zbig471 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zasilanie - mam 2 pakiety KAN 1050 8,4V, i pewnie tym będzie narazie pędzony. Czekam na przypływ gotówki i mam zamiar kupić LiPole 3s ~1200 mAh. Jeszcze raz napiszę. To są silniki robione pod zasilanie 3s i te KAN-y , to bedzie jak dwa Lixx i nie wiem czy w tym przypadku będzie chociaż 400g. Pakiet 3s jest koniecznością i Twój model pewnie zawiśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 20 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Ciąg 400g to 80% masy modelu. Ja też napiszę jeszcze raz - modela ma być do akrobacji a nie 3D No chyba że zakupię te LiPolki - wtedy tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur z kołobrzegu Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zbig czy twierdzisz że ten silnik z kanami to lipa ? Kurcze zmartwiłeś mnie bo też mam tylko kany ale zamierzam zmątować napęd z dużo większym silnikiem http://nastik.pl/silnik-bezszczotkowy-a2210s-p-238.html mam nadzieję że stosunek masy napędu do jego osiągów będzie w takim przypadku dużo lepszy . Czy się nie myle :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 chyba z mniejszym? Waga TP -56g Waga podanego u nastika -46g :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur z kołobrzegu Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 no tak ale ten silnik ma koło 900 gr ciągu - używa go jeden z userów naszego forum - jest zadowolony i mi go polecił . Myślę że Dlatego ten silnik kosztuje 119zł a nie 35 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 w/g moich obliczen 700 g to juz bedzie spory sukces 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 w/g moich obliczen 700 g to juz bedzie spory sukces 8) Mi też tak wychodzi, wg danych ze strony: 9x4,7 i 8500obr/min w żaden sposób nie chce dać 900g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur z kołobrzegu Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Kurcze no Panowie nie załamujcie mnie To jaki silnik byście polecili jako pierwszy tak żeby miał te 900 gr ciągu i kosztował niewięcej jak 130 zł wychodzi na to że sklepikarze kłamią zawyrzając i to o dużo osiągi sprzedawanych przez nich silników dla mnie to chamstwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 ty się tak nie łam, bo ja mam taki silnik i faktycznie sobie bardzo chwalę bo ma właśnie około 900 gr ciągu, chyba że się mylę, ale przy moim modelu który waży pół kilo, to żeby sobie powisieć na śmigle starcza mu 60 % mocy------ chodzi mi o ten z nastika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 wychodzi na to że sklepikarze kłamią zawyrzając i to o dużo osiągi sprzedawanych przez nich silników dla mnie to chamstwo Chyba przesadzasz, sprzedawcy najczęściej opierają się na danych fabrycznych (ich rzetelnośc to inna sprawa). W linku, który podałeś nie mogę doszukać się wzmianki o 900g ciągu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur z kołobrzegu Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Piotr używa tego silnika i według jego szacunków ma on cos koło 900 gr ciągu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbig471 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Sądzę , że kazdy z nas dla uczciwości swojej wypowiedzi powinienmówić o tym silniku , z którym sie zetknął. Silniki KEDY mają dobrą opinię , więc może i jest te około 900g, ale tylko przy podaniu przez producenta na jakim napięciu i śmigle to uzyskano. Jak bardzo może odbiegać rzeczywistość od chwytów reklamowych można zauważyć na przykładzie silników GWS-a. Tu jest link do strony silnika GWS-a GWBML 003. http://www.gws.com.tw/images/note%20book/gwblm003-1.jpg Mam ten silnik i spodziewałem się wg deklaracji prawie 800g ciągu , ale dopiero obejrzenie tabeli pokazało ,że z większością śmigieł nie przekracza on 650g , a osiąga więcej ze śmigłem 8x4 , ale z pakietem 4s. Rzeczywistość potwierdziła to , co wyczytałem z tej tabeli. Tak samo będzie pewnie i z silnikami innych firm ( zwłaszcza tych tańszych). Jednak tutaj silniki f-y TowerPro wypadają trochę lepiej i ich parametry nie odbiegają tak bardzo od deklaracji, ale nie oszukujmy się : na pakiecie 3s . To piszę akurat z czystym sumieniem , bo już to wypróbowałem. Silnik BM 2410-12 sądzę ( nie mierzyłem ) , że daję około 650-700g. Więc Tobie Pawle na pewno wystarczy, przynajmniej napoczątek. Ja jestem generalnie dobrego zdania o jego osiągach. Nie łam się, tylko wkładaj pakiet 3s i do pierwszych lotów śmigło GWS 9050 i będziesz na pewno zadowolony. Mój akrobat lata na nim bardzo agresywnie , a jak pisałem jest cięższy, bo waży 550g do lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Jesli na 60 % mocy masz 600g to na 10 procent wcale musi byc 900 a np 720 ,bo dochodzi do przeciazenia silnika i krzywa wzrostu uciagu gwalownie zostaje w miejscu. Do 900g. ciagu szukaj silnika o mocy ok.200W Czyli dla 3 cel wychodzi ok 18A przy 11,4V (przy swierzym pakiecie to nawet cos ok.16A) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 21 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Dziś w końcu zrobiłem osłonę silnika. Skoro model balsowy to i osłona balsowa Zaczęło się tak: Po trochu przybywało kawałków... Aż całkiem okleiłem maskę i mogłem przystąpić do szlifowania: Szlifowałem, szlifowałem, szlifowałem, mało pylicy płuc nie dostałem na miejscu, i wyszło takie coś: Na modelu wygląda zaś tak: Jedno, co chciaqłem dodać, to to, że w takim stanie osłona mi się nie podoba i prawdopodobnie będzie szpachlowana i lakierowana Wielki plus tej całej zabawy jest taki, że zbudowałem ją w 2 h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Wygląda ładnie, takie dopracowane modele z obudowami, osłonami i kołpakami cieszą oko Nie wiem, czy osłona jest zdejmowana, bo jeżeli nie to po jakimś czasie może (nie musi) wystąpić potrzeba dostania się do silnika. Powód może być różny - od uszkodzenia łożyska, po korozję magnesów. No i na razie nie masz chłodzenia silnika, konkretnie wylotu powietrza (możesz dorobić, lub nie, zależnie od obciążenia silnika). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 21 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Osłona trzyma się tak samo jak wszystkie "pokrywki" na magnesach: PRZED: PO: A to rzeczone pokrywki : EDIT: Co do chłodzenia, to prawdopodobnie będzie (bądź będą) wyloty powietrza na wysokości mocowania silnika, jeszcze się nad tym zastanawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Nawet gdybyś nigdy nie musiał zaglądać do silnika, lepiej mieć taką możliwośc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pleses Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Szlifowałem, szlifowałem, szlifowałem, mało pylicy płuc nie dostałem ... Tak to jest jak się regularnie nie odwiedza modelarskiego.neta :-) Kilka dni temu dodałem artykuł o modelarskim strugu, który załatwia te kłopoty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 pleses to dlaczego w sygnaturcve nie masz linka WWW ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pleses Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Bo mam w opisie "skąd". Tak dla spostrzegawczych :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.