Skocz do zawartości

Zakup O.S. LA25


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bzik4 Dobrze  prawi :)

ASP .61 FS To mój pierwszy 4 takt i pokochałem ten motor. Pierwsze odpalenie, iglica na dwa obroty, zassane paliwo, dwa machnięcia śmigłem i rozbrzmiała muzyka..... Długo służył mi ten silnik i został sprzedany z Decathlonem. A tak latał. ok 3kg do lotu  Dodam tylko że wiało okrutnie, kilku kolegów odpuściło.

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Zaczyna mnie to zachęcać by pozostać przy obecnym zamówieniu ... ;)

Kacper - gratuluję zakupu i pierwszego spaliniaka!!!

Ten krok jeszcze przede mną. Ale jak będzie kasa, to w przyszłym roku będzie Saito FA 125 i pewnie smród, syf i co tam jeszcze Koledzy piszą.

O ASP słyszłem, że jest dość przyzwoity i trwały za te pieniądze. Silniki są podobno również mocne. Podobno mocniejsze od Saito.

 

Uważaj na temat wiązania modelu i napięcia linki. Znajomy opowiadał mi, że na pikniku w Radawcu modelarz uwiazał model, ale linka miała luz. Po odpaleniu model wyrwał do przodu i ręka potrzebowała ok 25 szwów...

Opublikowano

Tak, tak ... byłem przy tym i udzielałem pierwszej pomocy a ręka potrzebowała 40 szwów .. Przyglądałem się uważnie zanim się to stało i koledze nie chciał odpalić model. Więc ... po trochu dodawał gazu drążkiem i dalej próbował odpalać no i odpaliło ...

Opublikowano

Ten silnik pociągnie ci do ok 3.4 kg trenera na 13x4. Oczywiście akrobata też ale już nie będzie szaleństwa. Tak że im mniejsza wagę osiagniesz tym będziesz mial wieksza frajde

 

Wysłane z mojego HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Niestety w ofercie sklepu nie jest podana masa modelu gotowego do lotu, ale spodziewam się od 2200 do 2500 ..

Opublikowano

70" to jakieś 150cm tak że ok w 2500 powinieneś się zmieścić. Choć w tym rozmiarze i wadze Mx2 Axar lata na 13-15ccm 4t. Ktoś na forum ma tego Mx2 na twoim silniku ale nie wiem na ile się sprawuje i jak jest z szaleństwem. Jeżeli nie wymagasz od modelu super akrobacji 3d to w zupełności ci to wystarczy

Opublikowano

70 cali to 1778 mm .. ;)

 

Akrobat o tej konstrukcji i rozpiętości 1.4 - 1.5 waży około 1600 - 1900 gramów. Mam nadzieję, że uda mi się zamknąć w max 2500 g

Opublikowano

kurde .. trochę się waham bo nie znam tej wagi .. napiszę do nich z zapytaniem. Jeżeli nie da się poniżej 2.5 no niech już będzie ... 2.8 kg to jednak będę musiał zejść z rozpiętością :( albo zakupić kolejny silnik a ten zostawić do Stiletto ..

 

EDIT:

 

Powiem więcej. Moje doświadczenie konstrukcyjne jest jeszcze zbyt marne abym zamknął się w zalecanej przez projektanta masie modelu gotowego do lotu. Za dużo kleju, za dużo poprawek. Nie pozostaje mi chyba nic innego jak poszukanie mniejszego modelu.

Opublikowano

Dalej w specyfikacji piszą, że te same parametry, ale 4rto takt .. Gdzieś się pieprznęli, ale powiedziałbym, że raczej na początku i chodziło im o 4ro. Ogólnie zrobiłem już rozeznanie i jestem w trakcie zakupu innego silnika do tej Extry. 4ro takt 1.8. Ten zostanie do innego modelu. 

 

Dzięki za wskazówkę.

Opublikowano

Silnik 30ccm kupisz za mniej niz 1000zł. no ale mowa o 2t. Benzyne 4t to lepiej zostawić na model który poza dźwiękiem, też wygląda- makiete. jak nie chcesz kita to kup pod tą10-tką Mx2 Axar. lub porozmawiaj ze slawekmod o Katana 125mm

Opublikowano

Zanim kupisz tego ASP 180 to przemyśl czy nie wpędzisz się w koszty: 4suw pali mniej niż 2suw ale 4suw 180 pali dużo więcej niż 4suw 60. Jeśli stać Cię na to to OK ale benzyna tej pojemności jest dużo tańsza w eksploatacji - mówię tylko o paliwie.

Opublikowano

Zanim kupisz tego ASP 180 to przemyśl czy nie wpędzisz się w koszty: 4suw pali mniej niż 2suw ale 4suw 180 pali dużo więcej niż 4suw 60. Jeśli stać Cię na to to OK ale benzyna tej pojemności jest dużo tańsza w eksploatacji - mówię tylko o paliwie.

Kacper Irek dobrze pisze.

 

30cc w żarówce to już dziura w portfelu..... Osobiście nie trawię po prostu dzwięku dwusuwu i dlatego zdecydowałem się na Saito FA 125 (20cc). Poleci w GP Escapade .61.

 

Analizowałem wady i zalety oraz koszty. Czterosów to faktycznie mniejsz spalanie, ale mniejsza moc za to większy moment i kultura pracy. Cudowny (dla mnie dźwięk). 20cc w żarówce to dla mnie max. W większym nie dzwignąłbym kosztów.

Są oczywiście na rynku 4-takty beznynowe, ale jak zgłębisz temat to są z nimi problemy. W mniejszych wadą są zaadoptowane z żarówek gaźniki, ale Walbro większe też są zawoden (tzn. gasną) Podobno np. FG-36 bardzo sie grzeje... O.S. ma 40cc (Walbro) i 30cc (gażnik w stylu żarówki). Opinie różne.

 

Jeżli możesz stolerować 2-takta to już wybór spory. Koszty eksploatacji powinny być ponad 3x mniejsze.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.