Skocz do zawartości

Pfalz wersji E lub A


Irek M

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dwudniowa praca nad skrzydłami dała taki efekt:

skrzyda0041mi5.jpg

Oczywiście tak wyglądają obie połówki.

Jak widać zdecydowałem się na profil CLARK Y.

  • Odpowiedzi 196
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

No jak nie jak tak!!?? Przecież jestem na wywczasach :devil: Piękny będzie gdy dostanie makietę silnika ala Oberursel...a dziś sniło mi się, że dojdzie dziś :mrgreen:

Opublikowano

Nie porównuj mnie marcin z 10 latkiem, ktory pisze o czymkolwiek aby tylko napisać. Ja nieustannie cos modeluję. nieuport jest prawie ukonczony, do oklejenia tylko skrzydła. Nie ma weny twórczej to nic nie robie przy danym modelu. W planach były dwa na wiosnę więc realizuje zamiar :devil:

Silnik to ASP FS 61 - chyba, że odkupisz go ode mnie :lol2: wtedy włożę większy.

Opublikowano

Muszę przyznać Fokker że bardzo ładnie zapowiada sie prototym Pfalza.Tak jak doktor Frankenstein powodujesz że Pfalz wyglada jak żywy...Dotarła juz makieta silnika ?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Trochę mało się działo w temacie ale tylko tu w okienku :mrgreen: Oklejony kadłub wstępnie "upstrzony" czernią :devil: Niebieski kolor na masce to tylko test trzymania farby - też będzie na czarno jak i osłona silnika;

bok003po7.jpg

 

EDIT: Po dzisiejszej sesji kadłub wygląda tak;

bok005ay1.jpg

Opublikowano

Po pomalowaniu blach, dokręcenia silnika i podwozia kadłub prezentuje się tak;

bok011iu9.jpg.

Wydaje mi się, że trochę za krótka jest maska silnika, gdy przyjdzie makieta silnika Le Rhone to trzeba będzie ją wymienić ale z tym to akurat nie problem.

Z pobieznych wyliczeń wynika, iż model do lotu ważyć będzie ok 2400g. Przy tym samym silniku Vicomte ważył ponad 2700g. Prócz lżejszej masy Pfalz będzie miał również większa pow. skrzydła niż Vicomte - ok 51dm, co przy spodziewanej masie daje obciążenie pow. mniejsze niż 50g/dm, ale jakoś będę musiał z tym żyć dalej :lol2:

Opublikowano

Heh ... i takie relacje mi się podobają. Jeśli kiedykolwiek będę robił jakiś model pod spalinkę, to na pewno będzię któryś z tych old-timerów. Po prostu piękno w najczystszej postaci. Obc. powierzchni jak przy szybowcu :):):):)

Opublikowano

No nie.... Fokker, jak widzę co wyrabiasz to mnie się odechciewa robić mój model..... :shock: Po prostu czuję się malutki...

Opublikowano

Maciek - spokojna twoja rozczochrana :devil:. Twój model będzie 2x większy od mego(prawie) więc napewno urośniesz :lol2:

Plany planami - do szacowanej wagi 2400g już muszę dołożyć 200g :-( W sumie nie stanowi to problemu. Zależalo mi jednak na znacznie mniejszej wadze niż w Vicomcie gdyż ten ostatni zrobiony był znacznie ciężej i Pfalz i wydawało się, że tym samym oszczędności wagowe będą znaczne.

Opublikowano

Nieuchronnie przyszedł czas na podwozie. Tym razem postanowiłem wykonać je bardzo starannie i dokladnie. Do tego celu zmontowałem specjalne ustrojstwo( podstawa mocowania goleni) by po lutowaniu zachowane były kąty i odległości;

podwozie002yq1.jpg

W ten sposób obie połówki wyszły jednakowo;

podwozie003lk6.jpg

Ostatecznie wyszło tak;

podwozieqh1.jpg

Przednie V celowo nieco dłuższe gdyż w tym miejscu mocowane będą przednie linki naciągu dolnego.

Tak więc została juz tylko kosmetyka podwozia łącznie z dodaniem drewnianych części goleni. C.d.n....

Opublikowano

Autentycznie piękniusio Irku. Że też Ci się tak chce, ale w końcu u siebie w chacie robisz...

No i znowu czas na zegarze aparatu troszkę Ci się chyba "rozjechał" :D

Opublikowano

...bo już dawno wszystkie modele hurtem poskładał, teraz nam ściemnia, że to na bieżąco robi, a zapomniał o datowniku w aparacie, cwaniaczek :) :wink:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.