się jak puzle i lata bardzo dobrze.Teraz stoi na półce (ale przyjdzie i jeszcze na niego czas).Niedawno wpadłem na pomysł budowy "plagiatu" w/w modelu w wersji piankowej. W tym celu udałem się do Castoramy i zakupiłem podkłady pod panele (zielony xps 6mm). Wstępnie powycinałem główne elementy konstrukcji i wyglądałlo to tak: W górnej części kadłuba, w miejscach gdzie będą przechodziły pręty węglowe do mocowania skrzydeł za pomocą gum modelarskich, wkleiłem wzmocnienie z balsy 4mm. Po sklejeniu wygląda to tak: na razie ladnie i czysto, mala sugestia: uzupelnij pierwszego posta o jakies podstawowe dane modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Nie radzę robić osobnych wzmocnień pod skrzydło i silnik. Dobrze, gdyby to była w miarę jedna część, która łączy jeszcze ew. mocowanie podwozia. Chyba, że model ma być bardzo, bardzo lekki. Także, jak kolega wyżej zaproponował, podaj jakieś specyfikacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeman0 Opublikowano 28 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Dalszy postęp prac Kilka żeberek wzmocnionych balsą 4mm W kadłub wkleiłem dno ze sklejki owocówki,usztywni to trochę konstrukcję oraz polepszy mocowanie podwozia i uodporni na twarde lądowania,jest też już półka na serwa SW i SK Pręty do mocowania skrzydła za pomocą gum Przyszedł czas na bowdeny,lubię to rozwiązanie bo wnosi trochę estetyki, choć jest czasem kłopotliwe i czasochłonne A tak prezentuje się kadłub ze statecznikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeman0 Opublikowano 29 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Prace trwają Model będzie startował z trawy (nawet dość wysokiej) więc potrzebne będzie podwozie.Koło ogonowe a raczej goleń wykonałem z szprychy rowerowej. Całość wkleiłem w ster kierunku (dlatego na SK serwo HS-82MG) Po zrobieniu wcięcia między sklejonymi elementami wsunąłem zawias, nawierciłem mały otwór dla lepszego mocowania dzwigni sterów Oto efekt Wyszlifowany statecznik pionowy. Przypomnę tylko, że wszystkie elementy SW i SK klejone są z dwóch 6mm elementów. SW w całej okazałości wraz z zawiasikami Efekt końcowy - w podstawie wklejone dwie połówki wykałaczek dla precyzyjnego umiejscowienia statecznika Statecznik poziomy wykonany ze sklejonych do siebie dwóch 6mm płyt z umiejscowionymi w środku 3mm rurkami węglowymi. Teraz SW wykonany podobną techniką z kawałkiem 3mm sklejki w celu poprawienia sztywności I całość przed wklejeniem zawiasików i dzwigni sterów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Hej powiedz mi jakim sposobem udało Ci się tak ładnie wygiąć sprężynkę ze szprychy rowerowej ? Jak byś nie napisał że to szprycha to można by sądzić że kupiłeś gotowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Akurat szprychy rowerowe są dość miękkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeman0 Opublikowano 29 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 To jest szprycha "cieniowana" trochę cieńsza od standardowych co zatym idzie bardziej sprężysta no i droższa a wyginam w imadle obwijając szprychę na stalowym pręcie.. Dzisiaj sobota, było trochę wolnego to podgoniłem z pracami Wklejone "czółko" z balsy 4mm Wręga silnika z otworami na chłodzenie elektroniki i pakietu Magnesy 5x5mm do przytrzymywania "maski" Tu po tuningu W środku komory zrobiłem wzmocnienia z listewki brzozowej i zarazem prowadnice do maski - powinno to trochę wzmocnić całość w razie delikatnego kreta A to maska mojego modelu Tu po zamontowaniu Ta antenka to uchwyt aby było za co ciągnąc jak paliwa braknie i trzeba pakiet będzie wymienić - zapożyczona ze szpilki modelarskiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeman0 Opublikowano 30 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Prace trwają a efekty przedstawiam niżej; Mała szachownica żeby wiadomo było, że rodzimej produkcji (zrobiona z kolorowej taśmy pakowej); Montaż SW i SK; Przyszedł czas na podwozie. Użyłem do tego płaskownika duraluminiowego, który przez dłuższy czas służył mi jako linijka do docinania depromu; Po wygięciu mamy taki oto rezultat; Wykonałem takie dwa "mydełkowe" wzmocnienia do mocowanoa podwozia z nakrętką pazurową które wkleiłem w środek kadłuba; Dodam tylko,że cały kadłub z dwóch powodów okleiłem taśmą przezroczystą, po pierwsze nie będzie się tak szybko brudził a po drugiei, że wzrośnie i to znacząco wytrzymałość konstrukcji na "kretobicia". Teraz zaczęło się małe zdobienie i maskowanie szwów po kleju; Widok zamontowanego podwozia bez kół; Ala "szybki"; Przyszedł wkońcu czas na pontaż napedu; No i napęd SW i SK; I w całej okazałości bez kół (będą chyba jutro); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Wygląda rewelacyjnie. Te niebieskie linie to też taśma? A szachownica, majstersztyk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeman0 Opublikowano 30 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Tak, wszystkie zdobienia to kolorowa taśma pakowa zakupiona w jednym z popularnych sklepów w sieci.Nastepny model spróbuję pomalować farbami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 A szachownica, majstersztyk. Może i majstersztyk, ale niezgodna z ustawą. Powinna być albo w całości na sterze, albo w całości na części nieruchomej statecznika. Nie wolno jej dzielić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 a ten silnik to kreciles do depronu? to nie wyglada na za dobry pomysl. powinno byc do drewnianej wregi silnikowej (po to jest). czy zadbales o sklon i wyklon silnika? druga uwaga to sposob zamocowania bowdenow; tak jak zrobiles jest niepoprawnie, biala czesc powinna sie przesuwac razem z drutem i go zakrywac. To ona ma sie przesuwac w czesci pomaranczowej. trzecia uwaga co do szachownicy, obowiazujace regulacje mowia: Szachownica lotnicza jest to kwadrat podzielony na cztery równe pola, z których lewe górne i prawe dolne są barwy czerwonej z białą obwódką, lewe dolne i prawe górne barwy białej z obwódką czerwoną. Stosunek obwódek do pola wynosi 1:5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vadic Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 ja sie zastanawiam nad depronem przyklejonym do wręgi silnikowej. czy aby na pewno się nie wyrobi i nie bedzie luzów. ta poza tym to model po prostu przecudny. EDIT: dukeroger mnie wyprzedził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sionziom Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 Czy mógł bym poprosić o plany ? Jest piękny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo1822 Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 Na wręgę od silnika można jeszcze nakleić od przodu cienką sklejkę, aby depron się nie "wyrobił", taką kanapeczkę z depronem w środku. Model wygląda rewelacyjnie. A powszechnie wiadomo że jak coś ładnie wygląda to i ładnie lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeman0 Opublikowano 1 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 Jeśli chodzi o szachownicę to nie czytałem żadnych przepisów regulujących jej wygląd. W sieci jest wiele zdjęć jedne mają w górnym lewym rogu biały kwadrat inne znowu czerwony ja sugerowałem się tą stroną http://www.sslw.pozn...ctwa_wojskowego. Ale bardzo dziękuje za podpowiedzi i opinie są dla mnie bardzo cenne.Z drugiej strony to nie makieta więc niech już tak zostanie tym bardziej , że już na skrzydłach też nakleiłem szachownice. Co do pytań kolegi dukeroger-a to silnik jest przykręcony do wręgi sklejkowej a deprom to tylko wykończenie,skłon ok 2 stopnie i myślę iż powinno wystarczyć,wykłonu nigdy nie robiłem i tu też nie ma (poprzednie moje modele zawsze latały prosto i ten myślęże że będzie latał tak samo) co do bowdenów przyznam się, że mnie zaskoczyłeś, myślałem że pręcik jest całą dźwigienką - uwzględnie to w póżniejszych modelach- dzięki. Co do planów to nie udostępnie bo nie mam. Szkicowałem z modelu drewnianego , który posiadam zakupiony od Pana Mirka z Lublina więc jeśli ktoś ma ochotę na budowę proszę o kontakt do "ojca" projektu- myślę żę nie odmówi. Kilka zdjęc z dzisiejszych prac; Skrzydło wykonane jest w jednym "kawałku" z dwóch sklejonych do siebie arkuszy depronu obklejonych taśmą przezroczystą w celu wzmocnienia i ułatwienia gięcia. Dźwigar sklejony z dwóch elementów listwy balsowej o grubości 4mm po środku wzmocniony obustronnie tym samym materiałem; Zeberka oczywiście cięte gorącym drutem doklejane do dźwigara; Po środku wykonane wypalenie za pomoćą lutownicy ułatwi wygięcie i zapobiegnie pęknięciu materiału podczas kształtowania profilu skrzydła; Dalsze wzmocnienia wykonane już z depronu; Widoczne "szuflady na serwa i mocowania dźwigni lotek; Konstrukcja skrzydła zrobiona jest w ten sposób, że po sklejeniu całości lotki i klapy zostaną odcięte; A tak to wygląda już po wygięciu i sklęjeniu obu powieżchni (oczywięcie depron 6mm) Widok sklejonego pośrodku skrzydła ; Odcinamy lotki i klapy; Po oszlifowaniu: Skrzydło w swojej okazałości bez klap i lotek; A tu już z brakującymi elementami; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Piękne to Twoje skrzydło. Co do kolorów w szachownicy to zmieniało się to na przestrzeni lat. Link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 witam male sprostowanie w temacie mocowania silnika, widze ze twoje sruby sa wkrecone w sklejke - problem jest w tym ze pomiedzy krzyzakiem silnika a sklejka jest depron. IMO powinines krecic metalowy krzyzak bezposrednio do sklejki, mozna to zrobic dodajac dystanse w postaci tulejki metalowej w czesci depronowej a mozna po prostu usnac depron pod krzyzakiem. czym oklejales depron na skrzydlach - wykonczenie powierzchni robi wrazenie jeszcze jedna uwaga co do projektu; przewidujesz jakas wentylacje dla tego regulatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 a nie mialeś depronu 3mm na skrzydła? 6mm nada sie owszem ale troche zbędna waga powstała teraz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi