Skocz do zawartości

Relacja z budowy Piper j3 cub


macowca
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Postanowiłem założyć tą relację, żeby pomóc innym którzy ten model będą budować. Niedawno zbudowałem go, ale latał jak worek kartofli ciągnięty silnikiem(tutaj większość by się zgodziła :P). Zdecydowałem się zrobić go jeszcze raz, od nowa, starannie i estetycznie.

tutaj wycięte plany:

post-8991-0-69340200-1357757125_thumb.jpg

wycięte elementy

post-8991-0-27315400-1357757152_thumb.jpg

złożona na sucho głowna część kadłuba

post-8991-0-68902600-1357757176_thumb.jpg

Edytowane przez macowca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Główna konstrukcja została sklejona, wszystkie części musiałem obkleić jeszcze raz, ponieważ porobiły się na nich brzydkie bomble( za wysoka temp. przy praowaniu)

Jutro przykleję boki kadłuba.

Tutaj dałem wzmocnienie, żeby znowu wręga nie odleciała mi z silnikiem :)

post-8991-0-13078300-1358027730_thumb.jpg

Zrobiłem miejsce na mój aku, ponieważ w planach jest przewidziany 2s, a ja mam 3

post-8991-0-37327100-1358027706_thumb.jpg

Radzę uważać na tą część, ponieważ lubi się łamać ( mi tylko 5 razy). Chyba błąd konstrukcyjny :)

post-8991-0-84261000-1358027750_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

To nie błąd konstrukcyjny. Ten element pracuje jako wręga i czy się złamie na tym etapie czy nie, nie ma to znaczenia. Po sklejeniu kadłuba wszystko jest bardzo sztywne i moim zdaniem nie ma potrzeby wklejać żadnych wzmocnień. Także moim zdaniem nie mam sensu oklejanie kadłuba i stateczników - ten model znakomicie lata jak jest lekki i o to trzeba walczyć.

W drugiej wersji mam już oklejone tylko skrzydła - zostały z pierwszej nielotnej. Po próbach mojego syna oklejony został też kadłub, ale tylko w miejscu gdzie się przełamał.

Pozdrawiam AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Rozbijały się obie moje wersje i straty były porównywalne. Niestety przód kadłuba idzie w rozsypkę - choć gdy jest oklejony łatwiej jest wszystko pozbierać. Jeszcze chciałbym zwrócić uwagę na kąt zaklinowania skrzydła - moje nieudane próby z pierwszą wersją były spowodowane zbyt dużym kątem zaklinowania skrzydła i dopiero druga wersja latała dobrze

Pozdrawiam AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym oklejał sklejony a nie sklejany kadłub a usterzenie razem z krawędziami .

 

Belki do mocowania gumą skrzydeł są tylko w depronie bez wzmocnień?

 

A jeśli chodzi o skrzydła -sądząc po kształcie kadłuba będzie profil wklęsły? jeśli tak to może przemyśl czy nie zrobić skrzydła przestrzennie-płaskowypukły profil nada stateczności w porównaniu z wklęsłym (i sztywności)

 

Model który wykonałem zgodnie z sugestiami powyżej lata u mnie już 3 lata .....

Jest oklejony tak samo jak twój żółtą taśma klejącą

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za odpowiedź

Skrzydło w planach jest niekonstrukcyjne. Właśnie zastanawiałem się czy nie dorobić dolnego poszycia i chyba zrobię. Sztywniejsze i wytrzymalsze skrzydło chyba dłużej wytrzyma :)

I tak, piper został obklejony przed sklejaniem. Właśnie przed chwilą usunąłem te brzydkie zadziory z taśmy, które były na sw sk i kadłubie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z braku suszarki postanowiłem nadać profil skrzydłom przy kominku :)

Niestety trzymałem je tam trochę za długo. Widzieliście kiedyś chrupiący depron :P?

Zdjęcia dodałem żebyście się pośmiali, więc prosze bez zbędnych komentarzy.

Przymiarki nowego skrzydła do kadłuba

post-8991-0-40936600-1359214766.jpg

post-8991-0-21128900-1359214733.jpg

post-8991-0-74917300-1359214742.jpg

post-8991-0-62863100-1359214755.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myślałeś o profilu KFM? -genialnie łatwy, pełna możliwość schowania wzmocnienia ,sztywność i właściwosci w locie zbliżone do skrzydeł profilowanych.....polecał bym dla ciebie KFM3 lub 2 i nie męcz tego wklęsłego profilu -spisuje sie jako tako tylko w bardzo małym zakresie prędkości i jest trudny do usztywnienia/wzmocnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie mógłbym zrobić KFm, tylko Piper wyglądałby chyba troszkę dziwnie. Chociaż... w moim wykonaiu i tak wygląda jak wygląda...

Tylko teraz jaki wybrać ? KFm 2 czy KFm 3 ?

EDIT:

W sumie tak myslałem i doszedłem do wniosku że wolę zrobić takie skrzydło do piperka jakie ma być - niekonstrukcyjne

Profil kfm użyję w jakimś następnym modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się zrobić go jeszcze raz, od nowa, starannie i estetycznie

Hmm... co ja bym zmienił na tym etapie by te wprowadzenie pasowało do tej relacji?

-zdarłbym taśme i okleił cały kadłub jeszcze raz co dodatkowo go wzmocni i poprawi wygląd (części oklejone osobno jak pisałem wyżej nie wzmacniają konstrukcji )

-podobnie z usterzeniem

-Paweł przypomniał o właściwości płyt pianek -są podatne bardziej na zginanie tylko w jednej osi i to trzeba wykorzystywać jeśli uparcie chcesz taki profil ,

-profil kfm -nadal będę cie namawiał

i wcale nie będzie brzydszy -sam fakt użycia izolacji pod panele podłogowe powoduje swego rodzaju brzydotę a jako materiał na skrzydła w postaci do jakiej go zmuszasz kominkiem :) specjalnie się nie nadaje-lepiej się spisze właśnie jako KFM

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymając się swojego postanowienia, że Piper ma wyjść ładny, zdarłem taśmę

A co do profilu kfm, z racji tego że są ferie i jest dużo czasu, zrobię takie gołąbki http://www.rcclub.pl...st-profili-kfm/

Przekonam się w skali mini, jak zrobić np. kfm 3, bo nie chcę później skopać kolejnego skrzydła...

A jeśli zrobie profil kfm 3, to rowki depronu muszą być wzdłuż skrzydła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.