Jump to content

Yak-54 (61) Seagull Models


Recommended Posts

Nieprawda że tylko GoldWing jest ok (Axar to firma z Hiszpanii rozprowadzająca modele GW na Europę)

RcPilot ,Precision Aerobatic, TopModel, Hangar 9, Great Planets, to firmy których modele możesz brać w ciemno..nie wspominając już o Carf Models,Krill

Co do Yaczka z filmiku...mega pancerny a więc i cięzki model.Lata względnie poprawnie(zakładając że nie chodzi o coś więcej jak podstawową akrobację),przepada bardzo,nerwowo i szybko do lądowania -to przykład kolegi który uziemił takiego na naszym lotnisku :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Niewątpliwie masz rację co do tych firm - słyszałem o jakości tych modeli. Ale ja szukam konkretnie Yak-a 54 pod silnik 4T 15ccm.

Oczywiście modele z Axar są od Gold Wing - to był skrót myślowy wskazujące na miejsce sprzedaży w Europie.

 

Otóż przyjrzałem się dostępnym modelom Yak 54:

 

z RCPilot-> Yak-54 53" -> tylko elektryk i do tego trochę za mały (http://www.pilot-rc....how.aspx?id=107)

Precision Aerobatic -> same elektryczne Extry i Katany, Yak-ów brak

TopModel -> mają jedynie takiego Yaka-54: http://www.topmodelc..._detail&id=2615 -> może jest ciut lżejszy ale jest też toche mniejszy, no i kartka papieru to też nie jest...

Hangar 9 -> Yak-ów brak...

Great Planes -> jedyny YAK-54, którego mają ma 205 cm rozpiętości

Carf Models -> nie mają żadnego modelu w rozpiętości ~1.5m

Krill -> nie mają żadnego Yaka-54 (ani żadnego innego modelu w rozpiętości ~1.5m)

Extreme Flight -> są Yak-i 54, ale pod silnik 50ccm i większy

Graupner -> są Yak-i 54 ale 1,9 m rozpiętości

 

o CMPro nie wspominam ;)

 

a co jest możliwe za około 500-700 PLN:

 

Oczywiście w tej cenie są Yak-i z Axar, z tym, że jest to Yak-55 : - http://www.axarmodel...mart&Itemid=113

niedostępne obecnie w eF3m.pl (dostawa ma być chyba dopiero w listopadzie). Yak-55 średnio mi się podoba - ja szukam wersję 54.

 

Jest Yak-54 z Phoenix Models: http://www.modelmoto...-arf-143cm.html -> waga wcale mnie mała, a i obciążenie powierzchni duże

 

W The World Models i The Wings Maker nie ma nic.

 

Jest Yak-54 z Black Horse: http://www.nastik.pl...44m-p-4119.html -> jest w miarę lekki do lotu, ale że powierzchnia skrzydeł mała to i tak obciążenie płata jest 71,5 g/dm2

 

No i jeszcze na koniec: YAK 55 ARF - Haikong Model -> http://www.modelmoto...-55-149-cm.html, dedykowany też pod spalinę 4T do 13.5 ccm ale nieco przekracza już mój budżet.

 

A zatem chyba jednakwychodzi na to, że poza Gold Wing Yak-iem 55 oraz Yakiem 55 z Haikong Model nie ma nic co warto kupić w kwestii lekkich Yaków o rozpiętości około 150cm pod spalinę (nie elektryka).

 

Uprzedzając potencjalne pytania: tak musi być Yak 54 :) pod silnik żarowy 15ccm :)

 

Jeżeli jednak jakiś ciekawy model (lub firmę) pominąłem to prośba o wskazanie linku. Jeżeli te Yaki co wskazałem są takie fatalne to może poczekam na dostawę modeli Gold Wing, Ale, na razie się nie poddaję... :)

Link to comment
Share on other sites

O ,to jesteś obeznany w temacie :rolleyes: .

Z mojego skromnego doświadczenia polecam jednak dozbierać i kupić Yaczka z haikonga- pewnie z forum/opisów wiesz iż to rewelacyjny model jednak grzechem jest go robić na spalinę ;) .Miałem,latałem,byłem mega zadowolony.

Miałem też Yaczka 55M z GW 1860rozp. i zawiodłem się pewnymi detalami..

Nie jesteś sam miłośnikiem yaka 54-idzie do mnie z PilotRc Yaczek 2,2 m na 50 -kę :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Mam już elektryka Extrę 300S 1,1 m od Mirka z Lublina :)

Opanowałem ją w tym sezonie stopniu dobrym (jest na fotce awatarowej) i teraz chcę spróbować troszkę większego modelu i w wersji spalinowej

Zwłaszcza że dostałem w prezencie silnik ASP .91 4T

 

Czytałem też niezłe opinie o tym Yak-u 54 z Black Horse...

Ktoś o chyba nawet na forum miał ale później sprzedał

 

Jak się nie uda z Yakiem 54, to może skieruję się na coś innego ... na razie kombinuję...

Link to comment
Share on other sites

Pod 91 ciężko znaleźć fajny 3D model, ale do latania możesz zrobić Madmana 1700m . Robi się szybko (oryginalne 1600 trzeba przeskalować do 1700 bez zmiany użytych materiałów listewek pokryć itd.) Wyjdzie ze 3kg do lotu i będzie mega-fajne latanie .:)

Link to comment
Share on other sites

Model jest znany od dawna ale dziwi mnie że jeszcze nikt nie pokazał go gotowego.O ulotnieniu już nie wspomnę.Sam jestem ciekawy jak to wygląda w realu,bo obrazki z projektowania są super.Podobno ktoś już go kupił ,ale relacji z budowy i oblotu brak.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.