macowca Opublikowano 8 Stycznia 2013 Opublikowano 8 Stycznia 2013 (edytowane) Witam Postanowiłem założyć tą relację, żeby pomóc innym którzy ten model będą budować. Niedawno zbudowałem go, ale latał jak worek kartofli ciągnięty silnikiem(tutaj większość by się zgodziła ). Zdecydowałem się zrobić go jeszcze raz, od nowa, starannie i estetycznie. tutaj wycięte plany: wycięte elementy złożona na sucho głowna część kadłuba Edytowane 9 Stycznia 2013 przez macowca
macowca Opublikowano 12 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2013 Główna konstrukcja została sklejona, wszystkie części musiałem obkleić jeszcze raz, ponieważ porobiły się na nich brzydkie bomble( za wysoka temp. przy praowaniu) Jutro przykleję boki kadłuba. Tutaj dałem wzmocnienie, żeby znowu wręga nie odleciała mi z silnikiem Zrobiłem miejsce na mój aku, ponieważ w planach jest przewidziany 2s, a ja mam 3 Radzę uważać na tą część, ponieważ lubi się łamać ( mi tylko 5 razy). Chyba błąd konstrukcyjny
Andrzej44 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Witam To nie błąd konstrukcyjny. Ten element pracuje jako wręga i czy się złamie na tym etapie czy nie, nie ma to znaczenia. Po sklejeniu kadłuba wszystko jest bardzo sztywne i moim zdaniem nie ma potrzeby wklejać żadnych wzmocnień. Także moim zdaniem nie mam sensu oklejanie kadłuba i stateczników - ten model znakomicie lata jak jest lekki i o to trzeba walczyć. W drugiej wersji mam już oklejone tylko skrzydła - zostały z pierwszej nielotnej. Po próbach mojego syna oklejony został też kadłub, ale tylko w miejscu gdzie się przełamał. Pozdrawiam AK
macowca Opublikowano 15 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2013 Tak, ale jako model do nauki latania, wole go okleić. Z racji tego że mam tendencję do krecenia, to uda się zmniejszyć szkody jak piper będzie obklejony. Takie jest moje zdanie.
Andrzej44 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Witam Rozbijały się obie moje wersje i straty były porównywalne. Niestety przód kadłuba idzie w rozsypkę - choć gdy jest oklejony łatwiej jest wszystko pozbierać. Jeszcze chciałbym zwrócić uwagę na kąt zaklinowania skrzydła - moje nieudane próby z pierwszą wersją były spowodowane zbyt dużym kątem zaklinowania skrzydła i dopiero druga wersja latała dobrze Pozdrawiam AK
człowiek Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Z doświadczenia wiem, że taśma po krecie będzie trzymała cały depron w kupie i nie pozwoli mu popękać, tylko zegnie się, albo zwinie w harmonijkę. Działa tak samo jak taśma na kawałku depronu podczas zginania- depron nie pęka, tylko wygina się.
macowca Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2013 Prace idą powoli do przodu Dzisiaj mam zamiar wziać się za skrzydło. Powiem jedno. Ten model na pewno będzie ładniejszy od wersji piperka v1.
macowca Opublikowano 25 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2013 Prace idą powoli do przodu. Ferie się zaczęły, więc mam nadzieję skończyć piperka w ciagu tygodnia Nie wiem tylko czy klapkę od aku zrobić mocowaną na rzep czy na magnesiki
sławek Opublikowano 25 Stycznia 2013 Opublikowano 25 Stycznia 2013 Ja bym oklejał sklejony a nie sklejany kadłub a usterzenie razem z krawędziami . Belki do mocowania gumą skrzydeł są tylko w depronie bez wzmocnień? A jeśli chodzi o skrzydła -sądząc po kształcie kadłuba będzie profil wklęsły? jeśli tak to może przemyśl czy nie zrobić skrzydła przestrzennie-płaskowypukły profil nada stateczności w porównaniu z wklęsłym (i sztywności) Model który wykonałem zgodnie z sugestiami powyżej lata u mnie już 3 lata ..... Jest oklejony tak samo jak twój żółtą taśma klejącą
macowca Opublikowano 25 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2013 Ok, dzięki za odpowiedź Skrzydło w planach jest niekonstrukcyjne. Właśnie zastanawiałem się czy nie dorobić dolnego poszycia i chyba zrobię. Sztywniejsze i wytrzymalsze skrzydło chyba dłużej wytrzyma I tak, piper został obklejony przed sklejaniem. Właśnie przed chwilą usunąłem te brzydkie zadziory z taśmy, które były na sw sk i kadłubie
sławek Opublikowano 25 Stycznia 2013 Opublikowano 25 Stycznia 2013 .Nie chodziło mi o zadziory lecz o oklejenie całkowicie kadłuba sklejonego- w twoim przypadku oklejenie części poszycia oddzielnie prawie nic nie wnosi do wytrzymałości, a pozostawienie odkrytych krawędzi na usterzeniu spowoduje że szybko tam taśma odlezie.
macowca Opublikowano 26 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2013 Z braku suszarki postanowiłem nadać profil skrzydłom przy kominku Niestety trzymałem je tam trochę za długo. Widzieliście kiedyś chrupiący depron ? Zdjęcia dodałem żebyście się pośmiali, więc prosze bez zbędnych komentarzy. Przymiarki nowego skrzydła do kadłuba
sławek Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Nie myślałeś o profilu KFM? -genialnie łatwy, pełna możliwość schowania wzmocnienia ,sztywność i właściwosci w locie zbliżone do skrzydeł profilowanych.....polecał bym dla ciebie KFM3 lub 2 i nie męcz tego wklęsłego profilu -spisuje sie jako tako tylko w bardzo małym zakresie prędkości i jest trudny do usztywnienia/wzmocnienia.
macowca Opublikowano 26 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2013 W sumie mógłbym zrobić KFm, tylko Piper wyglądałby chyba troszkę dziwnie. Chociaż... w moim wykonaiu i tak wygląda jak wygląda... Tylko teraz jaki wybrać ? KFm 2 czy KFm 3 ? EDIT: W sumie tak myslałem i doszedłem do wniosku że wolę zrobić takie skrzydło do piperka jakie ma być - niekonstrukcyjne Profil kfm użyję w jakimś następnym modelu.
przemo Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Ja proponuje Kfm-3 profil do spokojnego latania. Choć jestem zwolennikiem Kfm-2.
Pablo1822 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Przy wycinaniu kolejnych skrzydeł musisz wycinać tak, aby rowki były wzdłuż skrzydła (a nie jak na zdjęciu). Wtedy można je wygiąć na blacie kuchennym, bez suszarki.
sławek Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Zdecydowałem się zrobić go jeszcze raz, od nowa, starannie i estetycznie Hmm... co ja bym zmienił na tym etapie by te wprowadzenie pasowało do tej relacji? -zdarłbym taśme i okleił cały kadłub jeszcze raz co dodatkowo go wzmocni i poprawi wygląd (części oklejone osobno jak pisałem wyżej nie wzmacniają konstrukcji ) -podobnie z usterzeniem -Paweł przypomniał o właściwości płyt pianek -są podatne bardziej na zginanie tylko w jednej osi i to trzeba wykorzystywać jeśli uparcie chcesz taki profil , -profil kfm -nadal będę cie namawiał i wcale nie będzie brzydszy -sam fakt użycia izolacji pod panele podłogowe powoduje swego rodzaju brzydotę a jako materiał na skrzydła w postaci do jakiej go zmuszasz kominkiem specjalnie się nie nadaje-lepiej się spisze właśnie jako KFM
macowca Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2013 Trzymając się swojego postanowienia, że Piper ma wyjść ładny, zdarłem taśmę A co do profilu kfm, z racji tego że są ferie i jest dużo czasu, zrobię takie gołąbki http://www.rcclub.pl...st-profili-kfm/ Przekonam się w skali mini, jak zrobić np. kfm 3, bo nie chcę później skopać kolejnego skrzydła... A jeśli zrobie profil kfm 3, to rowki depronu muszą być wzdłuż skrzydła ?
Pablo1822 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 A jeśli zrobie profil kfm 3, to rowki depronu muszą być wzdłuż skrzydła ? Tak, znawcy profili KFM (ja się do takich nie zaliczam) tak zalecają
macowca Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2013 Ok, dzięki za odpowiedź Obklejam jeszcze raz pipera, a skrzydło może za tydzień, ale po gołąbkach
Rekomendowane odpowiedzi