Skocz do zawartości

Relacja z budowy Piper j3 cub


macowca
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Oszlifuj i dół i górę

Tu masz zdjęcie rodziny profili Kfm, które już pewnie widziałeś i na zdjęciu widać że Twój profil jest zaokrąglony od góry i dołu jak w zasadzie każdy profil :)

post-8897-0-13940300-1359985192_thumb.jpg

 

 

P.S.

no a tym razem Robert mnie uprzedził :P Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zetnij pod kątem około 45`górną krawędź (warstwę) i oszlifuj tak przygotowane natarcie z dołu i góry -to TYLKO profil KFM nie przesadzajmy z odwzorowaniem profilu lotniczego.

 

Znowu się mści zbyt wczesne oklejenie taśmą-poszarpiesz ją :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taśmy udało mi się nie poszarpać :) Zresztą wolę obkleić taśmą części niż gotowy model. Naprzykład teraz obklejam kadłub od nowa i mam ochotę rozwalić go o ścianę... Nienawidzę obklejać taśmą sklejonego modelu :angry:

Jutro obklejam taśmą dół skrzydła... Zapytam się na zapas. Czy ma ktoś jakiś pomysł jak połączyć lotki z jednym serwem na środku skrzydła? Chciałem zastosować pomysł robertusa post-8991-0-02652700-1360011191.jpg Jednak ktoś ma może jakiś inny sposób:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......................... Ile się nawnerwiałem, bo lotka wychylała się tylko do góry, a na dół już nie

 

Dźwignie lotek wklejone miałeś zbyt daleko od osi obrotu lotek. Otwory w dźwigniach, w które wchodzą popychacze, powinny się pokrywać z osiami zawiasów. Inaczej zakres wychylenia lotek może być zbyt mały i różny w górę i w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby lotki były dłuższe (aż do kadłuba) sposób taki jak Roberta był by wskazany , w twoim przypadku radzę dwa np 5g serwa na kablu Y czyli wersja z dwoma serwami ze szkicu Wojtka.Kable schowasz za jednym ze stopni .

Inne rozwiązania np druciane przedłużenia w osi itp zmniejsza efektywność lotek - to zbyt elastyczny napęd i zbędna waga .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-8991-0-92281700-1360098800.jpg post-8991-0-54329200-1360098810.jpg

No chyba zdecyduję się na te 2 serwa. Miałem zamiar zastosować to mocowanie serwa http://www.sgm.siedl...orady&Itemid=57 Wagi to dużo nie doda, zresztą przed chwilą ważyłem i obklejone skrzydło waży 54g Właśnie sprzedaję esky et6i, poczym kupuję turnigy 9xr ;). Więc akurat powinienem skończyć piperka, a jak dobrze pójdzie to po miesiącu- dwóch przyjdzie nadajnik i będzie oblot :)B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie tyle. Skończony stat. pionowy i poziomy oraz sw i sk. Na zdjęciu są jeszcze zadziory z taśmy, albo akutalnie są usunięte. Dalej utrzymuję swoje zdanie: nie nawidzę obklejać sklejonego samolotu...

post-8991-0-63443300-1360363618_thumb.jpg

post-8991-0-75067800-1360363633_thumb.jpg

post-8991-0-68916100-1360363677_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace powoli dobiegają końca ;) Maskę silnika miałem zamiar zrobić jeszcze w tym tygodniu. Wręgę silnikową muszę przeszlifować papierem ściernym ponieważ zostały ślady bo kleju. :rolleyes:

Oklejony model ze skrzydlem i dwoma serwami 9g waży 130g. Nie wiem czy to dużo czy mało. Przewidywana waga końcowa to około 400g. :huh: A co do zastrzałów. Robić czy nie, byłoby to już bardziej dla wyglądu, a szczerze dużo by nie pomogły. Co do oblotu to muszę czekać. dzisiaj sprzedałem eskyja, i zaniedługo zamawiam turnigy 9xr B)

post-8991-0-95985400-1360790649_thumb.jpg

post-8991-0-73389100-1360790708_thumb.jpg

post-8991-0-76570000-1360790744_thumb.jpg

post-8991-0-76148700-1360790763_thumb.jpg

post-8991-0-54269500-1360790824_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastrzałów nie rób , tylko będą przeszkadzać w montażu i w awaryjnym odczepianiu się skrzydeł przy przyglebieniu :)

 

Pokrycie góry ogona-(się czepiam) znowu element pokryty oddzielnie taśma a nie razem z całością.

Zaklej to przynajmniej wąskim paskiem taśmy (miejsce łączenia)

 

Bartek ma odrobinę racji co do lotek -możesz je albo wydłużyć w stronę kadłuba lub zrób je szersze , ale to górnopłat i może przynajmniej do korekcji lotu wystarczy ,możesz zaryzykować i sprawdzić to na oblocie lub powiekszyć je teraz.

 

Statecznik poziomy na moje oko jest na złym kącie –powinien być zaklinowany względem skrzydła na ujemnym kącie tak do -3` a wygląda jak by był na dodatnim , jego pozycji już nie zmienisz ale sprawdź kąty i czy nie da się podciąć kadłuba lub coś podłożyć pod skrzydłem (pod natarciem) by uzyskać takie kąty.

 

Nie widzę czy wzmocniłeś środek skrzydeł by guma je mocujące ich nie pocięła ,zwłaszcza natarcie i spływ (mam nadzieje że nie te gumy ze zdjęcia będą używane do lotu :)

 

Dodam jeszcze sugestie że przy montażu skrzydeł na gumę linia kadłuba za skrzydłem nie powinna mieć uskoku -skrzydło przy uderzeniu w ziemie odchyla sie do tyłu i zgniecie sobie krawędź spływu i karczek ten o którym kryciu pisałem na wstępie.

 

Skróć kołki do montażu gumy –nie dość że kiepsko wygląda z takimi „wąsami” to jeszcze takie długie i cienkie łatwo połamać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się czepiasz a ja odpowiem :)

1.Pokrycie góry ogona. Nie obkleiłem w całości ponieważ wtedy byłoby mi ciężko włożyć popychacze(nie włożyłem ich bo nie mam, czekam na pręty węglowe). I tak, górne poszycie będzie na końcu przyklejone do kadłuba.

2. Co do lotek. Wydaje mi się, że będą dobre. Przy Piperku v1 robiłem skrzydło z lotkami do samego kadłuba. Wychylenia były małe, a mimo to Piper i tak za szybko skręcał, po prostu za dużo na moje umiejętności :P

3. Kąt zaklinowania skrzydła wyszedł mi tak +2*

4. Skrzydła czymś wzmocnię, żeby gumki go nie niszczyły.

5. Kołki dam większe, te są tylko tak orientacyjnie włożone. W środku kadłuba dałem wzmocnienie żeby kołki nie niszczyły kadłuba.

I to by było na tyle. :) Oblot prawdopodobnie za miesiąc, jak kupię T 9xr. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.