mav77 Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 Witam, Czy ktoś z szanownego forum miał do czynienia z tym modelem: http://www.modelarsk...61%29,8913.html Docelowo silnik ASP FS91AR. z specyfikacji wygląda troszkę przyciężkawo, ale być może w praktyce jest inaczej... na YT : http://www.youtube.com/watch?v=IByO9XaPkXM pozdrawiam.
Tomek Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 Niezła cegła W praktyce zazwyczaj bywa jeszcze gorzej... On lądował czy tylko obniżył lot do wysokości ziemie ???
mav77 Opublikowano 7 Października 2012 Autor Opublikowano 7 Października 2012 A czy możesz zasugerować w podobnej cenie jakieś modele "nie ceglaste" - wychodzi na to że poza axar models reszta się do niczego nie nadaje...
Shock Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 Nieprawda że tylko GoldWing jest ok (Axar to firma z Hiszpanii rozprowadzająca modele GW na Europę) RcPilot ,Precision Aerobatic, TopModel, Hangar 9, Great Planets, to firmy których modele możesz brać w ciemno..nie wspominając już o Carf Models,Krill Co do Yaczka z filmiku...mega pancerny a więc i cięzki model.Lata względnie poprawnie(zakładając że nie chodzi o coś więcej jak podstawową akrobację),przepada bardzo,nerwowo i szybko do lądowania -to przykład kolegi który uziemił takiego na naszym lotnisku
mav77 Opublikowano 7 Października 2012 Autor Opublikowano 7 Października 2012 Niewątpliwie masz rację co do tych firm - słyszałem o jakości tych modeli. Ale ja szukam konkretnie Yak-a 54 pod silnik 4T 15ccm. Oczywiście modele z Axar są od Gold Wing - to był skrót myślowy wskazujące na miejsce sprzedaży w Europie. Otóż przyjrzałem się dostępnym modelom Yak 54: z RCPilot-> Yak-54 53" -> tylko elektryk i do tego trochę za mały (http://www.pilot-rc....how.aspx?id=107) Precision Aerobatic -> same elektryczne Extry i Katany, Yak-ów brak TopModel -> mają jedynie takiego Yaka-54: http://www.topmodelc..._detail&id=2615 -> może jest ciut lżejszy ale jest też toche mniejszy, no i kartka papieru to też nie jest... Hangar 9 -> Yak-ów brak... Great Planes -> jedyny YAK-54, którego mają ma 205 cm rozpiętości Carf Models -> nie mają żadnego modelu w rozpiętości ~1.5m Krill -> nie mają żadnego Yaka-54 (ani żadnego innego modelu w rozpiętości ~1.5m) Extreme Flight -> są Yak-i 54, ale pod silnik 50ccm i większy Graupner -> są Yak-i 54 ale 1,9 m rozpiętości o CMPro nie wspominam a co jest możliwe za około 500-700 PLN: Oczywiście w tej cenie są Yak-i z Axar, z tym, że jest to Yak-55 : - http://www.axarmodel...mart&Itemid=113 niedostępne obecnie w eF3m.pl (dostawa ma być chyba dopiero w listopadzie). Yak-55 średnio mi się podoba - ja szukam wersję 54. Jest Yak-54 z Phoenix Models: http://www.modelmoto...-arf-143cm.html -> waga wcale mnie mała, a i obciążenie powierzchni duże W The World Models i The Wings Maker nie ma nic. Jest Yak-54 z Black Horse: http://www.nastik.pl...44m-p-4119.html -> jest w miarę lekki do lotu, ale że powierzchnia skrzydeł mała to i tak obciążenie płata jest 71,5 g/dm2 No i jeszcze na koniec: YAK 55 ARF - Haikong Model -> http://www.modelmoto...-55-149-cm.html, dedykowany też pod spalinę 4T do 13.5 ccm ale nieco przekracza już mój budżet. A zatem chyba jednakwychodzi na to, że poza Gold Wing Yak-iem 55 oraz Yakiem 55 z Haikong Model nie ma nic co warto kupić w kwestii lekkich Yaków o rozpiętości około 150cm pod spalinę (nie elektryka). Uprzedzając potencjalne pytania: tak musi być Yak 54 pod silnik żarowy 15ccm Jeżeli jednak jakiś ciekawy model (lub firmę) pominąłem to prośba o wskazanie linku. Jeżeli te Yaki co wskazałem są takie fatalne to może poczekam na dostawę modeli Gold Wing, Ale, na razie się nie poddaję...
Shock Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 O ,to jesteś obeznany w temacie . Z mojego skromnego doświadczenia polecam jednak dozbierać i kupić Yaczka z haikonga- pewnie z forum/opisów wiesz iż to rewelacyjny model jednak grzechem jest go robić na spalinę .Miałem,latałem,byłem mega zadowolony. Miałem też Yaczka 55M z GW 1860rozp. i zawiodłem się pewnymi detalami.. Nie jesteś sam miłośnikiem yaka 54-idzie do mnie z PilotRc Yaczek 2,2 m na 50 -kę
mav77 Opublikowano 7 Października 2012 Autor Opublikowano 7 Października 2012 Mam już elektryka Extrę 300S 1,1 m od Mirka z Lublina Opanowałem ją w tym sezonie stopniu dobrym (jest na fotce awatarowej) i teraz chcę spróbować troszkę większego modelu i w wersji spalinowej Zwłaszcza że dostałem w prezencie silnik ASP .91 4T Czytałem też niezłe opinie o tym Yak-u 54 z Black Horse... Ktoś o chyba nawet na forum miał ale później sprzedał Jak się nie uda z Yakiem 54, to może skieruję się na coś innego ... na razie kombinuję...
Tomek Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 Pod 91 ciężko znaleźć fajny 3D model, ale do latania możesz zrobić Madmana 1700m . Robi się szybko (oryginalne 1600 trzeba przeskalować do 1700 bez zmiany użytych materiałów listewek pokryć itd.) Wyjdzie ze 3kg do lotu i będzie mega-fajne latanie .
mav77 Opublikowano 7 Października 2012 Autor Opublikowano 7 Października 2012 Chyba znalazłem jednak złoty środek:) SU29 1600mm projektu Sławka (slawekmod) http://pfmrc.eu/index.php?/topic/21878-su-29-16m-projekt-cad/page__st__0
Jano Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 Model jest znany od dawna ale dziwi mnie że jeszcze nikt nie pokazał go gotowego.O ulotnieniu już nie wspomnę.Sam jestem ciekawy jak to wygląda w realu,bo obrazki z projektowania są super.Podobno ktoś już go kupił ,ale relacji z budowy i oblotu brak. 1
Tomek Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 No i Extra na tym forum 1600mm też świetnie lata.
Rekomendowane odpowiedzi