Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak dla mnie nazwa bez sensu , paliwem silników żarowych jest mieszanka metanolu i oleju . a niektóre marki nie potrzebują wręcz nitrometanu że wymienie picco i mvvs , a są takiae że bez niego nie bardzo pracują.

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

że aż niekiedy łzy z oczu wyciska , też tyle lałem . a tak na marginesie gdyby wolno było stosować znów czteronitrometan to chyba silniki nazywano by fullnitro ;)

Opublikowano

Są jeszcze lepsze kwiatki np.: świece typu "Turbo", że o ulubionych przez jednego z moich kumpli korbowodach z powiększonym skokiem nie wspomnę...

 

Jeśli nie kumasz Paweł ...

...Sprawą też istotną jest tankowanie butli (zwylke ok. 2,5 -5 kg) ,gdyż nie jest to tanie i tak bardzo oficjalnie dostępne paliwo.

Tak więc wracając do modelarstwa -czemu nie ?? skoro przynosi to fajne efekty,adrenalinkę.

 

a dla Zszokowanego Kolegi mam kilka informacji, po pierwsze kumam, po drugie jak się na czymś nie znam to nie piszę o tym (N2O nie jest niestety paliwem lecz utleniaczem, ale co za różnica....)

Jeśli natomiast chodzi o adrenalinkę to nic nie dostarczy Ci jej więcej niż ścigający Cię wkurzony facet z siekierą...

Opublikowano

Ogolnie Pawle..

Czepiasz się ogromnie szczegółów,chwytasz za słówka a i tak wszyscy wiedzą o co chodzi choćby i w delikatnej przenośni- tak "paliwo" miało być w przenośni ale wybacz nie zakumałem iż się doczepisz :rolleyes:

Ciekaw jestem czy w zyciu prywatnym równiez jesteś tak upierdliwy :P ..

Ogolnie to ciekawe że facet na publicznym forum tak oficjalnie manifestuje rasizm (świetny przykład dla młodych)i moderatorzy nic z tym nie robia skoro jest to oficjalnie piętnowane..

A takiej adrenaliny jak piszesz jeszcze nie doswiadczyłem..może to Twoje przeżycia.. :D

Opublikowano

Odpowiem również ogólnie.

Życie składa się właśnie ze szczegółów i ja osobiście należę do tej grupy ludzi dla których są one ważne.

Tak w życiu prywatnym, a tym bardziej zawodowym też jestem taki upierdliwy, a może nawet i bardziej, w końcu za to mi płacą...

Piszesz nieprawdę, gdyż wystarczy zajrzeć na mój status ostrzeżeń, aby zauważyć, że moderator zadziałał (chyba jak należy - no może Ty od razu skazałbyś mnie na powieszenie, poćwiartowanie i spalenie na stosie abym nie pisał więcej głupot).

Więc albo celowo piszesz nieprawdę, co stawia Cię w nie najlepszym świetle, albo po prostu piszesz żeby pisać nie uwzględniając dziecinnie łatwo dostępnych informacji co również nie świadczy o Tobie najlepiej...

Uroczyście oświadczam wszem i wobec, iż po otrzymaniu tak ciężkich sankcji rasistą już nigdy więcej nie będę ;)

A co do samej adrenaliny to najciekawsze jest chyba przyrównanie jej roli w organizmach żywych do systemu War Emergency Power, którego to wyżej wspomniany NOS jest tylko jednym z wielu możliwych przykładowych rozwiązań konstrukcyjnych...

Ale to już mało znaczące szczegóły. (Jak dla kogo oczywiście).

Opublikowano

Paweł, no ja to bym Cię poćwiartował posolił i powiesił :D:P .

Ale wracając do dyskusji o tym systemie, to ja nigdzie nie widziałem ,żeby ten system był stosowany w wyczynowym modelarstwie na zawodach w łódkach na pewno,. A o samochodzikach i samolotach nie słyszałem choć paru znawców tematów o to pytałem. Wiec jestem skłonny zgodzić się Twoją opinią... To jest coś, co służy do wyciągania pieniędzy bogatszym modelarzom, którzy lubują się w takich zabaweczkach :) U nas w łódkach też niektórzy montują jakieś kosmiczne pompki, klapeczki spojlerki itp Tylko po co? A oczywiście każdy taki detalik jest super hiper! i na pewno pozwoli wygrywać :o

A.C.

Opublikowano

myślę że sprawdziło by się w każdym silniku benzynowym poczynając od 26cmm po 35 cmm (mam na myśli łódeczki) zastanawia mnie tylko jakie jest zużycie nadtlenku azotu , a jeszce tak se ;) myśle że nie prędzej to póżniej ktoś spróbuje zastosować nos w fsr

Opublikowano

Michał. Czy Ty widziałeś porządne HYDRO w akcji? Ja tego kompletnie w tych łódkach nie widzę. Raz ,że nie ma gdzie tego włożyć w model, a dwa, że w tej klasie żadne "dopalacze" nie są już potrzebne. Może by to się sprawdziło w biciu jakiegoś rekordu na prostej... Ale należałoby to dobrze przemyśleć i motor dostosować, bo wcale nie jestem pewien, czy po podniesieniu osiągów motorka, tradycyjną metodą, w ogóle chciałby on pracować z tym systemem, i chyba należałoby gaźnik przekonstruować, rurę odpowiednio dobrać, o świecy nie wspomnę, bo chyba żadna dostępna takiej mieszanki nie wytrzyma ( choć tu mogę się mylić).

A.C.

Opublikowano

Nie zastosuje ani vbenzynowych ,ani w żarowych :( Bo jakby miało to zastosowanie w łódkach to już dawno byłoby stosowane. To nie jest nowa sprawa i od dłuższego już czasu o tym wiedzą zawodnicy FSR. I na pewno już któryś próby z tym robił. Zwłaszcza w USA. Rozmawialiśmy o tym na poprzednich MS z jednym z tamtejszych najlepszych zawodników, nic nie wiedział o stosowaniu tego .systemu powszechnie. W Europie tez są dobrzy zawodnicy i też nikt tego nie stosuje. Jakby co to już dawno bym miał to w swoich łódkach ;)

A.C.

Opublikowano

Sorry nie żebym był rasistą ale jakiś ... jeździ samochodem po trawie i co z tego wynika?

 

 

 

Koncząc te dywagacje Pawle (bo temat jest zupełnie nie o tym) zapewne pamietasz iż w napisanym przez Ciebie poscie w miejscu kropek powinien być wyraz asfalt..

Czytając dalej twe wypowiedzi..

 

Życie składa się właśnie ze szczegółów i ja osobiście należę do tej grupy ludzi dla których są one ważne.

Tak w życiu prywatnym, a tym bardziej zawodowym też jestem taki upierdliwy, a może nawet i bardziej, w końcu za to mi płacą...

 

 

Wiec wydaje mi sie iż powinieneś w miejscu kropek użyć wyrazu .murzyn,afroamerykanin,czarnoskóry,człowiek rasy czarnej ..??? tak czy nie ? skoro tak bardzo dbasz o szczegóły...

 

Co do ostrzeżenia to nie śledzę Twojej historii a nawet gdyby to i tak mnie to nie interesuje, nie mam wglądu za co dostałeś ostrzeżenie więc nie pisz iż powinienem wiedzieć iż moderator udzielil Ci warna..

 

Kończac ,Pozdrawiam serdecznie :rolleyes:

 

Temat śledzę dalej bo ciekawy..

Opublikowano

Nitro engine to bardziej chwytliwy, marketingowy termin na glow engine - czyli silnik żarowy. Pisanie że jest nieprawidłowy i ktoś popełnia błąd z niego korzystając to przejaw ignorancji i polaczkowego czepialstwa. Nie jest mniej prawidłowy niż nazywanie obuwia, w którym chodzimy po domu kapciami, zamiast trzewikami domowymi :rolleyes: .

 

Tak samo przejawem ignorancji jest nazywanie podtlenku azotu paliwem czy pisanie o zasilaniu nim silnika, nie mówiąc już o używaniu nazwy NOS (znak towarowy jednego producenta) do określania wszystkich instalacji tego typu (szczególnie w kontekście tych z lotnictwa w II WŚ hehehe).

 

Stosowanie takich układów w modelach ma znacznie mniejszy sens niż w przypadku pełnowymiarowych aut z jednego prostego powodu - instalacja waży swoje, zajmuje miejsce. Dodatkowo funkcja jaką spełnia dubluje się z tym co już robi nitrometan w paliwie - więc lepiej pokombinować z mieszanką w celu podniesienia mocy niż komplikować model taką instalacją (dlaczego nie stosuje się więc nitrometanu i metanolu w pełnowymiarowych autach, zamiast instalacji nitrous-oxide? Ależ stosuje się! ----> Top Fuel). Simple as that.

Opublikowano

Andrzej jakieś tam hydro widziałem , co prawda Polskie od pana Błaszczyka , to chyba nasza czołówka? Fakt, że tam już miejsca nie ma na nic i idzie to dobrze. Ja jednak pozostanę przy elektrykach , a na FSR sobie przyjadę pogapić się ;)

Opublikowano

Już ,nie wieszajcie się na Pawle. Poćwiartowaliśmy Go, posoliliśmy,a niektórzy nawet Go ugotowali :):angry: Moim zdaniem ani rasistą nie jest, ani ksenofobem Jest jak każdy z nas Zażartował sobie i wg mnie nic złego na myśli nie miał. :) Sam sobie sprawę zdaje ,że chlapnął... Moderator zadziałał i już. Wystarczy, CO? A Ty kol. Rafale, też nie bądź taki zasadniczy bo jestem gotów się założyć, że też nie używasz określeń których użyłeś powyżej, tylko ,mówisz jak każdy Polak.. Po prostu : murzyn, czasem asfalt, czasem negatyw czasem jeszcze inaczej. BO tak się po prostu mówi w naszej mowie potocznej. I moim zdaniem nie ma tu żadnego rasizmu , czy ... nienawiści. Raczej brak świadomości tu występuje. I wystarczy chyba już o tym.... Mam paru ciemnoskórych kolegów i bardzo Ich cenię i szanuję, ale. tez wiem jak Oni określają nas białych... Jak mi powiedzieli to śmiać mi się chciało... Bardzo celne określenia na nas mają :)

Kolego Tomku, nie mam zamiaru z Tobą dyskutować. Mam prośbę. Pisz po polsku :) i TO WYSTARCZY. Tak niewiele, a tak dużo...

Michał, ( tu Ci dowlalę :P:D , bo do FSRów to jajka trza mieć :P ) więc dopóki Ci nie urosną, to możesz się tylko gapić :D:P :P

Faktem jest ,że koledzy Błaszczyki , to czołówka jest nie tylko polska... Dobrzy są jak zespół .A zwłaszcza Zbyszek.

I na pytanie sam sobie odpowiedziałeś. W tych łódkach nie ma miejsca. No i czy ktoś się zastanowił ile powietrza potrzeba do tego ,żeby silnik modelarski o pojemności powiedzmy, 15 cm3 mógł mieć obroty rzędu 23 ts? O mocy nie wspomnę... Więc te zbiorniczki dodawane do zestawu na ile wystarczą na 5 sekund? na dziesięć? A co później? No i już :)

A.C.

.

Opublikowano

Michał, ja to się Tobie dziwię :mellow: Masz tam koło siebie jednego z największych Fachowców od silników jakich znam. I żeby tego potencjału nie wykorzystać... To po prostu grzech jest i marnotrawienie :( Gdybym , ja miał koło siebie Bogdana... Ale nie mam. A Ty masz, więc korzystaj, bo jak wiesz, ON zawsze CI pomoże :) . Jak jaką łódkę będziesz chciał "wyrychtować", to daj znać. Ci pomogę :)

A.C.,

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.