GRZECHU I JURAS Posted November 29, 2006 Posted November 29, 2006 WITAM SERDECZNIE WSZYSTKICH MODELARZY OD NIEDAWNA JESTEM POSIADACZEM MVVS 26 IFS Z ZAPŁONEM EZM 1 TI SZUKAM PORAD NA KILKA NURTUJĄCYCH MNIE PYTAŃ: 1. JAK PODŁĄCZYĆ ZAPŁON JEŻELI WYJŚCIE DO ZASILANIA POSIADA TRZY PRZEWODY PLUS MINUS I AUTO DATE, O CO W TYM CHODZI, CZY NALEŻY GO PODŁĄCZYĆ DO ODBIORNIKA CZY BEZPOŚREDNIO DO AKU I POCO JEST TEN TRZECI KABELEK, GNIAZDO JAK U PRZEDŁUŻACZA DO SERW 2. PRZY JAKIM SKŁADZIE MIESZANKI NALEŻY DOCIERAĆ SILNIK I PRZY 3.JAKIE ŚMIGŁO ZASTOSOWAĆ PRZY DOCIERANIU 4.JAKIE OBROTY POWINIE MIEĆ SILNIK PRZY DOCIERANIU I JAK DŁUGO GO DOCIERAĆ BARDZO PPROSZĘ WSZYSTKICH MODELARZ KTÓRZY WIĘDZA COŚ W TEJ MATERII O PODPOWIEDZI I Z GÓRY DZIĘKUJE POZDRAWIAM HYK GRZEGORZ MODELARNIA "SOKÓŁ" WITKOWO
alchemique Posted November 29, 2006 Posted November 29, 2006 Hmmm chyba na forum jest dzial SILNIKI SPALINOWE czyz niie ? :] Po to sa odpowiednie dzialy aby umieszczac w nich odpowiednie topici...
GRZECHU I JURAS Posted November 29, 2006 Author Posted November 29, 2006 NO TAK NIE ZAUWAŻYŁEM SERDECZNIE PRZEPRASZAM POSTA UMIEŚCIŁEM JUŻ TAM GDZIE TRZEBA POZDRAWIAM
GRZECHU I JURAS Posted November 29, 2006 Author Posted November 29, 2006 No Caps Lock wyłączony. Ale może mi ktoś z szanownych modelarzy chociaż powiedzieć o co chodzi z tą wtyczką z trzema przewodami do zasilania zaplonu EZM 1TI nie mam pojęcia o co w tym chodzi a po czesku nie poniemaju Pomocy
Artur Posted November 29, 2006 Posted November 29, 2006 ponoc to niezly silnik ma calkiem dobre parametry
Irek M Posted November 29, 2006 Posted November 29, 2006 Na stronie Nastika jest wiele instrukcji - może to Ci pomoże.
GRZECHU I JURAS Posted November 29, 2006 Author Posted November 29, 2006 No niestety panie Irku wszystko tam jest za wyjątkiem instrukcji do mojego układu zapłonowego. Ja już nie wiem zawsze tak jest zawsze :cry:
olo Posted November 29, 2006 Posted November 29, 2006 Nawet mnie to zainteresowało niezły zapłon widziałeś już te strony : http://www.v-e.cz/files/offer_en.pdf http://www.v-e.cz/index.php http://www.v-e.cz/files/ti_en.pdf Po angielsku dużo obrazków
Irek M Posted November 29, 2006 Posted November 29, 2006 Jednak stanowczo upieram się, iż podałem Tobie właściwy namiar :wink: . Nastik ma w swej ochercie ten silnik więc napisz do niego a wyjasni Twe watpliwości czy zapytania.
GRZECHU I JURAS Posted November 30, 2006 Author Posted November 30, 2006 A napiszę do nastika i zapytam przez GG zobacze co mi odpowiedzą :twisted:
GRZECHU I JURAS Posted December 5, 2006 Author Posted December 5, 2006 Na temat zapłonu już wszystkiego się dowiedziałem Nastiku i troche sam w necie :idea: . A na temat mechanizmu ssania ja i mój brat sami znaleźliśmy informacje :idea: oczywiście też w necie, czyli mogę powiedzieć że wszystko jest już okijaśnie........kamień z serca........
GRZECHU I JURAS Posted December 5, 2006 Author Posted December 5, 2006 A tak wygląda mechanizm napędu ssania: A tak wygląda sam silnik: Pozdrawiam :wink:
Henryk S. Posted December 5, 2006 Posted December 5, 2006 Mam taki silnik i jestem z niego zadowolony.Zamontowany jest w modelu Piper w skali 1:4, bardzo dobrze się reguluje i ma piękną prace. Producent zaleca docieranie 30 min.na mieszance 1:40.Ja docieram wszystkie benzyniaki 2 godz. na mieszance 1:30 . Jezeli ma to być silnik do modelu rekreacyjnego juz mozna go włozyć do modelu i latac na mieszance 1:40 , 5 godz. Po dotarciu na mieszance 1:50 ja stosuje do mieszanki olej motul 510 jest to jeden z lepszych oleji.Jezeli ma to być silnik do akrobata docieraj silnik na hamowni z przerwami na studzenie .Ja docierałem na smigle pelikan 16x8 i na takim latam. Jezeli chodzi o zapłon to ja mam Tz-1a ale to nie ma ruznicy. Akumulatory nie podłancza się bezposrednio tylko poprzez przełącznik,zeby mozna było zgasic silnik poprzez odcięcie napięcia. Mozna tez zastosowac przełącznik i wyłanczać nadajnikiem poprzez serwo. Dołanczam Ci tez fotke i zwróc uwagę na montaz zeby było zgodnie z instrukcją. Jezeli masz jeszcze jeden przewód więcej niz na fotce,słuzy on do mierzenia obrotów. Takie obrotomierze są dostępne w Czechosłowacji. POZDRAWIAM HENRYK S.
GRZECHU I JURAS Posted December 6, 2006 Author Posted December 6, 2006 Tiger Serdeczne dzieki za informacje na temat docierania bardzo mi się przydadzą. Jeszcze raz dziękuje. Pozdrawiam
GRZECHU I JURAS Posted December 6, 2006 Author Posted December 6, 2006 Tiger mam pytanie, mianowicie w Piperze zastosowałeś smigło Pelikana 16/8 czy takie śmigło sprawdzi się też w Extrze 300 czy lepsze było by Pelikana 18/6 czy też Apc 16/10 :?: Silnik oczywiście z rurą rezonansową
Henryk S. Posted December 10, 2006 Posted December 10, 2006 Exstra 300 jest to model do akrobacji i śilnik z rurą rezonansową zwiększa obroty w granicy 1000 obr./min. zastosuj śmigło jak pisałeś 16-10 Bieli lub Apc zmież obroty jezeli będą zbyt duże zastosuj smigło 18-10. Silnik benzynowy nie powinien osiągać zbyt duzych obrotów,lepiej zmienić smigło na większe. Strona Bieli WWW.Smigla.Com POZDRAWIAM HENRYK S.
GRZECHU I JURAS Posted December 11, 2006 Author Posted December 11, 2006 Dziękuje za informacje Panie Henryku. Bardzo się przydadzą. Pozdrawiam
robas69 Posted July 4, 2011 Posted July 4, 2011 Czy używacie jeszcze ten silnik? Właśnie mocno się nad nim (obecną wersją sprzedawaną w Nasik'u) zastanawiam. Chciałbym go do tego modelu http://www.nastik.pl/miss-morava-p-2164.html lub do Turbo Portera 2,64 m. Żaden z nich nie miałby być holownikiem tylko makietowo sobie polatać i zrobić kilka fikołków na niebie ;D .
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.