Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

TEMAT BUDOWY ZOSTAŁ PRZENIESIONY Z WWW.RCPLOCK.PL

 

Czasu mam coraz więcej czasu wolnego BIES u nowego właściciela wiec czas ruszyć z nowym projektem.

W tym temacie będę chciał pokazać ze nie trzeba mieć 10 czy 12tys zł. aby móc latać modelami klasy gigant

Nie trzeba kupować silnika DA ROTO czy MVVS za kilka tysięcy złoty czy serw cyfrowych Hiteca czy Futaby za 200 czy tam więcej Można to wszystko zastąpić innymi materiałami nie dużo gorszymi a kilkunastu krotnie tańszymi a równie dobrze działającymi :)

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-04-18

Dla tych którzy nie kojarzą o czym mowa

 

Dane modelu "samolotu"

Roz max 4metry

Silnik DOLPIMA PS 180 6.5KM

Smigło (prowdopodobnie 26x10)

Nad resztą sie nie zastanawiałem

 

 

A wiec tak na początek kupiłem piłę spalinową na allegro dokładnie DOLPIMA PS 180 [big]6.5 KM[/big] za silnik o takiej mocy trzeba by pewnie było zapłacić ok 2000zl Najlepiej szukać aukcji pił nie kompletnych uszkodzonych itp ponieważ i tak z całej piły bierzemy tylko karter wał cylinder tłok i gaźnik reszta na tzw. złom :D

 

 

A tu fotka to co zostało z piły po wycięciu tego najważniejszego :))

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-04-18

 

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-04-18

 

 

Elementy potrzebne :))

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-04-18

 

A tak wygląda mniej więcej złożony silnik

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-04-18

 

A tu rozrusznik do silniczka

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-04-18

 

Oszlifowany karter silnika

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-04-18

 

I pomalowany oraz skończony karter

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-04-18

 

 

A teraz czas na cylinder C.D.N

 

 

Wstępnie wyczyszczony cylinder

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-04-20

 

Czy ktoś możne orientuje sie jak wyliczyć tłumik do dwu suwa ?? jest na to jakiś specjalny przelicznik czy robić tak na oko wizualnie jak mi sie podoba ?? nie chodzi mi o rezonans tylko o zwykły tłumik puszkowy.

Może ktoś spotkał sie z przekrojami takich tłumików itp. za wszelkie info będę wdzięczny

 

 

 

Czy jest ktoś wstanie podać mi wymiary piasty śmigła od oryginalnego silnika modelarskiego możne byc dl 50 czy da obojętnie cos orientacyjnie jakie to ma wymiary na jakie śruby mocowane jest migło m5 czy m6

 

 

znowu miałem wolna chwilkę którą poświeciłem silnikowi Grin

Przygotowane deseczki na śmigło 26x8 Deseczki bukowe jutro zostaną sklejone i w wolnych chwilach wystrugam smigło (oszczędności Grin hehe )

 

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-04-30

 

Oraz zacząłem toczyć piastę do śmigła

 

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-04-30

 

Po kilku godzinach pracy przy tokarni frezarce i troszkę pracy recznej zrobiłem piaste do smigła i koła rozrusznika pozostało jeszcze zamontowac rozrusznik zrobic mocowanie silnika do modelu oraz tłumik i smigło wiec jeszcze sporo :)

 

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-05-05

 

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-05-05

 

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-05-05

 

Budowa silnika dobiega ku końcowi jutro postaram sie wstawic fotki

wstawił bym jeszcze film jak kreci rozrusznik jesli kots podpowie mi jak przerobić format avhd np. na avi bo on zajmuje sporo miejsca a lumix niestety w takim nagrywa :/

Moze ktos zna jakies stronki z modelami gigantów albo jakimis danymi takich modeli szczególnie chodzi mi o wage i o obciążenia powierzchni mile widziane rówiez pozostałe wyposażenie jakie serwa itp. Dołączona grafika za każdą podpowiedz będę bardzo wdzięczny

 

Budowa silnika dobiega zbliża sie do konca do odpalenia brakuje mi tłumika oraz zapłonu

Kilka fotek ukonczonego silnika

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-05-13

 

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-05-13

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-05-13

A tu przymiarka do kadłuba

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-05-13

 

 

 

 

Filmik jak kreci rozrusznik :)

 

 

Wykonałem śmigło 26x8 śmigło zapodkładowane pozostało pzrytrzec pomalowac lakierem :)

 

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-05-22

 

Oraz zabrałem sie za budowe kadłuba zaczynając od stateczników poziomych a oto stery wysokosci

 

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-05-22

 

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-05-22

 

Prawie ukończone stateczniki poziome 120cm rozpietosci :)

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-06-07

 

Oraz przymiarka silnika do przerysowanego w powiększeniu planu :)

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-06-07

 

Nie pisałem już nic chyba ze dwa miesiące ale nie oznacza to ze nic nie robię :)) Mam teraz troszkę mniej czasu ale raz w tygodniu staram sie przysiąść do modelu i wyprodukować jakiś element a oto efekty dotychczasowej dłubaniny :)

Niebawem skończę "domek" silnika i zawieszę silnik wtedy będzie można dorobić tłumik oraz sprawdzić osiągi motorka :D

 

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-07-22

 

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-07-22

 

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-07-22

 

Silnik na modelu w końcu zawieszony :) teraz zaczynamy budowę tłumika

 

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-08-15

 

 

Elementy na tłumik tłumik będzie zrobiony z aluminium a a kolektor wydechowy z stali kwasoodpornej

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-08-15

 

Budowa tłumika

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-08-18

 

 

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-08-18

 

Hamownia

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-08-18

 

Pierwsze próby nie sa zadowalające :/ Silnik ma straszne problemy z zapaleniem. Nie wchodzi na obroty tak jak by mu brakowało paliwa tak ze chyba trzeba zacząć od wymiany mębranek w gaźniku bo po całym dniu grzebania nie udało sie go wyregulować a tu pierwsze próby na filmie

Pozdrawiam

 

 

 

Kolejna dawka "wypocin"

statecznik pionowy

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Niebawem dalsza cześć budowy pozdrawiam

 

Kolejna dawka zdjęć

Kratownica

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-09-14

 

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-09-14

 

Dołączona grafika

By balcerseb88 at 2012-09-14

 

Może ktoś poradzi jakie serwa do takiego modelu może ktoś gdzieś spotkał sie z opisem budowy takiej lub podobnej wielkości gdzie były by opisane jakie serwa sa zastosowane

Z góry dzięki za jakie kol wiek info

 

dalsza część kratownicy

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Kratownica będzie wypełniona styropianem do celowo całość pokryta balsą ew. jak wyjdzie lekko fornirem topolowym

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Serwa do steru kierunku będą pod fotelem pasażera

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Fotel pasażera jeszcze trzeba zrobić pokrowiec ze skórki :)

Dołączona grafika

dla porównania wielkości zapalniczka :)

 

 

Serwo do gazu i ssania

Na gazie Hitec HS 322HD

Ssanie Turnigy TGY-9018MG

Dołączona grafika

 

No i teraz Pytanka:

1. gdzie kupić lalkę wielkości 60 do 65cm ale nie dziecka tylko najlepiej mężczyzny ew kobiety moze ktoś gdzieś spotkał bo ja znaleźć nie mogę może być również już gotowy pilot ale żeby miał nogi :) no i ręce bo w sklepach modelarskich sa ale tylko takie od pasa w górę :/

 

2. Czy warto robic hamulce w takim modelu ew gdzie można kupić juz koła z hamulcami wielkości 140-150mm średnicy

Opublikowano

Cześć, podeślij mi swój mail na modele@aerodesignworks.eu . Na pfmrc nie mam jak wysyłać PW bo zniknęła mi ta opcja. Jak byś przejeżdżał przez Ostrowiec to daj znać, wyprowadziłem się ze Słoikowa i jestem na miejscu. Pozdrawiam :)

Opublikowano

Kurczaki czapki z głów.

Ale pomijając oszczędności to masz jedną przewagę nad większością modelarzy (oczywiście o talencie rzemieślniczym nie wspominam bo to widać).

Niesamowity warsztat i narzędzia bez których niestety nie oszukujmy się ale większości tych prac nie da się wykonać :(

Opublikowano

W tym temacie będę chciał pokazać ze nie trzeba mieć 10 czy 12tys zł. aby móc latać modelami klasy gigant

Kawał dobrej roboty widać. Ale do tego potrzeba odpowiedniego zaplecza i maaaasę czasu. A czas to pieniądz (chyba, że jest się emerytem). Nie wiem czy to wyjdzie tanio. Pytasz o serwa do takiego modelu. Na pewno muszą być bardzo mocne i w sporej ilości. Do tego przynajmniej dwa dobre odbiorniki i porządny power box. I to nie z powodów czyjegoś snobizmu a ze względów bezpieczeństwa. Przy takich modelach to jest najważniejsze i pociąga za sobą duże koszty. Większość odpowiedzi na swoje pytania znajdziesz tu. Rodzima dobra strona o gigantach jest pod tym adresem. Powodzenia w dalszej budowie.
Opublikowano

U nas na pikniku w tym roku były 2 decathlony tej wielkości i żaden nie miał hamulców na kołach. Były zrobione ultralekko na bardzo sprężystym podwoziu więc nawet gdyby się im pas skonczył to sobie poradzą.

Opublikowano

Kurczaki czapki z głów.

Ale pomijając oszczędności to masz jedną przewagę nad większością modelarzy (oczywiście o talencie rzemieślniczym nie wspominam bo to widać).

Niesamowity warsztat i narzędzia bez których niestety nie oszukujmy się ale większości tych prac nie da się wykonać :(

 

Wojtek myślę ze to nie talent a trochę cierpliwości których u mnie brakuje :/ Ale staram sie a co do maszyn to na swoja korzyść mam dostęp do wszystkiego zaczynając od pilnika i dłutka kończąc na maszynach do obróbki drewna i metalu np. Piła frezarka dolnowrzecionowa wiertarka stołowa tokarka przecinarki plazmowe wycinanie laserowe w metalu spawarki i frezarki do metalu tak ze w razie co służę pomocą:

Kawał dobrej roboty widać. Ale do tego potrzeba odpowiedniego zaplecza i maaaasę czasu. A czas to pieniądz (chyba, że jest się emerytem). Nie wiem czy to wyjdzie tanio. Pytasz o serwa do takiego modelu. Na pewno muszą być bardzo mocne i w sporej ilości. Do tego przynajmniej dwa dobre odbiorniki i porządny power box. I to nie z powodów czyjegoś snobizmu a ze względów bezpieczeństwa. Przy takich modelach to jest najważniejsze i pociąga za sobą duże koszty. Większość odpowiedzi na swoje pytania znajdziesz tu. Rodzima dobra strona o gigantach jest pod tym adresem. Powodzenia w dalszej budowie.

 

No emerytem nie jestem ale staram sie po pracy co najmniej godzinkę poświecić czasu na model niestety na koszt rodziny.... No i tu z tymi serwami nie do końca sie zgodzę jeszcze zależny co to znaczy bardzo mocne ?? przykład w BIESIE który ważył do lotu 11kg miałem wszystkie standardowe TOWER PRO jak dobrze pamiętam to chyba ciąg miał ok 5kg i nigdy problemów nie było jakoś wystarczały a sporo osób mówiło mi przy budowie ze to za mało ze powinny byc co najmniej dwa razy większe ze to nie wytrzyma itp. wiec ja juz nie wiem jaka jest prawda czy do normalnych lotów potrzebne sa az takie serwa ?? Oczywiście prześledzę inne tematy na temat budowy gigantów i będę porównywał jakie ludzie zakładają wyposażenie :) mikro na pewno nie założę :D oczywiście bezpieczeństwo najważniejsze św prawda :)

 

 

A teraz wracamy do budowy

Podwozie miałem robic z drewna ale ze wzgledu na czas bedzie z duralu bo zrobie je szybciej i taniej :)

post-158-0-46306100-1350240822.jpg

 

post-158-0-95168100-1350240838.jpg

 

post-158-0-41485900-1350240891.jpg

 

Lale tez zrobiłem kupiłem głowe do czesania tak jak ta

post-158-0-65417200-1350241014.jpg

 

I dorobiłem tułów ze styropianu no i uszyłem ubrania :) a raczej przyszyłem po swoim dziecku ale tułów jeszcze troche po prawie bo jest za gruby do głowy tak ze wyglad docelowy bedzie trosze lepszy czy. będzie bardziej sexi :D

 

post-158-0-43611500-1350241150_thumb.jpg

Opublikowano

Serwa w gabarycie standard (często po 2 szt. na ster) daję do modelu 7- 8 kg do spokojnego latania (np. mój Super Decathlon z Dynaflite). Mówimy oczywiście o napędach sterów, 5 kg tu wystarcza. Oczywiście akrobat o podobnych gabarytach i wadze wymaga dużo silniejszych napędów sterów.

Twój model będzie zapewne sporo ważył. Powierzchnie sterowe też duże. Warto policzyć siły występujące na płaszczyznach sterowych i już wiesz czego szukać. W sieci są gotowe programiki do wyliczania tego. Niestety, nie mam linku pod ręką bo bym podesłał. Sporo wiedzy nabędziesz też z podesłanych poprzednio linków. Dobrze jest podpatrzyć jak robią to inni.

Opublikowano

Malker- Jeśli kolega mówi o nisko budżetowym projekcie to ja rozumiem przez to również odpowiedniki drogich serw używanych przez modelarzy jako równie dobre o takich samych osiągach a za sporo mniejsze pieniądze. Bo na pewno hitec i Savox nie należą do marek, które oferują swoje produkty dla osób liczących każdą złotówkę.

 

edit: a to podwozie coś niskie mi się wydaje!

Opublikowano

No to jak chcesz oszczędzać nawet na serwach i kupić Chińskie to proszę bardzo.

Model 4m rozpiętości i kilkanaście kg. wagi.... A kolega na ubezpieczeniu też oszczędza ?

Opublikowano

Sprzedał bym Ci chińskie z przeklejonymi naklejkami SAVOX albo HITEC i nawet byś nie miał pojęcia co używasz tak naprawdę :]

 

Jeśli mogę podsunąć konkretny model za super pieniądze, sprawdzony osobiście przeze mnie w kilku egzemplarzach, 2 modelach i blisko 3 latach eksploatacji:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9441

Rewelacyjne centrowanie i moc. Cena po prostu śmieszna. Made in Taiwan.

Opublikowano

No to jak chcesz oszczędzać nawet na serwach i kupić Chińskie to proszę bardzo.

Model 4m rozpiętości i kilkanaście kg. wagi.... A kolega na ubezpieczeniu też oszczędza ?

 

I co w tym złego?dla niektórych najlepsze to te najdroższe,zaraz się zacznie wróżenie z fusów że to nie tak to nie będzie grało tak się nie da itp...A jednak się da beż wydawania kasy w przereklamowane produkty.

Opublikowano

Model taki http://www.modelarski.com/produkt-Model_1_3_SUPER_CUB_3,58m_!!!,7446.html zrobiony jest z balsy , waga do lotu to 13 kg napędzany silnikiem DLA56 jest wyposażony w 7 serw Tower Pro 946mg na gazie standard Hitec, zasilani elektroniki to NiCd 1800 5 cel bezpośrednio w Optime 9 . Lata bez żadnych awarii i problemów. Modelem można wykonać podstawową akrobacje do czego moc DLA i serwa są wystarczające

Opublikowano

Panie Marku oczywiście prześledzę podane przez Pana strony porównam na pewno tutaj nie dam serw typu standard w wolnej chwili po przeliczam programami przeciążenia na stery wtedy będziemy wybierać na gas i ssanie juz wybrane reszta będzie trudniejsza....

 

Koledzy Savoxy i inne nie wchodzą w grę.... nie ta półka będziemy wybierać z hobby king :D

Opublikowano

No to jak chcesz oszczędzać nawet na serwach i kupić Chińskie to proszę bardzo.

Model 4m rozpiętości i kilkanaście kg. wagi.... A kolega na ubezpieczeniu też oszczędza ?

 

Jak bys sie ze mna zamienił na wypłaty albo na rodziców to pewnie tez bys oszczędzał bo ja na to wszystko muszę zarobić sam nie kupi mi tego mama albo tata.Wiec jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma! Wiec kolego jak dorośniesz będziesz miał rodzinę wtedy porozmawiamy o oszczędzaniu...

A gwarantuje Ci kolego, ze uzbroję Ci model wyposażeniem z hobby kinga 3 razy taniej niz Ty tymi swoim markowym sprzętem i jak nie będziesz wiedział co jest w środku to po locie nie stwierdzisz ze tam jest co kol wiek chińskiego tylko powiesz ze lata tak samo dobrze jak by tam siedziało wszystko made in germany.

 

 

Malker- Jeśli kolega mówi o nisko budżetowym projekcie to ja rozumiem przez to również odpowiedniki drogich serw używanych przez modelarzy jako równie dobre o takich samych osiągach a za sporo mniejsze pieniądze. Bo na pewno hitec i Savox nie należą do marek, które oferują swoje produkty dla osób liczących każdą złotówkę.

 

edit: a to podwozie coś niskie mi się wydaje!

 

Podwozie hm... robiłem ze zdjec

TZN. Prawdziwy samolot jak stoi na ziemi ma kadłub od połowy w tył równolegle z ziemia i starałem się to zachować w modelu

Zaraz wyciągnę bydlaka na dwór i porobię fotki wtedy ocenicie: :D

Opublikowano

Jak bys sie ze mna zamienił na wypłaty albo na rodziców to pewnie tez bys oszczędzał bo ja na to wszystko muszę zarobić sam nie kupi mi tego mama albo tata.Wiec jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma! Wiec kolego jak dorośniesz będziesz miał rodzinę wtedy porozmawiamy o oszczędzaniu...

A gwarantuje Ci kolego, ze uzbroję Ci model wyposażeniem z hobby kinga 3 razy taniej niz Ty tymi swoim markowym sprzętem i jak nie będziesz wiedział co jest w środku to po locie nie stwierdzisz ze tam jest co kol wiek chińskiego tylko powiesz ze lata tak samo dobrze jak by tam siedziało wszystko made in germany.

 

Myślę, że nie ma sensu grzebać sobie w kieszeniach i robić innemu zarzutu z tego, że stać go na droższy, w rozumieniu lepszego jakościowo, sprzęt. Malker swoją wypowiedzią chciał przekonać Cię do droższych (lepszych, o odpowiedniej kontroli jakości i powtarzalności) serw nie dla ich ceny, tylko dlatego, że model tej wielkości niesie za sobą niebezpieczeństwo dla Ciebie, ale przede wszystkim INNYCH w przypadku awarii sterowania. A wtedy jest już za późno na sprawdzanie co było w środku.

Jeśli nasze słowa Cię nie przekonują spójrz na to http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/594161,bednary-nietypowy-wypadek-lotniczy-zniszczony-model-i,1,1,id,t,sm,sg.html#galeria-material . Sam byłem tego świadkiem - jedyne szczęście pilota polegało na tym, że model trafił w samochody. Mógł w ludzi.

Opublikowano

Robisz duży model i z coraz większą wagą.

Szczególnie chodzi mi o kratwnicę tyłu kadłuba wypełniona styro i planujesz to okleić balsą lub fornirem z topoli.

Dlaczego robisz takie usterzenie a nie z kratownic?

Ciekawi mnie ile kg doważenia założysz z przodu kadłuba :D

Takiego rozwiązania w samolocie nie było tylko kratownica i naciągnięty,malowany materiał.

Masz chyba wystarczająco mocną kratownicę.Na nią Kowerall,będzie lżej i bardziej makietowo :D

Opublikowano

Robert oczywiście masz racje ale nie pierwszy raz spotykam się z tym ze taniej się nie da albo da się ale nie bezpiecznie a to nie jest do końca prawda można taniej ale z głową. Przecież nie wsadzę tam serw tower pro standard ale na hitec tez nie będzie bo mnie nie stać wiec trzeba znalesc alternatywę :)

 

Robisz duży model i z coraz większą wagą.

Szczególnie chodzi mi o kratwnicę tyłu kadłuba wypełniona styro i planujesz to okleić balsą lub fornirem z topoli.

Dlaczego robisz takie usterzenie a nie z kratownic?

Ciekawi mnie ile kg doważenia założysz z przodu kadłuba :D

Takiego rozwiązania w samolocie nie było tylko kratownica i naciągnięty,malowany materiał.

Masz chyba wystarczająco mocną kratownicę.Na nią Kowerall,będzie lżej i bardziej makietowo :D

 

Waga do lotu mniej wiecej 17 do 18kg

Kratownica jest nieco cieńsza bo liczę troszeczkę na poszycie czyli na balsę

Mógł bym zrobić sama kratownice i pokryć np folia wytrzymało by owszem masz racje ale potem w eksploatacji trzeba strasznie uważać żeby nie przebić folij itp jest to strasznie delikatne a tak jak mam całościowo pokryte balsa na to poszycie to mam coś w rodzaju skrzydła metoda sytro balsa gdzie chce to łapie i dotykam nie martwię sie o jakies wgniecenia itp.

A no właśnie tutaj Cie zaskoczę dowarzenia nie będzie wcale tak to jest wszystko zaprojektowanie silnik jest dość ciężki do tego rozrusznik i pakiety a będzie ich sporo już wyliczam

2x odbiornik

1x zapłon

1xpompa do dymu

1x Oświetlenie modelu

1x rozrusznik

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.