Johny88 Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 Witam jestem zainteresowany zakupem takiego oto modelu, jednak mam bardzo małe doświadczenie jeśli chodzi o elektryki bo "na codzień" latam spalinami. Piszę z prośbą o pomoc w dobraniu odpowiednich silników oraz regli pod ten model. Chodzi o sprzęt dobrej jakości ale też w przyzwoitej cenie. A w ogóle próbowałem sam poszukać silników ale te wszystkie symbole mi nic nie mówią. Wklejam jeszcze link o jaki samolot chodzi http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SAMOLOTY/Samoloty-elektryczne-ARF/GREAT-PLANES-PBY-CATALINA-ARF.html?pa=3 Pzdr Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 sprzęt dobrej jakości ale też w przyzwoitej cenie sprzedawca do którego link zamieściłeś podaje dość optymalna konfigurację. Moim zdaniem proponowany AXI ma zbyt małe kV bo ten model lata raczej szybko i trzeba mieć spore doświadczenie z lądowaniem na wodzie aby go prawidłowo posadzić. Zwróć uwagę na podane obciążenie powierzchni nośnej przy stosunkowo długim i wąskim płacie. To model do latania na bardzo spokojnych akwenach. Elektryki to troszkę inne latanie dlatego nie polecałbym akurat tego modelu na początek zwłaszcza, że to hydroplan i każdy błąd (zatopienie) będzie kosztował wymianę regla a możliwe, że również pakietu. Nie latałem tym konkretnym modelem a tylko oglądałem kilka filmów dlatego moje wnioski nie traktuj ostatecznie. Mam jednak własnoręcznie wykonaną catalinę o podobnych wymiarach i wadze, ten model do łatwych w pilotażu nie należy. Na początek polecam trening w zimie na śniegu i nauczenie się bardzo długiego podejścia ze stałą prędkością do lądowania. Kangurek przy siadaniu na wodzie jest częstą "atrakcją" hydroplanów podobnie jak nagłe przepadnięcie, spowodowane zbyt małą prędkością lub zmianą kierunku wiatru. powodzenia ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 Nie z lataniem nie mam problemu, mam dosyć duże doświadczenie także powinno być ok A co do elektryków to mam 2 - spitfire-a i bf-109 z tym, że to są RTF-y dlatego proszę o pomoc w dobraniu sprzętu. A w ogóle jak rozczytywać oznaczenia na silnikach ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 Widziałem ten model w locie,ma go kolega.Lata rewelacyjnie i potrafi bez problemu pomimo niewysilonemu napędowi latać powoli.Mam go w sklepie.jest bardzo lekko wykonany. jednak do startów z wody dałbym trochę mocniejsze silniki klasy 2216 http://www.rcmatsu.pl/Products-149486073-9981-Silnik_bezszczotkowy_rcMATSU_RedRock_2216-07.aspx#scrollbanner .Na śmigłach 9x6 będzie pobierał poniżej 20A wiec można spokojnie zastosować 10x6 a i tak będzie poniżej wartości granicznych. Lub ew.taki http://www.rcmatsu.pl/Products-149486073-9950-Silnik_bezszczotkowy_rcMATSU_BlackMagic_2216-08.aspx#scrollbanner Regulatory uzależnione od silnika 25 lub 30A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Do tego modelu absolutnie nie nadają się śmigła 10calowe, z 9 calowymi już były problemy. Problemy bo już mieliły wodę. Bez problemu wystartował mi z wodyna EMAX 2822 czy jakoś tak. Jak widać na filmach na wodzie zachowuje się bardzo sprawnie. co prawda spadł mi do wody ale dlatego, że przemieścił się SC od nabranej wody podczas prób. EDIT Nie znalazłem tego filmu ze startu - a dziwne bo go zamieszczałem. mówiąc o mieleniu wody miałem na myśli wpadającą spod kadłuba w kręgi smigieł bo samo usytuowanie jestv jak widać wysoko. Model w sumie bardzo ładny i jeszcze nie raz wystartuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Witam. Ja z pewnością wybrałbym Catalinę z HVP w wersji ARC i popracowałbym nad nią (podnoszone pływaki, itp.). HVP robi solidne modele na sztuki, a nie na tysiące, widać w nich rękę modelarza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Hej Posiadamy z moim kolegą Zbychem 2 Cataliny z HK chyba ciut większe (1380 mm rozp) i z innego materiału ale mogę co nieco powiedzieć o akurat tej pianówce. Myślę, że będzie się bardzo podobnie zachowywać w powietrzu Lataliśmy nimi zarówno w bezwietrzną pogodę jak i przy dość ostrych porywach wiatru. Dawała sobie wyśmienicie radę w konfiguracji z HK. Niestety, umieszczenie regielków w gondolach nie jest najlepszym rozwiązaniem, co prawda starałem się uszczelnić regle na hot glue ale i tak do jednego dostała się woda , co skończyło się jego uszkodzeniem. Ta Catalina lata pięknie zarówno z dużą jak i małą prędkością, ale w zakrętach ma tendencje do ześlizgu na skrzydło przy małych prędkościach. Bardzo poprawia właściwości lotne zróżnicowanie wychyleń lotek. Nadmiar mocy z oryginalnych napędów jest wystarczający do wyrwania jej z trawy , jednak lądować w trawie trzeba na pół gazie, bo o ile na wodzie z małej wysokości i szybkości po prostu klapnie na wodę , to na trawie skończyło się takie lądowanie popękaniem spodniej części kadłuba. . No i koniecznie trzeba wzmocnić mocowanie pływaków do płata, my dorobiliśmy cienkie zastrzały z węgla wklejane w płat i pływak, niestety, każde mniej doskonałe lądowanie ( również na wodzie) kończyło się pęknięciem lub wyłamaniem pływaka. Nie miałem żadnego doświadczenia z lataniem z wody i powiem , że po kilku startach i lądowaniach opanowałem je niemal od razu a loty były fantastyczne!!! Jeśli chodzi o zabezpieczenie TX i lipola przed wodą to świetnie spisywał się produkt Unimilu i to wcale nie w rozmiarze XXXXL!!! Ważne jest aby silniki dobrać ze sporym nadmiarem mocy, wyrwanie modelu z wody jednak go potrzebuje zdecydowanie.Na połowie gazu nie ma szans na poprawny start. No i pomimo uszczelnienia kabinki woda dostawała się do środka, Przed każdym startem trochę musiałem wylać. No i moja sztukę udało mi sie zmusić do wykonania podstawowych akrobacji.Myślę, że model , który wybrałeś da Ci wiele radości, tak jak i mnie i Zbychowi. No a widok lecących dwóch Catalinek jest po prostu boski - w czasie jednego z lotów 2 osoby wpadły z pomostu do wody - tak sie zagapiły!!! Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 I jak z decyzją? Catalina zakupiona czy odeszła w niebyt ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Niestety muszę odłożyć zakup bo teraz niedawno kupiłem FW 190 i nową aparaturę więc trochę kasy poszło... Ale cały czas catalina chodzi mi po głowie, jak kupię to napewno pochwale się na pfmrc ) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi