Jump to content

WHISPER-E z MAWI Fly Models


Tytan

Recommended Posts

Witam ponownie.

Po XCaliburze ,przyszedł czas na zakup nowego modelu Whisera z firmy Mawi Fly Models w wersji z napędem elektrycznym.

W sobotę 17 listopada 2012 r wraz z Jurkiem-buwi777 wybrałem się do Ostrowa Wielkopolskiego ,by odebrać zamówione modele.Ja Whispera i Virusa-E 2,5m,Jerzy XCalibura i X wing-a i dla Jarka-jaro_1 Whispera-e

Właściciel firmy Wiesław Pastuszak oprowadził nas po swoim zakładzie i pokazał zakres swojej produkcji- 22 modele szybowców i elektroszybowców.

Link do strony producenta: http://www.mawi-flymodels.pl/

 

Podstawowe parametry WHISPERA:

rozpiętość 2020 mm

długość 1200 mm

profil SD7037

pow.skrzydła 34 dm

waga do lotu ok 1600-1700 gr.

 

waga poszczególnych elementów modelu:

kadłub z kabinką 366 gr.

pr.skrzydło 365 gr

l. skrzydło 371 gr

motylek 86 gr

stalowy bagnet 83 gr

 

Moje proponowane wyposażenie:

silnik TR. 35-48-c 800kv

regulator TR. Plush 60A

śmigło składane 12X8

lotki Futaba 3150 mg

klapy Hitec HS125mg

motylek Hitec HS 85mg

pakiet 4s 2750 ma/h

pakiet odbiornika 4,8V 2000ma/h

 

Kilka zdjęć elektroszybowca:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam ponownie.

Wyposażanie mojego Whispera zmierza do końca.

Do lotek zastosowałem serwa Blue Bird BMS-555DMG, kupione okazyjnie na wyprzedaży-likwidacja sklepu.

Na ogon poszły sprawdzone hs 85 mg.

Czekam teraz na odbiorniki pełnozakresowe Spektrumy AR 9300.

Kilka fotek z postępu prac

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam,

 

Jako, że temat dotyczy tego samego modelu, pozwolę sobie przedstawić swojego Whispera E ze stajni Xmodels B) Wybrałem kolor czerwony z czarnymi elementami (krwista ładna czerwień).

Jest to mój pierwszy model tego typu, więc gdy do mnie dotarł, pierwsze co pomyślałem to jak ja tu wszystko upcham ;)

 

Trochę o wyposażeniu:

 

silnik: Emax GT 2820/07 850kV

regulator: RipMax Dragon 60A

UBEC: Foxy 6A

serwa motylka: Blue Bird BMS- 375DMG

serwa lotek: Corona DS- 239MG

serwa klap: Corona CS- 238MG

kołpak alu 43mm

śmigło: Aero-Naut CAM 13x8

pakiet: 4S1P Poly Quest 25C 2500mAh

odbiornik: Hitec Optima 6

 

Waga gotowego do lotu 2056g. Ciąg statyczny silnika na tym śmigle ok 2100g. Waga powinna zjeść jeszcze na dół o jakieś 70g po wymianie pręta stalowego na pręt węglowy.

W kwestii mocowanie półki serw i pakietu w kadłubie zrobiłem półki przykręcane do listewek sosnowych wklejonych w kadłub na żywice, aby można było łatwo dostać się do wyposażenia.

Jako, że posiadam wolny odbiornik optima 6 postanowiłem go wykorzystać. Problemem był brak wolnego kanału więc postanowiłem zrobić klapy na kablu Y i wykorzystaniu rewersu serwa, aby były te same wychyły. Z prac przy Whisperze zostało jeszcze, przerobienie kołpaka na Turbo, wyciągnięcie anteny odbiornika na zewnątrz modelu, ustawienie i wyważanie. Co do anteny to zastanawiam się gdzie ją umieścić, pod skrzydłem lub na grzbiecie modelu. Co do ustawienia wychyłów to mam pytanie do kolegi Tytana. Jakie zastosował wychyły sterów na lotkach i klapach i motylku w trybie Buterfly. Wiem, że motylek ma być na 8mm przy wysokości, a kierunek maksymalnie możliwe wychylenie. Zasilanie modelu zrobiłem z jednego pakietu zasilającego silnik. Serwa i odbiornik zasilane są napięciem 6V z osobnego BECA.

 

Także jak pogoda pozwoli to może niedługo razem z Rafałem (Shock) oblatamy on Virusa , a ja Whispera B)

 

Poniżej wrzucam parę fotek zrobionych na szybko telefonem więc sorry za jakość ;)

post-8587-0-12667400-1358774581_thumb.jpg

post-8587-0-42724000-1358774597_thumb.jpg

post-8587-0-60987600-1358774640_thumb.jpg

post-8587-0-52372000-1358774659_thumb.jpg

post-8587-0-34787200-1358774682_thumb.jpg

post-8587-0-88621900-1358774744_thumb.jpg

post-8587-0-53695600-1358774766_thumb.jpg

post-8587-0-27622200-1358774798_thumb.jpg

post-8587-0-11366600-1358774825_thumb.jpg

post-8587-0-06694600-1358774849_thumb.jpg

post-8587-0-41474400-1358774873_thumb.jpg

post-8587-0-94811100-1358774890_thumb.jpg

post-8587-0-44345200-1358774924_thumb.jpg

post-8587-0-61853500-1358775774_thumb.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Zasil odbiornik z oddzielnego pakietu. Nie ryzykuj ładnego modelu. Też kiedyś tak robiłem, do czasu, jak przypalił się regulator i spalił BECa. Dziś każdy większy model mam z rozdzielonym zasilaniem.

Link to comment
Share on other sites

Ja stosuję podwójne zasilanie odbiornika. Pierwsze ,to pakiet 4 X Sanyo Eneloop R6/AA Ni-MH 2000mAh ,drugie przez diodę schottkiego z Bek-a regulatora.

Mam tak zrobione we wszystkich modelach.

Link to comment
Share on other sites

Ja stosuję podwójne zasilanie odbiornika. Pierwsze ,to pakiet 4 X Sanyo Eneloop R6/AA Ni-MH 2000mAh ,drugie przez diodę schottkiego z Bek-a regulatora.

Mam tak zrobione we wszystkich modelach.

 

Mógłbyś rozwinąć mi temat podwójnego zasilania odbiornika dokładnie tak jak napisałeś nimh a drugi z beca regulatora w tym temacie http://pfmrc.eu/index.php?/topic/34279-zasilanie-odbiornika-z-dwoch-niezaleznych-od-siebie-zrodel/page__pid__424349&do=findComment&comment=424349 . Bardzo bym prosił o zdjęcia jak to masz podłączone, bym wiedział jak to mam zrobić.
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W modelu instalujesz dwa pakiety.

Duży pakiet (odpowiedni do zasilania silnika) podpoinasz pod regulator, który wpinasz w kanał 3 odbiornika. Jeżeli ten regulator jest z BEC to z wtyczki, która idzie do odbiornika odpinasz czerwony kabel.

Mały pakiet (np. 2S 1300mAh) do zasilania odbiornika podpinasz pod układ UBEC, który wpinasz w ostatni kanał odbiornika często oznaczony również literą B.

W ten sposób masz oddzielny obwód do zasilania silnika i oddzielny pakiet do zasilania odbiornika.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No i Whisper jest gotowy do oblotu. Teraz czekać tylko na pogodę B) Ostatecznie do lotu wyszedł 2117 gram. Przy środku ciężkości ustawionym na 86mm od natarcia narazie dołożyłem 60g ołowiu na tył. Wszystko przemawia za tym, żeby zamiast zbędnego balastu wsadzić jednak ten dodatkowy pakiet na zasilanie serw i odbiornika. Ale jestem dobrej myśli po rozmowie z kolegą Tytanem co do właściwości lotnych tego modelu ;)

 

 

Jak Whisper będzie latał tak jak na filmie to będzie super :)

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=oqZwQ2oxUQY

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jak już Rafał napisał w swoim wątku o Virusie, po cichu odbył się oblot Whispera B) Oblot odbył się przy dość silnym wietrze ok 9-10 m/s. Pierwsze wrażenia, na pewno muszę zmienić napęd bo ten mnie nie satysfakcjonuje tzn. model powoli pod katem 45 stopni wznosił się do góry przy tym wierze, nie miałem komfortu psychicznego, że w razie czego silnik pomoże i w ogóle widziałem wcześniej jak napęd w Virusie pracuje B) Musiałem wprowadzić lekkie korekty (2 kliknięcia trymerem), żeby oddać mu trochę na wysokości. Model postawiony pod wiatr pięknie szybował. Później spróbowałem troszeczkę szaleństw B) . Whisper na pewno nie jest tak szybki jak Virus, chociaż do końca też nie wykorzystałem jego możliwości ( było to bardziej latanie asekuracyjne ze względu na silnik, no i pierwsze w tym sezonie :rolleyes:) i nie wiem jeszcze co potrafi. Na pewno standardowe wychyły na lotkach wg. producenta są dla mnie za małe i zaraz musiałem wprowadzić korektę. Co do butterfly'a, to pierwsze lądowanie musiało się dobyć na samych klapach, (ponieważ na butterflyu bardzo go zadzierało) które dodatkowo sobie zrobiłem,dla bezpieczeństwa :P Model pod wiatr siada elegancko, prawie jak kartka papieru, nie ukrywam, że bałem się trochę prędkości Whispera do lądowania, ale byłem miło zaskoczony ;) Do butterfly'a musiałem wprowadzić korektę na wysokości i dopiero wtedy lądowanie tym modelem to pikuś ;) Pełną relacje wraz z filmem zamieszczę dopiero po wymianie napędu, bo teraz było tak jak mówię asekuracyjnie. Ogólnie jestem zadowolony z modelu. Mam nadzieję, że wymiana silnika ukaże nowe oblicze Whispera :D Teraz mam problem co wybrać do napędu, żeby było dobrze :blink:

Po głowie chodzą mi różne silniki np:

 

http://www.max24.pl/...a=14785&order=p

 

http://www.rcskorpio...czotkowy-robbe/

 

http://www.hobbyking...nner_Motor.html

 

http://www.megamotor...RCn600-30-7.htm

 

http://www.rcskorpio...czotkowy-robbe/

 

http://www.bocianmix...ukt,modele.html

 

lub stara seria Turnigy SK 3548 (czarna)

 

http://www.rcskorpio...czotkowy-robbe/

 

Nie ukrywam, że wolał bym rozwiązanie tańsze, ale równie skuteczne, chociaż wiem, ze czasem ciężko osiągnąć jedno i drugie, bez kosztów B) I tu prosił bym bardziej doświadczonych kolegów o rzeczową i konstruktywną opinie na temat doboru optymalnego napędu B)

Link to comment
Share on other sites

Guest horn3t

nie miałem komfortu psychicznego, że w razie czego silnik pomoże ….

 

Latasz szybowcami?

 

 

http://www.nastik.pl...sja-p-4651.html to moje propozycja jak Cię nie zadowala twój silnik na 4 S i śmigle 13x7 targa spokojnie mój model elektroszybowca o masie 3 800 g i może pociągnie i twój model ;).

Link to comment
Share on other sites

Nie latam to jest mój pierwszy tego typu model, dlatego wole jak wiem, że mam silnik, na który w razie czego będę mógł liczyć B) Wszystko fajnie z tym silnikiem który Podałeś, ale maksymalna średnica to 35mm.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.