Pioterek Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Opublikowano 13 Lutego 2013 Z tego co wyczytałem T12 FG to wyższa rozdzielczość próbkowania 2048 i barę bajerów więcej np. 10 mikserów, zamiana przyporządkowania kanałów w odbiorniku zdalnie z nadajnika, dwa systemy operacyjne, możliwość grupowania serw, aparatura raczej dla modeli "gigantów" . Rzeczywiście niektóre ceny Futaby są z kosmosu. Natomiast T14SG jest chyba dobrą próbą nawiązania cenowego do konkurencji.
Boogie Opublikowano 13 Lutego 2013 Opublikowano 13 Lutego 2013 I co dla mnie jest bardzo ważne to 17punktow krzywa dla gazu i innych kanałów
Piotr_O. Opublikowano 13 Lutego 2013 Opublikowano 13 Lutego 2013 W układzie Futaby jest do dyspozycji pełne 8 kanałów oczywiście do podstawowej nauki 4 wystarczą ale zdaża się używać wiecej np podłaczenie lotek do dwu osobnych kanałów daje możliwość używania klapolotek Przecież napisałem, że założeniu zworki na kanały 3 - 4, na kanale nr 1 mamy wyjście sygnałów ośmiu kanałów PPM. http://www.hobbyking...09X119132X4.pdf 1
Johny88 Opublikowano 13 Lutego 2013 Opublikowano 13 Lutego 2013 I co dla mnie jest bardzo ważne to 17punktow krzywa dla gazu i innych kanałów Właśnie a co daje krzywa ?? np gazu, sorki może to pytanie jest dla was oczywiste, ale ja nigdy nie używałem takich udogodnień, a latam już około 14 lat, mam teraz aparaturę ,która daje bardzo dużo możliwości i chciałbym jak najwięcej z nich wykorzystać ,by latanie stało się jak najmniej stresujące Pozdrawiam Piotrek
Pioterek Opublikowano 14 Lutego 2013 Autor Opublikowano 14 Lutego 2013 Heli lubią wielopunktowe krzywe gazu :-)
cZyNo Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 Bardziej akrobaty potrzebują precyzyjnej krzywej. A tym bardziej bardzo precyzyjne akrobaty (gaz i stery) np halówki. Również do silników spalinowych warto ustawiać krzywą gazu. A wszystko po to żeby sterowanie było miłe, liniowe i przyjemne. Ustawianie krzywych optymalizuje nieliniowy przebieg pracy silnika w zależności od ustawienia kanału sterującego. A w sterach/mixach krzywe służą do uzyskania założonych zachowań modelu.
HANS Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 nie wiem po co ci ta krzywa az 17 punktowa? punkty na krzywej w nowych futabach mozna przesuwać po osi X i Y więc gaz można ustawić bardzo precyzyjnie , 5 punktow w zupelnosci wystarczy. w heli wszystkie krzywe odchodza w niepamięć gazem steruje governor a zakres skoku mozna ustawic w FBL ..
cZyNo Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 W precyzyjnych halowkach 5 punktów może być mało. O wiele lepiej sie lata różne figury z dobrze ustawioną krzywą gazu. Latanie na hali jest precyzyjne jak chirurg przy stole operacyjnym a im lepszy pilot tym lata precyzyjniej A Krzysiek wie co pisze
HANS Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 dlatego masz mozliwosc jeżdzienia po osi X i Y , tam gdzie potrzebna precyzja przysuniesz sobie punkty do siebie .. chyba ze do halowek jest potrzebna krzywa w kształcie klucza wiolinowego
cZyNo Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 Polatasz zobaczysz 5 punktów może być mało. No i tez ważne jest precyzyjne ustawienie ch-k powierzchni sterowych. A jesli jeszcze dochodzi model 4D to 5 punktów to zdecydowanie za mało
Johny88 Opublikowano 15 Lutego 2013 Opublikowano 15 Lutego 2013 Co mnie denerwuje: Ładowarka do nadajnika – nie wyłącza się sama po naładowaniu akumulatora (w instrukcji każą ładować 15 h) więc co mam nad nią stać i pilnować czasu a co z podładowywaniem przed lotami? Wiele współczesnych i prostszych urządzeń jak chodźmy wiertarki akumulatorowe wyłaczają się same po naładowaniu – tu Futaba przyoszczędziła niestety. Myślę, że trzeba będzie dokupić dodatkowy dedykowany do nadajnika kabelek z wtyczką i używać własnej ładowarki komputerowej. Nie jest to problem, ale rozmawiamy przecież o sprzęcie z wyższej półki. (słowa zakładającego temat) no właśnie tym bardziej ,że zasilanie w nadajniku jest lipol , bateria nie ma wyjscia pod balanser , pierwszy raz naładowałem zasilaczem z zestawu, ale chyba przejdę na ładowanie z porządnej ładowary no i w ogóle te 15h to troche długo co ??
HANS Opublikowano 15 Lutego 2013 Opublikowano 15 Lutego 2013 lipo jest od ROBBE nie od Futaby.. ładowara też.. tak wiec 15godzin z instrukcji jest nieaktualne . myśle ze albo lipo albo ładowara ma zabezpieczenie przed przeładowaniem..
Pioterek Opublikowano 15 Lutego 2013 Autor Opublikowano 15 Lutego 2013 LiPol który masz w nadajniku ma wbudowany wewnętrzny balanser. Nie musisz wyjmować akumulatora z nadajnika wybierasz w ładowarce zewnętrznej (mam nadzieje że taka posiadasz bo jak nie to dalej rada nieaktualna) program LiPo normalne ładowanie (bez balansera) dla dwu cel (8,4 V) jakiś prąd np. 1A i ładujesz aż ładowarka sama sie wyłączy. Oczywiście nadajnik cały czas wyłączony. Oczywiście potrzebny jest specjalny kabelek można kupić ale ja zrobiłem sobie sam za 9,5 zł. Jak masz komputerową ładowarkę nie ma problemu. Ta w zestawie jest po to żeby tylko była choć w warunkach bojowych można jej użyć i ale wtedy pilnować.
Johny88 Opublikowano 16 Lutego 2013 Opublikowano 16 Lutego 2013 Mam taką ładowarkę , nawet taką samą jak Pan (Pioterek) Redox alpha (podejrzałem w innym temacie) Dobrze wiedzieć że ten pakiet się sam balansuje ) Temat 14SG bardzo dużo mi pomógł Dzięki !!
Pioterek Opublikowano 16 Lutego 2013 Autor Opublikowano 16 Lutego 2013 Mam taką ładowarkę , nawet taką samą jak Pan (Pioterek) Redox alpha (podejrzałem w innym temacie) Dobrze wiedzieć że ten pakiet się sam balansuje ) Temat 14SG bardzo dużo mi pomógł Dzięki !! Nie jestem Pan tylko na imię Piotr tak jak i Ty. Dzięki za uznanie i życzę samych udanych lotów.
Pioterek Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Opublikowano 14 Marca 2013 Olśnienie: Posiadam sporą ilość odbiorników 7-kan. R617FS Fasst. W poprzednim nadajniku przy współpracy z tym odbiornikiem było to 5 kanałów liniowych proporcjonalnych + dwa kanały dwustanowe, a w nowej T14SG mam 7 pełnoprawnych proporcjonalnych kanałów liniowych. Drobiazg a jak ucieszył.
Johny88 Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 Witam ,udało mi się ustawić spowolnione otwieranie klap w moim nowym FW 190, teraz otwierają się elegancko :D. Problemem były nie równe "drogi" jakie serwa musiały pokonać ,wszystko dało się ustawić w 14sg end point--->travel pozdrawiam!
Pioterek Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Gratuluję. Ale do każdej klapy musiałeś użyć osobnych kanałów. Serwa klap montuje się "w pozycji obok siebie" wtedy mają taki sam kierunek oraz drogę i wystarczy wtedy jeden kanał z kablem Y. A serwa od lotek za to w odbiciu lustrzanym. Ja przeczwiczyłem klapy to w moim Mosquito - oczywiście musiałem serwa ustawić poprawnie bo miałem tylko jeden wolny kanał jeszcze na starej apce.
Johny88 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Mam na 7 i 8kanale klapy a lotki na kablu Y.
Rekomendowane odpowiedzi