Skocz do zawartości

PZL 37 "Łoś" od Marka Rokowskiego


Autsajder1983
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Łoś doczekał się malowania:)

Niestety farby które wybrałem okazały się ciężkie nawet bardzo.

Dokładną wagę podam po powrocie do domu (nie brałem ze sobą wagi na Święta:))

Łosiek wykonał pierwsze naloty po pomalowaniu.

Teraz o wiele lepiej widać go w powietrzu.

Z jednej strony lepiej dla pilota (już nie kombinuje i nie chce wyskakiwać przez otwierającą się kabinkę :)

Z drugiej jednak strony malowanie zimowe było by bardzo skuteczne w walce.

Oznaczenia malowane od szablonów przesłanych od Marka (dzięki Marek, miałem problem z odpowiednia czcionką).

Kilka zdjęć gotowego do boju Łośka

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Akcent świąteczny:

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wygląda super - gratuluję udanej budowy.

 

Czy po malowaniu był juz kolejny lot i udało się skorygować wcześniejsze zadzieranie modelu?

To bardzo zwrotny i bardzo niebezpieczny w walce model .... sezon 2013 będzie znacznie ciekawszy jak pojawi się więcej dwusilnikowców.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zostały wprowadzone poprawki (skłony silników) i oblot po pomalowaniu.

Jeszcze trochę będę kombinował z ustawieniami silników (aby dodatkowo zakręcać silnikami sterem kierunku)

Kabinka już nie odpada:)

Właśnie walczę z filmikiem z oblotu tylko coś mi cały czas obraz delikatnie przycina (pokombinuje jeszcze)

Miałem zamiar nakręcić w czasie przerwy świątecznej jeszcze parę filmików jak się prezentuje w locie pomalowany.

Pogoda jednak zniechęcające (żal mi modelu i upadku w kałuży).

Już lepiej jak był śnieg i mróz.

Tylko wtedy jak się za długą przerwę między lotami robiło to silniki zamarzały:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo długich bojach z Movie Maker udało mi się na szybko złożyć filmik z ostatnich lotów (30.12.2012)

http-~~-//youtu.be/DpyhS3V6ZVY

Jak znajdę chwilę to podeślę również z oblotu jeszcze w wersji zimowej:)

 

czekając na sezon:

Dołączona grafika

 

Obiecany filmik z oblotu w wersji zimowej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje

Jest kilka niedoróbek np. zapychający aerograf powodował bardzo losowe malowanie lini podziałowych (krzywe jakby malowała moja 2 letnia Zosia:).

Okazało się że mam krzywą iglicę.

Malowałem farbami niskociśnieniowymi do grafitti (zdjęcie na pierwszej stronie wątku).Linie podziałowe i oznaczenia aerografem z szablonów.

Niestety wagowo malowanie wyszło tragicznie 22 gramy farba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Farby montany to fajna sprawa, tylko niestety wiem z doświadczenia, że strasznie śmierdzą :/. Jak malowałem nimi ostatnio, tylko że serią black (wysokociśnieniowa), to nie szło wytrzymać... Natomiast wielkim plusem jest bogata paleta kolorów, która faktycznie góruje nad zapaszkiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Łoś uczestniczył w tym roku już w 6 zawodach.

Niestety dosyć znacząco odbiło się to na jego zdrowiu.

Po ostatnich zawodach w Andrychowie mogę powiedzieć tylko tyle: ULUBIONY MODEL DO WWII:) Coś czuje ze na następny sezon też będzie ŁÓŚ

Często zdarzało się tak że samolotu po prostu odbijały się od niego a on nie robiąc sobie nic z tego leciał dalej.

Dopiero po wylądowaniu okazywało się np że brakuje kawałka skrzydła, węgle w skrzydle połamane lub skrzydło pęknięte aż do węgli a on sobie latał dalej:)

Najciekawszy był finał w Andrychowie gdzie po 3 kraksach, złamanych węglach w jednym skrzydle, pękniętym do węgli drugim skrzydle on sobie spokojnie latał z międzylądowaniami po kolejnych cieciach (było ich w finale 3, myślę że dobry wynik jak na takie uszkodzenia).

Ostatnią minutę latał nawet bez kabinki co również nie zrobiło na nim wrażenia:)

 

Najbardziej problematyczne jest to, że po wkręceniu taśmy w śmigło trzeba od razu lądować aby po zatrzymaniu jednego z silników nie wpaść w korek.

Jest jeszcze jedna bardzo dobra cecha Łosia: Inne moje modele gdy miały zdobyczną taśmę na końcówce skrzydła, były dosyć trudne do opanowania (opór taśmy), Łosiek jest dalej bardzo stateczny.

 

Mimo wielu przygód w Andrychowie Łoś wywalczył 3 miejsce.

 

Przed nim jeszcze 2 zawody w tym sezonie a później zasłużona emerytura (chyba że ktoś go wcześniej odeśle do "krainy wiecznych łowów")

 

Wieczorem umieszczę zdjęcie styranego Łosia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Łosie (po tym z relacji był jeszcze jeden) dzielnie walczyły na zawodach, zdobywając 3 miejsce w klasyfikacji generalnej 2013 oraz 2014 roku.

Drugi z "Łosi" powalczył już połowę sezonu 2015 jednak jest już trochę zmęczony walkami.

 

Okazyjnie kupiłem  kolejny zestaw tym razem od cyber-fly.

W międzyczasie będę robił Łosia od Marka Rokowskiego na zamówienie.

 

Nadarzyła się więc okazja na porównanie  2 Łosi :)

 

post-5751-0-59140700-1437566250_thumb.jpg

 

Na początek skrzydła.

Na górze zdjęcia napolskimniebie.pl na dole cyber-fly.

 

post-5751-0-52499000-1437566264_thumb.jpg

 

Skrzydła z zestawu cyber-fly mają większą cięciwe.

 

Równiesz profile zaproponowane przez producentów są różne.

(góra napolskimniebie.pl na dole cyber-fly.)

 

post-5751-0-70917200-1437566467_thumb.jpg

 

Pianka skrzydeł waży:

napolskimniebie.pl 58 g

cyber-fly 73 (podejrzewam, że waga wynika z większej cięciwy skrzydła)

 

Kadłuby:

 

post-5751-0-52648500-1437566573_thumb.jpg

 

post-5751-0-87210600-1437566605_thumb.jpg

 

Jak widać (góra napolskimniebie.pl na dole cyber-fly.), kadłub od Marka Rokowskiego jest znacznie szerszy

Wagowo wygląda to następująco:

napolskimniebie.pl 48 g

cyber-fly 32

 

Usterzenie:

W zestawie cyber-fly mamy do wyboru 2 systemu usterzeń:

1 statecznik poziomy na kadłubie lub 2 na końcach statecznika poziomego.

Napolskimniebie.pl mamy jedną wersję usterzenia

 

post-5751-0-35516600-1437566592_thumb.jpg

 

Waga:

napolskimniebie.pl 21 g(statecznik poziomy wyokonany jest chyba z "bardziej zbitego EPP" może przyczynić się to do jego wytrzymałości)

cyber-fly 12 g

 

Gondole silnikowe.

Napolskimniebie.pl daje ciekawe rozwiązanie dzięki czemu nie trzeba bawić sie z nożykiem.

Trzeba tylko z przodu zrobić odpowiednie podcięcie do mocowania osłony silnika, zwiniętej z kawałka EPP.

Cyber-fly trzeba trochę popracować nożykiem:)

 

Waga:

napolskimniebie.pl 13 g

cyber-fly 17 g

 

Waga całej pianki:

napolskimniebie.pl 140g

cyber-fly 134 g

 

 

Wyposażenie dodatkowe do modelu:

 

post-5751-0-22149300-1437566600_thumb.jpg

 

Napolskimniebie.pl

- wydrukowana kartka z oznaczeniami samolotu

- 5 prętów węglowych 1,5 mm

- 3 dźwignie do powierzchni sterowych

- 2 sklejkowe wręgi

- kawałek płaskownika do wzocnienia statecznika poziomego

- pręt 2mm aluminiowy do połączenia statecznika poziomego

- bowden

- pręt stalowy 0,8mm na popychacze

 

Cyber-fly

- 4 pręty węglowych 1,2 mm

- 3 dźwignie do powierzchni sterowych

- 2 sklejkowe wręgi

- sklejkowe mocowania serw

- pręt stalowy 1mm

 

W temacie tym postaram się wykonywać 2 modele równolegle i porównywać poszczególne elementy modeli.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazyjnie kupiłem  kolejny zestaw tym razem od cyber-fly.

Kradziony czy na kredyt :P ?

 

 

W temacie tym postaram się wykonywać 2 modele równolegle i porównywać poszczególne elementy modeli.

Świetny pomysł na porównanie i po obejrzeniu tych kilku zdjęć niecierpliwie czekam na dalsze starcie Łosi w tym wątku :) - a włąśnie - może lepiej będzie jak zaczniesz nowy wątek??

 

 

Czy planujesz zrobić SK w Cyber-fly'owej konstrukcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydało się od kogo "kupiłem" (nie płacąc jeszcze) :)

Jeśli chodzi o kierunek to od czasu gdy latam metrowym WWI to trochę w WWII brakuje mi kierunku:)

Zobaczymy - sprawa rozwojowa:) (zawsze można go wywalić)

 

Jakie serwo na kierunek być proponował?? (lekkie i tanie najlepiej) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Trochę przy Łosiach porobiłem:

 

Wszystkie elementy wzmocnione i zaokrąglone:

 

post-5751-0-33839400-1439029990_thumb.jpg

 

post-5751-0-25072500-1439030007_thumb.jpg

 

Gotowe skrzydła (góra napolskimniebie.pl na dole cyber-fly.)

 

post-5751-0-36540900-1439030054_thumb.jpg

 

Skrzydła wzmocniłem prętami węglowymi 1,5mm (góra dół w najgrubszym miejscu skrzydła oraz na spływie odcinek o długości 26 cm)

popychacze  drut 1mm  z zestawu cyber-fly, dzwignie z zestawy napolskimniebie.pl

 

Zamontowaem różen serwa:

SSV-9103MG oram HXT 500 (wysłużone w pełni sprawne latały w poprzednim Łosiu)

 

Waga skrzydeł

napolskimniebie.pl - 85g

cyber-fy 104g

 

Różnica wagi wynika z rozmiarów skrzydła, różnych serw oraz braku przedłużaczy do serw w skrzydle napolskimniebie.pl (dojdzie jeszcze ich waga)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Skończyłem właśnie Łosia od Marka Rokowskiego i jestem ciekaw jak udało ci się zmieściać śmigła 7x3,5. 

Wcześniej miałem 3 sztuki z Cyber-fly i stosowałem zamiennie GWS7x3,5 oraz APC6x5,5.

 

Analizując zdjęcia porównawcze obu zestawów widzę, że coś się nie zgadza. Na pierwszym zdjęciu porównawczym skrzydeł widać, że centralna część skrzydła jest różnych długości (moje mają: Cyber-fly 32cm, napolskimniebie 25cm), a na kolejnych zdjęciach gotowych skrzydeł widać takie same długości.

Czycinałeś je?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli dokładnie się przypatrzysz to linie narysowane na skrzydle (wyznaczające środki gondoli silnikowych) są już poza centropłatem.

Nie sugeruj się lotkami zostały przycięte a zawias uzupełniony EPP.

W zestawie od Cyber-fly centopłat kończy się przy nacięciu lotek, w Napolskimniebie przed nacięciem.

Gondole umieściłem tak aby właśnie weszły śmigła 7 cali (wejdą nawet 8)

Wieczorem umieszczę zdjęcia gotowych Łosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.