simoneus Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Witam, nabyłem ostatnio modelik z "fałką" na ogonie i o ile ustawienie jej w normalnej pozycji nie jest większym problemem (doczytałem się; "Popatrz na każdą połówkę usterzenia indywidualnie, od tyłu : obróć model tak, by jedna połówka była pionowo; rusz drążkiem kierunku; ster powinien powinien wychylać się zgodnie z ruchem drążka. To samo zrób z drugą połówką - ustaw ją do pionu i sprawdź zgodność wychyleń; powinno to wyglądać identycznie ! Ustaw model tak by jedna połówka była poziomo i sprawdź reakcję na wychylania góra-dół. To samo zrób dla drugiej połówki - kierunki wychyleń powinny być identyczne, tzn: góra na drążku - ster w górę, dół na drążku....."), to nie mam pojęcia jak się za to zabrać przy jej odwróconej wersji... W ten sam sposób co normalną v-kę Rudlickiego czy analogicznie- skoro do góry nogami, to też na odwrót ustawić. Baaaaaardzo proszę o poradę bo szkoda by było pozbyć się modelu przy pierwszym wyrzucie z własnej głupoty i nie wiedzy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Trochę przekombinowana ta instrukcja. Jeśli obie powierzchnie sterujące obracają się w tę samą stronę to stery działają jak ster kierunku. Drążek w lewo to i oba stery w lewo. Nie ma związku czy to będzie V czy / A ster wysokości? Drążek do siebie, obie powierzchnie sterowe do góry, czyli dla odwróconego V można też powiedzieć, że powierzchnie sterowe na zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Uważam, że wg tych rysunków będzie dzałać tak samo odwrócone do góry nogami. Podstawa - "załapać" zasadę działania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Tak sobie jeszcze patrzę na te obrazki. Pomocne w załapaniu działania mogło by być wyobrażenie sobie, że: Dla steru kierunku składamy oba skrzydełka do siebie i wtedy powierzchnie sterowe powinny się wychylać w tę samą stronę, jak jedność. Jak w pojedynczym sterze kierunku Dla steru wysokości "rozpłaszczamy" oba skrzydełka. Wtedy również powierzchnie sterowe powinny się wychylać w tą sama stronę. Jak w pojedynczym sterze wysokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Tak sobie jeszcze patrzę na te obrazki. Pomocne w załapaniu działania mogło by być wyobrażenie sobie, że: Dla steru kierunku składamy oba skrzydełka do siebie i wtedy powierzchnie sterowe powinny się wychylać w tę samą stronę, jak jedność. Jak w pojedynczym sterze kierunku Dla steru wysokości "rozpłaszczamy" oba skrzydełka. Wtedy również powierzchnie sterowe powinny się wychylać w tą sama stronę. Jak w pojedynczym sterze wysokości. Może tak będzie lepiej widać - linie czerwone to osie obrotu sterów. Widok od tyłu w kierunku lotu 1 w prawo 2 w lewo 3 do góry 4 do dołu 5 na wprost Kojani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Właściwie dokładnie tak jak to opisałeś Robercie. Czerwone strzałki na drugim obrazku pokazują kierunek skrętu dziobu modelu. Bo ogon z tak wychylonymi sterami "zarzuci"nim w przeciwnym kierunku. Sam nie zawsze pamiętam to i przed lotem np orłem, który ma "V" patrzę z tyłu na wychylone stery do skrętu i wyobrażam sobie jak tak albo tak wychylone powierzchnie bedą się "odpychać" od napływającego od przodu powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Simoneus - jeśli ustawienie V-ki nie jest dla Ciebie problemem, jak sam piszesz, to popatrz na swój model od ogona i zastosuj to co sam wyżej przytoczyłeś. Przecież jest to identyczne. Przez odwrócenie V-ki do góry nogami ani ziemia-niebo ani strony świata nie zmieniły swojego położenia. Nie powinieneś mieć żadnego problemu. Robertus - to nie jest przekombinowane, raczej nazwał bym to: jak Wojtek - jałówce..... Ale, jak widać, okazał się zbyt wielkim filozofem. - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Jeśli dobrze zrozumiałem pytanie, to wystarczy przestawić revers na wysokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simoneus Opublikowano 18 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Panie Jerzy wyobrazić sobie to jedno, na czuja ustawić to drugie, a rzucić model i potem żałować to trzecie Lepiej się 3 razy upewnić (tego mnie to hobby nauczyło). Dziękuję wszystkim na pomoc w końcu dostałem porządną odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Całkowicie się zgadzam !!! Tylko kojani narysował to, co Ty napisałeś w pierwszym poście.... I tego nie trzeba sobie wyobrażać, wystarczy stanąć za modelem i uruchomić radio. W czym zatem problem ? W niepewności tego co obserwujesz ? - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simoneus Opublikowano 19 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Dokładnie.w niepewności. Nigdy Pan nie miał tak, że był Pan czegoś pewien na 100% ale jednak dla świętego spokoju zapytał się kolegi czy jest ok? I o to mi dokładnie chodziło o to " zapytanie kolegi', a że nigdzie nie znalazłem podobnego wątku (bo albo to jest tak oczywiste, albo też się ktoś tak, jak ja, wstydził zapytać o taką głupotę) to zapytałem i już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Ależ oczywiście ! Miałem i mam nadal wątpliwości ! I też pytam kolegów czy nie robię gdzieś błędu. Ale nie formułuję wtedy, że nie mam pojęcia jak się do tego zabrać - to Twój tekst, prawda ? Może mój błąd polega na tym, że czytam i rozumuję jak jest napisane ? Przepraszam Cię ale zrozumiałem, że nie masz czasu stanąć za modelem i włączyć go a Twoje wątpliwości dotyczą gdzie góra, dół, lewo, prawo.......bo przytoczyłeś bardzo drobiazgowy tekst jak to zrobić. Wiec po koleżeńsku Ci powiedziałem - zrób, jak sam piszesz lub jak narysował kojani. A teraz żałuję, że złamałem własną zasadę. - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simoneus Opublikowano 20 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Panie Jerzy nie rozumiem o co Panu chodzi w tym momencie. Czego Pan żałuje? i dla czego mam wrażenie, że próbuje mnie Pan w jakimś stopniu obrazić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 20 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Nie wiem, czemu masz takie wrażenie. Z wrażenia można zajść w ciążę ! Zależy co się wrazi i gdzie się wrazi. Ale to nie ma nic wspólnego z V-ką ? - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Tak się wtrącę w temat odnośnie V tail'a ... a mianowicie jaką powinien mieć wartość kąt zawarty między sterami w V - tail'u ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 110 -120 stopni, czasami mniej, ale nie więcej. Kojani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi